Chatbox Mededelingen.

Vragen/antwoorden betreffende de chatbox SEN.CHAT van Seniorennet.be

webmaster
Website admin
Lid geworden op: 02 aug 2002, 15:30
Locatie: Antwerpen

01 feb 2004, 00:47

Dag chatters,

De laatste tijd zijn er soms discussies geweest over de regels van de SeniorenNet chatbox. Discussies zijn altijd goed, je moet je eigen mening laten horen, en dan kan er vervolgens mogelijk rekening met worden gehouden. Het is echter zo dat er geen wijzigingen worden gemaakt aan de regels. De regels (http://www.seniorennet.be/regels) zijn gegroeid door jarenlang heen. Ze zijn helemaal niet speciaal, werden gemaakt in samenspraak met de webmaster, chatmasters en vele andere chatters.
Het probleem is dat sommige mensen denken dat ze boven de wet staan. Als je je niet houdt aan de Belgische (of Nederlandse) wet, dan kan je boetes krijgen, celstraf, dwangarbeid,...
Op de chatbox gelden ook regels en iedereen moet er zich gewoon naar gedragen. Het zijn echt geen moeilijke regels. Eigenlijk is alles samen te vatten in 1 regel: gedraag je op een normale manier en houdt het voor elkaar fijn.
Indien je er geen rekening mee houdt, volgen er sancties. Geen celstraf of boetes, maar wel kicken of bannen en dit door de chatmasters van SeniorenNet.
De chatmasters zijn nodig om op te letten dat we ons aan de eenvoudige regels houden. Als ze er niet meer zouden zijn zou het gezellig chatten snel gedaan zijn en enkel een plaats zijn voor een handvol 'terroristen'. Dankzij hen (en jij natuurlijk als chatter) maken we er een gezellige boel van.

Verder wil ik erop wijzen dat het uiteraard altijd kan dat er fouten gebeuren. Een chatter kan al eens over de grens gaan, een chatmaster kan al eens te snel of overgevoelig reageren,... Maar we zijn allemaal mensen en we kunnen allemaal fouten maken. Fouten maken is niet erg, als je er maar uit leert voor de toekomst.

Ik wens verder ook nog iedereen heel veel chatplezier op de chatboxen.

***********************************************************

Geplaatst: Di 21 Jan 2003, 16:06 Onderwerp: mIRC

--------------------------------------------------------------------------------

Beste chatters,

Ik vraag aan iedereen om de chatbox van Seniorennet.be te gebruiken, en niet via andere adressen binnen te komen.
Dit omdat deze niet onder controle te houden zijn, en ik kan deze niet garanderen voor het bereikbaar zijn.

Voor de tweede vraag richt ik mij naar de mensen die mIRC gebruiken om te chatten.
Ik vraag dit liefst niet te doen. Om die reden dat het moeilijk is om deze mensen te helpen, daar Seniorennet geregeld kan wijzigen van kanaal of van server, en dat je dit dan telkens zal moeten aanpassen, met de bijkomende last en onbereikbaarheid (als u de nieuwe gegevens niet kent) als gevolgen.
De chatmasters (mensen met een @) krijgen wél toestemming om mIRC te gebruiken, daar dit voor hen zóveel gemakkelijker is om controle te houden op de chat. Maar de andere chatters vraag ik om de gewone chatbox te gebruiken.

En we behouden natuurlijk de toffe chatsfeer, daar zullen mee de chatmasters voor zorgen!
Pascal Vyncke
Webmaster
www.SeniorenNet.be