LEZEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

01 aug 2009, 23:16

Ben vorige maandag begonnen aan "Mannen die vrouwen haten" van Stieg Larsson zaliger (verfilmd tot "Millenium"). 't Leest vlot, ook al is het een dikke turf van over de 500 bladzijden. Nadien volgen de twee andere boeken, dus in de bibliotheek zullen ze mij niet veel zien, de komende tijd. :wink:
Doe wel en zie niet om

Suzy001
Lid geworden op: 01 aug 2006, 16:53

08 aug 2009, 18:36

Nog een mooi boek gelezen "Matilda's laatste dans" van Tamara McKinley.
Een familiegeschiedenis die zich afspeelt in het Australië van de 19e en 2Oe eeuw.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 sep 2009, 09:44

Hallo, lezers,

Laatst al veel gelezen maar ik denk er niet altijd aan hier te vermelden wat de moeite was:

Van SASKIA NOORT las ik al DE EETCLUB en verkoos het boven
" " DE VERBOUWING, toch ook vlot geschreven

PIET BAETE las ik supergraag: POKER, een nog beginnend talent, weet dat hij nog een boek geschreven heeft, zal er in de bib in Hooglede naar vragen.

KOCH HERMAN HET DINER was ook een goed boek.

Ik lees dat Deflo in oktober een nieuw boek uitbrengt,joepie,van alle vorige intens genoten!
Ik beloof in 't vervolg direct hier te vermelden als ik iets graag las maar mijn smaak is natuurlijk de uwe niet! Het moet vlot lezen, geen langdradige beschrijvingen en ik kijk vooraf of er veel in "gesproken" wordt! Kortom: het moet ontspanning blijven en liefst met wat humor in!
Veel leesgenot en tot later
Ivette

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

29 sep 2009, 21:51

Intussen heb ik de drie turven van Stieg Larsson "verslonden" en heb donderdag jl niets boeiender gevonden in de bibliotheek dan een Trotter-gids over Brazilië (mijn eigen reisgids is al sterk verouderd).
Doe wel en zie niet om

Bertiepepper
Lid geworden op: 26 dec 2009, 21:55
Locatie: Mechelen

27 dec 2009, 10:04

Awel, ik ben begonnen aan de meer dan twintig vijflingen van Agatha Christie die ik van mijn vader heb geërfd.
Ik ben nu aan de derde bezig, meer bepaald aan het verhaal 'Tien Kleine Negertjes'. Hoed af voor deze schrijfster die een aangename schrijfstijl combineert met waanzinnig geconstrueerde plots.
Ik ben een grote fan van P.G.Wodehouse (niets beter te vinden in de Engelse "humorliteratuur!), dus ook van deze schrijver ligt steeds iets op mijn nachttafeltje!
Ook alle boeken van Charles Dickens liggen klaar, maar dat wordt iets voor na mijn pensioen, vrees ik!
Groeten,
Bertiepepper
In plaats van te zeuren over de duisternis kan je beter een kaars doen branden.

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

30 dec 2009, 20:29

Ik ben vandaag nog eens naar de openbare bibliotheek geweest en heb er meegenomen: "Tot de woede is geluwd" van Aasa Larsson en "De Schim" van Petra Himmelsfahr.

Ik ben er namelijk eindelijk in geslaagd, na ruim een maand, om een boek in 't Portugees uit te lezen, van A. J. Barros, "O enigma de Compostela". Het is een misdaadroman (een seriemoordenaar op "pelgrimstocht") maar er zit veel geschiedenis in van de godsdiensten, zoals van de Katharen en de Tempelridders.

Nu wil ik een eerder werk van Barros vinden en lezen, over onafhankelijkheidsstrijders in de Braziliaanse Amazone.
Doe wel en zie niet om

gebbeke
Lid geworden op: 07 mei 2005, 21:29
Locatie: zoersel

12 feb 2010, 01:20

hallo, ben ook liefhebber van detectives. heb nu de reeks van Elisabeth George "inspector Lynley" gelezen. de boeken lezen ook vlot. Ook de scandinavische schrijvers vind ik wel goed. van kathy Reichs had ik de meeste al gelezen voor ze de serie op tv gaven. boeken zijn wel beter volgens mij.
mijn eerste detectives (lang geleden..) waren de boeken van A. Christie. die heb ik allemaal, zelfs een kerstverhaal. maar meestal koop ik geen boeken maar ga al jaren naar de bib. tussen de detectives in lees ik ook terry pratchett, fantastische boeken, heel ontspannend.
op verlof neem ik ieder jaar weer "de porseleinboom" een trilogie van Olaf j. de landell mee. is een echt mooi familieboek.

Ajoin
Lid geworden op: 08 sep 2005, 15:29
Locatie: 't Zwarte Gat van Vlaanderen

12 feb 2010, 21:48

gebbeke schreef:hallo, ben ook liefhebber van detectives. heb nu de reeks van Elisabeth George "inspector Lynley" gelezen. de boeken lezen ook vlot.
Zijn al haar boeken verfilmd in de Lynley-serie?
Doe wel en zie niet om

gebbeke
Lid geworden op: 07 mei 2005, 21:29
Locatie: zoersel

12 feb 2010, 23:51

ik weet eigenlijk niet juist hoeveel verhalen verfilmd zijn op bbc. ga dat eens proberen uit te zoeken. het allerlaatste boek heb ik nog niet gelezen, het is hier maar een kleine bib, dus ik vermoed dat het nog ff duurt vooraleer ze deze in hun bezit hebben.

grtjs

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

16 apr 2010, 07:39

De drie turven van Stieg Larsson.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 mei 2010, 16:24

Als gewoonlijk heb ik de laatste van Luc Deflo: Jaloezie heel graag gelezen, ontspannende, makkelijke lektuur!

Ik heb bijzonder genoten van Piet BAETE's : wacht maar tot ik wakker word, zijn vorige boek Poker, lees je wel best eerst voor je aan zijn laatste thriller begint! Van mij mag hij zijn personages in nieuwe boeken laten verder leven, ik zal ze met veel plezier volgen!!!

Nu ben ik bezig aan Aspe's : De Vijand, vlot maar dat zinnetje: Van In steekt een sigaret op" komt er voor mij iets te vaak in voor...
Groetjes en veel leesgenot!
Ivette

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

29 mei 2010, 19:03

Ik kan mij niet meer de naam van een boek herinneren van Bob Mendes.
Het verhaal heeft plaats in Antwerpen.De hoofd figuur is een man die kamers verhuurd aan koppeltjes in dienst van zijn bazin.Hij heeft vroeger ook een zaak gehad,maar zijn vrouw heeft al het geld erdoor gejaagd.Hij probeerd terug iets van zijn leven te maken,maar heeft steeds tegenslag met wat hij doet.Hij leert ook een russisch meisje kennen enz...............
Weet er soms iemand van jullie wek boek ik bedoel?
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

PPG
Lid geworden op: 26 jan 2008, 15:21
Locatie: EKEREN

01 jun 2010, 07:46

Fadre,
Ga eens op google naar " BOB MENDEZ " en je kan al zijn publikaties zien .
PPG :lol: :lol: :lol:
Het is beter rijk te leven dan rijk te sterven .
Wie niet steelt of erft moet werken tot hij sterft

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

01 jun 2010, 09:28

Wel,wel,wel,wat is de wereld klein :D
Inderdaad PPG het is "Mendez" en niet Mendes :oops:
Ik heb even aan het googlelen geweest heb dan eindelijk zijn boekenbeschrijvingen gevonden en na een tijdje zoeken ,gevonden wat ik zocht :D
"OVERSPEL"

Bedankt voor de tip :oops: :oops:
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Annemie
Lid geworden op: 30 jan 2003, 20:42

13 mar 2011, 09:53

Het mooiste boek dat ik de laatste jaren las was DE STEMMEN VAN DE PAMANO van Jaume Cabre. Prachtig boek, zeker een aanrader. Annemie