alzheimer

Hier is de plaats voor discussie en vragen over psychische aandoeningen

sin
Lid geworden op: 22 sep 2006, 13:49

17 feb 2008, 11:15

mijn echtegenote verblijft sinds een maand in een rvt rusthuis Sinds begin november heb ik door toedoen van een vrederechter een advocaat laten aanstellen als voorlopig bewindvoerder Ik heb dit gedaan omdat me iemand verkeerde raad had gegeven want eigenlijk was het helemaal niet nodig geweest ,maar is nu zo Nu mijn vraag het rusthuis vraagt nu een borg van ongeveer 1000€ Wie moet deze som nu betalen ,ik als echtgenoot of de voorlopige bewindvoerder

dank die mij raad kunnen geven en groeten
bakker

17 feb 2008, 11:44

Sin, de voorlopig bewindvoerder betaalt wel niet uit eigen zak maar met de middelen waarover zijn " client " beschikt, dus u zal die bewindvoerder het geld ter beschikking moeten stellen.

rietjebeer
Lid geworden op: 18 jun 2006, 15:34
Locatie: beernem

17 feb 2008, 19:37

sin
misschien was dat niet nodig een bewindvoerder maar je bent er blijkbaar door verkeerde raad op ingegaan het zal je maar overkomen ik denk een bewindvoerder is nodig wanneer er minderjarige kinderen zijn of onenigheid is tussen de kinderen ik denk dat de bewind voerder wel weet wat je bezit dat je daar zeker een aangifte heb moeten voor doen over je vermogen dus denk ik dat de bewindvoerder daar wel kan gebruik van maken voor die borg ik wens je veel sterkte en moed om verder te gaan ook ik weet wat het is een partner te hebben met alzheimer RIET
bakker

17 feb 2008, 21:05

Sin, als de voorlopig bewindvoerder in feite niet nodig eens lees dan dit eens en meer bepaald artikel 13 ivm stopzetting voorlopig bewind

http://www.vredegerechtzomergem.be/voor ... ENSPERSOON._
Gast

18 feb 2008, 10:05

Blijkbaar ben jij weer een geval van verkeerde informatie, ik blijf me steeds daarover verbazen.
Er zou absoluut meer JUISTE informatie over mogen gegeven worden.

Ik weet zeker dat de wet de laatste jaren veranderde zodat er eerst en vooral moet uitgekeken worden naar een familielid als bewindvoerder en dat die de voorkeur krijgen inplaats van direct een advocaat. Natuurlijk is het een vrederechter die beslist.
Toen ik, voor dat de wet veranderde door een sociaal assistente van het ziekenhuis gedwongen bewindvoering aanvroeg over mijn moeder was dat het slechtste wat ons (mijn moeder,mijn broer en mij) ooit kon overkomen.
Het huis waar mijn broer nog steeds ingeschreven stond als bewoner (hij verbleef toen net een tijdje in een instelling) is verkocht voor de helft van de prijs zonder dat er geld nodig was want er was nog voldoende geld over toen mijn moeder stierf. De gelden van de verkoop van het huis kwamen pas 5 maand later op de rekening.
Niemand was hiervan op de hoogte gebracht, ook niet mijn nog thuiswonende broer !!
In het vonnis tot bewindvoering stond dat de bewindvoerder enkel aan de vrederechter verantwoording was verschuldigd (daar was dus geen speld tussen te krijgen)
Hoe weten we nu dat het huis voor de helft van de prijs is verkocht ? omdat het binnen de daaropvolgende maand te koop is aangeboden cia een makelaar en omdat er een vraag was ontstaan over de scheidingslijn had de koper met ons kontakt gezocht. Die heeft zelf de prijs genoemd.

Ik hoop dat het voor u beter uitdraait dan bij ons want zulke dingen wens je niemand toe.

mus01
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:27
Locatie: tussen de bomen

13 mar 2008, 22:19

dag sin en alle andere forum bezoekers
mijn man is in oktober opgenomen in een rvt rusthuis
ik weet hoe moeiijk dat is,en probeer sterkte te vinden bij lotgenoten
dat is mijn eerste keer op het forum,en ik hoop dat het lukt
de groetjes!
heel veel zon en liefde !

mus01
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:27
Locatie: tussen de bomen

22 mar 2008, 22:49

graag zou ik willen kennis maken met personen waarvan de partner of familie in rusthuis of rvt is

herb44
Lid geworden op: 20 jun 2006, 23:58
Locatie: prov antwerpen

23 mar 2008, 19:33

@gnes,

op site van dementie.be kan je elke donderdag na 19h30 chatten met partners, mantelzorgers, familie van dementerenden

groeten en sterkte

herb (mantelzorger)

mus01
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:27
Locatie: tussen de bomen

23 mar 2008, 20:14

Aan Herb 44
dank je wel voor de info ,ik ben nieuw op internet en dan is het zoeken
en overal eens gaan kijken
dag Herb en nog heel veel dank
heel veel zon en liefde !

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

12 mei 2008, 11:52

mijne nonkel (gust van broeckhoven) heeft zijn ervaringen over alzheimer bij zijn vrouw, (mijn tante) in een boek neergeschreven ...aangrijpend....
:cry:
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !
Gast

12 mei 2008, 15:50

pol gossens (bekend van tv één serie thuis) heeft een monoloog die hij nu al in enkele rusthuizen heeft gebracht.

UITGEWIST noemt het : heel confronterend maar een aanrader voor al de mensen die nu of in de toekomst met welke vorm van dementie dan ook te maken krijgen.