Ook bij een investering in parkeergarages zijn er nog enkele verschillende mogelijkheden. Zo kunt u kiezen voor klassieke staanplaatsen en garageboxen of rotatieparkings in een stad. Een nieuwe, derde mogelijkheid zijn de parkings die deel uitmaken van een hotelcomplex. Een fenomeen dat vaak voorkomt in zuiderse landen zoals Spanje, waar bijna elke parking in de grootstad toebehoort aan een wereldberoemde hotelketen.

Momenteel zijn de ondergrondse parkings bij een hotel nog zeer uniek en uitzonderlijk. Deze zijn exclusief te koop bij ibis styles Bredene.
Uitzonderlijke opportuniteit
Nu kan je uitzonderlijk, met een gelijkaardig budget, een pakket ondergrondse parkings aankopen. Deze maken deel uit van een goed werkend hotel waarin u niet alleen meedeelt in de opbrengsten van uw parkings, maar ook dat van de gemeenschappelijke delen van het hotel: verhuur van de kamers, verhuur van de seminarieruimtes, drankenverkoop, restaurant, buitenstaanplaatsen, fitnessruimte, wellness, … Dankzij het reservefonds wordt er ook steeds een spaarpot opzij gehouden voor komende opfrissings- en renovatiewerken. Het aanbod is weliswaar beperkt.
9 Redenen om te investeren in parkings
Tastbaar vastgoed
U investeert letterlijk in een tastbaar goed. Als u in deze parkeerplaatsen inves-teert, dan betekent dit dat u via een notariële akte eigenaar wordt van een pakket ondergrondse parkings, en dit voor 100%. Dit is dus eigenlijk net hetzelf-de als een garagebox of een appartement kopen bij de notaris. Verder is de notariële akte ook gekoppeld aan een uitbatings- en beheerscontract.
Geen wanbetalers
Bij zulke parkings is er helemaal geen sprake van wanbetaling. De chauffeur kan namelijk de parking niet uit zonder gevalideerde kaart. Een heel eenvoudig systeem dat zorgt voor extra zekerheid.
Geen leegstand en zekerheid van inkomsten
Dankzij het poolsysteem is er geen mogelijkheid tot leegstand. Uw omzet komt namelijk uit verschillende inkomstenstromen van het hotel en wordt verdeeld tussen de mede-eigenaars.Zoals eerder al vermeld haalt u dus inkomsten uit:
- Parkings
- Kamerverhuur
- Service
- Eten
- Bar
Zo bent u zeker dat u 365 op 365 dagen, jaar na jaar, inkomsten zult hebben, zonder enige zorgen te maken of uw parkeerplaatsen bezet zijn of niet.
Wapen jezelf tegen onvoorziene onderhoudskosten
Twee strepen op de vloer, een hefboom, en een ticketautomaat: dat vergt geen onderhoud. De hoge mate van automatisering in moderne parkeergarages laat een hele hoop kosten achterwege. Het basisonderhoud wordt aangepakt door externe firma’s en betaald door het reservefonds. U hoeft dus zelf helemaal niets te onderhouden, noch te betalen.
Wapen jezelf tegen renovatiekosten
Door een aanzienlijk reservekapitaal zult u als mede-eigenaar nooit facturen voor onderhoud, herstellingen, renovaties, … ontvangen. Ook bent u zeker dat uw vastgoed altijd nieuw en gerenoveerd blijft voor een eventuele, latere doorverkoop.
Samenwerking met de NR °1
Voor velen is het een uitgelezen kans om te kunnen instappen in een investering met zulke sterke partners zoals Accor en Hotel Invest. Deze zijn bekend voor merken zoals Ibis, Mercure, Novotel, Sofitel, … . Concreet betekent het voor u, dat u uniek uw vastgoed kan laten beheren door een zeer bekend professioneel bedrijf met franchise van een echte wereldspeler met meer als 50 jaar ervaring. De kracht van het merk en het bedrijf zorgen voor het meest optimale rendement op uw investering
Een snelle en gemakkelijke doorverkoop
Aangezien er een zeer beperkt aanbod is aan ondergrondse parkeerplaatsen aan de kust en zeker ook geen andere aanbod is om te investeren in parkings onder een hotel, is het zeer gemakkelijk doorverkoopbaar. Indien u geen tijd of zin heeft om de parkings zelf te verkopen, kan u daarbij gebruik maken van de herverkoopservice van Hotel Invest. Wie doorverkoopt via Hotel Invest, hoeft zich geen zorgen meer te maken over het verkoopproces.
Inflatiebestendig
Door de inflatie worden zowel de parkeertarieven als hotelovernachtingen op termijn steeds duurder. Denk maar eens tegen welke prijs u twintig jaar geleden op hotel kon gaan en wat de prijs nu is.
Groeirendement
Er zijn steeds minder kusthotels. Zo waren er in 2002, 303 hotels aan de kust. In 2016 waren dat er nog maar 197. Een aanzienlijke daling van 34%.
Doordat de oude, kleine familiale hotels aan het sluiten zijn en dat er bijna geen gronden meer beschikbaar zijn om hotels met meer als 40 eenheden aan de kust bij te bouwen, blijft het aanbod dalen. De vraag, zoals naar parkeerplaatsen, blijft stijgen waardoor dat de huurprijzen van de kamers ook blijven stijgen. Als het aanbod daalt, vraag stijgt en de tarieven van zowel de parkings als de kamers stijgen. Hoe zal uw opbrengst dan evolueren?
1 reactie
Kan er iemand mij contacteren, of een brochure opsturen.
Vriendelijk dank