Van LP naar CD

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

foxrosie
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:57
Locatie: Deurne

11 sep 2010, 20:21

Friemel schreef:Als complete coputerleek heb ik een vraagje betreffende het overzetten van LP's naar CD's . Zopas heb ik mij een nieuwe platenspelen aangeschaft die aan de pc kan gekoppeld worden met een USB kabel . Om nu LP's op te nemen en op de harde schijf te zetten is dat geen probleem , maar ik kan de opgenomen muziek niet afspelen met Media Player . Ik kan ze wel overbrengen naar een CD maar afspelen gaar dus niet. Ik krijg de volgende melding : " Het geselecteerde bestand heeft een extentie ( .aup ) die niet erkend word door Media Player. Als ik toch wil afspelen komt er een kader met daarin : " Kan het bestand niet afspelen . Mogelijk biedt de de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren. " Het bijgeleverde programme om te platenspeler te gebruiken heet : " Audacity " Een hele boterham , en ik hoop dat er mij iemand kan helpen . Alvast hartelijk bedankt voor de moeite .
bij het afsluiten van mijn opnamen van nummers uit elpees met behulp van Audacity ga ik als volgt tewerk: bestand, exporteren (geef naam en sla op in de gewenste map), dan, bij "wijzigingen opslaan" geef ik "neen", want anders worden mijn opnames Audacity projecten met extentie .aup, die alleen met Audacity kunnen worden geopend (volgens dialoogvenster dat verschijnt). Hopelijk is uw probleem hiermee opgelost. Ik blijf wel zitten met een probleem in WMP, zie mijn berichtje van 10 sept... in verband met het al dan niet voorkomen van de duur van de opnames in WMP, als ik die maak met Audacity.
The quick brown fox jumps over the lazy dog.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

12 sep 2010, 08:26

Ik begrijp niet waarom men Audacity wil gebruiken. Gebruik EAC (ExactAudioCopy) en deze problemen zullen zich niet voordoen.
Als ik me niet vergis zit die Audacity als software bij die platendraaier, maar dat wil daarom niet zeggen dat u dit MOET gebruiken...
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

foxrosie
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:57
Locatie: Deurne

12 sep 2010, 21:02

Junior schreef:Ik begrijp niet waarom men Audacity wil gebruiken. Gebruik EAC (ExactAudioCopy) en deze problemen zullen zich niet voordoen.
Als ik me niet vergis zit die Audacity als software bij die platendraaier, maar dat wil daarom niet zeggen dat u dit MOET gebruiken...

ja, inderdaad, Audacity zit bij die platendraaier, maar ik had Audacity reeds geïnstalleerd voordat ik die platendraaier had gekocht, omdat ik daarvoor opnames, gemaakt met mijn Sony MiniDisc (prachtig instrument), op m'n pc had gezet, met goed resultaat, en zonder bovenvermelde problemen. Die zijn pas onlangs opgetreden. Ik wil gerust EAC installeren, maar ik vraag me af of ik dan niet beter eerst Audacity van m'n pc afgooi.
Alvast bedankt voor je reactie.
The quick brown fox jumps over the lazy dog.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

13 sep 2010, 08:21

EAC heeft geen invloed op andere software omdat het niet in eerste instantie een mediaspeler is. Wat dat betreft kan je Audacity gerust laten staan.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

foxrosie
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:57
Locatie: Deurne

27 sep 2010, 20:48

Wat mij betreft is het probleem opgelost: ik laat de pc en Audacity voor wat ze zijn en maak mijn cd-tjes met behulp van een HDD-recorder waarmee ik ook CD kan branden. Gaat heel goed, ik heb al 25 cds vol.
Toch bedankt voor de reacties. :D
The quick brown fox jumps over the lazy dog.

BIKERCAT
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:12
Locatie: on the best side of the river

26 okt 2014, 20:15

Hallo beste: ik zou mijn lp's willen digitaliseren,heb EAC geinstalleerd maar zie daar nergens TOOLS staan om naar record WAV te gaan! wat doe ik verkeerd???mvg mazo :oops: :oops:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

26 okt 2014, 20:20

WAV opnemen staat onder Extra.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

BIKERCAT
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:12
Locatie: on the best side of the river

27 okt 2014, 19:11

Wanneer ik een song wil opnemen met EAC krijg ik geen alleen maar getik,geen geluid.Ik werk met een kabel van de koptelefoon naar de PC.Bij het opnemen spelen de boxen wel van het pc scherm.wat doe ik verkeerd???? Als ik het opgenomene wil afspelen met infan vieuw hoor ik alleen getik. :oops: :oops: :oops: mvg mazo

BIKERCAT
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:12
Locatie: on the best side of the river

27 okt 2014, 20:45

Hallo beste : het is mij gelukt van Lp naar Wave met Audacity en daarna het wavebestand naar mp3 om te zetten met Format Factory. Bedankt voor de gedane moeite; :lol: :lol: mvg mazo

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

31 mar 2015, 14:12

Ik heb mijn cassettespeler door middel van een audiokabeltje
(jack 3,5 mm stereo stekker, 2 x male) verbonden met mijn PC,
dus van cassettespeler/koptelefoonuitgang naar PC/lijningang
maar ik hoor geen geluid.

Moet er altijd een versterker tussengeplaatst worden?
En dewelke dan?

Heb ik dan andere kabel(s) nodig?

:?:

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

31 mar 2015, 17:41

als de cassettespeler een "deck" is,((vermoed ik) moet hij eerst naar een versterker
aansluiten op de cd IN of aux IN van de versterker
de cdOUT of auxOUT gaat dan naar de pc
let op: zet bij je eerste test de volumeknop van de versterker laag en stilaan hoger indien nodig

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

31 mar 2015, 20:42

Deck gaat naar Aux in van de versterker en Aux out gaat naar de pc.
Wat het volume betreft moet je er naar streven dat het geluid niet boven de -10 decibel uitkomt, maar zo nauw komt dat uiteraard niet. Je moet natuurlijk wel zien dat het niet te veel in het rood gaat want dan krijgt je geluidsmisvorming.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

01 apr 2015, 13:20

Missie geslaagd.
Dank voor de tips.
Lukas
:D