goed tooltje waar je niet voor moet studeren

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 jun 2006, 19:13

SUPER gratis
staat voor Simplified Universal Player Encoder & Renderer en is een GUI (grafische user interface) voor ffmpeg, mencoder, mplayer, ffmpeg2theora en de theora/vorbis RealProducer plugIn. Je kunt er op eenvoudige wijze allerlei multimedia bestanden mee omzetten naar een ander formaat. Het programma is ook geliefd bij bezitters van mobiele apparaten omdat SUPER multimedia bestanden, zoals video bestanden, om kan zetten naar mobiel formaat zodat je deze op je Pocket PC of Smartphone kunt bekijken. Het kan bijzonder veel formaten aan: 3GP, 3G2, ASF, AVI, DAT, FLI, FLC, FLV, MKV, MPG, MOV, MP4, OGG, QT, RM, STR, SWF, TS, VIV, VOB, WMV, AC3, AMR, MP2, MP3, MP4, OGG, RA en WMA.
http://www.erightsoft.com/SUPER.html#Dnload

Aquanew
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:28

08 jun 2006, 18:55

Bedankt voor de tip.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jun 2006, 19:34

zonder dank hoor
en graag gedaan

Dirk Vlaaien
Lid geworden op: 10 jan 2005, 15:46
Locatie: Kapellen

08 jun 2006, 19:40

MediaCoder
Is een gratis universele audio/video batch transcoder waarmee je video- en muziekbestanden kunt omzetten. Zo kun je bijvoorbeeld van een Quicktime of AVI een DivX maken of van een AAC een MP3. Je hoeft geen codecs te installeren want die zijn al in het programma opgenomen. Verder kun je met MediaCoder nog cd's en dvd's rippen en videoclips omzetten naar audio-tracks.
http://www.bestedownloads.nl/index.html
http://mediacoder.sourceforge.net/

liha
Lid geworden op: 25 jan 2004, 20:24

21 feb 2008, 00:17

hallo,
Ik heb pinnacle 10, maar ik zou graag die filmen die ik van tv heb opgenomen willen branden met Nero of zo, want ik vind dat het met pinnacle te omslachtig gaat.Dit is goed als ik een film wil bewerken enz.
Ik heb het vorige gelezen maar ik had de dvix recorder erop gezet maar ook dat lukte niet de film was een vlc media file geworden, maar nero vraagt dus bup-vob-ifo files.
Ik heb nog een aantal prgramma's om te branden maar dat is hetzelfde probleem.
Hoe of wat doe ik fout?
Bedankt Liha

Rover
Lid geworden op: 13 jul 2004, 18:35
Locatie: Waasland

21 feb 2008, 02:36

liha,

Ik hebruik hiervoor al geruime tijd "NeroVision" voor.
Het is zelfs mogelijk om de reclame of ongewenste stukken te verwijderen. De brandtijd is merkelijk korter dan met Pinnacle.
Z97-K ASUSTeK COMPUTER INC., Intel(R) HD Graphics Family, Windows NT, Prof, SP1, NL, Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz, 0 MB RAM, HDD:976 + 488 + 976 + 2930 GB, NTFS, Microsoft Outlook

ritakwita
Lid geworden op: 30 dec 2007, 18:58
Locatie: VOLLEZELE

18 sep 2008, 10:06

Zou ik hiermee dan mijn probleem ook kunnen oplossen ?
Heb een video-bestand wmv dat ik niet kan branden en dus ook niet kan afspelen op mijn dvd.
Heb het gemaakt met pictmotion by muvee van picture project.
Heb al 5 dvd's verprutst en zou het dolgraag op dvd willen zetten.

Alvast bedankt.
Rita.

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

07 okt 2008, 17:43

Ik zoek tevergeefs naar een IVR (Internet Video Recording) omzetting voor dvd speler.

Het is een 'tegenlicht' programma dat ik van de VPRO gedownload heb en gebrand in ivr formaat.

Tussen () "de dag dat de dollar valt" - al twee jaar oud.

Die ivr zal toch wel veel gebruikt worden zeker?

vivaldi


Trouwens... al die formaten!!!!
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

ritakwita
Lid geworden op: 30 dec 2007, 18:58
Locatie: VOLLEZELE

08 okt 2008, 09:38

Sorry maar mijn probleem is ondertussen opgelost hoor.
Heb het tenslotte kunnen branden met Nero na een hopeloos geklungel.
Vraag mij niet om het een tweede keer te doen want weet niet meer hoe ik het voor mekaar gekregen heb maar het is gelukt en dat is het voornaamste.
Had al in het forum "software" gezegd dat mijn probleem opgelost was.
Sorry nogmaals.

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

16 apr 2009, 08:51

Zoals veel anderen ben ik ook op zoek naar een geschikt programma om mijn films te bewerken.Maar zoals ik op de verschillende forums lees is er miserie met alles en nog wat.
Bestaat er wel een programma waaraan je je niet voortdurend moet ergeren?
Ik heb jaren gewerkt met een goeie video-recorder.Daaraan beeld en klank gekoppeld en alles werkte als een fluitje van een cent.Nooit problemen gehad en je kon er alle combinaties mee uitvoeren.
Maar ja....toestellen verslijten en de nieuwe zijn blijkbaar véél beter als je de reklame wil geloven.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 apr 2009, 17:07

Heb super gedownload maar kan het niet openen krijg melding dat er iets fout is.

Janie

ying
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:45

05 mei 2009, 12:33

he,

I kheb op de link geklikt en heb een aantal prg gedownload, converteren, audio, net zoals je zei"good tooltje eenvoudig en een goede oplossing voor de trage pinaccleNu mijn vraag er staat op is free, ik had een film van pinnacle priman geconverteerd, maar dan krijg je hun watermerk.
Wat moet ik nog doen dat het inderdaad free blijft, want ze sturen me door en dan krijg je .. te betalen?
Ja , je weet vouwen hebben altijd meer uitleg nodig :oops:

Groeten liha
Soms maken de omwegen het een stuk aangenamer je uiteindelijke doel te bereiken.

ying
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:45

06 mei 2009, 22:19

He,

Blijkbaar eeen verkeerd pr gedownload, nu nog uitzoeken hoe het werkt.
Bedankt voor de tip
Groeten
Liha
Soms maken de omwegen het een stuk aangenamer je uiteindelijke doel te bereiken.