ERVARINGEN MET PROVIDERS/ goede en slechte

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

24 feb 2010, 16:48

maxim: proficiat in alle geval! en dank voor uw verhaal.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

korhaantje
Lid geworden op: 14 mar 2005, 20:04
Locatie: 2300 Turnhout

24 feb 2010, 16:58

maxim,

Bedankt voor je verhaal hoor! Dat kan velen helpen.

korhaantje.
Windows XP Home & Pro
Vista Business
Windows 7 ultimate
Ubuntu 9.1 (Karmic) geïnstalleerd.

wild
Lid geworden op: 11 dec 2008, 20:20
Locatie: Brugge

24 feb 2010, 17:24

@ maxim,
Dank om dit neer te schrijven.
We kunnen ooit wel eens in een identiek geval komen te staan.

Groeten,
Laptop ACER Aspire 7741G - Windows 7 Premium - 64 bits - HD 500 GB - Intel Core i3 370M - Cache 3 MB L3 - Firefox 27.0.1 - I.E. 11 - AVG 2014 - CCleaner - Malwarebytes - Adw Cleaner - Emisoft Anti-Malware - SpywareBlaster - Printer Brother DCP-9045CDN

katze
Lid geworden op: 13 feb 2006, 00:08
Locatie: Puurs

11 jun 2010, 11:46

Hallo, ik raad iedereen aan, regelmatig zijn contracten na te zien.
Zelf heb ik bij Base voor een home internet1 (met vaste lijn en Belgacom
factuur) 1 MB lange tijd 29,90€ -per domicil.-betaald en dit bij een verbruik van gemiddeld 1,5GB/maand :(Op de website van Base kost het nochtans maar 25€ btw.incl.+3 € voor bijkomende 500 MB :? Ik heb op diverse pogingen om uitleg geen resultaat gehad!!
Nu heb ik een Zilvershake van Telekom en kan na 16 h bovendien gratis met heel Europa (vastnet) bellen :D

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

11 jun 2010, 13:32

katze: ik zie op hun website wel degelijk 30euro staan hoor.

http://www.base.be/nl/internet/producten/home-pack-1

(tabblad 'tarieven' aanklikken)

aanvulling: maar hier staat dan weer 25eu!!! en dan heeft u toch gelijk!:

http://www.base.be/nl/internet/home-internet
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

11 jun 2010, 16:20

Is dat van 30€ niet met bellen inbegrepen ??

ik doe het sinds een jaar of 2 met deze:
http://www.edpnet.be/BE-CONS/Producten/ ... /ADSL-Home
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

katze
Lid geworden op: 13 feb 2006, 00:08
Locatie: Puurs

12 jun 2010, 21:09

Met telefoon (vaste lijn) erbij zou het 35€ kosten, maar deze uitleg was dus "vijgen na pasen".
In elk geval heb ik vandaag al lekker lang met verschillende oude vriendinnen en familie in Oostenrijk getelefoneerd - ik moet de 2000 vrije minuten gratis Europees telefoneren toch op krijgen :D
En velen van mijn generatie hebben ook geen PC of willen niet meer ermee spelen 8)
jaar geleden heb ik met telenet slechte ervaringen opgedaan, maar nu schijnt het beter te werken :!: Hopen maar...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 jan 2011, 19:41

ik heb het in het begin van de week gezien
inderdaad goed
alleen spijtig dat het die sukkel van de beveilging was ,die de pineut was

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 jan 2011, 20:50

het was goed om zien

maar ik bedenk dan altijd , zo zouden ze , die "hogere" te pakken moeten kunnen nemen

want nu hebben ze nen sukkelaar als slachtoffer , net zo ,als wij altijd sukelaars als slachtoffer, der van zijn

wild
Lid geworden op: 11 dec 2008, 20:20
Locatie: Brugge

14 jan 2011, 21:51

Als iedereen nu eens moest gaan kijken naar die beelden dan zouden DIE BAZEN wel zien en inzien hoeveel mensen er niet tevreden zijn met dergelijke zakengang ...... en dan kan er wel iets veranderen.
Denk niet dat ze daarvoor niet gevoelig zijn!
Niets is slechter voor een commercieel bedrijf dan negatieve reclame!
En dat weten ze wel!
Dus daarom hoe meer reacties hier van onze Senioren, hoe beter.
Laptop ACER Aspire 7741G - Windows 7 Premium - 64 bits - HD 500 GB - Intel Core i3 370M - Cache 3 MB L3 - Firefox 27.0.1 - I.E. 11 - AVG 2014 - CCleaner - Malwarebytes - Adw Cleaner - Emisoft Anti-Malware - SpywareBlaster - Printer Brother DCP-9045CDN

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 jan 2011, 22:14

der is niemand die iets durft of kan
zo simpel ligt het

iedereen heeft zijn lopende rekeningen , en afbetalingen
en gaat nooit zijn inkomen op het spel zetten , zeker niet voor anderen
veranderingen komen der altijd , alléén maar ,als der echt schrijnende armoede is
als men niks méér heeft , moet men ook voor niks méér bang zijn
en dan pas .........
eerder zal der nooit iets veranderen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 jan 2011, 09:56

zelfs niet met genoeg capaciteiten
dat circuit , houd mekaar ook op de hoogte, van troubelmakers hoor

8)

ambi
Lid geworden op: 22 apr 2005, 20:49
Locatie: Geraardsbergen

28 jan 2011, 16:03

enkele jaren geleden was ik klant bij Tiscali (adsl) en was daar eigenlijk wel tevreden over ..

een bepaalde dag krijg ik telefoon van Belgacom en die stellen me een abonnement voor die duidelijk goedkoper was en een sneller internet met een groter volume voorzag!
Ik ging dus aan de telefoon akkoord met dat voorstel!
2 dagen later kreeg ik reeds een brief van Belgacom met de bevestiging van mijn abonnement ...
MAAR ..
Bij nazicht bleek hetgene me beloofd werd aan de telefoon helemaal niet overeen te komen met wat er nu op papier stond
het abonnement was zelfs stukken duurder!:evil:

Ik heb dan onmiddellijk naar Belgacom gebeld en heb medegedeeld dat ik niet akkoord was, met wat op papier stond en dat er me iets helemaal anders voorgesteld werd!
De vriendelijke persoon aan de andere kant vroeg me of ik misschien wou annuleren ... waarop ik dit bevestigde indien men me niet gaf wat me beloofd werd!

en dan begon de miserie .... 4 maand lang geen internet!!
Tiscali kon de verbinding niet herstellen, omdat Belgacom de lijn niet vrijgaf ...
en Belgacom beloofde telkens het nodige te doen, maar zonder resultaat!

Na vier maanden heb ik definitief beslist nooit nog zaken te doen met Belgacom ... en ben sindsdien (nu reeds een drietal jaar) een heeeeeel tevreden klant van Telenet!
als er ooit eens een probleempje is .. een telefoontje of een mailtje ...en een telenet-medewerker belt me terug om de zaak op te lossen .. en dat binnen de 24 uur :-)
telenet is dan misschien niet de goedkoopste, maar ze bieden me een enorm mooie service, supersnel internet met een zeer groot volume!

maxim5
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:18

07 nov 2012, 08:42

Ik lees juist weer in de krant een artikel omtrent Belgacom praktijken:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/Inter ... lant.dhtml

Op 24 februari 2010 postte ik hier reeds een bericht over mijn soortgelijke ervaringen met Belgacom.

Ze doen blijkbaar rustig verder.
Van die laatste uitleg van Belgacom in het krantenartikel klopt naar mijn ervaring niets.

cel
Lid geworden op: 20 dec 2008, 12:00
Locatie: geel

21 dec 2013, 10:13

Ik help wat mensen met hun computers en even geleden kreeg ik een telefoon van een vriend. dat hij niet meer aan zijn Emails geraakte. Ik er heen en probeerde in te loggen bij Telenet zelf om de mails te zien. Lukte niet, wachtwoord mis! Na een paar keer proberen belde ik naar Telenet. Wachtwoord is veranderd zegden ze! Maar mijn vriend kent niet veel van PC en kan zeker geen wachtwoord veranderen. Dus dat zij ik ook aan de persoon aan de telefoon. Die vroeg dan verder info aan een collega. Hij zij dan dat zij zelf het wachtwoord hebben moeten veranderen, wegens problemen aan een paar servers. Ik vroeg hoe ze dan het veranderde wachtwoord aan de betrokken cliënten hebben meegedeeld. Ik dacht misschien per brief en dat de brief in de post verloren is gegaan. Maar nee, Het antwoord was!!!!
Ik heb een Email naar de persoon gestuurd met het nieuw wachtwoord...
HEEL SLIMME MENSEN DAAR :oops: :oops: :oops:
AMD Athlon 64x2 dual core 6000 RAM 4x1GB
graf.kaart:NVIDIA Geforce 7600GS
hardeschijven:2x300GB Extern:2x500GB 1x1,5TB
Windows.7 64bit
VIRTUAL.PC gebruiker.Ik probeer software uit (freeware enz die simpel zijn om mensen verder te helpen)