art nouveau

Dit is de plaats voor cultuur en historie. Ook voor nostalgie en geschiedenis van steden, dorpen, kerken, rivieren, enz. kan je hier terecht.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

21 nov 2006, 07:48

Sloeber, ik denk dat het de moeite loont eens binnen te springen in een filiaal van De Slegte, de gekende tweedehands boekenwinkels waarvan hier een lijst.

Wellicht zijn ze jou niet onbekend maar uit eigen ervaring durf ik je de filialen van Antwerpen aanraden. In de zaak aan de Wapper verkoopt men tweedehands materiaal; dichtbij op de Meir daarentegen vindt men bijna uitsluitend nieuwe boeken maar dan wel aan zeer interessante prijzen.

Mira
Gast

21 nov 2006, 12:31

Hallo,

Misschien is het nuttig om eens contact te leggen met het Horta Museum waarvan je hieronder de gegevens vindt

Hortamuseum
25, Amerikaansestraat
1060 Brussel (Sint-Gillis)

Tel.: + 32 2 543 04 90
Fax: +32 2 538 76 31

e-mail: info@hortamuseum.be

Steek ook je licht eens op bij de toeristische dienst van de Stad Antwerpen, de wandeling door de Cogels Osylei (en aanpalende straten) dompelt je meteen terug onder in deze florale interbellum periode van de Belgische Architectuur. En wie weet...misschien zijn er nog (oude) catalogi te bekomen....Geniet er van!....

Nyssa

keramiek
Lid geworden op: 06 jan 2007, 14:45
Locatie: in het Gentse

06 jan 2007, 15:15

Dag Sloeber,
je zou verbaasd zijn hoeveel literatuur er al verschenen is over de art nouveau-architektuur in België. Het is bijgevolg niet haalbaar om je een volledige bibliografie te versturen. Te meer daar ik niet eens weet welke deelaspekten je voorkeur hebben.
Mag ik je aanraden art nouveau via Google op te zoeken. Je vindt er heel wat informatie. Wees echter wel heel voorzichtig: niet alle gevonden gegevens zijn even korrekt.
Met vriendelijke groeten,
Keramiek.

keramiek
Lid geworden op: 06 jan 2007, 14:45
Locatie: in het Gentse

08 jan 2007, 20:22

Beste Sloeber,
ik heb je privé bericht goed ontvangen.
Wellicht kan ik je nog verder helpen. Je moet me dan wel beter omschrijven wat je precies zoekt: jouw vraagstelling is immers veel te vaag terwijl het anbod te groot bkijkt te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Keramiek.