7.2.5.7 Klachten ?
7.2.5.7 Klachten ?
Het is belangrijk al uw wensen, vragen en bedenkingen met betrekking tot de hulpverlening te bespreken met de maatschappelijk werkster. Zij heeft de opdracht samen met u de gepaste oplossing te zoeken voor uw specifieke situatie.
Eventueel kan u uw vragen of mogelijke klachten ook melden aan het diensthoofd.
In het kader van het kwaliteitsdecreet zullen in de toekomst meer en meer diensten u ook, via hun folder en bij de start van de hulpverlening, bekend maken welke mogelijkheden u heeft in geval u met uw klacht niet onmiddellijk gehoor zou vinden bij de maatschappelijk werker.
Indien uw klacht onvoldoende gehoor vindt bij maatschappelijk werker of diensthoofd, kan u in laatste instantie terecht bij de administratie van de Vlaamse Gemeenschap. Wanneer u bijvoorbeeld vermindering aanvraagt bij het OCMW en dit wordt u geweigerd, dan is de administratie van de Vlaamse Gemeenschap bevoegd om, indien u dit wenst, hierover te oordelen.
Deel via