ERVARINGEN I.V.M. AANKOPEN OP INTERNET

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

10 mei 2010, 22:02

Ik koop al vele jaren praktisch alles op internet, van GSM's, laptop, printer, camera tot bratwurst bij de slager in Duitsland toe.
Weinig tot geen problemen en tweemaal (op +200 aaankopen) tot volle tevredenheid langs Paypal opgelost.
Laatst gewijzigd door paulv op 19 nov 2012, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb

sammydeconinck
Lid geworden op: 06 feb 2011, 23:18
Locatie: Oudenaarde

11 sep 2011, 14:33

Had onlangs een nieuwe microgolf-combi nodig.Het werd er eentje van een deftig merk,nl. whirl****.Bij de excellent winkel in de buurt kost dat toestel 499 euro.Thuisgekomen deed ik de opzoeking voor dat identieke toestel,prijzen waren o zo verschillend...Heb besteld bij veiligkopen in Nederland.Heb al bij mekaar maar liefst 169 euro in de pocket verdiend.
De week nadien (+/- 5 werkdagen) nadien mijn toestel ontvangen.Was wel vooraf over te schrijven.Ben zeer tevreden van deze shop.
Groeten, Pascal
beter een vogel in de hand dan geen hand....

Dirk 3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:40
Locatie: Sint Niklaas

19 nov 2012, 00:14

Ik koop ook veel langs internet, in de buurlanden is het vaak voordeliger. Ik betaal met overschrijving en doe alleen zaken met firma's die hun volledige identiteit en adresgegevens op hun website vermelden. Bijvoorbeeld een matras van 190x130 cm voor mijn caravan in België niet te vinden. Op maat laten maken 330 euro. Op internet in Nederland te koop voor 120 euro, verzendkosten 35 euro. daarvoor kan ik er zelf ook niet omrijden. Inbouwkoelkast met speciale afmetingen ook alleen in Nederland gevonden en heel goedkoop. Onlangs machineonderdelen gekocht in Italië ook zeer goedkoop. Ik koop zeker 30 zaken per jaar op internet en nooit problemen gehad.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 dec 2012, 18:31

Betreffende EDUPartner, zie hier mijn slechte ervaring met deze "bedriegers".

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

16 feb 2014, 16:35

Ik koop met de regelmaat van een klok op internet. Ik betaal steeds alles of via pay pall en heb er geen rekening. Ik heb gewoon ingelogd bij deze en dan werd er in beveiliging van henzelf gevraagd om de gegevens in te tikken van welke kaart dit steeds af gehouden kon worden. En dat is nu toch al ten minste 10 jaar en heb er nooit geen problemen mee gehad.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Dirk 3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:40
Locatie: Sint Niklaas

16 feb 2014, 17:24

Ik heb nu onlangs een paypal rekening geopend om een onderdeel in china te bestellen. Het is de controller voor mijn electrische scooter. Kost in Frankrijk 198 euro en in China 29 dollar. De verznding 25 dollar, en naar het schijnt zou op pakjes beneden de 40 euro geen douanerechten geheven worden.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 feb 2014, 17:57

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

02 feb 2020, 08:39

Jaren tevreden, wat zeg ik ? Heel erg tevreden geweest over een bepaalde provider, zowal voor internet, televisie, vaste en mobiele telefoon. Dienstverlening ok, kosten wat minder enthousiast. Maar dat kon ook niet anders : voetbal 1A en 1B abonnement er bij, filmkanaal en je kwam globaal maandelijks aan een te betalen som van om en bij de 130 euro.

Dat lezen jullie goed. Maar nogmaals, voor dat geld was de kwaliteit meer dan goed.

Toen kwamen er beperkingen, zoals daar zijn : een verminderde optie bvb. voor voetbal wedstrijden uit 1B, laat ons duidelijk zijn, die optie verdween op een dag. Ik weet wel dat die zaken jaarlijks "per opbod" aan de meest biedende verkocht worden, rechten weet je wel ....

Dan was er plotseling een andere provider, een marktspeler die aan een onwaarschijnlijk lage prijs ook internet aanbood, voetbal in 1B er boven op, telefoon, vast en mobiel en televisie natuurlijk, hd bovendien. Die provider scheen heel erg goede maatjes te zijn met een andere grote speler op de Belgische markt en teerde zelfs op de infrastructuur er van. Niet zo gesofisticeerd als mijn eerdere provider, zelfs gebaseerd op een oudere technologie en dan spreek ik van VDSL2, i.p.v. fiber. Niet dat ik daar zo veel van weet, enkel omdat ik dat hoorde.

Met als gevolg dat mijn huidige provider - en ja ik stapte over en later zeg ik waarom - een ietsie pietsie trager is op het net, maar wat wil je, met mijn zopas bereikte 71 lentes, ben ik in alle opzichten ook niet meer van de vlugsten.

En waarom ik overstapte ? Als ik je vertel dat ik nu voor een zelfde pakket, weliswaar zonder filmkanaal en zonder mobiele telefonie (bel nu met prepaid kaart) , maar met mijn geliefkoosde sport, voetbal in 1A en 1B, pakweg 60 euro maandelijks moet neerleggen, dan is de rekening vlug gemaakt. "Service après vente" en kwaliteit is tot nu toe heel erg goed. Ik betreur alleszinds mijn wijziging niet, integendeel. Let the good times come.

Of hoe een simpele wijziging een heus verhaal wordt. 8) :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

02 feb 2020, 09:19

Ik koop ook veel op het net , en betaal met paypal of visa kaart ( is in feite hetzelfde ) en heb nog nooit problemen gehad , en paypal is gemakkelijk ge moet alleen een account hebben er moet geen geld op die rekening staan .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

cmrv
Lid geworden op: 03 feb 2020, 15:48

03 feb 2020, 15:55

Geachte,
Graag had ik U mening over ORANGE TV en Internet + telefonie.
Ik wil nl. overstappen van SCARLET naar PROXIMUS of TELENET of desnoods ORANGE.....

Met beleefde groeten,

Roland VANDEPITTE

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

15 apr 2020, 08:25

cmrv schreef:
03 feb 2020, 15:55
Geachte,
Graag had ik U mening over ORANGE TV en Internet + telefonie.
Ik wil nl. overstappen van SCARLET naar PROXIMUS of TELENET of desnoods ORANGE.....

Met beleefde groeten,

Roland VANDEPITTE
Ik heb één ervaring met Telenet : is prima van kwaliteit, maar peperduur.
Zo zal Proximus ook zijn.

Momenteel is mijn Provider Scarlet en na een drietal maanden mag ik gerust zeggen : prima van kwaliteit, ietsje trager als Telenet, maar in vergelijking met Telenet en Proximus, s-p-o-t-g-o-e-d-k-o-o-p.

Overigens gebruikt Scarlet de infrastructuur van Proximus. De handleiding vermeldt expliciet : "Proximus televisie voor Scarlet". Scarlet is een dochteronderneming van Proximus, dacht ik.

Ik ben tevreden over deze omschakeling en spaar maandelijks minstens 70 euro uit.
Dat is een hele tank vol benzine bijvoorbeeld ...

En Orange ? Geen idee. Leuk zou zijn hier ook eens een review over te lezen ...
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

26 jun 2020, 00:08

cmrv schreef:
03 feb 2020, 15:55
Geachte,
Graag had ik U mening over ORANGE TV en Internet + telefonie.
Ik wil nl. overstappen van SCARLET naar PROXIMUS of TELENET of desnoods ORANGE.....

Met beleefde groeten,

Roland VANDEPITTE
En ?
Intussen al veranderd van provider ? Zo ja, wat zijn de ervaringen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hobbyboy
Lid geworden op: 01 dec 2020, 10:23

01 dec 2020, 16:01

Is dat veilig Black Friday Sale voor buiten wifi