In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 sep 2022, 09:53

Afbeelding

Goede zonnige zondagmorgen allen :wink:
hopelijk blijft het een droog dagje
dan kan de was buiten drogen :roll: Ik zie het wel..... :?

clive ja, al goed dat het allemaal droog
speelgoed is van Matice :roll:

Bekske, dank voor het fleurige herfstplaatje :wink:

Verder voor allen een aangename dag
en sterkte aan wie het nodig heeft :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 sep 2022, 10:03

Goede morgen seizoentjes,

allez, de werken voor het naar beneden brengen van het bed enz zijn bijna aan het einde. schoonmoeder wil nu toch een traplift. :? ze doet maar. loverboy had appelcake mee, denkende dat mathias er ook ging zijn maar die heeft zijn kat gestuurd. ik was ook thuis en maar goed ook. een kwartier nadag ventje weg werd, ferm onwel geworden. een hevige opvlieger en ik heb wel 6 keer op de wc pot gezeten.
het is dan weggebt. ventje was zeer laat thuis, Gimly niet content. ( tussen haakjes, 1) ik lust geen appelcake en 2) ik mag die eigenlijk niet eten ivm mijn diabetes.) 't zoontje zei van ventje zijn haar dat hij nu sinterklaas niet meer is, maar Conan, de barbaar! men dunkt dat die 2 de in de rij staat om een pak slagen van mijn stok te krijgen. allez, zoiets zeg je niet. je vind het mooi of niet maar hou je waffel. die stond zeker een van de laatste in de rij toen het verstand werd uitgedeeld.
en schoonzus is weer aan het zeggen dat ze dood gaat aan haar BK. nietes. ze is genezen verklaard! en schoonmoeder doet er dan een schepje op. ventje was aan het denken en mijn vrouwtje dan? hele dagen pijn en die zit niet elke dag te zagen dat ze dood gaat. Hij heeft het wel niet luidop gezegd. alleen als de pijn heel erg is, durf, ik zeg wel durf er wel eens aan denken. maar dat is normaal voor chronische ziektes.
vandaag witlof voor ventje en prei voor mij in hespenrolletjes in de kaassaus. zal smaken.
ook vandaag een mandje voor lilly bestellen. weet nog niet in welke winkel. desnoods vraag ik aan ventje om naar t&c te rijden.
mail van de aan huis viswinkel: bij bestellingen onder de 150 moeten wij wegens de crisis 20 euro per leverbeurt vragen. bofrost vraagt al 3 maand 1.50 per keer. en het zal nog erger worden.
onze beenhouwer Johan is ziek en zou dan half-time werken en Rita gaat eind december dicht. Peter zei tegen ventje dat hij dan ook zijn boel dicht gooit. de carref. + brico zouden platgesmeten worden en er boven appartementen. maar de geïntergreerde apotheek, frietkot en wassalon dan? ventje zei: als er hier niets meer is, dan ga ik nog verplicht naar je moeder verhuizen. die zou dat met plezier hebben maar ventje zou niet langer met zijn muziek bezig mogen zijn en met zijn oorlogsfilms edm. en dan weet ze het nog niet van ons lilly. ( haar laminaat!!!!) nageltjes erin en dan Gimly met zijn haarballen enz. oei, ik zie dat niet goed komen.
goed, ik ga kijken hoeveel de valei me opgebracht heeft en dan the sims 4 terwijl ventje naar smackdown kijkt. ( catch: mannen & vrouwen tegen elkaar)
en de croissantjes in de oven steken.
fijne dag seizoentjes en keep safe + knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 sep 2022, 12:20

Goede middag,

Het zonnetje schijnt.
Ik ben aan het afkoelen van tuinwerk.
Weeral een struik gesnoeid.
Volgend jaar ben ik er door aan dat tempo.
Oudste had beloofd een werkweekend in de tuin te plannen met zijn allen.
Dat gaat niet lukken zegt hij.
Ook goed dan doen we het zelf.
Nieuwjaar en verjaardag gaat ook niet lukken voor mij denk ik.
Voila!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 sep 2022, 12:29

Afbeelding

Hallo iedereen,

Als middagmaal croques monsieurs hier, manlief maakt ze klaar. Dan komt Spaanse woef niet in de keuken, anders is hij er altijd als de kippen bij , als je met eten bezig bent. Nu niet, hij is bang van het croquemachine, dat een beetje sist als de croques bakken.

Manlief keek deze ochtend al vroeg naar tv om de prestatie van Evenepoel te zien, het waren juist de laatste kilometers. Heel knap wat die gepresteerd heeft.

De zon schijnt hier al gans de voormiddag, prachtig weer. Deze namiddag gaan we naar mijn geboortedorp, het is daar kermis. Spijtig genoeg komt zoonlief en gezinnetje niet, want het beste vriendinnetje van ukkepuk komt spelen. Die zien elkaar niet meer, omdat ze beiden naar een andere school gaan. Vind dat wel belangrijk dat die contact houden, die 2 waren 3 jaar lang onafscheidelijk.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 sep 2022, 20:47

Afbeelding

Fijne avond nog..... slaapwel straks :)
en tot morgen.... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

26 sep 2022, 07:59

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 sep 2022, 09:29

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes :wink:
't ziet er regenachtig uit en er is veel wind
we zullen het maar nemen zoals het komt
dat hebben we met de voorbije warme
zomer ook gedaan, er is geen keuze... :roll:
Een truitje meer aan en het voelt al wat beter :oops:
Allen een aangename maandag en hou het veilig

Groetjes allen en tot..... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 sep 2022, 09:58

Goede morgen seizoentjes,

ventje is gisteren bij het helpen van de buren door zijn rug gegaan. auwie! dan hebben die buurman V opgetrommeld en diens gebuur om met meerdere een loodzware zetel in hout te kunnen verhuizen naar wat nu de buro is van buurman. buurman V pruttelde tegen: zijn bekken is al eens geblokkeerd. overbuurman was er ook maar die zei zoals altijd nog gene goede dag. hadden we morgen om Lilly gegaan dan was dat een ramp geweest. nu insmeren met flexium en dafalgan nemen. Hopelijk is het tegen volgende week dinsdag over.
ik ga blij zijn mijn vriendin terug te zien in levende lijve na 3 lange jaren. denk dat dat een lange knuffel wordt. en Puk terug zien die enkel zalm eet als ik het geef. die kater is een echte charmeur en hij weet het.
op het programma staat het bezoek aan het graf van Hans en dan een etentje in de Beren. er is daar nu een personeelslid bijgekomen die een echte bigot is. plus ook nog eens een dikke nek en liever zelf zijn klanten kiest. denk als die een oog vreemd op Muddy Maddy met stok zal kijken, hij wel gaat weten waar zijn klepel hangt. mijn mond gaat dan wel open gaan. ik doe wat ze in the states" een Karen doen" noemen en eis de manager. dat zijn vrouwen die bij klachten altijd de manager roepen en denken dat ze gelijk hebben. zulke vrouwen heten meestal Karen! bv: ze bestellen een tomatensoep met balletjes en hun partner krijgt 7 balletjes en zij maar 6... en dan gaan de poppen aan het dansen.
regenachtig koud weer en ventje ging de kachel aansteken, stofzuigen en dweilen. ik ga de afwas moeten doen want er is weer veel.
en dan ga ik zijn taken wel doen. met veel pauzes werken. we trekken ons plan. we hebben altijd ons plan getrokken.
omdat het zo koud is ga ik een kopje koffie zetten. zal dan wel warm krijgen. en met de rest van de prei de soep maken.
de kachel aansteken zal ook wel lukken. ik heb het nog gedaan. En werken met een steelstofzuiger is ook makkelijker. plus die mopper.
tegen vanavond zijn we klaar en kunnen we aan het eten beginnen.
Nichtje 1 verjaart vandaag en dus nog eens wensen op fb gaan zetten. haar kaartje was er rap. nu nog 1 voor september en ik kan beginnen aan oktober.
fijne dag vandaag, keep safe en hou je warm+ knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 sep 2022, 10:29

tekst verwijderd door mezelf
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 26 sep 2022, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 sep 2022, 10:29

Goede morgen,

En daar zijn de poppen weer aan het dansen.
Wie sms-te gisteravond laat dat ze niet kwam vandaag?
Juist ja, de familiehulp.
Ik had het kunnen denken.
Mijn eerste indruk diep binnen in mij had gelijk.
Van de bazen nog niets gehoord.
Misschien zelf eens bellen.
Maar het meisje zei dat ze haar overste verwittigd had.
Pragmatisch zoals die is, vindt die waarschijnlijk dat één keer iets laten weten genoeg is.
Ik vind dat ze minstens kon vragen of ik vervang wil.
Neen dus.

Te vroeg triestig geweest.
Morgen krijg ik een vervangster die kan werken en die ik ken.
Blijkbaar heeft de nieuwe bazin meer organisatorisch talent dan de vorige.

Hulp vragen zeggen ze dan.
Hulp in huis?
Komt niet opdagen.
Hulp voor de tuin?
Ja ik kom die haag wel scheren:
Zoon 1
Hebben jullie hem gezien? Ik ook niet.
Idem zoon 2
We gaan een werkweekend voor in de tuin afspreken in oktober
Zoon 3
Werkweekend afgelast, nog voor het ingericht is.
Om moedeloos van te worden en een rusthuis te gaan zoeken.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

26 sep 2022, 13:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze voormiddag veel regen en wind. Heb wijselijk de serre dichtgelaten, normaal staat die overdag open.

Heb al pompoen in blokjes gesneden en gaar gestoofd, nadien gemixt, zo neemt dat minder plaats in in de diepvries. Dat scheelt echt veel. Ik ga wel nog enkele pakjes in blokjes ook insteken, is goed voor pompoenrisotto.

De datum voor de griepspuit is ook al geregeld, dat staat gepland voor eind oktober. Manlief en ik kunnen samen gaan.

Was gisteren leuk op de kermis. Het kleintje van nichtje heeft zich goed geamuseerd. Die gaat sinds september naar school.

HVT: kan me best inbeelden dat je daar moedeloos van wordt. Het kan eens gebeuren dat er iemand niet komt opdagen of niet kan, maar als het vrij regelmatig gebeurt, is het anders.
Zou daar ook niet goed tegen kunnen.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

26 sep 2022, 18:03

Groetjes aan alle seizoentjes .
Weinig nieuws hier .. Er waait een stevige wind en met veel regen ..... maar de regen was nodig .. dus mogen we niet klagen hé .
Een goede nacht zonder ongemakken voor iedereen !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 sep 2022, 20:43

Gezellige avond allemaal en straks een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen.. :wink: hou het veilig :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 sep 2022, 07:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zie net dat ik gisteren niet hier ben geweest. Echt vergeten, mijn PC trouwens gisteren ook niet open gehad.
Heb tegenwoordig al heel vroeg in de avond al mijn kaarsjes aan. Het zijn veel en manlief die gisteren van thuis uit had gewerkt zag dat door die kaarsjes de temperatuur binnen met 1 graad omhoog ging. Plus heb je het dan precies ook warmer , gewoon door al die gezellige lichtjes. Het enige is, dat we Matice niet alleen kunnen laten, want dat vinden we te gevaarlijk. Vooral de kaarsjes op de salontafel kunnen gevaarlijk zijn. Als ik naar beneden of naar boven moet, al is het maar 5 minuutjes, blaas ik deze uit. Want Matice speelt heel graag en zwiert met zijn speelgoed. Wel altijd heel grappig en leuk om te zien, het feit ook dat hij zichzelf kan amuseren. 5 oktober is hij jarig en krijgt hij weer een nieuwe speel. Dan wordt hij al 4 jaar. Het lijkt gisteren wel, dat ik hem als kleine puppy in mijn armen had.
Gisteren ben ik niet met hem gaan wandelen, het regende echt wel iets te hard + was hij maar met mondjesmaat in de tuin geweest en dan heeft hij in de vroege avond echt veel energie en speelt hij erop los. Maar daarvoor dient dan ook zijn speelgoed. Hij gebruikt het wel en dat vind ik leuk.

Onze naaste buren waren pas zondag terug gekomen uit Frankrijk waar ze een weekje vakantie hadden genoten. Ik stuurde ze een Whats App of ze als ze uitgepakt hadden, zin hadden in een hapje en een drankje. En dat hadden ze, want ze hadden nog niets gegeten. een uurtje later ging de bel en daar waren ze. Nu hadden we het geluk dat we tamelijk veel ovenhapjes in de diepvries hadden, want toen ze vertrokken waren alle warme hapjes op en hadden ze geen honger meer. Nu niet meteen de gezondste "maaltijd", maar voor een keertje kan dat wel. En het was voor ons allemaal een leuke avond geweest. Op buurvrouw was ik trots, zij die een hemelse angst voor honden heeft, heeft dan totaal geen angst van Matice. Maar ik heb haar die als pup vaak in haar handen geduwd tot hij groter werd. Ze heeft hem zien opgroeien en ze aait hem en speelt met hem, wat handig voor ons is, want dan kan Matice gewoon in de living blijven en moet ik hem niet in zijn kamer zetten.

Zo, ik zie dat het al 07:30H is. Tijd om me te gaan douchen en boven dan al alles te doen. Kom dan naar beneden en doe dan de 2 benedenverdiepingen en daarna de strijk van gisteren doen. En de vaatwasser leeg maken, niet vergeten.

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een mooie dag ondanks de regen, maak het binnen maar extra gezellig. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 sep 2022, 08:00

Afbeelding