1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Vledder 27
Lid geworden op: 21 jul 2014, 19:07
Locatie: Brugge

28 jul 2014, 19:39

Brakel, lichting 1972/1973.......
Ik was kok en in januari 1973 deed ik de heropstart van de keuken van "het Belgisch huis" (annex beenhouwerij) in stad, ik verbleef daar tot september 1973! De uitbater (onze overste) was toen adj. Jozef (den Jos) Willems en zijn echtgenote Anne, zij hadden 2 zonen en één dochter die in die tijd voor verpleegster studeerde. Ik herinner me nog de Fons, beroeps, barman met om de 7 dag. dienst, afwisselend met iemand uit Antwerpen ( ook beroeps) waarvan de naam mij nu niet te binnen schiet en zijn echtgenote Elza die de kamers in het hotel kwam kuisen. Collega's die de bar deden bij ons in die tijd, Hubert uit Dendermonde, Maurits Limburg (verloofde speelde accordéon) Steffe uit Antwerpen, "Den fidelle" uit Gent (laborant), de echte namen en adressen weet ik helaas niet!
Ik herinner mij ook nog chef Van Loo (k'em der kik vijf zunne...)Indesteeghe met zijn stylo om de haarlengte te controleren, Cdt. de Lettere en nog enkele waarvan de naam me nu niet onmiddellijk te binnen schiet!
Nog bekenden ??

glennjanssens
Lid geworden op: 19 nov 2015, 18:10
Locatie: Herenthout

19 nov 2015, 18:34

@Danys.

Ik denk dat wij elkaar moeten gekend hebben aangezien ik ook rond '86 tot '91 op den BOC heb gezeten.
Eerst als TS'er daar regelmatig de centrale bemand.
Daarna als VC vuurleidings cooördinator in ploegendienst op de BOC.
Dan ook nog de taak van chauffeur battlestaff overgenomen van 'de snor'.
Ik was jaren verloofd met een BSD dochter die daar in Brakel woonde (K Vanroose).
Ikzelf was een korporaal toendertijd.
In 91 ben ik daar vertrokken richting België naar de Para-Cdo's.

Zal eens kijken of ik nog foto's vindt van diene tijd.
Zelf ben ik op zoek naar een foto van die Magirus Battlestaff.

danne
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:23
Locatie: grimbergen

20 nov 2018, 21:04

waarom is het hier stilgevallen????????

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

06 jul 2019, 14:51

danne schreef:
20 nov 2018, 21:04
waarom is het hier stilgevallen????????
Vraag ik mij ook af waarom het hier stil gevallen is?

groengent
Lid geworden op: 18 jan 2008, 21:32
Locatie: Als genteneere gevlucht .

28 nov 2019, 11:13

Omdat iedereen op "smoelboek" facebook zit en alle oude koeien uit de grachten verdwenen zijn. Heb alles nog eens nagelezen en heb terug genoten en gelachen en soms hier en daar een verhaal of persoon kunnen herkennen. Uit dit overzicht zullen mij de mensen bijblijven die het in beweging hebben gehouden zoals Eemteechauffeurke en kapper waarvoor dank. Iedereen voelt aan dat alles is gezegd en spijtig genoeg heb ik weinig vrienden gevonden van de lichting 71/72 maar daar is niets aan te doen. Dit forum was leuk...

groengent
Lid geworden op: 18 jan 2008, 21:32
Locatie: Als genteneere gevlucht .

30 nov 2019, 08:49

Om rustig te bekijken als er eens iemand langs komt....
https://www.youtube.com/watch?v=eENP7GTOOWE