RSS toevoegen+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

jommedockx
Lid geworden op: 19 feb 2004, 09:09
Locatie: Vlaanderenland

10 nov 2006, 15:17

Van sommige sites (meestal nieuwssites) kan je via rss de meest actuele artikels op je eigen website plaatsen. Wie heeft daar ervaring mee? Hoe doe je dat?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 nov 2006, 16:51

Hallo jommedockx

Ik vraag me af hoe het is afgelopen met je forum zie topic http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=59618.

Ik ben eens gaan kijken naar jouw vroegere posts en ik merk op dat je hier vragen stelt (wat helemaal geen probleem is, daar dient dit forum ook voor) MAAR een reply van jou op (een) helpende post(s) staat er gewoonlijk niet bij. ... 8O
Een korte "bedankt voor de aangeboden hulp" of "het probleem is opgelost" is al voldoende. Zo weten wij tenminste of je probleem is opgelost en of de aangeboden hulp voldoende was en dat je er iets aan had.
:!: Denk daar is over na.


Trouwens als je bovenaan deze pagina (onder de titel "SeniorenNet Het forum voor 50-plussers") op "Zoeken" klikt en dan "RSS" intypt, kom je al een heel eind verder.

mvg,
Coderunner

jommedockx
Lid geworden op: 19 feb 2004, 09:09
Locatie: Vlaanderenland

10 nov 2006, 18:21

Mijn excuses voor het gebrek aan feedback. Zal als straf een half jaar geen vragen meer stellen.

Voor zover het je interesseert, mijn forumopstart is niet gelukt. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mezelf.

jommedockx
Lid geworden op: 19 feb 2004, 09:09
Locatie: Vlaanderenland

10 nov 2006, 18:25

enne .... "bedankt voor de aangeboden hulp"

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 nov 2006, 19:49

Hallo jommedockx,

Om bij de topic te blijven heb ik i.v.m. RSS dit gevonden op de site van "Het Nieuwsblad" en dit op de site van "De Standaard".
Verder nog dit. Hopelijk heb je er wat aan :wink:

Nog even antwoorden op je replies:
jommedockx schreef:Mijn excuses voor het gebrek aan feedback. Zal als straf een half jaar geen vragen meer stellen.
Allez het is je vergeven en vragen stellen mag hier altijd ... :D
Maar het is toch wel aangenaam als iemand hier hulp biedt, dat hij/zij feedback krijgt van de aangeboden hulp (zie mijn vorige post). Vind je zelf niet? Nu lijkt het of iemand hier zomaar een vraag komt stellen alsof het een hobby is om vragen te stellen zonder dat het antwoord hem/haar interesseert, daarmee bedoel ik zeker NIET dat jij zo iemand bent :wink:
jommedockx schreef:Voor zover het je interesseert, mijn forumopstart is niet gelukt. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mezelf.
Het interesseert mij zeker anders had ik die vraag niet gesteld en ik ben ervan overtuigd dat anderen die hulp bieden hier ook in geinteresseerd zijn.
Zelf een forum als leek opstarten is niet zo eenvoudig, je kan dit beter doen bij sites die forums aanbieden zoals b.v. gedaan wordt met gastenboeken.

Stukje uit de site html-site.nl:
"Omdat alle begin moeilijk is, is het verstandig om eens te beginnen met een bestaand forum die al klaar is voor gebruik. Je hebt hierbij als voordeel dat je het eens kunt uitproberen, je hoeft niet direct met mySql en PHP aan de slag. Op bijvoorbeeld messageboard.nl en hotforum.nl kun je een gratis forum aanvragen. Op messageboard betaal je een eenmalig bedrag aan administratiekosten. Beide forums hebben reclame aan boord en dat is een groot nadeel. het tweede grote nadeel is dat je niet zoveel aan de lay-out kunt veranderen. merk je dus op een gegeven moment dat je forum een succes aan het worden is, twijfel dan niet te lang en stap over op een zelfbeheerd forum.

php bulletin board (phpbb)
Het grootste en meeste bekende forum is phpbb. De afkorting voor php bulletinboard. Deze is dus gebaseerd op PHP. Op zich hoef je voor dit forum daar niet al te veel kennis van te hebben. Het enige dat je moet doen is een hoster hebben die php en MySql ondersteunt. Anders kun je hier niet aan beginnen. Op de website phpbb.nl kun je alle nederlandstalige hulp vinden die je wenst."
jommedockx schreef:enne .... "bedankt voor de aangeboden hulp"
enne ... "graag gedaan"!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

jommedockx
Lid geworden op: 19 feb 2004, 09:09
Locatie: Vlaanderenland

15 nov 2006, 20:09

Via messageboard.nl is het me gelukt om relatief eenvoudig een forum aan te maken. Een aanrader dus voor de echte beginners zoals ik.
Bedankt voor de tip!!!

Met RSS ben ik nog niet echt op dreef. Maar zodra ik dit vind, laat ik van me horen.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 nov 2006, 22:02

jommedockx schreef:Via messageboard.nl is het me gelukt om relatief eenvoudig een forum aan te maken. Een aanrader dus voor de echte beginners zoals ik.
Bedankt voor de tip!!!
Graag gedaan.
jommedockx schreef:Met RSS ben ik nog niet echt op dreef. Maar zodra ik dit vind, laat ik van me horen.
Misschien met leontina je gevonden informatie uitwisselen ?
Zie topic Help gevraagd voor RSS

mvg,
Coderunner