Gegevens bij foto zetten+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

JURION
Lid geworden op: 21 sep 2005, 20:31
Locatie: Prov.Antwerpen

24 dec 2005, 18:23

ik zou op m'n website een groepsfoto willen zetten, en als ik over een bepaalde persoon met m'n cursor ga zou er een kadertje met gegevens en, of een pasfoto moeten opengaan, is dit mogelijk en hoe moet ik dat dan doen.
ik werk met Frontpage

jurion
Gast

24 dec 2005, 20:15

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

25 dec 2005, 12:57

Ik weet niet hoe dat zit bij Frontpage, maar bij mijn programma moet ik eerst de foto zelf aktief maken voor bewerking en dan kan ik "Add hot spot" kiezen, waardoor ik een gedeelte van de totale foto kan selecteren, waaraan ik dan specifieke eigenschappen kan toekennen zoals een naam die tevoorschijn komt bij roll-over. Ik veronderstel dat zoiets ook wel in Frontpage zal zitten...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

iffepee
Lid geworden op: 18 jan 2004, 08:56
Locatie: Knokke-Heist

25 dec 2005, 15:57

JURION schreef:ik zou op m'n website een groepsfoto willen zetten, en als ik over een bepaalde persoon met m'n cursor ga zou er een kadertje met gegevens en, of een pasfoto moeten opengaan, is dit mogelijk en hoe moet ik dat dan doen.
ik werk met Frontpage

jurion
jurion
Eerst moet u dat kadertje of pasfoto ergens op uw website plaatsen >> Selecteer dit dan >>in het menu "Invoegen ">> Bladwijzer - geef die bladwijzer een naam>> OK
Ga nu naar de pagina met de foto waar u de hotspot wilt plaatsen >> selecteer de foto >> Open nu de werkbalk "Figuren" ( Beeld >> Werkbalken >> figuren
Afbeelding
Rechts staan er drie knoppen : Rechthoekig bv voor tekst - rond voor een hoofd en veelhoekig.
Klik op de gewenste knop en sleep op de geselecteerde foto een rechthoek , cirkel of veelhoek >> dan wordt het venster "Hyperlink invoegen" geopend >> zoek daar de pagina waarnaar u wilt verwijzen >> klik op bladwijzer en daar moet u de zopas gemaakte bladwijzer zien staan>> klik er op >> OK
iffepee
Windows Vista Home Premium
2,67 gigahertz Intel Core2 Duo
HD 500 Gb
2046 Mb geheugen
Antivir
Gast

25 dec 2005, 21:54

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.

iffepee
Lid geworden op: 18 jan 2004, 08:56
Locatie: Knokke-Heist

26 dec 2005, 11:57

Kobbe schreef:
iffepee schreef:Eerst moet u dat kadertje of pasfoto ergens op uw website plaatsen >> Selecteer dit dan >>in het menu "Invoegen ">> Bladwijzer - geef die bladwijzer een naam>> OK
Ga nu naar de pagina met de foto waar u de hotspot wilt plaatsen[...]
...Hotspot... Dat is voor mij geen bekende html-tag.
Herkennen (buiten Internet Explorer) alle browsers die Microsoft-term? Ook de hier veel geroemde FireFox ?

K o b b e
 
Kobbe,
HIER kunt u eens testen of de hotspots van FrontPage in alle browsers werken
iffepee
Windows Vista Home Premium
2,67 gigahertz Intel Core2 Duo
HD 500 Gb
2046 Mb geheugen
Antivir

JURION
Lid geworden op: 21 sep 2005, 20:31
Locatie: Prov.Antwerpen

26 dec 2005, 15:30

iffepee?
Heb geprobeerd zoals jij het hebt uitgelegd en het gaat prima, bedankt, maar ik wou toch nog iets anders dan dit namelijk als je met je cursor over de bepaalde persoon gaat dat er dan een kadertje of foto of beide verschijnt in dezelfde pagina als waar de groepsfoto staat en telkens je over een andere persoon gaat je de gegevens van die persoon krijgt.
hoop dat het een beetje te begrijpen is, in ieder geval al zeker en vast bedankt :D
jurion

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

26 dec 2005, 15:37

Nogmaals met de nodige reservaties omdat ik met een ander programma werk, maar heb je daar geen "roll over" optie ?
Een "hot spot" op de foto aktief maken, roll-over ergens selecteren (?) en dan daar tekst ingeven...?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

26 dec 2005, 19:19

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt en heb HIER een klein huiswerkje gemaakt
In de code kun je zien hoe 't een en 't ander ineen zit

mvg hollygan

<div align="center">
<p>
<map name="Map">
<area shape="rect" coords="81,26,148,85" href="#" alt="Stan Laurel alias de dunne" title="Stan Laurel alias de dunne">
<area shape="rect" coords="235,4,319,64" href="#" alt="Oliver Hardy, moeilijk dun te noemen, dus de dikke" title="Oliver Hardy, moeilijk dun te noemen, dus de dikke">
</map>
</p>

JURION
Lid geworden op: 21 sep 2005, 20:31
Locatie: Prov.Antwerpen

27 dec 2005, 14:20

hollygan, dit is juist wat ik bedoel, maar snap niet hoe ik het moet doen, ben niet zo goed in html.
:(

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

27 dec 2005, 15:55

enige kennis van html is wel nodig, je kan dit script kopieeren en tussen <body>hierdus</body> plakken maar dan moet je een aantal aanpassingen doen,en zonder enige kennis is dat niet te doen

mvg hollygan

JURION
Lid geworden op: 21 sep 2005, 20:31
Locatie: Prov.Antwerpen

27 dec 2005, 20:03

In ieder geval, Hollygan, bedankt, maar is er dan niemand die me kan helpen op een eenvoudige manier, of toch een beetje uitleggen hoe, wat en waar ik iets moet veranderen
:?

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

27 dec 2005, 20:36

wel jurion, oefen een beetje
Download dit zip-bestand, en pak het uit
het is een map "map"met daarin mijn hele oefening, open de index, klik rechts, dan bron weergeven
wijzig enkele dingen en bekijk het resultaat, begin eens met de commentaar
ik hoor nog wel iets

succes hollygan
Gast

27 dec 2005, 21:56

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.

JURION
Lid geworden op: 21 sep 2005, 20:31
Locatie: Prov.Antwerpen

27 dec 2005, 22:02

zal eens proberen , als het gelukt is of niet zal ik wel iets laten weten
toch al bedankt en nog fijne feestdagen