In de Vier Seizoenen reeks 34 Lente 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 apr 2024, 09:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren in de voortuin op de plaatsen waar geen bloemetjes komen, kiezeltjes gelegd op worteldoek. 2 volledige zakken van 1860 KG het stuk. Heb zoveel als ik aankon geholpen. Terwijl manlief met een schop de steentjes uit de reuzenzakken nam, deed ik het met een stevig ijzeren vuilblik. Maar na een uurtje heb ik forfait moeten geven. Het ging echt niet meer. Maar bon, de kiezeltjes liggen er eindelijk volledig in, is mooi. Moeten dan nog bloemetjes zaaien in 2 aparte zones waar dan geen kiezel ligt en dan zou de voortuin eindelijk af moeten zijn.
Was toen ik voldoende uitgerust was en de pijn wat minder werd, gaan wandelen met Matice.
Vorige vrijdag was manlief aan het werken in de hobbykamer en hij had net een video conference. Diegenen die elders achter hun computer zitten, zien dus manlief. Maar toen kwam Matice op het lumineuze idee op manliefs schoot te gaan staan en keek hij recht in de camera, dus de mensen zagen een hondensnoet. Het was echt wel komisch, één van de collega's vroeg wat de specialiteit was van Matice :D .

Zo, moet mijn oefeningen nog doen en dan badje in en het HH doen.

Ik wens iedereen zonder uitzondering een fijne maandag. Liefs en een sterkteknuffel voor hen die ziek zijn of last hebben.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 apr 2024, 09:21

Goede morgen seizoentjes,

Weten jullie nog dat ik geschreven heb over die felle uitslaande brand gisteren? Wel, al de geëvacueerde mensen zijn opgevangen in de Moreauschool daar vlak bij en ze hadden buurvrouw ook opgetrommeld om dat die daar werkt. Op een bepaald ogenblik gaat de bel en staat ze aan de deur met 2 schoteltjes en een zak zachte broodjes. ze had voor haar hetzelfde mee. Lief hè. Zonde om dat weg te smijten vond ze en wij ook. het schoteltje bevatte een hamburger, gestoomde brocoli en puree. de zachte broodjes zijn verdeelt en ingevroren en we eten vandaag de schoteltjes. we wisten toch niet wat we gingen eten vandaag.
ik heb de beelden ( van buiten) gezien na de bluswerken. er blijft niet veel over binnen. ze hadden hun gevel laten bekleden en een deel heeft ook vlam gevat.: je ziet dat duidelijk. Echt erg. ( ze zijn door hun honden wakker geblaft anders waren er nog meer slachtoffers gevallen)
Ik denk dat alles gaat moeten afgebroken worden. door de hitte zijn de stenen verzwakt.

Maar nu over iets anders. ik heb een lichtere pyjama aangedaan en zit hier met mijn peignoir. Warm is het dus nog niet. wou mijn flanel aandoen maar die zit nog in de verpakking. en dat moet eerst gewassen worden. ( al die chemicaliën erop en erin) dan mogen de 3 fleece deken van het bed maar nu liggen die er nog op, alsook het dekentje voor Lilly aan het voeteinde.
Wij zijn vrij laat gaan slapen maar ik heb heel goed en heel diep geslapen.
Lilly is al naar buiten en we hebben Gimly gisteren gekamd en haar dat er daar uitkwam! Haar! we willen proberen hem vandaag ook te kammen. En geen van de twee had gisteren zin in vleesje.

ik heb gisteren een lange tijd muziek zitten beluisteren op U-tube. er zat een liedje bij uit de serie 'cold case'. en dan nog eentje.
over die cold case van de doodgeschoten Truck Sugar van de band: the sugarboys.
Jammer dat ze die serie nooit gaan mogen uitbrengen vanwege de muziek en de copyrights erin. en volledige afleveringen vind je ook niet.
mag niet wegen datzelfde copyrightgedoe.
en ondertussen schreef ik aan mijn verhaal. Vandaag verder kijken naar CSI. zijn daar gisterenavond mee gestopt en toen was het al laat.
me gewassen en ingemeerd en lichtere pyjama aan en dan bedje in. een half uur later lag ik al te slapen. Lilly lekker alleen op het voeteinde.
Die is nu binnengespurt en zit nu in de kattenbak naar Australië te graven. en dit alles met een heel vertellement aan gepruttel. ( ventje zegt dat ze dingen verteld in het "kats" tegen ons.)

Goedemorgen Clive!

Krakje: op een zondag naar een MRI? hier doen ze dat alleen als je via de spoed binnenkomt.
Enfin.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 apr 2024, 09:42

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Een dun zonnetje en een koude wind
maar we nemen wat komt het is nog april :roll:
Hier geen nieuws, alle dagen zijn hetzelfde :?

Voor allen een gezellige nieuwe week en sterkte
aan de zieken en hen die het nodig hebben :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

22 apr 2024, 09:57

Afbeelding
ben later maar ben even naar ziekenhuis geweest was weer eens gevallen niets gebroken maareen verstuikte pols en pijnlijk schouder alsook de voet die verstuikt is .weet nu hoe het komt ondanks de artsen mekaar tegen spreken ga toch de raad van een arts proberen en zien ofdat de oorzaak is groetje geniet maar de zon is hier nu aanwezig groetje

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 apr 2024, 10:16

Prettige maandag iedereen,
Fijne huwelijksverjaardag, Bobijntje.....
Geniet van jullie dagje !
Nu nog wat klusjes doen, straks moeten we weg.....

Oei Bekske, terug gevallen.... hopelijk komt het goed, met de raad van de dokter. Je kan maar proberen, he....

En Krakje, jij blijft ook bezig, altijd naar ziekenhuis..... courage ook, er is nog niets blijven duren, ééns betert het hopelijk wel.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 apr 2024, 10:17

.... te rap verstuurd.....

Fijne vakantie, Clive. Geniet er van !

Nu ben ik er echt vandoor !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 apr 2024, 10:30

@ Bobijntje: proficiat met jullie huwelijksverjaardag

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 apr 2024, 12:33

Dag seizoentjes allemaal :
Clive : ik ben echt blij jou hier terug te zien . Ik duim voor jullie dat een paar dagen in Texel ontspannend kunnen zijn en met een beetje goed weer . Matice zal zeker ook blij zijn .
Verder niet veel nieuws hier . Met poes gaat het stilletjes , de medicatie helpt dus wel een beetje , denk ik .
Aan iedereen veel moed en sterkte voor wie het kan gebruiken .

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 apr 2024, 13:04

Afbeelding
Proficiat aan Bobijntje.

Hallo iedereen,

Clive: Ben blij dat je terug bent. Geniet van jullie vakantie in Texel.

De zon is van de partij , al de ganse voormiddag. Ze mag blijven want de was hangt buiten :D .

Ben nog een beetje bezig in de tuin, hier een hoekje , daar een stukje. En zo geraken we wel rond.
Heb gisterenavond vorstgevoelige plantjes afgedekt, die blijven zo nog enkele dagen staan, want het blijft koud s' nachts. Ja, het kan nog vriezen tot half mei (IJsheiligen).

Dames, tot morgen allemaal.

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

22 apr 2024, 16:02

dochter heeft weer alles komen doen,
zon schijnt wel maar tussen door zijn er wolken op de kust,
na de noen ziekenhuis voor de nieren,
alles is nog beetje stabiel maar heb te weinig zout in bloed,
dus weer eens van pil veranderen, en zo blijven we bezig,
de tiener komen vandaag weer voor een weekje,
grtjs van krakje,

gisteren was niet langs spoed, was al een half jaar aangevraagd
omdat ze zondags iets meer mogen vragen zoals remgeld,
onder de gewone uren mogen ze dat niet meer, daarom,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 apr 2024, 16:25

Goede middag seizoentjes,

Dank je voor de uitleg Krakje. Nu begrijp ik het beter.

Fijne dag verder voor iedereen en straks slaapwel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 apr 2024, 21:04

Goeienavond allen, :)
hier was het een droge dag op een paar druppels na
maar niet echt regen.... wel een koude wind :roll:

Nog even slaapwel zeggen en tot morgen :wink:
ga nog de mailbox leegmaken :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 apr 2024, 07:58

Goede morgen seizoentjes,

Vannacht een beetje minder goed geslapen . De maan was 100% vol. het zal daar mee te maken hebben.
hebben gisteren die schoteltjes gegeten. ik heb alleen de helft van de hamburger opgegeten en ventje vroeg zich af waarom ik geen honger heb 's avonds. Om dat het dan al na 19 u is! Daarom! en ik om 16 u 30 een mini-lion heb opgegeten en een kopje caramelkoffie heb gedronken. en een glas wijn aangelengd met veel spuitwater gedronken heb. en ik daarna het zuur heb. ventje heeft mijn puree en brocoli opgegeten. en vroeg waarom ik 's avonds dus geen honger heb, hierboven al beschreven waarom.

Vanmiddag naar de dokter. ik moet nog een tube daktacord vragen en een briefje om niet naar de stembus te moeten lopen. tegen dat ik daar ben.... ( en ventje heeft een nogal stevige stap) daar zal de sporthall dan boordevol zitten en met rijen tot buiten. ( rond 10 u) en ja, er staan stoelen maar dan moet je als je in de rij gaat staan toch nog wachten. en boven is de cafètaria die die dag dan open is. ( met terras over het water) neen, laat mij maar hier beneden lekker zitten bij de poezebeesten.

ik heb me gisteren weer bezig gehouden met u-tube en mijn verhaal. ik ben bijna aan 300 bladzijdes maar moet een deel herlezen. ik moet op een bepaald moment iets bij schrijven. anders sluit het niet aan bij de rest van het verhaal.
gisteren is ook mijn stijltang toegekomen dus woensdag moet ik niet thuis blijven. Postbode had aangebeld en stond al aan de overkant bij overbuurvrouw. hij heeft dan zijn fiets op staander geplaatst en is overgestoken met mijn pakje. De katten hadden weer een doos. maar die is zo rap als kijken naar de gang gevlogen want Lilly bijt dat karton stuk. en het kan dienen voor oud papier en kranten.

ik ga straks een kopje koffie gaan maken en eerst mijn oksels en onder de borst smeren die rechts hangt is er slecht aan toe. ik ga vragen of ik daar niets kan laten inspuiten om de zweetproductie tegen te gaan. zal wel niet mogen. is slecht voor het lichaam. zoals botox en fillers.

De creme is gesmeerd en de koffie is gezet. we kunnen weer verder. ik moet straks naar de site van B-post om een kaartje te kiezen en op te sturen want op 30 april is er iemand die ik ken hier in België jarig. en ik moet via messenger vragen aan een ander iemand of ze soms die persoon niet kent. beetje ingewikkeld maar die wonen in dezelfde stad.ze willen alle twee afspreken in het midden maar K. doet niet graag de antwerpse ring hoewel het daar al veel vebeterd is. en Veronique moet eerst vervoer vinden. de trein nemen in Tessenderlo naar hier zal misschien nipt lukken. of we speken af in Gent. in Drongen bijvoorbeeld is er een tankstation met een burgerking. Hopelijk smaken ze daar sappiger dan die net over de grens? de mijne was gortdroog.Maar je kan bijvoorbeeld extra augurk erbij laten steken aan een meerprijsje. die van Suus en ventje waren net goed. zo zie je maar.

Koffie is op en ik ga afsluiten. dan kan ik verder doen aan mijn sims 4 of vanaf het begin lezen in Word. ik moet ook via de tablet wat bonussen ophalen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 apr 2024, 08:35

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
't is een zonnige, en ik hoop dat het zo blijft
tegen de kou doe ik wel een warm jasje aan :roll:
Ben al blij als het droog is :oops:
Fijne dinsdag en keep it safe :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 apr 2024, 11:29

Beetje knip en plak doen:
Ondertussen zijn we al wat wakkerder.
Ontbijt is binnen, we zijn gewassen en gestreken, badkamer en slaapkamer zijn in orde, er hangt al een gordijn aan de draad en er steekt een tweede gordijn in de machine, er is al een deel was gestreken.

Staat nog op het programma: het fijne serviesje van honderd jaar oud met de hand afwassen.
Die gordijnen strijken als ze strijkdroog zijn.
Misschien nog een paar gordijnen terug ophangen.
Die zijn al een tijdje gestreken, maar die ophangen is zo een corvée.

Met stukjes en beetje geraakt dat hier nog proper.

Nu even wat administratie doen.

Nog een zonnige dag iedereen!