ERVARINGEN MET PROVIDERS/ goede en slechte

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jun 2006, 19:54

IEDEREEN MAG HIER ZIJN BELEVENISSEN ZETTEN VAN AAN/AFSLUITINGEN

luna4711
Lid geworden op: 27 nov 2005, 15:20
Locatie: O Vl

26 jun 2006, 12:58

GESCHREVEN DOOR / ROBERT.A



Geregistreerd op: 25-6-2006
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Zo 25 Jun 2006, 19:50 Onderwerp: Overschakelen naar scarlet-one- Reageer met quote
Scarlet-one Kafka



Op 10 mrt.06 schreef ik mij in voor overgang naar een Scarlet-one aansluiting voor internet en telefonie.
De installatieplanning voorzag een levertermijn van 6 à 8 weken .Mijn vorige provider Telenet waarvoor de opzegtermijn 1 maand bedroeg werd dan ook opgezegd tegen 15 mei(2 maand later)
Na allerlei perikelen rond overgang te volgen op internet via “ mijn Scarlet “werd mijn aansluiting tel.en internet afgesloten door Telenet op 14 mei .
Na menige tel.naar scarlet met de nodige wachtmuziekjes moest technieker langskomen voor installatie.
Uit correspondentie bleek dat de een van de andere niet weet wat er gebeurt.
Uiteindelijk werd lijn aangesloten op 15 juni , maar nog niet het einde!
Want mij telefoneren kon nog niet na kiestoon weerklinkt “geen aansluiting op dit nummer “
Reden Telenet geeft de lijn niet vrij, dit zou na informatie bij Telenet gepland zijn voor 21 juni.
Vandaag 25 juni is er nog geen mogelijkheid gevonden om een schakelaar om te stellen in de computer.
We naderen nu de 4 maand wachttijd voor aansluiting.
Bij het oproepen naar Scarlet krijgt men in de wachttijd ook de boodschap mee :dit abonnement bij vrienden aan te raden,waardoor men beiden een geschenk mag verwachten.
Abonnement genomen op aanraden van schoonbroer die ondertussen ook al zijn portie ongemak meekreeg.
Mijn geschenk is in elk geval toegekomen maar het was er een VERGIFTIGD.


R.A
Klant S1699582
_________________
senior

luna4711
Lid geworden op: 27 nov 2005, 15:20
Locatie: O Vl

26 jun 2006, 13:00

Hallo Robert.a,
Ik ben sinds enkele maanden ook overgeschakeld van telenet naar scarlet.one! En dit ook met de nodige, door je beschreven ongemakken!
Was hetzelfde liedje, ook niet telefonisch bereikbaar, ik kon wel bellen!! Kon geen emails ontvangen, enz..Heb scarlet.one dan, wat niet evident was (altijd bezettoon) meerdere malen telefonisch aangesproken over die aansluiting! (zeg maar, veel gezaagd dat het zo lang duurde) Bij andere operators wordt onderling opgezegd, maar hier moest ik dan ook de opzegging zelf ondernemen!
Na verloop van tijd is dan toch alles in orde gekomen en nu de dag van vandaag ben ik blij dat ik de stap ondernomen heb!! Vooral geen klagen van
scarlet.one! Geen onverwachte hoge facturen, normale bedragen, geen problemen met internet, noch met telefoon! Wat van telenet indertijd niet te zeggen viel!
Het wachten heeft geloond!
Hopelijk komt het bij je ook vlug in orde!
Groetjes, Luna



Voilà, hopelijk heb ik dat correct gedaan, Verhaegen!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 jun 2006, 13:08

natuurlijk
bedankt luna
nu kunnen ze allemaal hier terecht met hun ervaringen

j@cques
Lid geworden op: 22 sep 2004, 17:35
Locatie: deurne-antwerpen

05 jul 2006, 22:53

ik ben overgeschakeld naar tele2 en had in het begin ook enkele moeilijkheden vooral met telefoon maar vind het nu een echte aanrader.
tele2allin
Bijleren door te vragen.
HP pavilion met windows xp sp3 intern geheugen 3Gb en 250Mb H.D.
PB laptop met vista home basic 2Gb intern en 80 Gb H.D.
groeten Jacques

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

07 jul 2006, 20:12

Ben voor 2 jaar overgeschakeld van skynet naar euphonynet. Alles werd opgezegd door euphony. 17 maanden later krijg ik van skynet een factuur dewelke ik dien te betalen voor adsl go bij hen. Bij navraag blijkt dat ze al die tijd via domicilering toch dat geld zijn blijven innen. Natuurlijk een dwaasheid van mij van dat niet te laten vernietigen. Bij telefonsich contact krijg ik doodleuk te horen dat ik dien te betalen. Heb mij dan in contact gesteld met de nationale ombudsdienst te Brussel. En via deze heeft Belgacom dan het bedrag van 14 maanden terug gestort.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jul 2006, 09:07

België is een internetprovider rijker. Yabu ADSL mikt op grootverbruikers die daar niet al teveel geld willen aan geven.

Dat wil zeggen dat de ADSL-abonnementen bij Yabu een ruime datalimiet hanteren voor een prijs die vergelijkbaar of lager is dan de concurrende aanbieders. Voor 32,95 euro per maand heb je een datalimiet van 50 GB per maand, en voor 17 euro extra per maand wordt die datalimiet opgetrokken tot 100 GB. De maximale download- en uploadsnelheid van beide formules bedraagt respectievelijk 4 Mbps en 256 Kbps

http://www.yabuadsl.eu/be/default.asp?m ... ef=yabu.be

http://adsl.startpagina.be/

iemand die meer weet houd ik aanbevolen , om zijn kennis alhier te zetten .
dank bij voorbaat
verhaegen

marianne
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:04
Locatie: anderlecht bij brussel

08 jul 2006, 09:58

Was 2 jaar bij Versatel zonder problemen.
Gezien de aantrekkelijke voorwaarden nam ik sedert 02.01.2006 een tele2allin abonnement (telefoon + internet) bij Versatel-Tele2.
Ik beklaag het mij nog steeds !
In het begin : dagen zonder telefoon en internet, lage internetsnelheden (lager dan met mijn 512K versie van Versatel !), constant telefoononderbreking tijdens gesprekken, faktuur 2x aangerekend (wel terugbetaald gekregen na verschillende telefoontjes).
Nu heb ik sedert vrijdag 30 juni plotseling geen internet meer (wel telefoon). Al 8x naar de helpdesk gebeld en nu gaan ze me toch eindelijk op maandag 10 juli een technieker sturen. Afwachten dus en op internet gaan bij dochter :(
Een van onze vrienden, ook tele2allin, kwam op 1 juli terug uit vakantie en wat bleek toen : noch telefoon noch internet :cry:
Met GSM gebeld naar tele2 en daar hebben ze beloofd een technieker te sturen maar ze weten nog niet wanneer !
Heel slechte service van tele2.
Acer Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 60GHzDualCore - Windows 7 Home Premium 64bits SP2 - HD 500GB - externe HD 320GB - 4 GB BitDefender internet security 2010 - Mozilla Firefox CCleaner
MaLoReg

09 jul 2006, 16:31

Hier zit ik ook verveeld mee.
IK heb expressnet thuis in Antwerpen.
Mijn zoon heeft confortnet bij hem thuis in de Kempen.
Allebei TELENET- allebei hebben we een laptop.

Na x aantal mailtjes aan klantendienst wil ik een oplossing voor het volgende:
Thuis ligt mijn modem (expressnet) stil, al sinds half mei en dat blijft zó tot begin oktober. Desondanks betaal ik mandelijks via domiciliering.

Met mijn laptop zit ik in de Kempen op mijn zoon´s modem (confortnet) en die aansluiting is té zwak voor mij (tergend traag tot zelfs géén pages kunnen openen).
Nu zou ikhier in de Kempen voor de resterende maanden een upgrade abb.moeten nemen en dit terwijl mijn expressnet onbenut en betaald blijft.
Voor mijn confort zou ik dat nog willen doen ook maar daar komt dan nog eens 25 euro bovenop om terug te schakelen naar confortnet.
DIT IS TOCH ALLEMAAL NIET MEER TE DOEN!!!!!!!!!!
Bovendien lopen mijn mails naar hen en hun mails terug altijd over een onaanvaardbare lange periode en krijg ik telkens een andere verantwoordelijke met één of twee zinnetjes als antwoord en daarop volgend de standaard voorgedrukte mails.

Iemand een suggestie hiervoor?
Gast

09 jul 2006, 18:12

Ik denk dat dit met alles het geval is MaLoREg,huishuur,telefoon,enzomeer.
Mijn zoon al heeft hij een jaar niet op zijn appartement geweest heeft ook de algemene kosten moeten blijven betalen.
Het gaat nu wel over uw internet maar kan op gebied van elektriciteit hetzelfde voorhebben als ge bv maar 20amp hoofdbeveiliging heeft kan men er ook geen 40 afnemen.
Misschien had u er beter aangedaan uw abonnement tijdelijk stop te zetten,en dan tijdelijk wat blokken bijgekocht.

foxy

winny1
Lid geworden op: 22 mei 2006, 18:45
Locatie: brugge

09 jul 2006, 19:25

Twee jaar terug beslisten wij aan te sluiten bij euphony en kontakteerden wij en vertegenwoordiger van euphony en werd het contract opgemaak en toe vroegen wij aan de vertegenwoordiger als het signaal sterk genoeg was om op die plaats waar wij wonen om euphony te kunnen ontvangen (afstand tot aan de cabine was ongeveer 1,5 km ) met als antwoord dat zal geen probleem zijn .

Na 3 weken wachten op antwoord of of papieren voor aansluit gegevens hoorden we nog niets ,en week later belde ik naar euphony hoe alles nu in elkaar zat en kreeg als antwoord je bent niet aansluitbaar (te zwak signaal ) en met mijn vraag hoe dat komt dat er zolaag moet op gewacht worden met het resultaat en kreeg als antwoord die vertegenwoordiger moest je al verwittigt hebben en je papieren al terug bezorgt hebben .

Maar ja als je toch niet aansluitbaar ben waarom zou je dan de moete doen om de wachtende en antwoord geven als je er toch niets kan aan verdienen .

Dan kontact opgenomen met belgacom die na en tests van 1 minuut al zegde het signaal is perfect voor aansluiting .

Nu na 2 jaar ben ik zeer tevreden zonder uitval of storing bij belgacom i.v.b. met internet 'k zal maar bij die provider houden zeker als je sommige ervaring leest .

winny1 8)
win vista SP2 kaspersky spybot cclaener
MaLoReg

09 jul 2006, 19:28

f o x y, dan wel niet meer voor dit jaar, maar volgend jaar plan ik ook om vanaf de beginnende lente tot de herfst naar de woning van mijn zoon te gaan (hij is veel in het buitenland en ik heb hier de zalige tuin).
Wat zouden mijn kosten/baten zijn indien opzeg en terug aansluiting (en komen ze dan ook de modem weghalen?) Het valt allemaal te overwegen. Nu voor die komende dikke 2 maanden is dat de moeite niet meer.
Bedankt!
Gast

09 jul 2006, 22:54

Modem blijft gewoon staan,word dan gewoon uit dienst gezet.Wel zien dat ge vooraf de nodige informatie opvraagt want denk dat dit ook niet gratis is.


groetjes
MaLoReg

09 jul 2006, 23:26

Dat maakt het allemaal zo duur- 6 maanden betalen voor niks (geen gebruik expressnet) 6 maanden aansluiting opwaarderen (confortnet) extra kost om confortnet terug te nemen........´t houdt niet op.

janneman1
Lid geworden op: 24 mar 2004, 14:15
Locatie: kortrijk

15 jul 2006, 12:09

Een weinig(?) gekende provider is "FULLADSL". Ik ben daarbij aangesloten sedert nov.2005 en tot op heden zeer tevreden.
Deze provider richtte zich vroeger tot onderwijsmensen maar nu kan iedereen aansluiten. Kostprijs 25 of 28,5€/maand (naargelang onderwijs of niet). De snelheid is heel goed (rond de 4MBps) doch je hebt slechts 1 mailbox en er is geen server met nieuwsgroepen. De service-lijn kost 45cent/minuut maar je kan je vragen kosteloos kwijt via e-mail. Datavolume 10GB/maand.
Bij de aanvang van het abonnement had ik lage snelheden en fulladsl heeft mij een Belgacom-technieker gestuurd - probleem kosteloos opgelost.
Opzeggen kan na één jaar met een opzegperiode van 45 dagen.
Alle info op www.fulladsl.be.