ERVARINGEN MET PROVIDERS/ goede en slechte

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

korhaantje
Lid geworden op: 14 mar 2005, 20:04
Locatie: 2300 Turnhout

03 okt 2007, 11:22

Hallo Forum,

'k Ben sinds mensenheugnis (allee, in e-termen gezien) lid van Wanadoo --> Tiscali --> Scarlet. Het lidgeld bij Scarlet bedraagt reeds enige tijd voor een ADSL unlimited € 34,99/maand, terwijl ik nog altijd € 35,99 betaal.

Gisteren schreef ik daarover een mailtje naar Scarlet, en (oh wonder) vandaag kreeg ik zelfs antwoord dat wanneer ik mijn abonnement voor 12 maanden wilde verlengen en accoord kon gaan met de algemene en specifieke voorwaarden, ik ook van deze prijs kon genieten.

Zo worden "trouwe" klanten door bepaalde providers behandeld. Je moet er zelf om vragen of je betaalt gewoon teveel. :evil:

korhaantje.
Windows XP Home & Pro
Vista Business
Windows 7 ultimate
Ubuntu 9.1 (Karmic) geïnstalleerd.

wizard2
Lid geworden op: 04 aug 2007, 17:06
Locatie: hasselt

12 nov 2007, 20:12

ik heb sinds jaar en dag telenet, eerst mono net en nu sinds een 4-tal maanden express net omdat ik een laptop heb bijgekocht. met mono net mag je maar 1 PC aansluiten. ik heb nooit ofte nimmer problemen gehad met telenet tot ik een 4-tal maanden geleden wifi (draadloos internet) heb laten plaatsen. nu heb ik dus 1 desktop die via de kabel internet krijgt en 1 laptop die draadloos internet krijgt. in het begin heb ik veel problemen gehad met de draadloze verbinding. viel te pas en te onpas uit. de dure helpdesk bellen voor ongeveer 30,00 euro op een maand.
onlangs was ik het beu en deed mijn beklag bij de helpdesk en s'anderendaags stond er al een technieker aan de deur om het probleem op te lossen. deze persoon heeft me ook haarfijn uitgelegd hoe ik bepaalde netwerkproblemen moet aanpakken wat best lukt dus ook "dag helpdesk". een maand geleden vond ik dat mijn internetsnelheid sterk vertraagd was. helpdesk gebeld en s'anderendaags stond er een technieker voor de deur met een nieuwe modem. en dat alles voor noppes, nada, niks. ik ben dus een zeer tevreden telenet klant.
leven en laten leven
wizard2

Eco Racer
Lid geworden op: 05 jan 2008, 20:56

07 jan 2008, 14:42

http://www.byebyetelenet.be

nu is het wachten op een gratis installatie van die BGC Discovery Line en dan nog ADSL van EDPnet of Dommel nemen, Scarlet leverd als ik me niet vergis de ADSL 24 Mbps bij EDPnet ...


bij edpnet en dommel mag je zoveel pc' aansluiten als je wil ...

de kabelmaffia melkt de klanten, opzeggen/overschakelen loont!
fietsen is [vaak sneller] en gezond !!!

gdornez
Lid geworden op: 15 dec 2005, 21:49
Locatie: Oedelem

08 jan 2008, 08:26

Ik heb reeds meer dan een jaar, tot mijn grote tevredenheid, een aansluiting bij Dommel. Nooit problemen gehad. Eén tip: koop zelf je FritzBox aan, dan heb je die ook onder controle. Gebruik de FritzBox tevens voor het telefoneren via VoipCheap.
mvg

Geert

Aat
Lid geworden op: 22 nov 2004, 14:20
Locatie: Midden Zuid-Holland

12 mar 2008, 21:57

Al jaren werk ik via Casema (inmiddels Orange - Wanadoo) voor 19,95 per maand Cable Easy met indertijd gratis geplaatst modem. Zéér tevreden.

Aat.
Gestopt met roken 01-05-09. En nu tóch weer blaaskanker.... GeForce 7600 GT, Windows XP, Home, SP3, NL, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, 1024 MB RAM, 2 x 80 Gb. Windows Firewall, Avast free, MalwareBytes.
Gast

19 aug 2008, 22:58

Aat schreef:Al jaren werk ik via Casema (inmiddels Orange - Wanadoo) voor 19,95 per maand Cable Easy met indertijd gratis geplaatst modem. Zéér tevreden.

Aat.
heb ik het verkeerd voor maar deze provider werkt niet in Belgie , mijn zoon heeft hem ook in Frankrijk, op de grens zwitserland , maar daar kan hij maar op halve kracht , men beloofd hem daar al een drie tal jaar hogere snelheid , via de telefoon lijn adsl, maar tot nu toe noppes ze hebben wel al nieuwe lijnen gelegd in het dorp .

Aat
Lid geworden op: 22 nov 2004, 14:20
Locatie: Midden Zuid-Holland

19 aug 2008, 23:07

>>ze hebben wel al nieuwe lijnen gelegd in het dorp .<<

Ja, maar waarschijnlijk was ook daar de mogelijkheid om via de postcode de snelheid op te vragen voordat tot een abonnement besloten werd. Maar als de digitale lijnen eenmaal aangelegd zijn zal de snelheid een stuk hoger worden.
Gestopt met roken 01-05-09. En nu tóch weer blaaskanker.... GeForce 7600 GT, Windows XP, Home, SP3, NL, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, 1024 MB RAM, 2 x 80 Gb. Windows Firewall, Avast free, MalwareBytes.
Gast

28 okt 2008, 11:47

Mijn abonnement bij Euphony loopt af binnen 3 weken, ik betaalde 27€ per maand voor ADSL. Wat mij niet aanstaat is, dat je moet tekenen voor 24 of 36 maanden!
Belgacom en Telenet zijn echte geldhaaien als je hun prijzen vergelijkt met bv in Nederland, dus ook NEE voor deze. Promoties zijn er genoeg bij Base maar heb er geen ervaring mee, wie wel?
Trouwens, europa gaat contracten verbieden voor langer dan 12 maanden en de prijzen voor consumenten moeten omlaag, Belgacom kreeg al een boete aan zijn broek voor zijn veel te hoge tarieven! Wat doen ONZE politici om eens de consument te beschermen tegen die onderlinge prijsafspraken van die providers en telecom bedrijven?
Ik zoek nog altijd een degelijke en goedkope provider en dat moet kunnen net als in Nederland.

Aat
Lid geworden op: 22 nov 2004, 14:20
Locatie: Midden Zuid-Holland

28 okt 2008, 13:38

>>en dat moet kunnen net als in Nederland.<<

Misschien een héél domme opmerking, maar kun je dan niet een Nederlandse provider nemen ? Ik betaal bij Wannadoo (inmiddels Ziggo) voor Cable Easy met downloadsnelheid van rond de 1650 € 19,95.

Aat.
Gestopt met roken 01-05-09. En nu tóch weer blaaskanker.... GeForce 7600 GT, Windows XP, Home, SP3, NL, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, 1024 MB RAM, 2 x 80 Gb. Windows Firewall, Avast free, MalwareBytes.

Aat
Lid geworden op: 22 nov 2004, 14:20
Locatie: Midden Zuid-Holland

28 okt 2008, 23:51

Tja,

Ik heb nog geen enkel probleem met Ziggo gehad. Onlangs nog de wijzigingen in mijn pop3 aangebracht en ook dat ging zonder bezwaar.

Maar als je ze telefonisch wilt spreken of per mail laat weten dat je onderhand wel eens je klantnummer wilt ontvangen zodat je online bij je rekeningen kunt , heb je na weken wachten nog geen antwoord. Gisteravond verklaarde de directeur van Ziggo in het t.v.-programma Kassa dat de problemen nu danwel zeer binnenkort alle zijn opgelost.

Ik wacht nog wel even af. 't Kost hier ten slotte minder dan in België.

Aat.
Gestopt met roken 01-05-09. En nu tóch weer blaaskanker.... GeForce 7600 GT, Windows XP, Home, SP3, NL, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, 1024 MB RAM, 2 x 80 Gb. Windows Firewall, Avast free, MalwareBytes.
Gast

31 dec 2008, 15:00

Heb het over Internet Everywere van Mobistar!
Deze draadloze verbinding via GSM antenne met pin en puk kaartje is de grootste rommel die ik al ooit gehad heb en dat voor 30€ per maand, bijbehorend abonnement voor 1 jaar van Mobistar!
Ja hoor, hun reclame ziet er prachtig uit: USB modem inpluggen, eenvoudige en supersnelle installatie, surf waar je wil, 7,2 Mbps in heel Europa, verbinding met 3G+, enz... enz...
Mensen laat je niet vangen, het is brol, soms he je verbinding, soms niet, de spanning is te snijden wanneer het zal lukken :evil: , en heb je dan eens verbinding, dan gaat het heel traag, niet de beloofde snelle snelle upload maar geduldig wachten tot iets op je scherm komt!
Verwijderen uit je computer en opnieuw installeren kan ook al niet, het blijft maar staan in de software, een gedeelte toch! :roll:
Klagen bij Mobistar helpt ook al niet: ze maken zich er van af met: gekocht is gekocht!, geen service of hulp dus.
Mensen, nooit kopen die rommel dus, je bent gewaarschuwd.

calimero2
Lid geworden op: 12 jul 2006, 16:21
Locatie: Hasselt

09 feb 2009, 21:56

Mobistar maakt recentelijk reclame voor zijn voordelig ADSL-aanbod.
De commentaren over ADSL van Mobistar waren tot 2006 nogal negatief.
VANDAAR DEZE VRAAG :Is er iemand die sinds 2007/2008 ervaring heeft met Mobistar-ADSL? Graag wat info over jullie ervaring, zowel technisch (snelheid, storingen) als commercieel (correctheid fakturen, antwoordtijden bij problemen ,...).
Ik ben op het ogenblik (een relatief tevreden) SCARLET-abonnee.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

calimero2, Hasselt
-------------------
FUJITSU-SIEMENS P4-2400 MHz, 512 MB, XP-HOME, ADSL-Scarlet-ONe

maxim5
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:18

24 feb 2010, 16:18

Ik ben ook geïnteresseerd in een Mobistar aansluiting.
Niemand ervaring ermee?

maxim5
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:18

24 feb 2010, 16:21

Pas op met Belgacom

Na mijn verhuis stuurde Belgacom me een factuur voor opzegvergoeding (ca 180€) voor zogezegd vroegtijdig opzeggen van mijn internetcontract. Men beweerde dat men me een aantal maanden daarvoor had opgebeld en dat ik telefonisch akkoord was gegaan met een nieuw contract voor een jaar, in ruil voor een maand gratis internet. Op mijn vraag om het getekende contract te mogen zien, antwoordde men dat ik akkoord was gegaan daar de korting op de eerstvolgende factuur verrekend was en dat ik die betaald had.
Na nazicht bleek dat die factuur inderdaad betaald was, via domiciliëring, maar dat ik genoemde factuur nooit ontvangen had. Belgacom beweerde dat ik, toevallig juist toen (?), akkoord was gegaan met terbeschikkingstelling van facturen op het internet, i.p.v. toezenden naar huis zoals tot dan altijd gebeurde.
Noch van telefonisch akkoord, noch van facturen op internet wist ik iets. Op mijn protestfax werd niet geantwoord. Men stuurde alleen een herinnering met dreiging van dagvaarding door een deurwaarder, wat enkele maanden later ook gebeurde.
Voor het vredegerecht was ik nummer zoveel van "Belgacom tegen Peeters", "Belgacom tegen Janssens", enz, allemaal bij verstek veroordeeld wegens niet verschenen. De Belgacom-advocaat keek blijkbaar raar op dat ik wel verscheen, en toen ik aan de rechter uitlegde dat ik niet akkoord was en hij dossier vroeg aan de advocaat, bleek dat deze zelfs geen dossier kon voorleggen. Men ging er blijkbaar van uit dat hun 'klanten' toch niet opdaagden en ze dan bij verstek veroordeeld werden!
Toen later uitspraak werd gedaan werd de eis van Belgacom tegen mij niet alleen verworpen wegens op niets gebaseerd, maar Belgacom werd ook veroordeeld wegens tergend en roekeloos geding.

Da's hier duidelijk 'Proberen gaat mee'. Hoeveel mensen betalen ten onrechte bedragen aan deze provider omdat ze hun facturen niet nazien, of uit schrik als ze met dagvaarding afgedreigd worden?

"Belgacom neemt je mee" is hun slogan op televisiereclame. Naar de rechtbank, ja.