ALDFAER - plaats hier al uw vragen en reacties aub

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

09 okt 2008, 10:37

Goeiemorgen iedereen,

sinds kort heb ik mijn stamboomgegevens op internet geplaatst via een gedcom bestand.
Ik heb daarbij nog een vraag : kan ik mijn notities die ik in Aldfaer bij sommige personen staan heb, uit het gedcom bestand houden ?
En wel om de volgende reden :
Ik noteerde bij een bepaalde persoon het volgende :
"ik heb deze gegevens gevonden op de website van X maar moet die zelf nog controleren want ik heb op deze website reeds meerder fouten gevonden en betrouw de gegevens van deze persoon niet."
Tot zover een notitie voor mijzelf.
Maar via het gedcom bestand staat die notitie ook in mijn kwartierstaat op het internet. En kan de persoon in kwestie dit ook lezen.
Als ik die notities niet uit een gedcom bestand kan houden, zal ik in de toekomst mijn notities iets voorzichtiger moeten verwoorden.

Kan iemand mij een antwoordje bezorgen ?
Bedankt bij voorbaat.

Hugo

laurette de backer
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:05
Locatie: Sint-Laureins

09 okt 2008, 15:27

In je programma Aldfaer klik je op extra, dan instellingen en daarna op rapporten. Dan zie je daar verschillende items staan o.a. GEDCOM export.
Als je hierop klikt kun je alles aanvinken wat je wil gepubliceert zien.
Alles wat privé moet blijven klik je gewoon niet aan.
Veel succes.

Huga
Lid geworden op: 21 jan 2005, 21:37
Locatie: Zoersel

09 okt 2008, 16:40

Laurette,

bedankt voor de reactie.
Ik ga vandaag nog een nieuw gedcom bestand aanmaken.

mvg,
Hugo

ela
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:52
Locatie: noorderkempen

04 dec 2008, 23:45

Beste genealogen,

Op 17 februari 2008 stond er een berichtje van Catfraek op deze site om te vragen hoe hij zijn stamboom, opgemaakt in Aldfaer, op internet kan zetten. Ik vond hierop echter geen antwoorden.
Ook ik heb nu mijn stamboom ingegeven in Aldfaer en zou hem graag op internet plaatsen. Ik heb al wel iets gelezen dat dit via Gedcom kan, maar wat is dat?? Ik snap er helemaal niets van.
Is er iemand die mij hierin kan helpen en vooral: begeleiden?

m vr gr
Ela
met af en toe een beetje hulp lukt het wel om mijn PC onder de knie te krijgen

jongvanhart
Lid geworden op: 26 mei 2006, 09:41
Locatie: berendrecht

20 jan 2009, 23:34

wie kan mij helpen van mijn stamboom een gedcombestand te maken
en het daarna naar mij toe sturen
mijn stamboom staat op http//www.meeussen.nl/genealogie/14/14/_303html
stamboom leo van uffelen
ken totaal niets van een bestand maken,maar heb dit bestand dringend nodig :?:
zoek belgische telefoonkaarten,ook privekaarten en een oude belgische telefoonkaartencataloog

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

14 feb 2009, 11:24

Graag zou ik foto's bijvoegen bij mijn stamboom ; kan dit in aldfaer? heeft er iemand ervaring mee?. Ik heb nog niets gevonden over het "hoe en waar" in het programma.

grt
dj

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

14 feb 2009, 13:11

Hallo,

Ja foto is geen enkel probleem ingescande documeten gaat ook zo
langs de rechter zijde heb je normaal een wit vlak bij tabblad persoon klik hier op met je rechtermuisknop en kies bestand koppelen en ga naar de map waat de foto staat.

Jean-Pierre // Schoten
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

Luus
Lid geworden op: 30 jul 2005, 00:51
Locatie: O.Vl

14 feb 2009, 18:32

Je zou de foto's die je wil koppelen misschien best eerst in een afzonderlijke map opslaan - want de foto's zijn "gekoppeld" aan het Aldfaerbestand, niet "opgenomen" in Aldfaer.
Als je na koppeling een gebruikte foto naar een andere map verhuist, vindt Aldfaer de nieuwe koppeling niet... en ben je de foto "kwijt" op je stamboomscherm.

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

15 feb 2009, 10:54

Dank voor de inlichtingen , ga het deze middag eens proberen
grt
dj

dj
Lid geworden op: 19 nov 2006, 16:32

15 feb 2009, 21:39

Graag kreeg ik uw mening over volgende :

Ik heb reeds mijn stamboom opgemaakt ( is nog niet volledig) en wil nu ook een stamboom samenstellen van mijn vrouw; doe ik dit in dezelfde stamboom van mij of start ik een nieuwe ? Ook wil ik van mijn moeders zijde gegevens verzamelen, start ik daarvoor een nieuwe ?

grt
dj

Jean-Pierre
Lid geworden op: 23 mei 2004, 11:27
Locatie: Schoten

16 feb 2009, 11:42

Hallo,

Eerst vraag 2, vermits jij van je moeder afstamd staan deze gevens van je moeder automatisch bij jou - stamboom zijn alle voorouders zowel mannelijke als vrouwelijke
Vraag 1 dit is een kweste van smaak maar indien je beide uit de zelfde streek komt kan het zijn dat je ergens de zelfde voorouders hebt en dan moet je deze in 2 datebase gaan invullen daarom verkies ik een grote datebase met alle gegevens erin.


groeten
Jean-Pierre
Ik weet dat ik niks weet. // Dus ik weet, dat ik niks weet. // Weet ik dan niks ??????

elisabeth60
Lid geworden op: 07 apr 2009, 21:59
Locatie: de Turnhoutse Kempen

07 apr 2009, 22:06

Mijn stamboom is ingegeven in Aldfaer. Door verschillende problemen met mijn aanluitings van de PC heb ik mijn PC schoon laten maken en er zijn verschillende programma's opnieuw opgestart. Nu bekijk ik mijn Aldfaer programma en er staan welgeteld 24 namen in van de ruim 600 die ik heb ingegeven. Er staan wel veiligheidskopieën in het programma, maar ik weet niet hoe ik die terug in het stamboom kan zetten. Kan iemand mij hier aub mee helpen? Ik ben toch hopelijk niet alles kwijt??

Groeten en ik hoop echt op een antwoord
Elisabeth

genblog
Lid geworden op: 26 feb 2009, 12:35
Locatie: schiedam

27 okt 2009, 20:48

Werk met Aldfaer F 3.5.3. en Vista Home Basic
en Voor het publiceren van mijn stamb.gegevens maak ik gebruik van blogs.
Heb de kwartierstaat in Aldfaer gecopiëerd en geplakt in blog.
Bij aanvullingen delete ik kwartierstaat in blog. De bijgewerkte kwartierstaat gecopiëerd in Aldfaer plak ik dan weer in het blog.
Bestaat hiervoor geen andere, meer eenvoudige manier?

Hoe te handelen om een genealogie in mijn blog oproepbaar te maken
voor de bezoekers, waarbij mijn basisgegevens in Aldfaer natuurlijk onaangetast moeten blijven.?

Heb voor blogs gekozen om moeilijke toestanden uit de weg te gaan.
Wie helpt deze digibeet? Alvast bedankt.

genblog
steeds op zoek naar Mulder, Blesting, Dekker en Volkers

genblog
Lid geworden op: 26 feb 2009, 12:35
Locatie: schiedam

28 okt 2009, 12:14

Hallo beste lezers,

Heb in mijn vraagstelling een foutje gemaakt.

In de tweede alinea gebruikte ik het woord genealogie, dat moet zijn Parenteel die oproepbaar gemaakt moet worden etcetera

Geen beste beurt!!!

Wie helpt?


genblog
steeds op zoek naar Mulder, Blesting, Dekker en Volkers

genblog
Lid geworden op: 26 feb 2009, 12:35
Locatie: schiedam

07 dec 2009, 22:44

Beste Aldfaer-ders, Iemand wil mij zijn stamboomgegevens ter beschikking stellen. Zowel gever als ontvanger (ik dus) zijn nogal bejaard en weinig op de hoogte van het computer-gebeuren.
Daarom horen we graag of volgende werkwijze correct is of aanvulling behoeft.
gever maakt een map aan in harde schijf bv veiligh.kopie extra
Dan klikt hij in een willekeurig scherm dat in zijn aldfaer voorstaat op icoon "veiligheidscopie"
In het scherm dat verschijnt achter öpslaan in"scrolt hij naar de nieuwe map en klikt op opslaan.
Hij copiëert de map naaer e-mail-ontvanger (dus naar mij)
Moet ik die eerst openen om te zien of alles goed gaat of hem direct in Aldfaer opnemen. Maar ja, hoe doe ik dat?
Hoe verschijnen zijn gegevens in mijn reeds aanwezige stamboom en kunnen zij mijn gegevens verstoren bv. door doublures.
moeten de aldfaerprgramma's beslist van dezelfde versie zijn?
Of moeten we helemaal anders te werk gaan?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
genblog
steeds op zoek naar Mulder, Blesting, Dekker en Volkers