LEZEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

annemie51
Lid geworden op: 23 mei 2006, 14:01
Locatie: in het kloosterbos

07 nov 2006, 21:05

Hier kun je als verstokte lezer al je verzuchtingen kwijt over boeken: mooie, slechte, niet te verteren...etc. Als het kan met het waarom erbij!

Welk boek hebben je recentelijk gelezen waarvan je dacht: Dat was prachtig?

Wie las er onlangs DE SCHADUW VAN DE WIND van Carlos Ruis Zafón?
Beter slordig gelukkig dan perfect gestresst.
-Anoniem

annemie51
Lid geworden op: 23 mei 2006, 14:01
Locatie: in het kloosterbos

21 nov 2006, 13:41

Wat is het laatste boek dat jullie gelezen hebben? Ik ben nieuwsgierig... :)

Mijn laatste boek en daarbij een echte aanrader:

Grijze zielen - Philippe Claudel

Veel leesplezier!
Beter slordig gelukkig dan perfect gestresst.
-Anoniem

D.M.
Lid geworden op: 23 mar 2007, 15:34
Locatie: mechelen

29 mar 2007, 10:21

Mijn laatst gelezen boeken (= trilogie) zijn van Pauline Gedge, Heersers van de Nijl. Zoals de titel al laat vermoeden gaat het om een Farao-familie aan het eind van de twaalfde dynastie (1991-1786 v.C.). Ik kocht eerst het éérste deel, want je kan nooit weten of het boek je wel aanstaat. Maar ik was nog niet in de helft of ik rende al naar de winkel voor de 2 andere delen. Het is zo fantastisch geschreven dat ik zo goed als in één trek de hele trilogie heb uitgelezen. Ik heb echt al die uren mee in het verleden geleefd.
En niet alleen het verhaal is meeslepend, de levensstijl en gewoonten van de oude Egyptenaren werd naar waarheid neergezet.

Een echte aanrader!!
dm
Beken ruisen immervoort,
En de schone rozen
Neigen 't kopke overboord,
Spieg'len zich en blozen.

annemie51
Lid geworden op: 23 mei 2006, 14:01
Locatie: in het kloosterbos

05 apr 2007, 17:55

Ok, geslaagde test :)

Morgen begin ik SPROETENKOPPEN te lezen van Hugo Hamilton.
Laatst las ik Madame Bovary van Gustave Flaubert en ik heb pas gedaan met Het geschonden geweten van Graham Greene.
Wat jij, katana?

mvg,
@nnemie
Beter slordig gelukkig dan perfect gestresst.
-Anoniem

retro
Lid geworden op: 27 feb 2005, 10:58
Locatie: turnhout

27 sep 2007, 15:51

Mijn laatste gelezen boek is
De da vinci Code van Dan Brown

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

24 okt 2007, 01:30

De boeken van Harry Potter, tja t'is toch halloween tijd voor iets.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Anastacia*
Lid geworden op: 23 okt 2007, 21:10
Locatie: Brugge-Antwerpen

18 nov 2007, 21:04

Lady Killer - Martina Cole

Inhoud:
George Markham heeft een akelige hobby, die hij achter gesloten deuren stiekem bedrijft.
Maar nu begint George's hobby gruwelijk uit de hand te lopen.

Patrick Kelly is een van de meest gevreesde mannen van Londen. Zijn enige gevoelige plek is zijn dochter Mandy. En wanneer zij het slachtoffer wordt van de sadistische verkrachter die de 'Grantley Ripper' wordt genoemd, wil Kelly haar wreken - met of zonder de hulp van de politie.

Inspecteur Kate Burrows voelt met Kelly mee - zij heeft zelf een dochter - maar door haar steeds intensere relatie met een beruchte crimineel stelt zij haar carrière in de waagschaal.

Terwijl de politie én de Londense onderwereld een gigantische klopjacht op de moordenaar ontketenen, vreest Kate dat zij alles wat haar dierbaar is zal kwijtraken aan een man die vele vrouwen fataal is geworden.

Wel een rijzig boek met 543 blz maar spannend en goed geschreven, als je van dit genre houdt een aanrader.
Ik ben op zoek naar het boek " Een gevaarlijke dame" van haar

Anastacia*
Lid geworden op: 23 okt 2007, 21:10
Locatie: Brugge-Antwerpen

18 nov 2007, 23:51

Nog eentje als je ervan lust natuurlijk

Het Kaïnsteken - Patricia Cornwell

Genre: Thriller

Het is kerstavond als het levenloze lichaam van een jonge vrouw wordt aangetroffen in Central Park. Het slachtoffer zit met haar rug tegen een fontein en is helemaal naakt. Als Kay Scarpetta en haar collega's Benton Wesley en Pete Marino op de plaats van het misdrijf arriveren, herkennen ze meteen het werk van de gevreesde seriemoordenaar Temple Brooks Gault. Maar wie is deze jonge vrouw? En waarom heeft ze zich niet verzet? Terwijl patholoog-anatoom Kay Scarpetta probeert aanknopingspunten te vinden in het tegenstrijdige bewijsmateriaal, slaat de moordenaar opnieuw toe...

voor mij was het een pageturner...

Ik heb mij ook al een volgend boek van haar aangeschaft en dat is "Doodsoorzaak" rest me nu nog enkel eerst tijd te zoeken wanneer ik die kan lezen.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

25 nov 2007, 11:02

Ahwel ik ben de Harry Potter boeken aan het lezen, en ik moet zeggen, ik vind hem prachtig het zijn zeven dikke boeken, en goed gevonden is dit verhaal wel. Ook de Silmarillion van JRR Tolkin vind ik goed. Het is puur fantasie en toch spannend. Voor de rest lees ik veel over koningshuizen, tja dat verzamel ik ook, vooral de laatste Tsaar van Rusland boeit mij enorm. OOk het leven hoe die mensen daar destijds leefden, en ook over het neutrale gebied van Moresnet is boeiend. OOit het kleinste landje ter wereld. Ook andere geschiedenis is soms tof. En vooral het geval van Avallon en alles wat erbij hoort vind ik boeiend. KOning Arthur en aanverwanten.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

25 nov 2007, 21:14

Het liefst lees ik Scandinavische politieromans, en ik durf IJsland (Indridasson) erbij te sleuren. Alleen bij Håkan Nesser mis ik de Scandinavische sfeer, het lijkt alsof het ergens in Nederland is gesitueerd (de commissaris heet Van Vleeteren). Overigens worden de verfilmde versies ergens op TV uitgezonden. Nu ben ik begonnen aan "Zwanenmeer" van Unni Lindell. Overigens koop ik geen romans (uitzondering: "Verliefd" door Patrick De Bruyn, zijn volgende wordt in februari-maart 2008 verwacht) omdat ik die toch maar een keer lees.
Doe wel en zie niet om

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

05 jan 2008, 11:37

Ik lees ook tamelijk veel. Met die pc is het wel minder dan vroeger.

Ik ben nu bezig met "Tussen Don en Wolga" van Heinrich Gerlach.
Dit gaat over de nederlaag van het Duitse leger bij Stalingrad. Gerlach beschrijft de lijdensweg van de Duitse soldaten die door Hitler in de steek worden gelaten.
sjef

koekeloe
Lid geworden op: 08 dec 2007, 16:10
Locatie: mechelen

11 jan 2008, 14:04

Ik ben een fervent lezer. Zelfs als ik geen tijd heb, voel ik mij maar goed
als ik weet dat er minstens een boek op mij ligt te wachten. Nu ben ik op
pensioen, maar dit is reeds heel mijn leven zo.
Als ik naar de bib ga, neem ik een boek van een schrijver die ik ken en dus goed zal vinden, een detective en een verassingsboek. Soms is dit zo goed dat ik in de volgende weken het rijtje afga ( als dat er is) en als het niet naar mijn zin is gaat het na een paar bladzijden gewoon terug.
Mijn laatste boek is " De Michelangelo van Coney Island " van Sarah Hall.

Annemie
Lid geworden op: 30 jan 2003, 20:42

25 feb 2008, 19:56

Las zojuist bovenvermeld boek van Khaled Housseini. Prachtig en men kan veel beter de oorlog in Afghanistan voorstellen aan de hand van dit boek dan aan alle nieuwsberichten. Zal proberen "De Vliegeraar", zijn eerste boek, ook binnenkort te lezen.

Suzy001
Lid geworden op: 01 aug 2006, 16:53

03 mar 2008, 16:19

Heb zopas Rode Schoenen (het vervolg van Chocolat) van Joanne Harris uitgelezen. Heerlijke roman !

koekeloe
Lid geworden op: 08 dec 2007, 16:10
Locatie: mechelen

25 apr 2008, 15:01

De meeste onder u zullen het misschien wel kennen, maar ik vind de
het forum FOOD op de BBC zeer interessant;
Iemand komt met een vraag of een idee (altijd te maken met eten en
drinken) en er is een lawine van antwoorden en oplossingen. Kunnen wij
hier niet op dezelfde wijze tewerk gaan.
Als ik slimmer was op de computer zou hier nu de site verschijnen met
de vermelding HIER KIJKEN, maar spijtig genoeg ......
groetjes.