In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 dec 2022, 08:13

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2022, 09:25

Afbeelding

Fijne laatste week van 2022 voor allen :wink:
heel veel sterkte voor de mensen die ziek zijn
en pijn lijden, doe langzaam aan en hou moed
en geniet van dat wat nog kan....
Dank voor je leuke winterplaatje Bekske :lol:
Groetje, en tot........ :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 dec 2022, 10:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief gaat vandaag een vriend helpen met de verhuis. Daarvan ga ik gebruik maken, reeds alles boven poetsen in plaats van morgen. Heb ik morgen een rustige dag en die heb ik nodig om vrijdag door te komen.
Heb voor de rest niet veel te vertellen dus ga ik plaats maken voor de andere Seizoentjes.

Sterkte voor de zieken, houd de moed erin.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 dec 2022, 10:26

Goede morgen seizoentjes,

een gewone dag vandaag. 2 "speciaaltjes" weg, nog 2 te gaan. Gimly is hier aan het spelen. aan het spelen , ja! in z'n uppie! hij heeft gegeten. voor zus er was, at hij, ging in de zetel liggen of op de fleece. werd een luie kater die een fixatie had op z'n baasje. overal waar ventje ging moest hij er achter. verlatingsangst. kwamen we te laat thuis van de behandeling dan scheet hij uit baldadigheid naast de bak. hoe durfde we! Nu? er is geen spoor meer van die kater te bespeuren. Gisteren was ik in de badkamer met Lilly en hij zat aan het kiertje voor de deur. stak z'n poot ertussen als Lilly wilde de badkamer verlaten: Tikkie, jij bent 'em! zij dan rennen naar beneden. en waar is zus? die zit boven aan het raam. ventje ligt in bed de digitale krant te lezen en zich op te winden wat er op 1 januari allemaal veranderd en/of duurder wordt. ik heb de gsm te laden gelegd. het kattenkerstboompje en de vinnykaars aangestoken. de gordijnen opengetrokken en het is hier redelijk zonnig. maar wel 1°. het "kerstmaal" van hinde filet in rode wijn saus is helaas niet voor herhaling vatbaar. we hebben zelfs geen aardappelbolletjes erbij gegeten. ( reden: het vet moet echt vervangen worden) maar met wat er uit die zakjes au bain marie kwam was meer dan genoeg voor 1 persoon.
ventje was gisteren naar de bank gegaan. de laatste keer geld af halen want op 1 januari is heel de opex verplicht zich naar bredene te begegeven in het kantoor van de ING in de kapelstraat. en weer hebben die CEO's of andere E & O's niet gedacht aan de oudere mensen ,mensen slecht te been en ja, ik reken mezelf erbij en mensen zonder auto. wat ze nu gaan doen? ergens een centraal automaat zetten van alle reguliere banken. en per transactie is het betalen. 0.50 cent als je geen klant bent van de bank waar er een werkend toestel staat. ben je wel klant dan mag je 3 x geld afhalen per maand. Neen, ik ben niet kwaad. ik stel alllen maar vast dat het hier stilletjes aan op een ghosttown begint te gelijken. zoals de groep 'the Specials' jaren geleden er een hit mee had." the people will getting angry". wie niet thuis is in thuisbankieren is gejost. dat waren ventjes woorden. hij kwam binnen van de bank en de beenhouwer en zei deze woorden: we zijn gejost.
een actie op poten zetten? hebben ze geprobeerd via fb om de Ldl hier te houden. veel te laat. 14 dagen voor de definitieve sluiting. wat helpt dat? wij van de oude "garde" halen eens gelaten onze schouders op als de jonge gasten klagen. wij kijken met lede ogen naar het einde van de maand als we lezen wat er de volgende maand weer verboden wordt of duurder en ga zo maar door.
maar dit is hier niet de klaagmuur. Lilly, het katje dat zoo graag bloemen ziet had er weer een gepikt uit de vaas in de keuken. bij voorkeur een Anjer. laat dat nu net mijn lievelingsbloem zijn naast freesia's en rozen. 's morgens had ze er een gepikt en 's avonds ook. gelukkig zijn die bij mijn weten niet giftig voor poezeloezen die houden van bloemen. ventje is al bevreest voor de bloemen en planten op de koer.Als die ten minste betaalbaar zijn. anders mooi onkruid is ook niet lelijk. als het ten minste paarsblauwe bloemen heeft. witte? ok. maar geel? forget it! geel is niet toegelaten in mijn kleurenpalet.
ventje gaat nu een kopje koffie voor mij maken. dan gaat hij om mijn leesvoer voor deze week. het andere leesvoer is nog niet eens uitgelezen. de krant al wel. postbode heeft een stukje van de klep van de brievenbus afgebroken. die ging toch niet meer goed dicht. we waren verplicht om een brievenbus aan de gevel te hangen en ik heb gezegd tegen de man in de brico: doe maar de allergoedkoopste. ze heeft toch al goed haar dienst gedaan. post was de reclame van de doemart. leg maar op de stapel: nog te lezen.
vandaag op den menu: varkenswangentjes met frietjes. morgen dan speklappen met ajuinstoemp. de hespenrolletjes zijn verhuisd naar 11/1. hoop dat het flesje melk dan nog goed is. anders een nieuw op de boodschappenlijst zetten. van dit nu gaan we dan maar pannekoeken bakken. is eens iets anders dan brood.
en er ligt nog een pak beschuit in de kast. en een pak toastjes. volgens ventje is er brood genoeg voor vandaag. ook voldoende beleg.
poezebeesten hebben de poten gepakt naar boven. nu nog een kopje koffie. daarna pillenontbijt en bramen. tegen dan is het tijd voor de aperitief. schoonzus heeft gisteren gebeld. spoed vergadering maandag 2/1 tijdens mijn behandeling want moeder gaat nog rapper achteruit dan verwacht. de dag dat hij er de hele dag moet bijblijven ga ik naar de mijne. moet wel een sleutel hebben want hij heeft er geen. ik heb er een van mijn moeders voordeur. in geval van nood 6 maal draaien en de deur gaat open. bij de vorige deur had je een slotenmaker nodig of de stormram van de opgeroepen politie.
ik ga nu die koffie maken en rap goedemorgenplaatje op fb zetten. dan kan ik beginnen aan het herhalingsboekske. opnamens van de buurtpolitie stopgezet. die kunnen ze ook blijven heruitzenden tot in den treure. net als zoveel.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap aan de zieken en herstellenden, knuffel.
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 dec 2022, 16:14

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive en MJ: kaartjes zijn gisteren aangekomen, dank je wel.

Bij ons zijn de kerstdagen ook goed verlopen. We waren wel vrij laat thuis op kerstnacht , maar het was gezellig .Onderweg geen politie gezien, voor ons geen probleem, want manlief is altijd bob. Die drinkt enkel 1 aperitiefje en de rest van de avond water of cola.
Op oudejaarsavond is het bij ons. Alles is al besteld . Is eigenlijk de 1ste keer dat ik eten bestel voor de feesten. Andere jaren bereidde ik alles zelf, maar dan heb je toch veel werk. Ga het me nu gemakkelijker maken.

Moet nog koken, ga voor vanavond en morgen zalmlasagne maken. Is steeds voor 2 keer .

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2022, 16:33

M-M schreef:
ventje was gisteren naar de bank gegaan. de laatste keer geld af halen want op 1 januari is heel de opex verplicht zich naar bredene te begegeven in het kantoor van de ING in de kapelstraat. en weer hebben die CEO's of andere E & O's niet gedacht aan de oudere mensen ,mensen slecht te been en ja, ik reken mezelf erbij en mensen zonder auto. wat ze nu gaan doen? ergens een centraal automaat zetten van alle reguliere banken. en per transactie is het betalen. 0.50 cent als je geen klant bent van de bank waar er een werkend toestel staat. ben je wel klant dan mag je 3 x geld afhalen per maand. Neen, ik ben niet kwaad.


M-M ik haal nooit geld uit de automaten of van de bank
ik vraag gewoon in de winkels waar ik kom extra geld
bij de betaling en ze zijn blij dat ze het kunnen geven....
't is veel telwerk minder bij het opmaken van hun kassa
en minder kans op geld kwijtraken bij overvallen
----------------------------------------------------------------------------
Nog allen een goede avond en een rustige nacht
slaapwel later en tot morgen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 dec 2022, 20:14

Haartjes geknipt, fijne was gedaan, een en ander opgeplooid en verder niet veel gedaan
Gisteren griepprik gehaald en ben beetje stijf en spierpijnen.
Was blij dat ik thuis was van de kapper.

Nog een rustige nacht allen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

28 dec 2022, 07:27

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 dec 2022, 09:47

Goede morgen seizoentjes,

Ons menu is nog maar eens opgeschoven. de varkenswangentjes waren nog niet ontdooid. die zijn voor vandaag.
gisteren kwam het kattenspeelgoed toe dat ik voor hun kerst besteld had. :? de anders gekleurde man kon niet lezen wat er op het briefje boven de bel stond. hij heeft op de deur staan bonken en idem op het raam. bij het windmolenspeeltje zaten onderdelen. hoe, of waar je die in dat windmolentje moest steken stond niet op de verpakking en bovendien was er inslikgevaar. het bal met staart èn belletje had succes, maar dat belletje werkt niet. alleen Lilly heeft gespeeld met beiden maar haar voorkeur gaat uit naar het balletje zonder belletje met de roze " staart." mij lijkt het een beetje op een in het latijn genoemde "spermatozoïde."! 8O zonder een belletje die niet werkt op de kop. maar dan 100000000 x vergroot. de "staart" hangt er voorlopig nog aan. het belletje hangt vast met een elastiekje in de bol. ik heb er maar 1 van de 2 gegeven. die met de gele "staart" ligt bij de rommel op de doos op de salontafel. neen, Finebay. nl wordt geschrapt als winkel. nu is het wachten op mijn bloes met glitters. zou net voor de 31 ste moeten toekomen via B-post. is in het paars. is van een andere site maar.... die is van een en dezelfde firma waar Finebay ook onder zit. verschillende winkels dus onder andere namen. en alles komt uit....china. je kon het zien aan de bladzijde waar je tracking nummmer op stond. verwacht je dus niet aan kwaliteit. tenzij ik aangenaam verrast wordt. Gimly & Lilly spelen tikkertje boven. leuk voor hen, maar minder voor ventje die een afwas beloofd heeft. de ajuinstoemp was een backseatdriver gerecht want ventje was bang dat al die stukjes ui gingen aanbranden. "moet er daar geen water in?" Neen. "waarom niet? " de boel ontdooid en geeft water af. " wannneer ga je dan er de aardappelen in doen?" zodra het water van de ontdooide uienblokjes een beetje is ingedroogd. enz. uiteindelijk is het gelukt zonder aanbranden. en op tijd klaar met de speklappen. oef.
vandaag dus varkenswangentjes die nu wel zullen ontdooid zijn. ventje moet vandaag naar de drankencentrale en Z- man omdat zijn pijama gescheurd is naast de naad onderaan de broek. onmogelijk te herstellen. kan wel geprobeerd worden maar bij de volgende wasbeurt scheurt die dan verder in en zelfs naast de herstelde plek! en voor 9.99 euro kan je niet sukkelen. hij moet er maar 2 kopen want voor je het weet mag je weer om nieuwe. hij wil geen duurdere. reclameblaadje bekeken. neen, voor 49.99 per herenpijama met thermolactyl. hij heeft het zo al heet genoeg zegt hij. ok. ik heb voeten verwarming als de juffrouw beslist om er te komen liggen. maar eerst wilde de juffrouw de berg kleren beklimmen. dat ging resulteren in een lawine van kleding en een hoed op Gimly's kop. eraf! dat heeft ze 2 keer geprobeerd. eerst via de rechterkant en werd betrapt en dan via de linkerkant waar die hoed ligt. ventje zei: we moeten dringend die stapel ergens anders leggen. volledig mee akkoord maar eerst moet de kleerkast geleegd worden en beslist wat er mag blijven en wat niet. en dat gaat alleen maar als er een ventje uit zijn bed is en er licht genoeg is om de gordijnen achteraan te openen. alle t-shirts behalve de slaapshirts gaan in een grote opbergbox. deze die een beetje sjieker zijn dan een doorsnee t-shirt mogen in de middelste laag van de kastplank. bovenaan de truien en onderaan de broeken. dat is deel 1 van operatie kleerkast. wat te klein is of ook maar een spie van buik toont, vliegt onderroepelijk in de zwarte zak.
Lilly wilde gisteren op niet al te subtiele wijze duidelijk maken dat die kerstboom zonder licht wel eens weg mag. ze zat achter het gordijn beneden als ik naar boven was. japans vissertje tegen de muur gezet zodat die geen kant op kan. kat-theekannetje met bijpassend kommetje staat er nog. er loop hier een postbode rond. ja, ik ben thuis. postwagentje rijdt weg. geen pakjes vandaag. ook hier niet. Lilly was aan het "vissen" naar iets dat bij mijn armsteun ( of liever gezegd eronder) lag. ik weet ondertussen wat. een mondmasker van Defensie en een steunhandschoen. waar de rest is? dat moet ik aan haar vragen maar de juffrouw is boven gaan liggen. correctie: de juffrouw zit nu met ventje in de badkamer en Gimly is ook van de partij. ik heb de vette pan in de week gezet. moet nog die overgebleven uienstoemp verdelen over porties en weer invriezen. de ui is bereidt geweest dus dan mag da.
ventje moet de frietketel ook uitkuisen en dat is een werkje voor na de boodschappen hier boven al beschreven. waar hij een brood gaat halen weet ik niet. er is een Suprette in het winkelcentrum waar ook de Z-man ligt. ik moet nog uitlezen: de flair en de libelle van deze week en de goed gevoel. was 0.25 cent in prijs gestegen. over de flair twijfel ik. de lettertjes zijn te klein. ook met de vergrootbril onleesbaar als mijn ogen vermoeid zijn. want dan is ook de concentratie weg. tel daar dan nog eens een tv toestel bij dat voor afleiding zorgt en je hebt het totaalplaatje.
Koffie is bijna op.
Clive: bedankt voor het kaartje. zat vandaag in de bus. ( wist dat ik er ene mistte)
nu naar Fb een goede morgen plaatje zetten. dan naar de boerderij. eerst het nieuws hier lezen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, beterschap voor de zieken en herstellenden. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 dec 2022, 10:19

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Een donkere dag vandaag, niks aan te doen....
Hier is geen nieuws, alles gaat gewoon z'n gangetje
Ik hoop dat bij jullie allen alles een beetje naar wens gaat :?
Het zal fijn zijn als die drukke dagen voorbij zijn
en alles weer gewoon gaat :roll: :oops:

Ik brand nog steeds een kaars voor wilde eend
en degenen die ziek zijn.... verder wens ik iedereen
een fijne laatste week van het jaar...
Groetjes aan allen en tot.... :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 dec 2022, 10:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes ,

Hier is het ook rustig, morgen en vrijdag gaat dat anders zijn.

Muddy Maddy, het lijkt wel of ventje alle dagen naar de drankencentrale moet :) . Fijn dat je eindelijk mijn kaartje hebt gehad.

De noveenkaars, de derde al, brandt hier ook voor Wilde eend, maar ook voor Oma-C en zij die last hebben. Meer kunnen we helaas niet doen?

Ik ga eraan beginnen, het is hoog tijd.

Liefs aan iedereen en een sterkteknuffel voor wie hem nodig heeft.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

28 dec 2022, 14:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is maar een donkere, natte en sombere dag. Zal terug vroeg donker zijn. Binnenblijven is de boodschap.
Straks bankhangen, denk ik, met de Libelle. Ben daarop geabonneerd en dan zit het tijdschrift op woensdag in de brievenbus. Maar na 1 uur is dat uitgelezen. Heb de indruk dat het boekje ook dunner wordt.

Vanavond de zalmlasagne opwarmen en we hebben eten. Vind dat eens gemakkelijk.
Manlief heeft al enkele keren gevraagd wanneer we nog eens mosselen eten, zal voor na de feestdagen zijn. Met oudjaar eerst nog kroketten bakken in het huidige vet, en daarna frituurvet vervangen voor de frietjes.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

28 dec 2022, 14:12

Afbeelding
Aan alle seizoentjes : dank voor jullie steun .
Op 3 januari starten de bestralingen en de pillen . Afwachten maar wat het allemaal zal geven ..
en proberen het wat uit mijn hoofd te zetten .
Verder niet veel nieuws hier .
Ik denk ook aan jullie en zeker aan diegenen die het moeilijk hebben .
Groetjes aan iedereen !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 dec 2022, 15:17

En we strijken verder...
WE dank voor je wensen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 dec 2022, 07:57

Afbeelding