Geen succes bij Google+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Jeepeejee
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:17
Locatie: Nijlen

10 feb 2006, 14:29

Hallo,

Sinds bijna een jaar heb ik een eigen website waarop mijn reiservaringen terug te vinden zijn. Uiteraard wil ik die liefst delen met zoveel mogelijk geïnteresseerden. Ik slaag er echter maar niet in om mijn URL door Google te laten opnemen. Vermits de meeste mensen Google als zoekmachine gebruiken sta ik dus nergens en blijft mijn website enkel voor vrienden en familie bereikbaar.
Is er iemand die me zou kunnen vertellen wat er scheelt aan mijn pagina's, waarom Google hem misschien telkens opnieuw weigert ?
Hieronder de link:

http://users.skynet.be/onzewebruimte/joris/

Hopelijk kan hier iemand me verder mee helpen !

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

10 feb 2006, 17:19

Ik ga van het standpunt uit dat je je site aangemeld heb bij Google via http://www.google.be/addurl/?hl=nl&continue=/addurl.

Bij de lijn url tik je de gehele URL van je site, nl. http://users.skynet.be/onzewebruimte/joris

-- mits in de map joris een bestand index.htm of index.html staat, want blijkbaar werk je zonder index.html bestand ...

Ten tweede: Pas eventueel je meta-tags aan. Wat ik staan heb in mijn meta tags is o.m.:

<meta name="RATING" content="general">
<meta name="REVISIT-AFTER" content="4 weeks">
<meta name="ROBOTS" content="all">

probeer deze zaken bij te voegen

Ten derde: zorg dat op andere sites een link naar je site staat. Als een robot deze andere site doorzoekt, zal je site naam ook opgenomen worden.

Het kan dan wel een tijdje duren alvorens je site is opgenomen hoor.

-- Alain --

Jeepeejee
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:17
Locatie: Nijlen

11 feb 2006, 11:54

wamukota schreef: -- mits in de map joris een bestand index.htm of index.html staat, want blijkbaar werk je zonder index.html bestand ...

Pas eventueel je meta-tags aan. Wat ik staan heb in mijn meta tags is o.m.:

<meta name="RATING" content="general">
<meta name="REVISIT-AFTER" content="4 weeks">
<meta name="ROBOTS" content="all">

probeer deze zaken bij te voegen

Ten derde: zorg dat op andere sites een link naar je site staat. Als een robot deze andere site doorzoekt, zal je site naam ook opgenomen worden.
Bedankt voor je antwoordje. Er is me echter nog een en ander niet duidelijk.
In de map Joris zit wel degelijk een index.htm pagina en vanop die pagina ga je naar de twee sub-mappen usa en marokko. Elk van die sub-mappen heeft op zijn beurt een index.htm pagina.

Je spreekt ook over de link op andere sites te plaatsen. Welke bedoel je dan zoal en hoe pak ik dat aan ?

Die bijkomende metatags, komen die bovenop de meta-tags die ik al gebruik ?

julien gent
Lid geworden op: 14 dec 2005, 07:48
Locatie: Gentbrugge

11 feb 2006, 12:13

Beste,
jouw site wordt wel degelijk gevonden door Google als je zoekt met een volledige zin uit de site.
http://www.google.be/search?hl=nl&q=%22 ... eken&meta=

Het probleem is dat de normale woorden waarmee jouw site zou gezocht wordt niet echt origineel zijn, ik bedoel, ze zijn veelvoorkomend:
Verenigde Staten, USA, reisverslag.....
Dus Google vindt de site wel degelijk maar veel te ver naar achter.
Je kan verder vooraan komen als er inderdaad meer naar jouw site gelinkt wordt.
Een andere truc is elke afbeelding een originele naam geven die kans maakt om gevonden te worden als men zoekt met Google / afbeeldingen.
Als die afbeelding dan goed scoort vindt men ook de site zelf.

Gegroet
Julien
Laatst gewijzigd door julien gent op 11 feb 2006, 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.

julien gent
Lid geworden op: 14 dec 2005, 07:48
Locatie: Gentbrugge

11 feb 2006, 12:22

Een voorbeeld van zoeken met Google / afbeeldingen:
Zoekend op "Lam Gods" komt mijn site op de vijfde plaats omdat een afbeelding die naam heeft
http://images.google.be/images?svnum=10 ... tnG=Zoeken

J.
Laatst gewijzigd door julien gent op 11 feb 2006, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

11 feb 2006, 12:45

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

julien gent
Lid geworden op: 14 dec 2005, 07:48
Locatie: Gentbrugge

11 feb 2006, 14:58

Beste Kobbe,

maak het niet te ingewikkeld.
Google zoekt gewoon op woorden, combinaties van woorden, groeperingen van woorden ( tussen " en ")
en eventueel benamingen van afbeeldingen.

Het probleem is dat Google heel veel sites vindt, vooral als er met veelvoorkomende woorden gezocht wordt.

Het scoren bij Google is o.a. afhankelijk van het aantal links er op andere sites staan naar de gezochte site.

J.
Laatst gewijzigd door julien gent op 11 feb 2006, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

11 feb 2006, 15:19

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.

julien gent
Lid geworden op: 14 dec 2005, 07:48
Locatie: Gentbrugge

11 feb 2006, 15:32

Beste Jeepeejee,

jouw site over de USA staat dus in de bestanden van Google,
de site over Marokko nog niet.

Zoek je met de woorden: rondreis, zuidwesten en usa, dan vindt Google 1580 sites waaronder die van jou.
Zoek je met één woord meer, namelijk 2004, dan worden 1100 sites gevonden.
Zoek je met een zin uit jouw site tussen " en " dan wordt enkel jouw site gevonden of eventueel ook andere met dezelfde zin.

Een probleem voor jouw sites is dat er zeer veel commerciële sites bestaan in de reisbranche die beter scoren.

J.

julien gent
Lid geworden op: 14 dec 2005, 07:48
Locatie: Gentbrugge

11 feb 2006, 15:40

Zoek eens op Google met de woorden:
onzewebruimte en joris
Gast

11 feb 2006, 21:24

   
Laatst gewijzigd door Gast op 18 nov 2007, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Zogge
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:02
Locatie: Thuis

15 jun 2006, 11:02

Er is nog een gemakkelijke methode om jouw website hoger te laten scoren in de rangschikking bij Google.
Plaats de meeste relevante woorden vetjes in de tekst door ze (in html) tussen de tag <strong>belangrijkwoord</strong> te plaatsen. De tag <b>belangrijkwoord</b> laat het woord alleen vetgedrukt verschijnen zonder de zoekrobot te wijzen op de belangrijkheid ervan.
Nog een tip: overdrijf niet met die strong-tag.
Zorg er bovendien voor dat alle pagina's aan elkaar gelinkt zijn door links in de html.
Plaats zeker en vast een "inhoudstafel" met hyperlinks naar alle pagina's op jouw site.
Plaats op de indexpagina een hyperlink naar die inhoudstafel.
Zo bezoekt Google alle pagina's van de website.
Groetjes en veel succes.
Sorry voor de late reactie, maar ik ben pas sinds gisteren geregistreerd.

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

15 jun 2006, 23:25

Wie wil weten of zijn website goed scoort, niet enkel op google, maar ook op andere zoekrobots

http://www.grsites.com/webtools/rank.shtml

Gewoon uw site en zoektermen invullen , een Leffe halen in de frigo (en bidden?) en je weet het. Sukses.

Vroeger kreeg je ook een lijst van sites die naar jouw site linkten, maar die krijg ik nu niet meer.
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929