In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

27 dec 2023, 09:05

Afbeelding
ik kom nog even jullie het beste wensen met mij gaat het niet zo denderend .De oorzaak komt van 1 bloedverdunner die ik minstens een jaar zo moeten nemen .Moet nog een andere bloedverdunner buiten nog vele medicijnen die zorgen niet voor problemen .Juist die ene maak het me iedere dag meer lastig moeilijk .De huisarts komt vrijdag langs .Ben superblij dat ik dagelijks met een buur met de honden buiten kan gaan .Zelfs met kerst ook iedere dag staat hij klaar om te zorgen dat we even frisse luchtop snuiven tussen de regenbuien regelmatig .Een vast urr heeft hij niet omdat hij wisselvallige uren heeft om te werken .Maar ja ben superblij dat hij dat wil doen .zo heb evende dag ook doorgebroken met een babbel .zo dat was het nieuws geniet jullie maar gezellige van de dagen dat er komengroetje

Ania
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55

27 dec 2023, 09:23

Goeiemorgen iedereen,

Geen idee wie mij nog kent. Ik ken Clive , MM , Oma c en Helena nog goed.
Af en toe kom ik eens bij lezen hoe het met jullie gaat of alles nog ok is. Ik volg aan de zijlijn.

Ik dacht dan altijd, ik moet eens terug inloggen maar de tijd is er dan niet.
Heb nu eindelijk een nieuw profiel aangemaakt.

Clive, werkt je man nog altijd bij hetzelfde bedrijf als ik?
MM, nog altijd hay day. Je doet mij er weer zin in krijgen.
Ik zit nog altijd in jullie team denk ik.
Oma C, nog altijd als ok met de gezondheid?
Helena, u lees ik elke dag op FB.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2023, 10:08

Goede woensdagmorgen allemaal :wink:
regen voor de verandering, en dat worden
we niet gewoon hé :oops: :roll:
De kerstdagen zijn voorbij, dat is al één ding
nu nog een weekend en dan zijn we weer
voor een jaar gerust :roll: :oops:
Ik hou hoe langer hoe minder van al dat feestgedoe :oops:

Dag anja, ja ik weet nog wie je bent en ik heb
vorige week nog aan jou gedacht, hoe gaat het nog
met je gezin? jouw dochter zal al een flinke meid zijn :)
Ik loop nog altijd mee, de gezondheid is niet al te
schitterend, maar de hele uitleg ga ik je besparen
oud worden brengt vanalle kwalen mee en ik moet het
er mee doen, zoals zovelen.... :roll:

Morgen naar de kapster, want ik wil van mijn
"Trump"-kapsel vanaf..... :oops: en door het
vele doktersgeloop is het erover geschoten
Kapster had het te druk, en morgen heeft ze
een gaatje waar ik in pas :)

Allen een fijne woensdag en hou jullie gezond!
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

27 dec 2023, 11:12

even tijd om eens te komen zien naar jullie,
bij avond kan ik niet op komen,
Leyla de hond laat het niet toe,
staat dan te janken en blaffen tot ik stop en in zetel ga zitten,
gaat niet graag in mijn plaatsje liggen,
ligt veel liever in de woonkamer, dus bij mij in de zetel en tv zien,
dit is alleen als baasje werken is, en dit week is het met de late dienst,
grtjs van krakje,

Oma-C ben ook al die dagen moe, liever een gewone dag,
voor mij hoeft dit niet meer, denk dat dit komt bij ouder worden,
aan iedereen geniet van de dag die bezig is,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 dec 2023, 11:17

Dag anja. Welkom hier.
Lieve deugd nu moet ik toch heel diep gaan graven.
Of namen matchen, kan ook.

Het was weer volle maan zou MM zeggen.
Om drie uur tenslotte in slaap gevallen.
Het zandmannetje was op zijn vorige rondes mijn deurtje gepasseerd, vrees ik.
Nochtans geen gepieker, geen grote zorgen, alles loopt gelijk het loopt.
Dus pas laat opgestaan.
Morgen ander en beter zeker.

Vandaag de living fatsoeneren.
Liefst gang, hall, wc ook nog als het kan.
Niet vergeten het onderlaken dat ik gisteren vergat af te halen opnieuw te drogen te hangen.

Zag ik als ik ging slapen dat de vuilzakken buiten moesten gezet worden.
Allez dus om half een 's nachts, gelukkig nog net niet in pyjama, met mijn steekwagentje naar buiten.
Ik ging niet om zes uur mijn wekker zetten...
Sinds enkele maanden beginnen ze heel vroeg met de ophaling om niet in de spits te zitten met hun kar.

Bekske veel moed en fijn dat er nog zo een attente buren bestaan.
Een dag duurt lang als je weinig aanloop hebt.

Oma-C wat moet ik me bij een Trump kapsel voorstellen bij jou?
Het mijne ziet er 's morgens eerder uit zoals dat van Boris Johnson.

Ooit maakte ik voor de radio een reportage over Lier.
Toen een bruisend stadje waar veel gerestaureerd was en opgeknapt.
Waar mijn favoriete kledingwinkel nog in de winkelstraat lag.
Waar je mooie stoffen kon kopen in een "old school"winkel.
Waar ik ergens in de Rechtestraat of was het al in de Berlaarij fantastisch sterke en mooie schorten kocht.
En inderdaad schoenen in die grote winkel.
Nu is het echt een woestijn aan het worden.
Komt ervan met alle wegenwerken en autoluwe binnenstad en zo.
Want ook dat zogezegde bruisend Mechelen, dat de beleidsploeg in zijn dromen ziet, bruist alles behalve.
Je zal niet verhongeren in de hoofdstraten, maar buiten in één straat vind je geen bakkers, beenhouwers, groentewinkels meer. Na 18uur is alles dood. Soit onze beste burgemeester ter wereld vindt toch dat wij oudjes niet meer buiten moeten zijn na 21 uur. Trouwens na een concert nog iets gaan drinken wordt ook moeilijk. Alles is toe.

Hopelijk geneest je moeder vlug MM en het lijkt daar een gezellige bedoening met Suus.
Ik zou die een keer meer uitnodigen, kwestie van dat er nog eens grondig gepoetst wordt. :oops: :D

We zullen er eens aan beginnen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2023, 11:37

Helena schreef:
Oma-C wat moet ik me bij een Trump kapsel voorstellen bij jou?
Het mijne ziet er 's morgens eerder uit zoals dat van Boris Johnson.


Ja Helena, te lang haar en helemaal verwaaid :lol:
niks mee aan te vangen, gelukkig is mijn gezicht
niet zo degoutant als voorgenoemde "clown" :oops: :roll: :?
Ik heb het haar graag kort geknipt en netjes op z'n plaats :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Ania
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55

27 dec 2023, 11:54

Oma c, ( al zit in mijn hoofd nog altijd cyberoma)
De dochter is 10j, in april wordt ze 11.
Tis een zalig kind, een lieve en zachte. En ook vrolijk.
Vorig jaar wel wat strubbelingen op school geweest met een ambetante
vriendin waardoor ze letterlijk ziek werd. Nu zit ze op een andere school,
en heeft ze veel vriendinnetjes en ligt ze goed in de groep. Hadden dit eerder moeten doen maar tja… manlief die heeft denk ik eindelijk en job gevonden waar hij zich goed in voelt en dat wilt letterlijk zeggen, heel goed betaald en hij moet zich niet forceren. Al zal hij altijd wel tegen zijn zin blijven werken vrees ik. En het glas is nog altijd half leeg, maar ik vrees dat dat een familietrekje is.
Bij mij liep alles zijn gewone gangetje totdat ik nu toch 2keer op korte tijd ziek geweest ben, verkoudheid of corona wie zal het zeggen en nu sukkel met wat pijnlijke gewrichten en spieren. Gisteren zelfs echo moeten laten nemen van de borst, maar de radioloog zei niets te zien. Nu voltaren smeren op die plek en afwachten. Ik begin me meer en meer af te vragen of het geen overgangsklachten zijn.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 dec 2023, 12:04

Ding, dong de euro is gevallen Anja.
Je zal het af en toe met copy paste moeten doen hier en ginder. :D

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 dec 2023, 12:52

Bijna middag.

Ventje & Suus zijn naar de A. om goedkope overdekte kattenbakken. ik zag echter dat er geen deksels op zitten in de nieuwsbrief die ik elke woensdag bekijk. ze zenden die de dinsdagavond op.

Ja, Ania, ik weet nog heel goed wie je bent. :D in Hay Day ben je nog steeds vice-presidente. hoe gaat het met de dochter? en met je man? hebben jullie nog een hondje? Ik meende dat er 1 in het huishouden zit. kan natuurlijk mis zijn. of was het een ander dier? ik weet het echt niet meer :oops: wat sneu voor de dochter. ik voel met haar mee. dat is dan ook niet plezant voor je ventje altijd dik tegen zijn zin gaan werken.

Gimly laat aub die deur eens dicht! we stoken hier niet voor de tafel en stoelen. ja, maar hij heeft het niet koud. met z'n bontjas. :roll: idem voor ons Lilly die is precies een fleeceke.

Oma C: ga maar snel naar de kapper! die vent zijn haar trekt op niets. idem voor Boris Johnson. je zou toch denken die mannen staan hele dagen voor de camera's. Ze moeten er toch goed uitzien?

Helena: het was inderdaad volle maan. ze is nu weer aan het afnemen. dan is het weer 28 dagen lang voor die weer vol is. de Japanners proberen nu een maansonde op de maan te zetten. en die landing moet perfect zijn.

ik heb net op de chinese wenssite lavendelzakjes besteld. Suus vond dat de t-shirts een beetje muf roken. ze zijn volgens de winkel ook goed tegen motten.

wij gaan straks Tomatensoep met balletjes eten. met een boterhammetje & beleg. vanavond ofwel speklappen ofwel st-jacobs schelpen.
ze gaan straks naar de slager. die zal wel open zijn geloof ik. anders is het iets vinden in de vriezer.

Morgen brengen we Suus terug naar huis.

Zo, fijne namiddag verder iedereen!
Cats Rule!

Ania
Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55

27 dec 2023, 13:49

MM, goh ventje zal niet meer veranderen hoor. Die zal altijd zo blijven.
Maar nu heeft hij toch iets gevonden waar de iets minder tegen zijn goesting gaat.
Dikwijls zegt hem viel weer goed mee vandaag, ik had weer geluk vandaag.
Dus dat op zich is positief 😂

De diertjes, we hebben nu een chihuahua, special geval.
Ze durft al eens bijten. Die is nu ook al 7j denk ik . Zou het eens moeten opzoeken.
En sinds deze zomer een bengaal kitten. Aan de zee komen halen.
Heel lief diertje, een echte knuffelkat. Na jaren zeuren heb ik toe gegeven aan de dochter.
Ze wou dat al zo lang. Nu is er oud genoeg voor om ervoor te zorgen.
En ik ben echt verzot op het beestje.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2023, 15:12

Efkes merci zeggen voor e kaartjes in de brievenbus....
Van M-J.... M-M en Bekske.... allen hartelijk dank :lol:
Boodschappen gedaan vandaag en morgen naar de kapster
Fijne dag verder en tot later
ik ga nu een paar rekeningen van de verschillende klinieken betalen
weg is weg.... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 dec 2023, 07:21

Goede morgen seizoentjes,


de slaap wilde niet meer komen en dus maar opgestaan.
Ventje en Suus zijn gisteren in stokken gekomen om wille van zijn fatalisme. hij is bang om alzheimer te krijgen en dat ik eerder de wereld verlaat dan hij enz, enz.
hij was er niet blij mee. maar ze heeft gelijk. voor mij is dat gezeur eigenlijk ook niet plezant. ja, die ziekte zit in de familie. het is een genetische lotteij zei de dokter ooit.

mijn moeder is op de moment zo mak als een lammetje. ze heeft het serieus te pakken. gisterenavond ging de apotheker zelf komen met medicatie. 's morgens belde ik om te vragen hoe het ging en ze vond het telefoonnummer van de gsm van buurvrouw niet. ik heb het dan 10 min. later doorgegeven. ze kon bijna niet meer schrijven ook. stond te beven op d'r benen, ik ook maar dan van de nog niet gestilde pijn. ook niet meegeweest naar de action dat vertelde ik gisteren. heb dan maar die lavendelgeurzakjes aangekocht bij wis* 12 stuks. Trouwens ventje was het al vergeten.

gisteren st-jacobsschelpen gegeten. beetje geraspte kaas erover en kroketjes erbij. er zat helaas champignonroomsaus in ipv champagneroomsaus.. we hadden voor Suus gevulde krabschelpen aangekocht maar daar had ze geen zin in. ze heeft dan gegrild vers spek gegeten.
Dan hebben we gekeken naar 'the help'.
ik ben dan naar boven gegaan en en kwartier later Suus die teut was. een wijntje te veel. :roll: ik ben voorzichtiger geweest.

Neen Gimly. ik ben je persoonlijke portier niet. anders is het om de 5 min: ik wil binnen, neen, ik wil buiten. misschien wil ik wel een hapje eten? en het is een hapje geworden. Lilly is ook kip aan het eten. huismerk van de Ldl. lustten ze hier af en toe als afwisseling graag.
Lilly heeft zich geinstaleeerd op Suus haar Fleecejas.

Vandaag vertrekt Suus. we vertrekken vroeg en hopen rond een uur of 11 u 30 in Nederland te arriveren. dan kunnen we eerst Puk en de rest stukjes zalm geven en dan naar de Beren vetrekken om te gaan lunchen. daarna even gaan neuzen in het kattenwinkeltje. en dan weer weg naar Oostende. Suus moet eerst nog bij de buren aanbellen voor haar sleutels anders kan ze niet binnen. dat is toch zo'n verstrooid kieken van tijd tot tijd. een van de kinderen is thuis.

En er is hier ook boel tussen Gimly & Lilly. Tikkie: jij bent 'em. en Gimly is weg. die zien we straks wel terug.

We moeten ook een nieuwe fles voor de sodastreamer hebben. die herbruikbare flessen zijn maar beperkt houdbaar. dat wordt een aankoop bij de bol. dat is een werkje voor ventje. Vandaag zou die zijn Trooperbeer aankomen. maar we zijn niet thuis. dan moeten ze het maar afgeven in een postpunt. dat is geen bier voor mij. lust ik niet. Pale Ale en IPA zijn niet voor mij. ventje dronk in engeland altijd als we naar de Hobgoblin gingen een Pint of Ale. ik dronk Lager. er was daar een kat en die kwam altijd knuffelen bij mij. we hebben in de HobGoblin een paar keer geluched. maar waar wij het liefst gingen was een chinees restaurantje dat zo een beetje verborgen was. Daar hadden ze van die Sisling Diches. of we deelden een eend met pannekoekjes. de sisling is het letterlijk en figuurlijk: spetter, spetter spok, spok. enorm heet. ik nam dan meestal kip curry.

Oma C: blij dat je kaartje is toegekomen.

Ania: wat dat vrouwelijk probleem betreft.... ga eens voor een bloedafname naar de dokter. daar meten ze je hormoonspiegel. mijn vorige dokter beweerde bij hoog & laag dat ik maar in de Pre-menopauze zat. bloed laten afnemen door mijn nieuwe en het was van boem patat, proficiat je bent volop in de menopauze. wat Ik natuurlijk al lang vermoedde. ik wil me echter niet moeien hoor!
een Bengaal kitten is ook speciaal. gelijk de hond. en helemaal naar onze kust geweest om die te halen? Ons Lilly komt uit Dordrecht. haar biologische moeder kennen we :de vader is een raadsel. we zeggen hier dikwijls dat ze alle printerinkt opgebruikt heeft want er is geen spoortje van spierwit. broer en zusjes zijn wel gestreept met wit. Broer zit nog thuis. wilde gisterenavond helemaal niet naar binnen zei de buurvrouw. Gekke Goofy dus.

Lilly heeft gisteren zalm uit Suus haar hand gegeten. en Puk wil alleen maar zalm van mij. als Suus het geeft, wil ie het niet. ik ben zijn Tante Zalm. als kitten zat die op mijn schouder en is dat nooit vergeten. Pim zijn broertje kreeg het van ventje. Pim heeft een gekrulde staart die op zijn rug ligt. Ook iets speciaals. Suus heeft dus 7 katten. Storm is de laatste. er bestaat ginder een voedselbank voor dieren. hier lustten ze geen blikvoer. Ons Mies moest dat ook niet hebben. was te gemeen. ( te min dus)

Ik zit hier momenteel te zweten. weer een ingebeelde reis naar de tropen. ik had het dan wel koud in bed. vooral mijn voeten. en als mijn neus ook koud is dan is het om het half uur naar de Wc om te plassen. ik slaap dan niet door.

ik heb anders nog veel meer te vertellen maar dat hou ik voor een andere keer.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 dec 2023, 09:41

Goede morgen alle maatjes, :wink:
Een dun zonnetje, dat is waar de dag mee start
Hopelijk blijft het want ik moet tegen de
middag naar de kapster :)

Fijne dag allemaal en hou jullie gezond en veilig :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 dec 2023, 10:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ania , welkom terug. Heb regelmatig aan jou gedacht. Ja, manlief werkt nog steeds op dezelfde bank, met een andere functie weliswaar. Het doet me goed iets van jou te horen. Hopelijk houdt jouw man zijn job vol. En jouw dochtertje,nauwelijks te geloven dat ze al een kleine meid is. Ik wens jullie allemaal het allerbeste.

Zo, mijn oefeningen ga ik voor een keertje vanavond doen. Eerst het HH.

Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een stevige knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 dec 2023, 12:22

Oef, heel terug thuis!
In het heengaan naar de bakker, beenhouwer en bib gevlogen.
In het terugkomen een serieus tandje bij moeten steken.
Meestal rij ik op stand eco.
Nu dus op stand sport.
Beenhouwer is zondag open, valt dus mee voor de boodschappen.
Nu nog morgen uitvissen of de bakker met de lekkere pistoleetjes open is.
Straks nog wat kaartjes schrijven en als ik goesting heb gang hall wc kuisen.
Het is veel wind maar absoluut niet koud.
Ben eens een toertje door de tuin gaan maken.
Het zal niet simpel zijn deze lente.
Ik ga er met de grove borstel doorgaan en de klinkers die gaan met de hogedruk onder handen genomen worden. En tegen mijn principes maar er zal onkruidverdelger gebruikt worden.

Nog een fijne dag aan iedereen.