website+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

leonardo
Lid geworden op: 31 okt 2005, 10:50
Locatie: 9831 Deurle ( België )

07 nov 2005, 21:03

Ik heb met Frontpage een website aangemaakt en on line gezet.
Alles werkt perfect.
Maar ik zoek om mijn website te beveiligen met een paswoord want er zijn tags die slechts voor ingewijden bestemd zijn.
Ik meen te weten dat er HTM programma's zijn die een paswoord creeëren, maar hoe kan ik deze programma's in mijn website incorporeren.

Leonardo

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

07 nov 2005, 21:42

Een goede raad : doet alle vertrouwelijke informatie die de mensen niet mogen zien gewoon weg van het net. Je kunt met een script een webpagina beveiligen, maar wie iets of wat handig is kan dat allemaal omzeilen. Erg veilig is het dus niet. En geef toe : waarom informatie op een world wide web zetten en dan willen vermijden dat we uw informatie zien. Als het echt maar tags zijn dan zou ik ze gewoon weg doen. Om bovendien scripts te integreren in uw pagina's zou je best html leren, maar als je direct begonnen bent met Frontpage zul je nog wat werk hebben.
Je kunt blijkbaar een goede beveiliging krijgen met cgi, maar ik ken dat niet.
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

08 nov 2005, 10:32

Als je pagina's wenst te beveiligen, dan wordt dat meestal gedaan op het niveau van je 'betalende' webhoster. Daar kun beveiligde mappen krijgen bij je abonnement, en op die manier toegang tot de vertrouwelijke informatie beperken. Dit gebeurt door via een FTP sessie in te loggen in het administratoepaneel van je webruimte, en daar de nodige rechten op de map te zetten.

Als je echter met je normale provider (Scarlet, Telenet, Skynet, ...) beveiliging wenst in te stellen voor pagina's, dan moet ik Van Loon hierboven bijtreden.

Veiligheid betaal je nu eenmaal ....

-- Alain --