bekijken bronvermelding+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

16 apr 2006, 09:35

Hallo,

Ik heb pas mijn eerste website (www.triangulovzw.tk) op het net gezet. Als ik op het web ga kijken naar mijn bronvermelding, krijg ik soms heel andere gegevens.
(Het lukte me niet de screenprint hier te zetten, maar het gaat over pop-up, forward_url, enz . Het lijkt wel de bronvermelding van een Dot.Tk site.)

Dat staat allemaal niet in mijn bron. En de gegevens van mijn eigen bron zijn dan niet terug te vinden.

(Ik heb gewerkt in kladblok met html en css. Via een FTPmap "geupload" naar telenet, en dan verbonden met .TK))

Hoe kan ik dat vermijden? Wat is de oorzaak?

Ik zou ook graag op andere sites naar de css kunnen kijken, in plaats van enkel naar de html. Is dat ook mogelijk?

Alvast bedankt!

Kris

PS: Wat is BBCode?

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

16 apr 2006, 10:21

Dat is wat je ziet dus :
<script type="text/javascript" language="JavaScript"><!--
function determineLocation()
{
MyPopup = window.open("/1145175168257.ban?fldpromonr=1&fldbannernr=1&country=32&flddomainnr=8809685&ip=81.11.201.151&tid=1145175168257","1145175168257","height=100,width=486");

if (MyPopup == null) {
forward_url = '/adstart?fldpromonr=4&fldbannernr=1&flddomainnr=8809685&ip=81.11.201.151&tid=1145175168257&fwurl=http://users.telenet.be/triangulovzw&co ... llback=yes';
register_url = '/black.html';
} else {
forward_url = 'http://users.telenet.be/triangulovzw';
register_url = '/register.html';
MyPopUnder = window.open("/1145175168257.bun?country=32", "DotTK", "height=300,width=450");
MyPopUnder.blur();
self.focus();
MyPopup.focus();

}
dot_tk_frame_content.location = forward_url;
dot_tk_frame_register.location = register_url;
}
// --></script>
</head>
Dat is inderdaad code die door TK gebruikt wordt. TK is een gratisch systeempje om een eigen domainnaam te hebben, en aan alles wat gratis is, hangt een 'prijskaartje'. Bij .tk is het dus dat je via 'hun' site langsgaat en zij dan de link naar je eigen stek maken (http://users.telenet.be/triangulovzw).

Als je dat niet wil, moet je dus 'betalen' voor een eigen .be domainnaam, of moet je tevreden zijn met 'http://users.telenet.be/triangulovzw als URL.

Daar je bij Telenet bent, vermoed ik dat je via Telenet een .be naam kunt aanvragen, maar daarvoor moet je jaarlijks een bedrag afdokken.
Kijk eens op http://www.telenet.be/nl/thuis/internet ... index.page :
Je betaalt een maandelijkse bijdrage van slechts €2,95 voor .be domeinen en 4,95 voor een .eu, .com, .org of .net.


-- Alain --

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

16 apr 2006, 18:31

Dat was inderdaad wat ik zag! Ik ben me intussen wel bewust dat een free .TK adres zeker niet de beste keuze is. Maar deze URL is reeds overal verspreid. (Toen onze vzw ontstond nam iemand anders het maken van de website op zich. Vermits we vinden dat alle giften naar de projecten moeten gaan, houden we onze kosten zo laag mogelijk. Het leek toen een prima idee. Maar bij gebrek aan tijd werd er niet meer aan gewerkt, er kwamen geen bijzoekers meer, en onze website verdween. Intussen stond deze URL op alle drukwerk vermeld en was op allerlei plaatsen bekend gemaakt. Daarom willen we het graag terug gebruiken. Ik probeer de website nu terug nieuw leven in te blazen.)

Ik vind het feit dat je eerst langs de site van TK geleid wordt wel erg vervelend. Ik vrees dat het mensen zal tegenhouden om er naartoe te gaan. Om de naam toch te kunnen behouden, zou ik eventueel toch een PAIDDOMAIN.TK willen nemen. Als ik het goed begrepen heb kost dat maar 9,95 € per jaar. Of zitten er nog addertjes onder het gras? Zijn er bij .TK nog nadelen tegenover een domeinnaam zoals u die aanraadde? (behalve dat .be meer bekend is).

Kom je dan direct op je eigen site? Komt er nog een banner van TK of andere reclame op? Wat is de bandbreedte en toegelaten hoeveelheid bytes voor de website, en is dat voldoende om er nog heel wat foto’s bij te zetten (en later eventueel ook stukjes video), en voldoende bezoekers toe te laten?. (Of wat er allemaal belangrijk is en hoe het allemaal ook mag heten. Ik ben eerlijk gezegd nog een analfabeet wat betreft websites, of toch zo goed als.) En hoeveel is dat allemaal bij telenet?

Men heeft me ook aangeraden om, in plaats van met kladblok, in de toekomst te werken met “Crimson Editor” of “html-kit”. Kent u de voor – of nadelen - van deze twee teksteditors? Het feit dat de tags bij Crimson in kleur gezet worden lokt me wel aan. Liefst zou ik ook commentaren in een andere kleur willen kunnen zetten. En dat hij “niet allerlei extra code genereert zoals Frontpage”, zoals iemand me zei, vind ik ook positief. (Als het programma er veel code bijzet, ben ik de weg helemaal kwijt). Een nadeel is dan weer dat Crimson in het Engels is (Of is er ook een goede Nederlandstalige versie van?)

In elk geval al erg bedankt voor de adviezen.

Kris

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

16 apr 2006, 19:23

Kris,

ik zal dit verder met jou via een privé mail bespreken, gezien we hier nu over webhosters, kosten edm. moeten praten en dat buiten de sfeer van dit forum komt te vallen.

-- Alain --

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 apr 2006, 19:36

dat is toegelaten hoor
das info hé
das géne verkoop