Hoekje: "De oase van rust" 2021(2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

03 jan 2022, 11:16

Goeiemorgen

Een doodgewone maandag met de nodige kuiswerken en deze namiddag wandeling.

Het kerstgebeuren zit weer in de bakken onder- en achteraan de zolderkasten.

Joepie Gimber/Frankje is terug !
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

03 jan 2022, 11:16

Goedemorgen

Moeilijke dagen gaan voorbij.
Gelukkig antwoorden onze zoon op een bericht en kreeg een foto van zijn kinderen.
Is gisteren 57 jaar geworden.
Even slikken en het gaat voorbij zoals alles als het moet.
Kerstgerief is opgeborgen, lichtjes buiten ook weg.
Heb naar SiSi gekeken, lange afleveringen maakte het kijken dubbel zo aangenaam, en Staf keek mee.

Solden, mij niet gezien.

Nog een mooie dag en tot later

Veveke moest je komen lezen ik mis je !

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

03 jan 2022, 19:22

Jazeker Rietjes dat de komst van een Proxy Delhaize in Gits verzekerd is blijkt uit het plan dat iemand op FB bij Gits aan de Spits zette, ben benieuwd wanneer!
Ik mocht deze namiddag mee met Christa winkelen, lang geleden dat ik nog aan het Mammoet centrum naar Roeselare was. Ik kan er wel met de bus naartoe hoor maar daar heb ik ook niet altijd goesting voor dus ik mag hier niet zitten klagen dat ik er niet geraak! Wel blij dat ik groenten en andere voedingswaren kon kopen, ik kan weer weg! Christa heeft ook enkele biersoorten meegebracht, ik heb vanille schepcrème en krieken om op te warmen en erbij te serveren mee dus hopelijk komt er wat volk binnenkort af als ze niet bang zijn voor Corona!

Ik zal morgen ook al mijn Kerstversiering naar boven doen, mijn Kerstboom zal er wel een volgende bezoeker voor mij willen wegruimen.
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

04 jan 2022, 08:25

Goeiemorgen

Mijn dag is weer vroeg begonnen... te vroeg
alhoewel
nu is mijn keuken al aan de kant, de voorbereidingen voor het middagmaal zijn gedaan en mijn was hangt al buiten, de krant is al gelezen ook.

Nu ga ik mij een achter mijn naaimachine zetten; iets wat ik niet graag meer doe, vroeger nochtans heel veel.
Af en toe toch nog eens nodig anders blijft die broek die nog moet ingenomen worden hangen en dat is ook de bedoeling niet hé. Het isq vooral met donkere stoffen dat ik niet graag meer werk... mijn ogen. Zou witte broeken dragen misschien een optie kunnen zijn :wink: ; in de zomer ja maar nu toch niet zeker.
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

04 jan 2022, 09:34

Greetie voor mij geen probleem hoor alleen winkelen vroeger voor Corona buste ik alleen naar Brugge dan kon ik daar lekker de toeristen plekjes afdweilen, nam ik iemand mee dan moest ik weer mee in de winkels omdat de meesten winkelen verstaan onder een damesuitstapje.
Awel, hier ook geen druppel gevallen en ik durfde niet naar de markt bang om in de regen te tjolen!
Nu, mijn kerstversiering naar boven doen, de zakken staan al klaar.
Ik luister al van 6u naar R2 (wel tot 7u30 in bed) ik zou niet weten wat ik zo vroeg op zou "moeten" doen en ik heb al vele keren hetzelfde Nieuws gehoord!
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

04 jan 2022, 10:09

ZIezo, de broek past weer perfect
maar 'k heb me toch voorgenomen dat in het vervolg in de winkel te laten doen vooral al 't een donkere is.

Ja Ivette, ik hoor ook heel vaak hetzelfde nieuws hoor 's morgens vroeg.
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

04 jan 2022, 11:21

Goedemorgen fijne dinsdag samen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

05 jan 2022, 09:33

Goede morgen aan jullie allemaal ,

De week weeral middendoorzagen op deze eerste woensdag van 2022, alhoewel.... zagen.... dat gaan we niet doen hé !
Ik ben ook bij die vroege vogels, ja dat blijft erin van vroeger hé, als het nodig was om voor de kinderen te zorgen en alles op kant te hebben voor je naar het werk vertrok.

Ik heb onlangs ook een nieuwe broek gekocht, wat raad je, moest ook ingekort worden. Dat kostte in de winkel 7 euro, dus heb ik het maar laten doen, en het was piekfijn in orde. Ik ben al niet zo goed in naaien, en maak me daar dan druk in, pfff.

Gisteren boodschappen gedaan, en vandaag wil ik mijn kerstboompje opruimen en slingers en balletjes terug in de dozen steken, Dan kan ik terug gemakkelijker mijn ruiten wassen.
Zo weten we weer wat doen hé, gelukkig vanaf volgende week weer mijn uurtjes sporten, nu lag het stil wegens de vakantie.

Vele groeten aan jullie allemaal, en hoop dat jullie het nieuwe jaar goed ingezet hebben, nog heel veel vreugde en geluk !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

05 jan 2022, 09:42

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

05 jan 2022, 16:29

Goeienamiddag

Grijs en grauw, een dag om vlug te vergeten.

Mijn diepvries en voorraadkast gevuld en portemonnee dus geledigd.
Wat een mens toch allemaal eet en drinkt op een week tijd, 'k verschiet altijd van de rekening.

Menu : rundstong in tom.saus, worteltjes en natuuraardappel en een gestoofd peertje als toetje.

Terwijl we dan toch in Ie waren zijn we ff naar de begraafplaats geweest enkel bekenden gaan groeten .
Telkens weer sta ik versteld hoe lang sommige bekenden al gestorven zijn en telkens weer zie ik ook weer namen van mensen die ik gekend heb van wie ik nog niet wist dat ze overleden waren.... het hoort bij het ouder worden zeker.

De rest vd dag zal lezen worden, 'k sluit het boeltje hier af.
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

06 jan 2022, 09:12

Goeiemorgen, koude morgen

Vandaag drie koningen. Een taart bakken met boon erin zal ik maar niet doen want in de plaats van een kroon op mijn hoofd krijg ik er gegarandeerd rolletjes op de heupen van. Met zijn tweetjes smullen we ze op en dan..... spijt achteraf. :roll:

Straks overlegcomité. Wordt het versoepelen of verstrengen ?
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

06 jan 2022, 18:04

Droog en zonnig, geen geplande activiteiten dan moet er gewandeld.

Mooie, lastige, modderige en deugddoende wandeling in Kemmel (7 km)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kemmel heeft wel een heel mooie kerststal; een echte Godfried Vervisch

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

07 jan 2022, 08:40

Photoshop op hoog niveau, prachtig!

Afbeelding

Goedemorgen

Rietjes mooie met zon overgoten foto’s, zalig om ze te kunnen maken tijdens een prachtige wandeling.

Omadina, je optimisme is hartverwarmend, je bent de enige van onze kleine groep die niet bij de nachtuiltjes schrijft.
Misschien kom je daar ook lezen, het is geen voorstel om dit hoekje te sluiten, weet dat er enkele meelezen en soms ook reageren.
Nog een handvol, zovele jaren gehecht aan mekaar, kleine groep heeft ook zijn voordelen.
Veveke in gedachten hoor jij er ook bij.

Hier gaat alles zijn gangetje met dagen van weemoed, maar die gaan ook voorbij.

Nog een fijne dag indien mogelijk straks eens naar het zeetje gaan kijken.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 jan 2022, 09:24

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

07 jan 2022, 09:42

Goede morgen aan allen die hier nog af en toe binnenkomen. Allen zijn welkom. Natuurlijk mis ik je ook, Vera-Maria, ja zeker als oud-Tieltenaar, een een beetje Meulebekenaar... Ik kende daar wel niet veel mensen buiten de club "Bosterhout", ja dat gaat zo als je nog full-time werkt hé.
Corry, dank voor je mooie woorden. Bij de Nachtuiltjes heb ik nog niet geschreven, vroeger soms eens in "Carpe Diem", misschien wel dezelfde mensen ? 's Avonds kijk ik meestal tv, als het een beetje interessant is, of lees ik. Zal toch maar eens dat hoekje openen en eens zien welke namen ik nog ken.

Weeral vrijdag, gisteren de was en de strijk, en vanmorgen al aan de schoonmaak geweest. De rest van de dag een beetje relax.

Ritavdm, mooie foto's van een prachtige streek, de Kemmel. Proficiat hoor, dat je toch al een wandeling van 7 km doet, ja en het is geen effen baantje hé.... Gisterennamiddag dan toch ook weer mijn 10.000 stappen gezet. 't Was zonnig maar met de avond veranderde het. Er is nog steeds wat volk aan zee, dat zal volgende week wel anders zijn, nu de scholen weer open gaan, en hopelijk open blijven .
Luna en Maïté, de twee zusjes hebben examen volgende week, Zo is dat hé in het hoger onderwijs. Ik duim voor hen, natuurlijk !

Yvette, volgende week zal ik ook wel weer eens gaan shoppen, wil eens naar Oostende. Er zal veel minder volk op de tram zitten, en dus veiliger zijn. Goed dat je met je dochter eens naar Roeselare bent geweest.
Enkele maanden geleden ben ik ook in Roeselare geweest met mijn jongste dochter Ilse. Is een aangename stad.

Voor jullie allemaal, een mooie vrijdag, joepie de zon is daar !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !