wie is er op de site?+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

jommedockx
Lid geworden op: 19 feb 2004, 09:09
Locatie: Vlaanderenland

23 mar 2006, 21:16

kan je op je website met een 'registratiesysteem" werken zodat je ziet wie (van die geregistreerden) op de site is?

ik werk met frontpage

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

23 mar 2006, 22:37

Blijkbaar wel, ik denk dat seniorennet dat zo doet. Maar om dat nu zo uit mijn mouw te schudden in Frontpage, ik heb dat nog maar twee weken geleden geïnstalleerd!
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

Cocktaille
Lid geworden op: 21 mar 2006, 09:56

24 mar 2006, 11:16

Dit kan zeker, maar daarvoor zal je wel een database moeten maken. Bezoekers die zich registreren, komen zo in die database terecht, en worden die gegevens bewaard. Op die manier kan je mits wat kennis van database (bvb coderen in PHP) in je html verwijzen naar verschillende zaken in die database: Naam, adres, hoeveel berichten gepost,...

Op onderstaande link vind je wat meer nederlandstalige uitleg...

http://www.sitemasters.be/?pagina=tutor ... 4&type=int

Jobe
Lid geworden op: 09 mar 2006, 19:43

27 mar 2006, 23:15

Inderdaad, je zult moeten gebruik maken van een database.

Ikzelf gebruik phpBB. Dit is gratis. Maar vergt wel wat kennis van HTML en CSS.

Gegroet

Jobe

willem64
Lid geworden op: 21 feb 2006, 20:31

29 mar 2006, 23:07

jommedockx schreef:kan je op je website met een 'registratiesysteem" werken zodat je ziet wie (van die geregistreerden) op de site is?

ik werk met frontpage
Het kan erg simpel zijn. Maar ook moeilijk!
je geeft al aan dat je werkt met frontpage. nu is het zo dat het simpel op te lossen is met php files.
een database lijkt me niet nodig, gezien je al een registratie systeem hebt!
Maar goed om een lang verhaal kort te maken. bbclone is een leuk systeem hiervoor. maar het hangt geheel af van je internetserver. deze moet nl htaccess ondersteunen ofwel toelaten.