Frontpage 2000- Teller bezoekers+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Pössl
Lid geworden op: 03 aug 2005, 20:56
Locatie: Leopoldsburg

11 nov 2005, 15:28

Ik zou met frontpage een bezoekersteller willen plaatsen maar hij mag niet zichtbaar zijn voor de bezoekers enkel doormij. Kan dat ?
Een groet aan iedereen die oog heeft voor de natuur

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

11 nov 2005, 16:41

Je moet natuurlijk altijd de licentieovereenkomst lezen als je een teller op je website plaatst, want bij sommigen ben je verplicht om een icoontje plaatsen op je pagina.

Bij anderen niet. Zo is http://www.statcounter.com/ eentje die je 'invisible' kunt houden op je site.
Invisible Counter Option
StatCounter allows all users to install an invisible counter on their site. This is important if you wish to include StatCounter code on your site without it interrupting the design of your site.

Natuurlijk is het 'invisible' enkel goed voor de leek. Iedereen kan vandaag toch aan je onderliggende code, en ziet dat je daar een counter draaiende hebt.

Als je echter je website runt op webhoster die ASP ondersteunt bv. dan kun je langs de server-side een counter bijhouden, welke je zelf in ASP schrijft. Niemand kan deze zien, zelfs niet als ze je onderliggende code zichtbaar maken.

Typische counter in ASP:

Code: Selecteer alles

<%
 fp = Server.MapPath("aspcount.txt")
 Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
 Set a = fs.OpenTextFile(fp)
 ct = Clng(a.ReadLine)
 if Session("ct") = "" then
 Session("ct") = ct
 ct = ct + 1
 a.close
 Set a = fs.CreateTextFile(fp, True)
 a.WriteLine(ct)
 end if 
 a.Close
 Response.Write ct
 %>
Als je dan de Response.Write ct weglaat uit deze code, zie je niks op je website verschijnen.

Een zoekslag in google op ASP + counter levert je 'tig voorbeelden op.


-- Alain --

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

11 nov 2005, 17:01

Ik gebruik de teller van statcounter, is wel zichtbaar, heb daar geen problemen mee. Je moet de teller installeren in 4 stappen, en daar zijn natuurlijk ook wat persoonlijke gegevens bij. Je kunt tijdens die vier stappen een aantal zaken vragen oa hoe uw teller er moet uitzien, zichtbaar of niet, ...
Ik koos daar voor de gratis teller, bij statcounter kun je ook kiezen voor eentje waarvoor je moet betalen. Wat zijn de verschillen? Ze tellen allebei wel goed, maar je kunt ook allerlei statistieken vragen, bvb uit welk land komen de bezoekers, hoe lang blijven ze, ... Indien je een gratis teller hebt worden die statistieken gemaakt op basis van de laatste 100 bezoekers, zoniet betalen.
Verder genereert statcounter geen spam of andere overlast. Ewido vindt elke week wel een cookie dat beschouwd wordt als een "gevaarlijk" object (of zo iets, ik vergat de juiste naam).
Om de code van de teller in uw pagina te zetten moet je toch een beetje html kennen, dus enkel frontpage kunnen manipuleren helpt niet denk ik.
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

Pössl
Lid geworden op: 03 aug 2005, 20:56
Locatie: Leopoldsburg

14 nov 2005, 19:55

Bedank voor de inlichtingen, ik ga ze eens uittesten.
Een groet aan iedereen die oog heeft voor de natuur