In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mar 2023, 10:36

Ondertussen al half elf maar dat voelt niet zo.
Niet te best geslapen vannacht.
Was weer in slaap gevallen voor tv.
Dat is niet goed.

We zullen nog maar eens een wasje wagen.
De zon is hier al weg.
Alles grijs.

Straks nog een kast onder handen nemen in de slaapkamer.
We gaan er nog geraken.
Ik heb pech: de maandag dat K. moet komen, is het paasmaandag dus verlof voor haar.
Een hele maand zonder hulp.

Brr ik hoop dat het toch een beetje opwarmt in d loop van de dag.

Prettige dag nog aan iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 mar 2023, 07:09

Goede morgen seizoentjes,

Schoonmoeder is in de kliniek de zwarte zusters voor observatie. maandagmorgen stemde ze gewillig toe, maar dinsdagmiddag was haar woede weer opgelaaid. het was ons allemaal voor haar geld te doen! Schoonzus kreeg het op haar heupen en zei, ja mama geef het dan aan een goed doel. en dat zou ze zeker doen zei ze. dat ze het schenkt aan het blauw kruis, dan kan er meteen een groot en veiliger asiel gebouwd worden. met uitbereidingsmogelijkheden natuurlijk. 't stad hier is er over aan het nadenken. en ze zijn al vollop aan het denken aan de verkiezingen. :? vandaag kan ventje naar het containerpark en naar de action. mijn kinèblaadje is veranderd want ik wil verder aaan mijn mobiliteit werken. een heel goede reden vond de dokter. mijn nek en schouders neemt schoonbroer toch mee. toen maandagmiddag de zon op mijn schouders zat en de hond persè met mij wilde spelen was dat aangenaam. ik heb gisteren ook met mijn cape aangezeten tot de tijd op was. en dan eten gemaakt. afwas is voor als er licht in de keuken is. vandaag een omeletje. vrijdag hebben we nog vis maar donderdag zaterdag & zondag zijn nog een raadsel. misschien zondag een varkenshaasje in 2 delen en 1 deel invriezen.
ik heb zalf voor mijn lies want die ligt open. ook absorberende compressen. die mag ik in 2 doen en zijn vrij verkrijbaar zei de apotheker. en alles was binnen van medicatie. de apotheker was van zijn woord. de hydrogroton houdt hij apart en de druppelflessen contramal daar moet hij nog voor kijken. het zijn nu tijdelijk weer pompflessen. volgende maand bloefafname. de exsessen van het weekend waren al te veel en de situatie van zorgen voor zijn moeder was nu ook niet haalbaar om nog te minderen. in tegendeel ventje moest ook naar het postpunt in de voorhaven voor zijn bestelling bij Z-man en is dan direct doorgegaan naar de apotheek en naar Peter. ik zat net neer met een alcoholvrijtje toen hij binnen kwam en zei dat ik het niet open mocht maken want dat ze teruggeroepen waren. in de plaats had hij leffes mee in blik. vond dat we het verdiend hadden. rond 5 u 30 alles uitgehaald om de pitta te maken en om 6 uur begonnen. pittige pitta want ik had er carolina reaper bij gedaan en gerookte paprika. met koolsla natuur en looksaus. Lilly lustte het niet. Gimly was 's avonds aan de speteriana en er kwam nogal veel geur bij. ventje denk aan een bepaalde soort van zijn sensations. Zand & eten zijn ook besteld. dat komt normaal vandaag of morgen toe. en ventje mag die 8 flessen glorix eens in de trapkast zetten dan is die doosvrij links. Koffie moet ik gaan halen waar ik ze vind. ten zij ik ineens met de lange swiffer het bovenste schap naar beneden swif. gisteren totaal vergeten dat er koffie stond. de eerste heb ik bij gaan vullen met warm en de tweede was voor de gootsteen. ik was heel druk in mijn verhaal. De inspiratie was er en bleef maar komen. daarbij schoot de boerderij erin. maar vandaag is er nog een dag. het is een nieuwe layout en nieuwe machines, nieuwe bomen en nieuwe dieren. is wel even wennen. en je kan nu dagelijks een diamant verdienen door reclame te bekijken. en de meeste heb ik al gezien bij andere spelletjes. ook herhaling. ze kunnen toch niet blijven nieuwe spellen te ontwikkelen? upgrades zijn dan meer de moeite. je wil dan blijven spelen. ventje zit al aan hogere levels in garden & homescapes. ik haal daar de 50 nog niet. hij moet dikwijls helpen. ik kan het aan als ik een tijdje op iternal time sta. meestal 15 min. en dat zijn 3 à 4 levels. vandaag het kaartje afwerken en opzenden met een prior. best dat ik het zei want de dokter was het weer vergeten. en de chocolade met frambozen en knettersnoep daarvan kreeg ze honger. mijn moeder was verbaasd dat ik dat knettersnoep kende. ze dacht dat dat later uitgekomen was. neen hoor, ik het 4 de jaar lager onderwijs in de containerklassen moest die tijdens de speeltijd opgegeten zijn want was storend in de les. en je kon er ook een vulkaan mee maken door ze te mengen met cola. een grote fles. en dan kijken wie de hoogste had. de concierge was wel niet blij met die plakboel. en op cement dan nog. maar hij moest zich meestal met de verwarmingsketel moeien. Hier staat ze aan want ik was wel een half uur te vroeg en Lilly was al in form. eerst naar mij want ze was meegegaan naar boven, zag waar ik lag en ging er weer vandoor. ze is ook altijd de eerste al we thuis komen. tenzij ze hangjongere uithangt in haar hangmat. Gimly ligt nu op de fleece. zat eerst in zijn fort, is dan gaan drinken en eten is voor later als ventje opstaat. want zus haar eten is lekkerder. gelukkig voor hem is ze niet erg vleesachtig. het moet krokant zijn. en dat is dan met veel gusto dat ze dan eet. Als Gimly korrels eet en de bodem komt in zicht dan is die leeg volgens hem. kattenlogica. zijn wel gemengd. volgend jaar misschien kijken voor het gebit er bij te steken. die kregen we gratis van Maya en dt ging er ook vlotjes in. maar Lilly blijft slank en is waarschijnlijk al volgroeid. 't is niet moeilijk om slank te blijven want haar batterijen moeten leeg. over batterijen gesproken, we moeten nog sensorlampjes bestellen op batterij. liefst niet te hoog want als de staart passert is dat beweging. en over haar broer springen is ook leuk. vandaag de laatste dag van de interactieve assisenzaak. er speelt een meisje in dat wreed goe gelijkt op N. die met krukken en een rolstoel zich verhielp en mijn eerste in commando was. zij is er ook niet van overtuigd dat de beklaagde het gedaan heeft. ik denk ook van niet want de dansleraar gaf de aanleiding. maar apearances can be tricky. Cold Case is terug wat heel leuk is maar kan niet uitgegeven worden op dvd omdat de liedjesrechten niet allemaal vrij zijn. heel jammer. ventje wil house of the dragons maar is aan het twijfelen. ik wens going in style want 2 van mijn favoriete acteurs doen mee. Michael Cain en Morgan Freeman. die laatste is een topacteur. speelde voor God( 2x) speelt voor president en dat voor Obama. was te zien in verfilmingen van Stephen King. Shawshank redemption en nog een andere. King zelf speelt een verkoper in tweede hands artikelen waar hij ook een boek over schreef: needfull things. het boek van het hoofdpersonage ligt daar ook maar hij zei dat hij het einde niet goed vond. touchè. we moeten nog door arcadia, een bijna waar verhaal over het punten systeem. en Telefacts en de csi's. 911 lone star en 911 gewoon komen er ook nog bij. In lone star is marjan een moslima en een internet senstie omdat ze durft. er doet ook een transman mee. en de capitein is heel ijdel. vooral zijn haar moet goed liggen. zijn huid soepel. ventje heeft zijn baard afgedaan. geen natte kussen meer die krijg ik toch van Lilly. en tikkie, jij bent hem tussen de spijlen van de trap. praat over pilchards of tonijn en ze is daar. benieuwd of ze gerookte zalm lust. dat hebben we nog niet geprobeerd. De slaatje van zaterdag zitten nog in de koelkast. met komkommer en tomaten. komkommer te waterachtig en tomaten te veel zaadjes. en het is weer die siersalade. Slaatjes zijn voor buiten te eten met kaas, spek en uitjes op azijn.
Zo, ik ga verder doen. eerst het nieuws hier en dan toch de boerderij en de sims. nog een kaartje afwerken en het zit erop.
Fijne verderzetting van jullie dag!
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

29 mar 2023, 08:19

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 mar 2023, 09:43

Goede woensdagmorgen allemaal :wink:
Een grijze morgen maar nog droog zolang het duurt :?:

Bekske, een lief konijntje :lol:

Veel sterkte aan de zieken en een sterkteknuffeltje..... tot later...........
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 mar 2023, 12:01

Voorlopig grijs en droog hier.
Na het eten even om boodschappen.
Misschien morgen, kan ook en dan meteen naar de bib.
Dat doe ik niet op woensdagnamiddag.
Teveel klein grut.

Zal ook aan mijn mobiliteit moeten gaan werken.
Begin langzaamaan helemaal op te stijven vrees ik.

Ik zal eens horen hoe dat nu zit met die logeerpoes met Pasen.
En of die kleinste kleinkinderen nog paaseitjes rapen.
Paasvakantie begint bijna.
Rust op straat en in de stad.

Prettige dag iedereen.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

30 mar 2023, 09:03

Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 mar 2023, 09:34

Goede morgen seizoentjes,

opstaan of niet opstaan? that is the question. maar ze werd beantwoord door Lilly die vond dat ik al lang genoeg geslapen had. ze was verdorie onder mijn donsdeken gekropen en was daar tegen mijn buik rondjes aan het draaien! en maar snorren! toen ik bezig was mijn sloefen aan te trekken zat de juffrouw op de schouw tegen een stapel dvd's te duwen! wat doe jij daar. mag niet! eraf! toen ik naar de badkamer sloefde want ik moest nog opnieuw mijn liezen insmeren en mijn gezicht wassen met reiningsschuim. en toen ik aan de tweede laag bezig was, stond ze naast mij op de stoel aandachtig te kijken. wat is zij toch een nieuwsgierig katje.
Gisteren zijn we naar de brico gereden. ventje had suikertjes nodig. ik mocht de bloempotten bekijken. ja, die is mooi, die zal goed passen voor plant X en ineens zag ik ze. Planten! eerst maar informeren of ze niet giftig zijn voor ons bloemenmeisje. de jongeheer wist van toeten noch blazen, een collega zei plastic planten! geen advance want daar bijt ze ook in.. vroeg het dan aan zijn vrouwelijke collega. hij moest toch de kassa overnemen. zij vroeg mij of ik parfum in huis had. ja. wel spuit de rand van de bloempot in met parfum en ze gaan niet meer aan de planten komen. goei tip! en dan kon ik het niet laten. en van die kleurrijke planten stond te knipogen naar mij. eerst wou ik een paars/witte maar die waren bijna uitgebloeid. ik heb dan een fluo-oranje neigend naar rood mee, ook met wit. en natuurlijk een passende bloempot in bordeaux. Lilly zal zeker niet aan de bladeren knabbelen want ze zijn gekarteld. en een pakje dahlia bloembollen in bordeaux. ik kan het niet laten! zei ik toen ventje aan de kassa kwam. hij had het ergens wel verwacht. eenmaal in de auto merkte ventje op dat hij een missed call had van de generaal. ik dacht daar gaat de action! neen, hij belde om te zeggen hoe het ging, de bezoekuren en dat hij bijna zot was geworden van ventjes moeder. bijna zot? bijna? je waart er vroeger ook zot van maar om een andere reden. allez, ze ligt op geriaterie ( 2 de verdiep) in het st-jan. en daarna zou ze verhuizen naar de zwarte zusters tot er plaats is in een rusthuis. 't is te hopen. het was niet doenbaar meer. schoonbroer zag er tegenop, schoonzus was de wanhoop nabij want ze was ook al tegen de thuisverpleging haar schierren aan het uithalen. Nog even en die zouden zeggen, madam: wij komen hier niet voor kleine kinderen. ventje zag op tegen de woensdagen en ik had het al lichtjes aan mijn tikker gekregen en de slijmen en de misselijkheid waren ook terug gekeerd. en natuurlijk zaten mijn nek en schouder dubbel geblokkeerd en wou mijn rug ook niet meer meewerken. dan toch naar de action. en ik had net mijn haarborstel gebroken aan de steel. das al de tweede die ik vermoord. de eerste was een peperdure Mason Pearson van 't school en de tweede was een haarborstel uit het kruidende vat. en nu heb ik een blauw/zwarte. 0.99 cent. lavendelvuilniszakken waren ook nodig maar ik vergat de wc eend want mijn oog was gevallen op de bolletjes van bref. die waren goedkoper dan het kruidende vat. een etherische olieverdamper in hout waar Lilly direct ging in bijten. in die tuit. dat is niet voor jouw! amehoela dacht ze , dat staat op de gele doos dus is dat van mij. en daarin gaat sandelhout. niet zeker of die heel de tijd aan de usb moet hangen want anders verhuisd Smaug naar de tafel van de draken. en staat die veilig voor Lilly. de deur staat weer wagenwijd open. Gimly je naam is niet Jo- Lo. jolo hallo. staart in de lucht bij lilly. snoepjes voor hen gevonden en snoep voor ons. fudge en qualitystreet! en ook nog beef-jerky. die was nodig want als je niets binnen krijgt helpen die. net als de fudge leren kennen door de amerikanen in Dows Hill. amercicam foot ball, fudge en coronabier zonder citroen want die was op.
en eindelijk naar het containerpark geweest wat dringend nodig was. nu weet ik het ook liggen want ik ging het aan geen kanten vinden zonder miss google die tegen me sprak. al stuurt ze je soms wel de verkeerde richting uit! keer om. en waarom? omdat ze in fietsmodus zat! gisterenavond zonder tegenprutteldende rug omelet met peperoni gemaakt want het pikante worstje moest op. en ventje blij. afwas is gedaan terwijl de maggimix de koffie zette. vandaag fricandellen met frieten en morgen garnaalkroketten, zaterdag pizza met extra kaas en zondag ofwel Kip ofwel varkenshaasje. dat laatset hangt af van de kip met bon als ze die hebben. en voor maandag zal het weer spahetti zijn of zelfgemaakte kip/curry want de chinees is nog altijd dicht. Menneer "tak" heeft een oogoperatie gehad en heeft wat complicaties. kan gebeuren. en dank zij Tom lust ik nu ook koude kip/curry. hij zal gemist worden en vooral door mij. begreep me door en door. als ik jaren 80 muziek wilde bij mijn sla met gerookte zalm deed die dat alhoewel hij meer voor franse chancon is. ik ken geen Frans laat staan dat een Frans me kent. Platic Bertrand ken ik maar wat 'em zingt? geen idee. Lilly ligt languit op de vensterbank. nu is ze een moe poessie. vandaag verder doen aan de voorlaatste en laatste aflevering van seizoen 3 van all saints. ik wilde het einde helemaal bekijken maar het ging niet meer. als het niet gaat zei ventje dan gaat het niet. ja, ik ben immers 5 dagen in beweging geweest en dat was het plan niet. gisteren was het rustdag. maandag zouden we een hele dag zon moeten hebben volgens msn. eerst zien en dan geloven. twee kaartjes staan in de wachtrij en 1 tje moet helemaal naar Nederland! Suus is jarig! Loslopende postbode gaat voorbij. straks proberen een 4 de kleine te maken maar dan moet ik een extra toddlerbed en een nanny in het weekend wat goed is voor de charisma van de kinderen. en in hay-day de dagelijkse bonus ophalen. al 2 x extra diamanten gekregen van de makers want er was 1 keer onderhoud en de tweede keer om de bugs eruit te halen.
Ik ga er aan beginnen.
Fijne dag iedereen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2023, 09:38

Aan allen een gezellige dag ook al is het grijs :roll:
momenteel is het hier droog... maar hoelang?
We zien het wel en maken er het beste van
er is geen andere keuze :oops:

M-J dank voor de paaskaart en sorry
ik heb er geen gestuurd :oops:
Ik had geen paasplaatjes meer en met
mijn handen :roll: :oops: ....
ik koop ook niks meer bij
heb teveel last om ze te maken...
Ik stuur wel een virtuele kaart :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

30 mar 2023, 11:36

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben hier geraakt . Het heeft de voorbije dagen al druk geweest. Er was altijd wel iets. Deze namiddag terug oppas voor de kleinkindjes, manlief gaat mee. De 2 scholen zijn op hetzelfde tijdstip uit , en ik kan moeilijk op 2 plaatsen tegelijk zijn. Tevens warm eten voorzien aangezien ze tijdelijk geen warme maaltijden op school geven. Dus we vervelen ons niet :D .

Het bloemstukje voor Pasen staat in de veranda, hopelijk kan ik het daar langer houden dan in de woonkamer( waar het te warm is).
Op Pasen zelf zet ik het dan op tafel. Is mooi. Vind dat wel eens plezant zo'n bloemstukje zelf maken, zeker als het maar 3 keer op een jaar is. Moest het elke maand zijn, zou ik het niet doen. De volgende keer is het met Allerheiligen.

Buurvrouw al voorzien van eitjes. Normaal ga ik steeds op vrijdag, maar dat gaat nu niet, wegens begrafenis van tante van manlief. Bij mij is het jaren geleden dat ik bepaalde familieleden nog gezien heb.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2023, 11:48

Bijna vergeten om clive een fijne verjaardag te wensen :oops:
Proficiat en geniet van de vakantie


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oma-C op 30 mar 2023, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2023, 11:51

En ik heb al brood en toespijs gehaald.
Loffelijker gewoonte waaide iedereen bijna van zijn fiets aan de Brusselpoort.
Gelukkig ken ik dat daar en heb me schrap gezet aan de lichten.
Weeral geluk, want het begint hier heel lichtjes te regenen.

Senior buurvrouw kwam net buiten als ik vertrok.
Mooi aangedaan om boodschappen te doen met de dochter.
Die heeft nog zo een mooi haar, zo mooi wit, niet grijs.
En ze zag er echt chique uit!
Assorti handtas, schoenen, sjaaltje, jasje!
Ik wou dat ik dat ook nog kon.
Maar met de fiets helm op, warme jas aan, coiffure niks waard.
Pierenverdriet dat almaar dunner wordt...
Schmink uit den boze wegens reactie.

Niet zagen, we leven nog, we lopen nog, wegfietsen nog, we wonen nog in ons eigen huis...

Zo we gaan toch maar boven verder doen, al was het plan ion de tuin te werken.
Misschien straks als het beter wordt.

Doei!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

30 mar 2023, 18:09

Voor Clive :
een fijne verjaardag !! Hopelijk met goed op Texel !
Afbeelding
//////////////////// Verder weer naar een onderzoek geweest ( 2X op één dag ) in het ziekenhuis ..... zucht .
Aan alle seizoentjes die het kunnen gebruiken : veel moed en sterkte !!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2023, 18:22

Afbeelding

Gelukkige verjaardag, Clive!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 mar 2023, 18:24

Dat was even geluk hebben daarnet.
Alles juist opgeborgen in he tuinhuis en toen begon het te gieten...
Tot maar buiten gewerkt.
Nu eens kijken wat de pot schaft die ik zelf moet klaar maken.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

31 mar 2023, 08:02

Afbeelding