Ik plaats een huwelijksadvertentie!

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

25 feb 2004, 19:55

Aangezien het feit in aanmerking genomen hebbende, dat ik het alleenzijn grondig beu ben , wou ik langs deze weg een huwelijksadvertentie plaatsen. Waarom langs deze weg?
Dat is nogal wiedes, hier moet ik niet per letter betalen, zoals in een betalende advertentie. Want om eerlijk te zijn, ik snap nooit de ballen van die afkortingen! We nemen vaststaande aan, dat de aankondiging telkens onder "Huwelijken" staat.
Hier gaan we: m.z.vr. Wat wil dat zeggen? Man zoekt vrouw? Kan volgens mij toch net zo goed betekenen "Man zoekt vriend", want sedert die ook in het huwelijk mogen treden kan dat OOK onder "Huwelijken" staan ipv. onder "Vriendschappen". Er zou ook kunnen staan m.z.k.,
maar dat hoort dan volgens mij thuis onder de Dierenrubriek, "Man zoekt konijn" of zoiets.
Ik schrijf dus voluit "Man zoekt vrouw" dan moet hier zeker geen kerel komen aankloppen!
Wat dan verder? Om s. iets m. op te b.
Dat staat helemaal verkeerd! Om samen iets moois op te bouwen...
Dat moet duidelijk in de rubriek "Bouwgronden" of "Nieuwe huizen te koop" . Ik laat hier geen misverstanden over bestaan, ik schrijf
"om s.van.b.te g." Pas op hé, dat wil niet zeggen "Om samen van België te genieten", dat zou onder "Toerisme" staan dan!
Wat staat er gewoonlijk nog? Kn.geen bzr.
Wil zeggen, katten geen bezwaar. Over honden word praktisch nooit gesproken. Dan staat er nog de ouderdom, daarover word gewoonlijk gelogen, dat ga ik dan ook maar doen. Dat is wel ongeveer het enige, want over lengte en uiterlijk kan je moeilijk liegen, je valt meteen door de mand bij de eerste ontmoeting.
Persoonsbeschrijving zandmannetje:
Knappe kerel (geweest). Niet van de grootste, 1,30m. hoog (dan nog met schoenen met hoge hakken) maar zeg nu zelf, 't is toch beter dan 1,25m.
of niet soms? Een klein nadeel is, door altijd die zware zak met magisch zand over mijn schouder mee te dragen, ben ik met de tijd helemaal scheef gegroeid. Ook heeft zich mede daardoor een bochel gevormd op mijn rug. Maar ik sta wel stevig op mijn voeten, dat moet wel met schoenmaat 49. Moeilijk om die maat te vinden in de schoenwinkels overigens! Oh ja, ik hang dus helemaal over naar de linkerkant, indien een dame geïnteresseerd moest zijn, is het misschien best dat zij naar rechts overhelt, dan vormen wij een symetrisch paar!!!
Overigens, mijn geringe lengte heeft te maken met het feit dat mijn benen zo kort zijn, mijn romp is zowat normaal. Doorgaans moet , wat voor een normale man een korte broek is, voor mij nog ingekort worden, anders zie je mijn schoenen eronder niet meer.
De rest is zowat normaal, of ja nog vergeten, mijn rechterarm is 10 cm. langer dan de linkse, door dat zand te strooien al zoveel jaren!
Mijn gebit is nog goed, ik heb nog alle vier mijn tanden.
Zelfs nu, zoveel jaren later, begrijp ik nog altijd niet waarom ze op school altijd "Dumbo" tegen mij riepen. Het is toch wreed gemakkelijk, als ik mijn oren spits, en het is wind mee, rijd ik pijlsnel met mijn fietske op drie wieltjes!
Bijkomende inlichtingen mag je altijd vragen,geïnteresseerde dames laten hier een berichtje achter, maar beleefd blijven hé? Ik ben nogal gauw op mijn teentjes getrapt , niet moeilijk,als je één meter van mij af staat sta je er al op.
Nu alleen nog een gelijkend fotootje vinden, om de advertentie compleet te maken...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
tillie

25 feb 2004, 20:30

ja, je schrijft nu wel voluit man zoekt vrouw.
Maar welke vrouw?
Een vrouwelijke vrouw, een jonge vrouw een oude vrouw een mooie vrouw een gezellige vrouw, een sportieve, een vriendelijke, een domme, een slimme, een slanke, een dikke? Een vrouw met baard? Een vrouw aan de haard? een manvrouw? een met haar op de tanden? een omgebouwde vrouw?

Eva
Lid geworden op: 12 nov 2002, 11:06
Locatie: Deurne (Antwerpen)

26 feb 2004, 06:35

Hier sé, is dit de dame die je in gedachten had zandmannetje? :D

Wanhopige miljonairsvr. zkt. m.
Erfgename (34) van Zwitserse privébank, 450 miljoen euro rijk, dol op
bontmantels en de Côte d’Azur zoekt respectabele man tussen 40 en 60.
Met deze contactadvertentie in een Zwitserse krant hengelt Marie-Josée
naar een man. De dochter van een steenrijke bankier uit Zurich kan haar
ware prins maar niet vinden en stapte al naar een luxe relatiebureau. Nu
zet ze haar zoektocht via krantenadvertenties extra kracht bij.
Veeleisend is ze niet.
«Rijk moet mijn man niet zijn, hij moet wel zin voor humor hebben, betrouwbaar zijn en respectvol. Meer hoeft niet, de liefde heeft me al te vaak ontgoocheld», besluit Marie-Josée.
Gast

26 feb 2004, 10:30

:wink:
Laatst gewijzigd door Gast op 25 feb 2005, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

26 feb 2004, 11:00

Om alle misverstanden uit de weg te ruimen, zal ik uiteenzetten wat ik van mijn aanstaande verwacht. Met zodanig uit te weiden met mijn eigen persoonsbeschrijving, was ik dat glad vergeten in mijn advertentie.
Overigens, hier is mijn foto, dat zegt meer dan 1000 woorden.
Afbeelding
Indien hier het beroemde rode kruisje verschijnt, zorg ik wel voor een andere!
Mijn verwachtingen: ze moet een goede (in)borst hebben. Dat zijn al twee goede punten.Waarmee ik wil zeggen, ze mag wel één bult op de rug hebben, als ze er aan de voorkant maar geen heeft.
Nu ben ik aan het raaskallen natuurlijk, aan de voorkant MOET ze er twee hebben.
Ze moet ook haar hebben, liefst op het hoofd, niet op de tanden. Lang haar, dat zie ik graag. Kan ik er eens met mijn handen door wroeten.
Niet op de manier zoals de apen doen natuurlijk, die zijn op zoek naar iets. Ze mag ook groter zijn dan ik, omdat kleiner moeilijk zal gaan.
Kan ze mij vooruit trekken, als ik op een skateboard sta. Toon ik ook wat groter dan ik ben. Om de pauselijke uitdrukking te gebruiken, "ze moet goed gedraaid zijn van oren en poten".
Verder moet ze een lieve glimlach hebben, en veel geduld...
Reacties liefst met foto, te plaatsen op dit forum!
Dorus, kan jij me dat adres bezorgen van die non, en misschien een mooie introductiebrief schrijven? Zet daar zeker in dat ik een tijdje zogoed als paus ben geweest, dan is waarschijnlijk mijn broodje gebakken.
Eva, zou het teveel gevraagd zijn om mij een foto van die erfgename te bezorgen? Want ik ben nogal kieskeurig, en geld maakt tenslotte niet gelukkig, zeggen ze toch. Het helpt wel een beetje natuurlijk, en toevallig is alles wat ze daar vraagt over haar aanstaande, precies MIJN persoonsbeschrijving. En Zurich weet ik liggen , dat is toch in Griekenland nietwaar? Als het dan buiten verwachting toch op niets zou uitdraaien, kan ik altijd de Eifeltoren nog eens bezoeken...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Anina
Lid geworden op: 06 mei 2003, 16:09
Locatie: derde verdieping

26 feb 2004, 19:55

Ik heb hier iets mooi's voor u zandmannetje...

Afbeelding


Niet tevreden, geld terug! hihihi
tillie

26 feb 2004, 20:07

de helft is beter Anina, deze is wat hoog denk ik

ran
Lid geworden op: 08 okt 2003, 08:13
Locatie: o vlaanderen

26 feb 2004, 21:41

ik denk dat dit wel iets voor jou is
Afbeelding
Gast

27 feb 2004, 13:10

:wink:
Laatst gewijzigd door Gast op 25 feb 2005, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

27 feb 2004, 17:07

Zal 't gaan ja Kwezelke? Mij een trol willen aansmeren! Nu een trol, staks een drol!
Daar is toch niet veel verschil tussen, bij mijn weten?
Neenee, ik zal eens een briefje schrijven aan die erfgename, dat lijkt me bijlange geen trol!
Maar dan zit ik al direct met problemen. In welke taal schrijf ik haar aan?
In Zwitserland spreken ze Duits, Frans, Italiaans en een Zwitsers dialekt.
Dus zal ik Engels nemen.
Hoe begin ik...Dear Madam? Niks waard...Dear Marie-Josée...te vertrouwelijk...Weet je wat, ik zet gewoon JEZEBEL kort en goed!
Dat maakt al indruk. Maar dan? Effe denke...
I saw your picture, and I thought she's the one for me. Niet? Wat dan?
When I think of all the millions we could spend together, it would be a bloody shame that you shoud not take me, as your future husband...
Mijn inspiratie laat het afweten, is er iemand die mij misschien een beetje kan helpen?
Tegen vergoeding natuurlijk, indien het feestje doorgaat krijg je daarvoor 50.000€...(Niet in het Zwitsers dialekt, daar versta ik geen snars van, en je gaat niet onder mijn duiven schieten!)
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2004, 18:01

Hela Zandmannetje, het Retoromaans bestaat dan wel uit verschillende dialekten, die dan soms niet onder elkaar te verstaan is, maar is wel een officiële taal in Zwitserland.

Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
Gast

27 feb 2004, 18:09

Ontvangen van een forummer :

:twisted:
Laatst gewijzigd door Gast op 26 feb 2005, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem Algebra

27 feb 2004, 21:18

zandmannetje schreef:Zal 't gaan ja Kwezelke? Mij een trol willen aansmeren! Nu een trol, staks een drol!
Daar is toch niet veel verschil tussen, bij mijn weten?
Neenee, ik zal eens een briefje schrijven aan die erfgename, dat lijkt me bijlange geen trol!
Maar dan zit ik al direct met problemen. In welke taal schrijf ik haar aan?
In Zwitserland spreken ze Duits, Frans, Italiaans en een Zwitsers dialekt.
(Niet in het Zwitsers dialekt, daar versta ik geen snars van, en je gaat niet onder mijn duiven schieten!)
De Noorse sagen met een Swietschers taaltje ? Zwietsers schieten niet onder dojven... seulement between apfels... :)

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

28 feb 2004, 18:33

De ideale vrouw, spreekt nooit tegen, slaat niet, loopt niet weg...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 28 feb 2004, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !