GRATIS muziekbewerkings programma

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

17 mei 2006, 11:39

http://www.nch.com.au/switch/index.html

Wie interesse heeft in een goed en gratis programma om met muziekfiles te werken, kan ik ten zeerste de software aanbevelen die op bovenstaande link gratis te downloaden is (Windows Download kiezen, NIET Windows Plus trial)
Het basiselement van het programma is Switch : een convertor om je muziekfiles om te zetten van het ene formaat in het andere. En ofschoon niet helemaal volledig, kan ik toch zeggen dat ik tot nu toe geen betere gezien heb ! Zelfs Real Audio kan hiermee omgezet worden en voor de gevorderden is er zelfs de mogelijkheid om met flac te werken. Bloggers en PPS'ers zullen hierin ook de mogelijkheid vinden om op een eenvoudige manier hun muziekfiles om te zetten naar kleine bitrates (o.a. in mpeg layer 3).

Aan deze Switch zijn ook nog 4 andere programma's verbonden, die je naar keuze individueel of allemaal kan downloaden. Dit zijn :
- Wavepad
- Express rip
- RecordPad sound recorder
- Express burn

Wavepad is een programma waarmee soundfiles op allerlei manieren bewerkt kunnen worden ter verbetering en/of verandering van het geluid. Een mogelijke toepassing is bijvoorbeeld het inkorten van een liedje, het verwijderen van dode stilte aan het begin of het einde van een liedje en dergelijke manier. Tevens een zeer interessante mogelijkheid hier is dat bij het opnemen van een LP of cassette, deze opname in één stuk kan gebeuren en dan kan u met deze wavepad die lange opname opsplitsen in individuele liedjes.

- Express rip is een eenvoudig programma waarmee u een cd naar uw harde schijf kan kopiëren.

- RecordPad is een "bandopnemertje" waarmee je opnames met o.a. een microfoon kan maken

- Express Burn is een programma om cd's (audio en data) en dvd's te branden (dvd's uiteraard op voorwaarde dat u over een station beschikt dat geschikt is om dvd's te branden)

Er zijn diverse grote voordelen aan dit pakket ! In de eerste plaats zijn alle programma's in elkaar geïntegreerd, waardoor geen onderlinge conflicten ontstaan. Men kan makkelijk van het ene deel naar het andere springen. Het geheel wordt ook geïntegreerd in Windows, waardoor ook hier geen conflicten ontstaan.

Alle delen zijn ook bijzonder gebruiksvriendelijk. Een van de grote voordelen naar mijn mennig, is dat men de diverse instellingen telkens op het scherm zelf kan aanpassen ! Men moet dus niet steeds ergens in Opties of instellingen klikken en verder klikken om een kleine wijziging door te voeren.
Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de Recorder minder gebruikt zal worden bij de meesten, maar voor de rest lijkt me dit toch wel een pakket dat door vrijwel iedereen zal gesmaakt worden om wat dan ook te doen met muziekfiles.
Het enige wat voor sommigen een nadeel kan zijn is dat het programma volledig in het Engels is. Maar de basisfuncties zijn ook toegankelijk via ikoontjes. Dus het meeste wijst hier toch zichzelf wel uit. Verder is er een uitebreide Hulp functie.

Tot slot alleen nog de opmerking dat dit GEEN mediaplayer is !! Dit verandert allemaal NIETS aan uw persoonlijk gebruik van de Windows Media Player of welke andere mediaspeler dan ook.

Tot uw dienst voor vragen en problemen :)

Junior, met dank aan Verhaegen
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

roybis
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:34
Locatie: houthalen

17 mei 2006, 13:49

Klopt!!
Ook ik gebruik switch sinds enkele maanden en dit tot mijn grote voldoening
Grts
Roybis

tweeling61
Lid geworden op: 18 feb 2006, 02:04
Locatie: Nijmegen

25 mei 2006, 22:09

Is hier toevallig ook een Nederlandse handleiding van!!

Alvast bedankt voor het interessante programma :D

Tweeling61 8)

Windows XP home, Ewido, Avast en Ccleaner en IE6
Wat er ook gebeurt, blijf lachen

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

26 mei 2006, 06:56

Zoals al aangegeven, alles alleen in het Engels. Maar u zal zien dat de pictogrammen duidelijk herkenbaar zijn en door de eenvoud van het programma is hier echt niet veel taalkennis nodig !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

irina
Lid geworden op: 18 aug 2004, 09:40
Locatie: tongeren

31 mei 2006, 09:33

bestaat daar ook een nederlands talige versie van ?
vriendschap is een mooie bloem die niet in ieders tuin groeit

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

31 mei 2006, 10:01

Junior schreef:Zoals al aangegeven, alles alleen in het Engels. Maar u zal zien dat de pictogrammen duidelijk herkenbaar zijn en door de eenvoud van het programma is hier echt niet veel taalkennis nodig !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

buddy29
Lid geworden op: 16 feb 2006, 19:07
Locatie: Lochristi

01 jul 2006, 01:38

Ik heb het programma ook geïnstalleerd maar krijg nu de melding dat de TRIAL periode verlopen is.
Heb ik de verkeerde versie binnengehaald of is het niet meer GRATIS

Buddy29
Buddy29
Lochristi

rockola
Lid geworden op: 26 jan 2006, 16:59
Locatie: Limburg

18 aug 2006, 19:18

Als gratis programma aangeboden en getest.
Na een tijd krijgt men de melding dat het een probeerversie is en dient men te betalen. :(
Deze software is niet volledig te verwijderen.
Ik krijg via configuratie en software altijd een venstertje om te kopen.
Heeft hier iemand ervaring mee en hoe krijg ik dit verwijderd?

roybis
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:34
Locatie: houthalen

18 aug 2006, 23:03

Ook dit klopt jammer genoeg maar je kan wel alles handmatig deleten in je verkenner
grts
roybis

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 aug 2006, 06:38

Gewoon via Configuratiescherm > Software alles verwijderen. Dan teruggaan naar de plaats waar je het originele download bestand hebt opgeslagen en gewoon opnieuw installeren. Deze tweede versie blijft wel onbeperkt goed !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

roybis
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:34
Locatie: houthalen

19 aug 2006, 13:53

In mijn geval kon ik via software niks verwijderen en jammer genoeg had ik de originele download ook al verwijderd
grts
roybis

rockola
Lid geworden op: 26 jan 2006, 16:59
Locatie: Limburg

21 aug 2006, 19:40

Junior schreef:Gewoon via Configuratiescherm > Software alles verwijderen. Dan teruggaan naar de plaats waar je het originele download bestand hebt opgeslagen en gewoon opnieuw installeren. Deze tweede versie blijft wel onbeperkt goed !
Zelfde resultaat als "roybis".
Normaal via Configuratiescherm -> Software verwijderen gaat echt niet.
Dit is bij mij het enige programma dat via de juiste procedure bij trachten te verwijderen een schermpje geeft om zich in regel te stellen en te betalen.
Het kan dan wel een goed programma zijn maar het is echt smerig van deze programmamakers om dit als gratis (PC vervuiling) aan te bieden.

Dus beste Junior zal jij wel een oudere versie hebben zonder deze vervelende eigenschap.

willyba
Lid geworden op: 13 okt 2006, 14:22

31 okt 2006, 15:12

Hallo iedereen,
Hoe zit het nu echt in mekaar? Is het echte freeware of niet?? Voor mij volstaat o.a. Wavepad om bij PPS te gebruiken, maw ik moet niks meer. Waarom krijg ik bij deze zgn. freeware anderzijds na verloop van tijd de melding dat de tijd is verstreken? Als je dan "nee" intikt, duurt het nog een tijdje langer vooraleer je voormelde melding 'tijd verstreken' opnieuw krijgt. Wie heeft meer ervaring en dus een oplossing? Is FREEware inderdaad freeware en dus geen...share- of andere 'ware'?

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

01 nov 2006, 09:11

Zoals ik reeds enkele posten hoger heb vermeld, ik heb na de eerste "waarschuwing" de hele handel eraf gegooid (via software) en via het originele bestand alles terug geaktiveerd. Ik krijg sindsdien geen waarschuwingen meer en alles blijft perfekt werken !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

roybis
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:34
Locatie: houthalen

01 nov 2006, 22:16

Beste Junior,

Naar aanleiding van uw laatste bericht van vandaag heb ik opnieuw de hele boel gedownload maar het instaleren lukte niet omdat ik wegens vroegere activiteiten moest opwaarderen. Zoals jij zegt heb ik dan onmiddelijk alles terug gedeinstalleerd via software (lukte nu wel in tegenstelling tot vroeger) en daarna via het originele bestand opnieuw geinstalleerd en tot mijn eigen verbazing werkt het nu wel en zal afgaande op jouw ervaringen ook wel blijven werken.
bedankt voor de raad
Roybis