ALDFAER - plaats hier al uw vragen en reacties aub

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

TJINNE
Lid geworden op: 23 dec 2005, 12:33
Locatie: BREDENE

11 sep 2012, 15:25

Hartelijk bedankt daar kan ik wat mee :D

Louke
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Leuven

27 mar 2013, 12:20

1. Werkt Aldfaer 4.2 ook onder Windows 8 ?
2. Het lukt mij niet om een veiligheidskopie op een CD te zetten.
Als ik een veiligheidskopie wil maken onder Windows XP en ik duid de CD schrijver aan dan gebeurd er helemaal niets als ik OK druk.
:cry:
Dank voor uw antwoord en eventuele hulp.
Louke

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

28 mar 2013, 11:36

Hallo

Ja Aldfaer werkt ook onder Windows 8.

Indien je geen veiligheidskopie kan maken naar een cd/dvd staan ergens de instelling fout (of heb je het aantal veiligheidskopie dat je mag hebben bereikt ) want hier lukt het wel, maar je moet dan we een herschrijfbare CD/DVD hebben en je moet wel handmatig de oude veiligheidskopie verwijderen daar dit niet automatische kan op een cd/DVD dus echt gemakkelijk werken is dit niet het is beter om je veiligheidskopie op een externe hardschijf plaatsen of op een USB stick dit werkt veel beter.Nog beter is het om je veiligheidskopie op Skydrive , dropbox of op google drive te bewaren.
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

Louke
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Leuven

28 mar 2013, 17:49

Bedankt voor uw reactie.

Op deze Pc van 9 jaar oud is er nog al wat fout.Ik denk dat het op een USB-stick gelukt is, alhoewel ik het bestand van 18 kb weinig vind voor 181 personen. Dat zal ik echter pas kunnen ondervinden als ik het op een nieuwe PC geplaatst heb met Windows 8. Daar moet ik echter nog drie weken op wachten en nog ondervinden hoe dat werkt.
In ieder geval heb ik genoeg parenthelen uitgeprint om ze desgevallend terug te kunnen inbrengen.

Groetjes,
Louke.

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

28 mar 2013, 17:58

Hallo,

Om je gegevens maar je nieuwe pc over te zetten is het beter om gewoon je stamboom ( het bestand ***.ALDF ) te kopiëren en dit dan op je nieuwe pc te plakken.

indien het zover is dat jij je nieuwe pc hebt en het lukt niet hoor ik het wel.

m.v.g.
Jean-Pierre
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

Louke
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Leuven

29 mar 2013, 07:13

Bedankt Jean-Pierre

Zodra dat ik zo ver ben laat ik het zeker weten.

Groetjes.

Louke
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Leuven

16 apr 2013, 18:08

Jean-Pierre schreef:Hallo,

Om je gegevens maar je nieuwe pc over te zetten is het beter om gewoon je stamboom ( het bestand ***.ALDF ) te kopiëren en dit dan op je nieuwe pc te plakken.

indien het zover is dat jij je nieuwe pc hebt en het lukt niet hoor ik het wel.

m.v.g.
Jean-Pierre
Hallo Jean-Pierre,
zoals beloofd kan ik u melden dat de nieuwe PC wat vroeger beschikbaar was dan eerst gemeld.
Aldfaer gaat inderdaad hier even goed als op XP. Van kopiëren is echter niets in huis gekomen omdat alle gegevens er niet opstonden door een fout van mij. Maar ik heb er toch alles terug kunnen inzetten na enkele uren typwerk verspreid over twee dagen. Eerstdaags zal ik het toch terug proberen op een usb-stick te zetten, al is het maar als reserve kopie.

Groetjes en nogmaals dank.

futtel
Lid geworden op: 25 jun 2013, 17:19
Locatie: Oudenburg

14 sep 2013, 11:19

Hello,
Ik ben geen " krak " dus heb een probleem en die is het volgende :
Hoe breng ik mijn verschillende stambomen van geneanet over naar Aldfaer ?
Of gaan die allen samen mee ?
Ehoe doe je dat?

Hulp is zééééééééééééééééér welkom :D :D :D
Futtel

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

14 sep 2013, 13:27

Hallo

Je zal jou stambomen een voor een moeten downloaden bij geneanet en dan invoegen in Aldfaer .

Je kan enkel gegevens downloaden van bestanden waarvan je zelf eigenaar bent dus niet van andere eigenaars.

groeten
Jean-Pierre // Schoten
bezoek ook eens de webpagina v/d mailgroep-genealogie op
http://genealogiegroep.seniorennet.be
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

van landuyt
Lid geworden op: 19 sep 2022, 16:30

13 jan 2023, 18:05

Goede avond,

Terwijl ik in Aldfaer aan het werken was kwam er een storing waardoor ik de PC opnieuw moest opstarten.
Wanneer ik Aldfaer opnieuw opende zat ik in een copie van mijn stamboom van een maand geleden.
Waar kan ik een eventuele recentere, liefst van vandaag, copie vinden of moet ik alles van de laatste maand opnieuw invoeren. Ik kan nergens iets vinden.
Bedankt bij voorbaat en prettig weekend
Siegfried

Albert_R
Lid geworden op: 07 mar 2023, 14:56

07 mar 2023, 15:10

Sinds kort heb ik een probleem met Aldfaer. Bij het openen van een bestand krijg ik de volgende melding:

Dit bestand is de vorige keer niet goed opgeslagen. U wordt dringend geadviseerd een recente veiligheidskopie terug te zetten.

Dan klik ik: OK

Melding: U wordt geadviseerd Stamboom > Bestand opschonen uit te voeren

Weer: klik OK

Melding: Dit bestand is de vorige keer niet goed opgeslagen. Bestand opschonen kan niet uitgevoerd worden.

Beide opties halen niets uit. Wie heeft raad?

Groet, Albert Ruijtenbeek

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mar 2023, 17:32

Begrijp ik het goed dat je geen recente back-up of veiligheidscopy hebt?