Beveiligen draadloos netwerk

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

23 jan 2008, 17:43

zoals aangeraden door Regulus heb ik de "broadcast"-knop op disabled gezet. Als ik in configuratie naar netwerken ga zien dan merk ik nergens een verschil met vroeger. Wat zou er anders moeten zijn ?
Mijn laptop "ziet" mijn gateway op dezelfde manier.
Als ik naar "belangrijke" sites wil surfen, kan ik dan mijn wifi kabel verbinden met één van de 4 poorten van mijn router en op één of andere manier bekomen dat de routers zuiver als kabelmodem functioneert en niet meer draadloos ?
Ik zou namelijk graag de software van mijn oude draadmodem willen verwijderen maar toch de mogelijkheid behouden om in dezelfde omgeving te surfen als met een draadmodem.
Graag het advies van de cracks
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

18 dec 2008, 13:35

Vooreerst: ik typ dit vanop een wireless verbonden notebook.
En ik beaam alles wat hier al neergeschreven werd.

Maar ik gok dat 75 % van alle desktop computers die wireless aangesloten zijn perfect met kabel of via Powerline adapters kunnen werken.
De meeste mensen zijn echter al zo "wireless-gebrainwashed" dat een verkoper die een niett-draadloos systeem voorstelt al meteen met een scheef oog bekeken wordt. Probeer tegenwoordig maar eens een niet-draadloze router te vinden in een computerwinkel

[/b]
Gast

12 nov 2009, 11:56

Als dit geen simpel taaltje is voor een 70-jarige die helemaal niets van computeren kent dan weet ik het niet.
Toch bedankt :D
Groetjes.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

12 nov 2009, 12:34

majorie schreef:Als dit geen simpel taaltje is voor een 70-jarige die helemaal niets van computeren kent dan weet ik het niet.
En die dan ook nog in het containerpark woont. :D