ERVARINGEN I.V.M. AANKOPEN OP INTERNET

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

powerbooster
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:09
Locatie: Hasselt

23 jul 2008, 12:38

Ik koop geregeld online producten van Tv's over wasmachines, gps, pc tot cd en dvd. De goedkoopste shops hebben een .nl domeinnaam, wat een beetje logisch is omdat de BTW daar 19% is.
Mijn online betaalmethodes zijn Visa, overschrijving, Paypal en Bancontact(sommige sites). Op die 10 jaar reeds nog geen enkel negatief voorval.
Mijn methode voor aankoop online: ga naar http://www.kieskeurig.be/ of .nl en kies daar of zoek het beoogde product. Ge krijgt dan een lijst van webshops met de prijs van het artikel. Klik op de naam van de winkel. Achter de naam van elke winkel staan sterretjes, hoe meer hoe beter de service, wat niet wil zeggen dat de mindere niet betrouwbaar zijn.
Als het enigzins mogelijk is, koop grote merknamen omdat dit veel gemakkelijker is ingeval men zijn garantie moet aanspreken. Die merken hebben overal partners die de herstellingen of vervangingen doen en moet ge het defecte toestel niet versturen.Service aan huis.

Als ge met Paypal vanuit Belgie wilt betalen maakt ge een account aan met uw Visa of Mastercard. Bij een volgende betaling met Paypal hoeft ge niet meer al uw kaartgegevens in te geven en te versturen.

Als ge zoekt en vergelijkt dan zijn er zaken te doen.
Voorbeeldje ter illustratie; kocht onlangs op norrod.nl 2 lcd tv's voor mij en mijn zoon twv 1.253€/st die bij Mediamarkt en Carrefour in promotie 1.599€/st kostte.Normale waarde was 1.699€.
ISP Telenet Wigo⎟
Dropbox ⎟iCloud Drive 200GB
 iMac 21,5" 2,8 GHz Intel Core i7 MacOSX 10.13
 MacBook Pro 13" Intel Core2 Duo MacOSX 10.13
 iPhone 6 16GB
 iPad 3 16GB

14567
Lid geworden op: 23 dec 2006, 17:33

23 sep 2008, 10:01

Ik heb reeds verscheidene malen een bestelling geplaatst en betaald via internet bij Vista-Print. (adreskaartjes, wenskaarten enz.)
Telkenmale verliep zowel de levering als betaling uiterst korrekt.
Als het goed is mag het ook wel eens gezegd worden nietwaar?
Hetzelfde geld voor GSMPuntNL en 123inkt.be (cartidges)

rosita 1952
Lid geworden op: 18 okt 2008, 01:31

18 okt 2008, 01:41

ik heb al een paar keer een bestelling gedaan bij haarproducten.be.je vind er alles voor je haar te verzorgen,van shampoo tot haardroger.Ben er tot nu toe erg tevreden over en zal in de toekomst nog bestellingen bij hen doen.alles verloopt netjes en correct en bovendien geven ze de laagste prijsgarantie zodat ik zeker ben dat ik aan de laagste prijs koop.zeker een aanrader die bovendien betrouwbaar is.

gr,
rosita

driesha
Lid geworden op: 09 nov 2008, 11:26
Locatie: Oost-Vlaanderen

11 nov 2008, 14:02

Wij kopen regelmatig via internet en hebben totnogtoe geen slechte ervaringen gehad. Zo kopen we al eens kleren bij Blanche Porte, bloembollen bij Bakker, boeken of software op Amerikaanse sites (Amazon).
Tot op heden nog nooit problemen gehad.
Ik gebruik Paypal gecombineerd met een Visa-kaart. Dat schijnt de veiligste manier te zijn. Je moet immers niet steeds de gegevens van uw Visa-kaart over het internet versturen.
Paypal is ook zo vriendelijk om u te verwittigen als de geldigheidsdatum van uw Visa-kaart verloopt.
Tussen haakjes: als je een beetje Engels kunt, dan is het zeker de moeite waard om in Amerika te kopen: de dollar staat een stuk lager dan de euro. Als je googelt op "realtime wisselkoersen berekenen" kan je omrekeningsprogramma's vinden.

andy666
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:59

18 nov 2008, 22:02

heeft er iemand ervaring met de site www.ecranlumino.com?

de TV's die ze er verkopen zijn héél goedkoop, misschien wel te goedkoop om waar te zijn... vandaar mijn vraag!

ze adverteren ook via ebay en 2dehands en daar zie je telkens goede gebruikerservaringen maar als ik dan kijk bij de gebruikerservaringen van bv. 2dehands dan zie ik dat alle 11 de ervaringen in de laatste maand gebeurd zijn en dat de leden die gestemd hebben ook allemaal vorige maand hun account aangemaakt hebben.

coze
Lid geworden op: 01 mar 2005, 19:23
Locatie: BERGERAC

02 mei 2009, 11:02

Het kan ook tegenvallen

Ik maak reeds een tijd gebruik van de aanbiedingen van koopcentrales op internet .
Nog nooit geen problemen gehad tot nu
Ik bestel bij CDISCOUNT een TV plasma , en betaal diezelfde dag via PAYPAL , ik krijg bevestiging van de betaling PP en CDISCOUNT bevestigd de ontvangst van de betaling
MAAR DAN!
Ik krijg een mail van FIANET om mijn bankgegevens en identiteit door te zenden naar hun dienst dit gevraagd door CDISCOUNT , vermits ten eerste ik reeds betaald heb en verder geen enkele verantwoording hoef af te leggen en ten tweede dat wij er steeds voor worden gewaarschuwd om geen identiteits en bankgegevens door te geven negeer ik en supprimmeer de mail.
Wat nu CDISCOUNT wil niet leveren want zij hebben geen positief antwoord gekregen van FIANET .
Voor mij geen probleem , als zij niet aan mij willen verkopen dan koop ik wel ergens anders MAAR IK ZOU WEL GRAAG MIJN GELD TERUG WILLEN.
PROBLEEM CDISCOUNT ZEGT DAT ZIJ NIETS KUNNEN DOEN ZONDER AKKOORD FIANET , FIANET ZEGT DAT DE BESLISSING ALLEEN BIJ CDISCOUNT LIGT ENZ...
Geen enkele mogelijkheid om via de net verbinding te krijgen alleen via telefoon OPMERKING HET IS WEL EEN BETALEND NUMMER , naa veel bellen mailen hulp vragen enz...
VANDAAG NOG STEEDS GEEN ANTWOORD
:idea: mijn raad betaal bij levering en mijd alle koopsites welke niet via mail te bereiken zijn

:cry: groetjes

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

02 mei 2009, 17:59

heeft u dit gelezen:

https://clients.cdiscount.com/Simple/Faq.aspx

citaat:

Qu'est ce qu'un contrôle FIANET ?

La société FIANET est spécialisée dans la protection des achats en ligne du consommateur et la détection des paiements à risque pour le commerçant.
Les contrôles FIANET représentent une marque de transparence indéniable sur la qualité des sites de e commerce et un gage de sécurité supplémentaire pour tous nos clients.
Ils ont pour vocation de vous protéger contre toute utilisation frauduleuse de votre carte bancaire.
Le fait de communiquer votre numéro de carte sur le serveur bancaire ne constitue pas un risque, puisque les échanges de numéros sont cryptés par le protocole SSL. En revanche, il est possible qu'une personne malveillante parvienne à se procurer votre numéro de CB, et l'utilise dans l'objectif de se faire livrer une commande à votre insu.
Les justificatifs demandés permettent de certifier que la personne à qui appartient la carte bancaire, est bien la personne qui a passée commande : nous nous assurons donc que vous êtes bien le propriétaire de la carte bancaire utilisée pour le paiement de cette commande et que les coordonnées (facturation/livraison) transmises, sont exactes.

Voir le certificat FIANET de Cdiscount.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

coze
Lid geworden op: 01 mar 2005, 19:23
Locatie: BERGERAC

03 mei 2009, 19:30

:D hoy

Uiteraard heb ik deze informatie gelezen.
Als ik heb gekozen voor PAYPAL is dit omdat mijn persoonlijke gegevens niet zo maar over heel ,de net worden verspreid .
Bij elke betaling via PAYPAL wordt er een kontrole uitgeoefend dat het wel degelijk de juiste persoon is die de opdracht tot betalen geeft.
Als ik kies voor paypal dan is het omdat ik niet de behoefte voel om mijn bankgevens ter beschikking te stellen van gelijk welke verkoopSite.
Ik kan het normaal vinden dat FIANET navraagd bij PAYPAL dat alle kits is .
Als laatse , ik heb desondanks alle gevraagde info dan toch maar doorgegeven met als resultaat NIETS NADA NUL Ik heb bemiddeling gevraagd am de verkoop te anulren om zodoende mijn geld terug te krijgen , ik heb schriftelijk aan CDISCOUNT gevraagd om alles te anuleren , ik heb mij verontschuldigd voor mijn schandelijk gedrag dit wil zeggen dat ik als gewone man heb trachten een produkt te kopen bij CDISCOUNT en dat ik zelfs het lef had om dit te betalen met ZUURVERDIENDE centen. Niets maar ook niets beweegd CDISCOUNT geeft geen verklaring en houd mijn centjes netjes bij.
Spijtig voor mij maar ik wil wel voorkomen dat andere mensen worden opgelicht

Groetjes
alfa

30 nov 2009, 20:11

Moeilijke vraag.
Mijn zoon bestelde online fotomateriaal bij een officiële onlinewinkel (geen veilingsite).
Hij moest het bestelde weliswaar zélf komen afhalen .
Hij mocht niets uitproberen ter plaatse.
Toch zag hij bij het inpakken dat een duurder type zou meegegeven worden; een bijbesteld onderdeel bleek nl. een ander formaat te hebben dan verwacht. Hij maakte de verkoper daarop attent.
Het toestel werd gewijzigd zonder verdere controle. (het duurdere toestel was ongeveer € 1000 duurder)

Bij thuiskomst bemerkte mijn zoon dat het toestel in zijn verpakking niet het bestelde type was ; maar ook weer een duurder type (nu € 450 duurder dan het betaalde type)

Hij staat voor een dilemma :
1. Mag hij dit duurdere toestel zonder meer behouden ?
2. Volgt hij zijn geweten en neemt hij contact op met de verkoper ? En wie draagt in dit laatste geval de verantwoordelijkheid en de kosten. Mijn zoon is niet ontevreden met dit product....maar vindt het eigenlijk te duur voor zijn budget. ALS de verkoper vraagt om het toestel terug te brengen ( verzenden riskeert mijn zoon niet) ; wie betaalt dan zijn tijd en zijn kilometers ?

We zochten reeds op diverse sites van Economische inspectie ; maar vonden geen antwoord.
Wie weet waar we wel een antwoord vinden ?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

30 nov 2009, 20:19

ge moet dat zelf weten natuurlijk
maar als ze dat u meegeven voor die prijs , dan kan daar, door hen niet op terug gekomen worden
en als gij met het geleverde kontent bent , ja dan is alles in orde
zo simpel is dat eigenlijk
Gast

01 dec 2009, 02:52

Edupartner verkoopt Windows 7 Ultimate via hun website aan 65€ + 5 € verzendingskosten voor studenten en faculteiten.
Ik kreeg die zonder problemen maar moet nu bewijzen dat ik student ben, dus zal ik een cursus moeten volgen :D
Laatst gewijzigd door Gast op 04 dec 2009, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
alfa

01 dec 2009, 08:42

@ Verhaeghen : dank voor het meelezen en de reactie .
Hij was er toch niet helemaal gerust in....zou straks bellen met een of andere dienst voor consumenten op economische zaken.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 dec 2009, 09:25

langsgaan ?
Gast

02 dec 2009, 02:00

Met dank aan Edupartner :wink:

Willemien
Lid geworden op: 22 nov 2009, 19:13

21 feb 2010, 13:26

Ik koop inmiddels regelmatig artikelen via internet.
Een mooie laptop via intertoys van Medion is mijn laatste aankoop.
Verder vaak 2e hands boeken bij Bol.com.
In Engeland koop ik parfums met verzendkosten van 1.95 euro per artikel.
Bol.Com is ook 1.95 per artikel.
Verder koop ik ergens in Duitsland inktdingen voor de HP kleurenlaserprinter.
Zelfs een fotocamera en een strijkijzer maar wel altijd winkels met een "thuiswaarborgstempel".
Nog nooit is er iets verkeerd gegaan. Je kunt het traject van verzending volgen en betalen via "Ideal" of Paypal. Wat prima verloopt;.