De jaren vijftig

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Gast

20 sep 2006, 20:24

Afbeelding citroèn traction avant bj1952 : :wink:
Gast

22 sep 2006, 12:22

Afbeelding kledren uit 1950 :wink:

aisha
Lid geworden op: 07 apr 2006, 21:04
Locatie: puurs

22 sep 2006, 18:37

Afbeelding

Charelke B
Lid geworden op: 03 dec 2008, 21:05
Locatie: HAM

27 mei 2009, 23:21

Met tranen in de ogen heb ik naar dit prachtig topic gekeken,al die herinneringen...knap gedaan hoor gasten.Ja en die films van vroeger ..de kinderen van de zoutkreek met Bootsman de hond,en Ripcord en slechte tijd voor serganten; het was me aangenaam om hier even te vertoeven groetjes
Charelke B uit Ham
nog een goeie dag verder,salukes
Gast

28 mei 2009, 20:09

AfbeeldingBen dan wel pas geboren in 1956, maar heb als kleuter onnoemelijke mooie herinneringen van de jaren 50!! Mijn moeder had net zo'n naaimachine en heeft daar jaaaren en uren op genaaid en honderden poppenkleedjes op gemaakt, en natuurlijk ook kleding voor ons, kinderen!!
En dan het ganzenbord, de hoelahoep, de trottinet,de diabolo, mijn fietsje met hulpwieltjes, de schommel aan een tak gebonden, kokenetenserviesje, winkeltje met kleine kartonnen doosjes, net zo als in't groot enz, enz.....Ben er nu dus bijna 53, maar dat nostalgisch gevoel blijft altijd!!

reline
Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46

30 mei 2009, 08:05

Ik kwam toevallig op deze site en heb de vorige berichten nog niet gelezen, maar dat naaimachine....ken ik ook.
Nu komt er allerlei naar boven...die verschrikkelijke jaarlijkse processie...ik moest verkleed als engel meestappen. Maar de ellende was dat mijn ogen niet tegen het helle wit van de kleding konden...dus, gezicht naar beneden en ogen dicht of bijna dicht.
En dan 19 maart.de feestdag van Sint Jozef - een wandeling met de hele school naar een kapelletje in de bossen en daarna naar een domein van rijke heren om doppen (dennenappels) te rapen, waarna we water met groseille kregen. Dit was een jaarlijks terugkerende gewoonte.
En kennen jullie die witte strikken in het haar?