GRATIS muziekbewerkings programma

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

03 aug 2007, 08:07

Waarschijnlijk DUBBELklikken.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

19 nov 2007, 07:06

Jie-Lis schreef:Goeie dag! Wie kan mij zeggen hoe men mp3's omzet naat wav's ? En om het nog moeilijker te maken: gratis. Dank bij voorbaat en groetjes.
Jie-Lis
paullamb schreef:Tik even in bij Google
MP32wave
een van de vele(goede)programma's
Jie-Lis schreef:Beste C.E. . Hoedje af voor het woord "samen".
Maar hoe begin je daaraan "samen" ? Per mail? Telefoon? ...

C.E.
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:17
Locatie: De "stille" Kempen

19 nov 2007, 20:34

Jie-Lis,

Dat woord "SAMEN" is enkel bedoelt om via het Forum allen samen zoveel mogelijk te helpen om iemand met PC-problemen uit de nood te helpen.
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / Spybot / CCleaner / Telenet Wigo

korhaantje
Lid geworden op: 14 mar 2005, 20:04
Locatie: 2300 Turnhout

04 dec 2007, 20:07

Jie-Lis,

Die link van C.E. is volgens mij "de" oplossing. Programma setup downloaden (zie mijn cursor) én installeren en dan wat experimenteren! :wink:

Afbeelding

succes,
korhaantje.
Windows XP Home & Pro
Vista Business
Windows 7 ultimate
Ubuntu 9.1 (Karmic) geïnstalleerd.

dirigent
Lid geworden op: 26 aug 2008, 00:33
Locatie: rotterdam

26 aug 2008, 01:02

:idea:

Hallo beste mensen,

Ik las hier het een en ander over midi naar wav omzetten

Ik heb voor U waarschijnlijk ook een oplossing.
google naar audacity http://www.gratissoftwaresite.nl/audacity.html

rechts op de pagina in het blauwe gedeelte staat vrij bovenin:

Download Audacity

Wanneer U hier opdrukt, kunt U audacity gratis downloaden.


groetjes een muziek liefhebber. :wink:

Aangepast door support.
Opa Brombeer

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

25 okt 2008, 17:12

Hallokes,

Wie zou mij een antwoordje kunnen geven...
Ik werk op latop Vista Ultimate, ik heb al dBpoweramp, en Switch geinstalleerd, maar ook verwijderd omdat ik met beide programma's op vista geen liedje van Mp3 kan verkleinen voor Powerpoint in beide bovenstaande programma's...
Mijn zoon en ik hebben ons al suf gezocht op het internet, helaas allemal tevergeefs, ik heb dan een vriend opgebeld die ook powerpoint maakt en met vista werkt, en die ook dit probleem heeft...
Weet iemand van jullie mischien hier raad mee ?

Met vriendelijke groeten
Tortelke


Laptop Vista Ultimate, Kaspersky antvirus, 200GB
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

25 okt 2008, 17:53

Zit in Vista geen "recorder" ?
Ik zou het eens moeten nakijken, maar volgens mij gaat dat met Switch wel hoor...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

25 okt 2008, 19:09

Hoi Junior,

Ik ben in mijn vista naar start gegaan, alle programma's, Bureua - accesoires, en daar vind ik alleen, geluisdrecorder, en wat is dat bij mij, gewoon een piepklein kaderke met een microfoontje en een klein rood bolleke om op te klikken voor op te nemen, geen bestand, bewerken, effecten enz... zoals in Windows XP....
Ik heb al zoveel uitgepluist, ik heb zelfs een pdf formaat afgeprint van knuffels met heel die uitleg van Switch op, er staat in ook in vette letters op, "geschikt voor Vista", niet voor mij of andere mensen die ik ken en vista gebruiken, mijn wave is eens zo zwaar als de mp3, ook in dbpower, sorry junior, bij mij zit het er niet in.

Groetjes Tortelke
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

26 okt 2008, 11:54

Dat "piepklein" recorderke dazt is toch wel degelijk het juiste programma om die beqstanden om te zetten, hoor !
Die wav bestanden komen meestal in een grote bitrate terecht omdat men er van uitgaat dat men optimale kwaliteit wil, maar je moet die bitrate verkleinen en dat kan met Switch ook !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

26 okt 2008, 15:33

Junior,
Ik hoop dat het gelukt is met mijn printscreen die ik erbij gedaan heb van het geluisdrecorderke...
Bij mij is dat niet meer dan een microfoontje, ik heb zelfs testen gedaan, gesproken, met een liedje op te nemen, ik krijf er ook geen geluid uit ???
Ik zoek ondertussen ook maar verder....Maar hoop dat jullie ook iets vinden vroeg of laat, ik weet nu vista is heel anders dan windows XP!!!

Groetjes Tortelke
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

26 okt 2008, 15:51

Junior,

Sorry was mij de eerste keer niet gelukt om een printscreen bij mijn antwoordje te voegen, ik denk dat het nu gelukt moet zijn ;-)
Ik hoop hierbij dat jij meer kan zien met wat ik bedoel van die recorder....

Groetjes Tortelke
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

26 okt 2008, 15:56

Afbeelding

Derde keer goeie keer ????

Groetjes Tortelke
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

29 okt 2008, 10:58

Ik heb tot mijn verbazing inderdaad ondertussen vastgesteld dat dit de 'recorder' is die tegenwoordig bij Windows zit. Een klucht, dus. Daar is inderdaad niks mee aan te vangen.
Maar zoals al eerder gezegd, de omzetting is perfekt mogelijk met Switch ! Onderaan links op 'wav' zetten en dan de eigenschappen instellen.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

29 okt 2008, 11:19

Bedankt Junior,

Vista is zoals jij zegd een klucht, ik heb er al spijt van...
maar ik ga zeker mijn best doen om die switch te zetten en de gepaste
omzetting kiezen....

Met vriendelijke groetjes
Tortelke
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !

Tortelke
Lid geworden op: 08 sep 2007, 23:27
Locatie: 2580 Putte

31 okt 2008, 15:00

Junior,

Even ter informatie...
Ik kreeg mijn muziek langs geen kanten meer omgezet naar mooie wave voor powerpoint, niet met switch of dbpoweramp.
Ik alleen zat niet met dat probleem die Vista hadden of hebben....
Mijn laptop is weg nu om er Windows XP Pro erop zetten, hopen dat dan alles lukt....

Bdankt Junior, om toch proberen uit te zoeken om dit op te lossen :P

Groetjes Tortelke
Toen ik jong was "bewonderde ik slimme mensen", nu ik ouder ben "bewonder ik eerlijke mensen" !