website maken eerste probleem+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

joséke
Lid geworden op: 27 feb 2006, 13:18
Locatie: gent

28 feb 2006, 09:17

hallo,

Ik ben aan het proberen via de cursus eens een website te maken.
Maar zoals steeds heb ik onmiddellijk al problemen.
Hoofdstuk 1 en 2 waren o.k. ik ben dus tot aan het maken van tekstdocument “index.htm”dan staat er in de cursus.

Open het bestand maar eens, je zal zien dat je browser opstart. Maar… je zal een leeg document zien, een wit scherm. En dat is normaal, want je hebt nog geen instructies aan je browser gegeven.

Mijn browser start niet maar in de plaats start mijn “Microsoft Word” op.
Waarom gebeurd dat en wat kan ik er aan doen?
Kan iemand mij helpen!


Groetjes



joseph

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

28 feb 2006, 09:35

Ben je zeker dat je je dokument hebt opgeslagen als .htm ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

joséke
Lid geworden op: 27 feb 2006, 13:18
Locatie: gent

28 feb 2006, 09:46

beste junior,

ik denk het toch, er staat er "index.htm" grootte 0 type HTML Document in de map.

ik zal eens herbeginnen zeker!
ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben

bedankt voor de reactie

tot later, als het lukt meld ik het wel, zoniet ook

joséke

joséke
Lid geworden op: 27 feb 2006, 13:18
Locatie: gent

28 feb 2006, 17:09

Voor junior van joséke

Ik mag alles proberen het lukt helemaal niet
Er moet iets verkeerd ingestel staan zeker?, maar ik weet niet wat.
Heb U nog andere ideeen
Of kan iemand anders soms het licht laten branden.

groetjes
joséke

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

28 feb 2006, 17:15

Je opent gewoon Wordpad of Kladblok. Je hoeft zelfs niks te typen ! Je kiest bovenaan Bestand > Opslaan als > Je tikt in als naam "index.htm", opslaan als type 'alle bestanden' (ik denk dfat je dit misschien vergeten bent) en je slaat dat op op een plaats waar je het gemakkelijk kan terugvinden.
Als dat gebeurd is, sluit je je Wordpad af.
Je gaat dan via Start > Mijn documenten naar de plaats waar je je bestand hebt opgeslagen. Als alles goed is zou daar zo'n blauwe internet-e moeten voor staan. Je dubbelklikt op dat bestand en dat zou dan moeten openenen in je internet-browser !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

joséke
Lid geworden op: 27 feb 2006, 13:18
Locatie: gent

28 feb 2006, 17:44

junior

Ik heb alles gedaan zoals in Uw bericht ik heb de blauwe internet-e en het staat vermeld als HTML document maar als ik dubbel klik kom ik nog steeds in Word 2002 in plaats van de browser Internet Explorer 6.0.

Hopeloos hé
joséke

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

28 feb 2006, 18:57

joseke
toch denk ik dat je een fout hebt gemaakt bij het opslaan, waardoor je bestand opent in het programma waarmee het is gemaakt nl microsoft word en.....waarom gebruik je word? in de cursus is toch enkel sprake van kladblok

mvg hollygan

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

28 feb 2006, 22:03

Goede raad van Hollygan.

Een .htm of .html bestand moet bestaan uit zuiver ASCII tekst.
Dit kan bvb met kladblok. Een goed programma voor dit doel is HTMLkit, gratis te bekomen. HTMLkit

MSWord is hier niet voor geschikt. Uw bestand noemt waarschijnlijk index.htm.doc, en windows is zo ingesteld dat de gekende extenties (.doc) niet getoond worden. Dus je denk verkeerdelijk dat het index.htm noemt.
hernoemen helpt niet want het formaat is totaal anders. Je kan eventueel uw met MSWord gemaakt bestand Opslaan als volgt: Kies Opslaan Als , bestandsnaam=index.htm , bestand opslaan als=tekstbestand. Uw bestand wordt dan opgeslagen in zuiver ASCII vorm.
Volgende aanpassingen dan doen met kladblok of HTMLkit of ...

Succes,
Luc

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

28 feb 2006, 23:10

joséke schreef:junior

Ik heb alles gedaan zoals in Uw bericht ik heb de blauwe internet-e en het staat vermeld als HTML document maar als ik dubbel klik kom ik nog steeds in Word 2002 in plaats van de browser Internet Explorer 6.0.

Hopeloos hé
joséke
Met Word kun je natuurlijk ook html bestanden lezen, maar dat is niet de bedoeling. Klik eens met rechts op uw index.html en vraag Openen met en duid aan Internet Explorer en zeg dat je zulke bestanden altijd met IE wil openen.
@Hovel : het is wel de bedoeling dat joséke eerst wat html leert en dan later overschakelt naar een ondersteunend programma.
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

joséke
Lid geworden op: 27 feb 2006, 13:18
Locatie: gent

01 mar 2006, 10:01

Aan allen die hebben gereageerd op mijn oproep BEDANKT.

Met de tip van “Van Loon” is het gelukt.
Wat IE betekend weet ik nu ook, afkortingen zijn niet aan mij besteed.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom ik die tussen stap moet uitvoeren.
Zou dat aan mijn instellingen kunnen liggen?
Voor de info, ik heb altijd met KLADBLOK gewerkt.
Schijnbaar is mijn MW ( ook eens afk. gebruikt) dominant.
Nu kan ik verder met de cursus, hopelijk ga het nu beter, al hoewel !
Denk eens grondig te moeten opkuisen want ik zit nog met enkele eigenaardigheden.

Tot later misschien,
joséke

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

01 mar 2006, 10:45

Van Loon schreef: @Hovel : het is wel de bedoeling dat joséke eerst wat html leert en dan later overschakelt naar een ondersteunend programma.
Je hebt natuurlijk gelijk. En dat is nu juist wat HTMLkit (en andere) zo goed doet. Bij HTMLkit moet je, hetzelfde als in kladblok, de html als tekst ingeven. Maar je hebt een aantal extra's die indien gewenst het werk en het leren kunnen vergemakkelijken.
Zoals onder andere:
- Help functie met betrekking tot html opdrachten,
- Invoeren van opdrachten (als tekst) met een muisklik,
- Wisselen tussen html (tekst) , voorbeeld weergave,en werkelijke weergave van de web pagina. (zeer handig)

Wanneer men dan al iets gevorderd is kan men met HTMLkit web pagina's van de web server halen en er weer op zetten.

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

01 mar 2006, 14:10

Dat je de html moet ingeven juist zoals in kladblok is toch niet correct, je hebt zoals met vele van die tools toch een hele hoop moglelijkheden die de html voor u schrijven. Bvb in geval van het schrijven van tekst kunt u de kleur, tekstgrootte en stijl kiezen die je wenst en HTMLKit vertaalt dat naar html. U moet dan zelf nog maar enkel de tekst schrijven, maar niet de html. En zo leer je eigenlijk geen html schrijven.
Voor de rest is het programma wel OK, ik zou zeggen gebruik
- eerst kladblok totdat je een aantal mogelijkheden van html kunt schrijven en zeker verstaan, dit zal later van pas komen.
- gebruik dan een programma zoals HTMLKit of Arachnophilia of andere om sneller te werken
- en later ga je dan best nog over op nog een geavanceerder programma zoals NVU of Netscape Composer (WYSIWYG) waar je eigenlijk geen html mer moet kennen totdat .....
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

joséke
Lid geworden op: 27 feb 2006, 13:18
Locatie: gent

10 jun 2006, 16:54

hallo,

joséke is er weer!!!!!

krijg ik nu een mailtje waar ik bleef.
en daarom even melden alles gaat goed
de website is zonder verdere moeilijkheden reeds enige tijd afgewerkt
kijk maar eens op http://users.telenet.be/FCSW/html2/
reactie altijd welkom

het is nu zomer en in plaats van de PC is het nu buiten met de fiets enz

tot nog eens

joséke