In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

31 mar 2023, 09:10

Goede morgen seizoentjes,


Ook ik ben vergeten Clive gisteren een gelukkige verjaardag te wensen maar ik wist dat ze haar kaartje al gekregen had. vroeg genoeg in de bus gestoken maar dit is geen garantie. zelfs een prior komt een dag later dan de dag erna aan. op vrijdag in de bus, je zou denken: ja maandag hebben ze ze. maar neen. de dinsdag kreeg schoonzus haar kaartje. en aangezien schoonbroer 4 dagen later verjaart: meteen 2 x prior. ik sms de maandag, krijg een negatief antwoord. maar de dinsdag kreeg ik een sms om te zeggen dat er weer pareltjes in zaten. soms is dat paarlen voor de zwijnen, als je er geen appriciatie van krijgt. :? dit jaar is er al 1 van de maand januari afgevallen. mijn lotgenote. en er gaan er nog volgen. verleden jaar vloog Margaux eraf omdat ze kamikaze zo liet afzien. ( nierkanker) ze zit zij daar leuk op kot met haar komkomer en een blaadje sla maar naar haar twee katten die ze gekregen heeft na haar operatie van borstsolioses kijkt ze niet. ze heeft er nog nooit naar gekeken zei Justine boos. op een toontje van superverwend! ja, want Justine wilde de loslopende poes in huis halen. ik denk dat Noel cerize als een smakelijk hapje ziet. maar hij met een zij-naam denkt er niet over na. hij is al 1 deel van zijn lichaam kwijt ( een halve staart) dus wat heb ik nog te verliezen. dat kwijlmonster een beetje pesten. och ja, hij zal moeten leren dat een klauw op zijn neus geen deugd doet. een staart ergens tussen dat wel. en dat lief madamke waarvan ik ruik dat zij ook katten heeft, moedigd me natuurlijk aan. moet hij denken. want als hij mijn stem hoort komt hij uit de kelder. en beeft met wat achtergebleven is van zijn staartje. dat doet Lilly wel niet maar constant pijlrecht omhoog. ze is hier veel te graag en dat weet ze zei ventje. vannacht was ze weer in form. rond 2 uur is ze al begonnen. en dan 4 en ze maakte me wakker door op mijn blaas te springen die net vol was. ik moest naar beneden want ventje zat in de badkamer en ik dacht dat wel al zaterdag waren! Gisteren was het hier echt killig in huis, zelfs ventje kreeg niet warm dus stoof aan. schuld van buurman V denk ik. who does he calculate he is? en mij geen 9 mm gunnen? dinsdag vertelde ik aan de dr dat de pakjes nu bij hun buren/vrienden worden geleverd. "is hij bang dat je hem gaat afknallen."vroeg ze. ha, waarschijnlijk wel. en ik twijfel of hij een kaartje verdient. ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat als hij opnieuw gaat boren in huis, hij dat moet komen zeggen want Gimly is dan in paniek. Help! Lawaai. straks komen ze voor de blauwe zakken en die zal wel weer ribbedebie zijn. Lilly trekt het zich niet aan. het is buiten dus intressant. zand & Korrels zijn ook binnen de doos kan dienen voor het papier. ze komen een maand toe met dat zand en anderhalve maand met de korrels. over zand gesproken: ze hebben het Verleye plein heraangelegd. aheum. 1 slijkboel en schreef ene buurtbewoner: nodigd uit voor een stort! ja 't is triest zoals het er nu uit ziet.de beplanting moet nog groeien. en wat ze gezet hebben? beats me. misschien tegen volgend jaar ziet het wat beter uit maar nu is er paaseirenraap. de kinderen en vooral de kleintjes zullen er lief uitzien vol modder. modder kan je wegvegen als het droog is of wegwassen maar beledigingen niet en dat is een belediging voor het oog! ze hadden "maar" 70.000 euro te besteden. en das rap op. BS. zeg ik. de rijke appartementen kregen een artificele waterloop met trapjes in cararamarmer voor 470.000 euro. voor wat hebben die een artificele waterloop nodig? ze hebben het water van de zee aan de kaai. of willen ze er koi's in misschien? zijn duren beesten. en kunnen flink groeien. als je goudvissen houdt dan 6 rode en 1 zwarte. volgens een chinese legende brengt dat voorspoed. jaja. hier is dat Lunch! Lilly zou haar poten niet kunnen thuishouden. een glas water: moet omver net zoals de bloempot met de lisplant in. de bleompot op de radiator en het zand tegen de stenen. kunnen we weer de veegpan en borstel uithalen. :roll: en ik moet nog mijn liezen gaan inwrijven en nieuwe compress leggen. nu ben ik er wel van overtuigd dat Lillybol aangetrokken wordt door die zalf. das al 2 keer. ze begint aan mijn voeten en schuift dan op naar boven. en als ik dan mijn hand zet om steun te hebben om recht te staan: mrr? ja, ze is gestoord in haar hazenslaapje. wist ik veel dat ze ook naar boven ging gaan slapen. in de middag dan nog! meestal ligt ze in haar hangmat. ze had weer een positie ingenomen naast ventje. open en blote achterpoten maar ene in de lucht. gelijk Mies als ze zich op latere leeftijd moest wassen maar vergat waar. kriebelde je aan haar oor dan ging die poot in het luchtledige krabben. Bring me Han Solo and The wookie. geen probleem: hier is de boter en een koekje. maar dat klinkt niet als een bandnaam. Han Solo & The wookie(s). ritme is an dancer.and I aint have no ritme. Fozzie ondervond dat. en zijn grappen zijn meestal niet grappig. voor komedie moet je bij de zweedse chef zijn. Gordon Ramsey zou er niet mee kunnen lachen. You made so much f*cking smoke, Rohan is here to help us! the Beacons are lit! ROTK. 7 oscars en bijna 8 want als niet binnenlandse film hadden ze ook kunnen meedoen. Wij hebben verloren met Close. tegenover een oorlogsdrama. overbuurman zijn moeder is overleden ' t is rap gegaan. nu schoonmoeder nog want de generaal wordt anders zot. was hij al maar dat zeg je niet. Schoonmoeder zag er zondag maar grauw uit. als een te veel gewassen wit hemd. gebruik Vanish White bij elke was! De eerste Vanish reclame was een topper. hebben ze niet kunnen herhalen. ik denk er aan mijn mannelijk hoofdpersonage eerst een andere job te geven als voorjob. komt dan beter uit. Carolien moest haar septische put laten leegtrekken. wat een lawaai. en Lilly sliep er door. Saunders and Son. ik wist niet dat Gregg een zoon had. CSI. hij is wel van noorse oorsprong volgens een deskundige. die had het na 5 min door. laatste perskindol en dan is het gel van camera, light, action. en de warmtegel is ook van daar. Jo zweert er bij. Suus is meer voor het kruidende vat. moesten een extra klein herbruikbaar zakje. ouder madamke gaf het aan mij. dinsdag deed een blinde de deur open voor mij. maar hij had de dokter eerst gezien. Mûlleslunse af en naar huis. ventje had zijn baard afgedaan. is veel beter nu en geen natte kussen die krijg ik genoeg van Lilly. Pillenontbijt met bramen en heb er nog voor morgen als moeder haar verhaal gedaan heeft en de dokter getekend heeft voor een rollator. dat ze maar eens weigert, ze krijgt het met mij aan de stok. letterlijk dan. Hallo, iemand thuis, dumbrain? zut alors! Lilly has emerged. Bron ook maar pas nadat Ben zijn liefde had verklaard. die zag ik net niet aankomen. de chirurg waarop Bron verliefd was is een echte kloot geworden. Connor is van zijn homofobie genezen. Maar de chirurg is in schuld bij Ma. Niemand zegt neen tegen Ma. anders krijgt zijn jonger broer geen bescherming in de gevangenis. zit waarschijnlijk voor dealen. Probeerden ze bij bron ook. Kevin ving bot.
ik ga nu het nieuws opstarten en dan fb + the sims. boerderij is voor straks net als criminal case. verkiezingen. en een dooie.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

31 mar 2023, 09:50

Afbeelding

Goede morgen allen.... ik kan jullie alleen
maar een natte morgen wensen, spijtig :(
maar niks aan te doen... beter nu dan in mei-juni :oops:
Maak er het beste van.... en geniet van wat kan en mag!

wilde eend, veel sterkte, je ziet het beginnen ............ :(
maar waar stopt het hé ... sterkte :roll: :oops:

Gelukwensen voor de huwelijksverjaardag van Wingerd
nog veel jaren samen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

31 mar 2023, 10:18

Iedereen fijne dag gewenst, met of zonder regen..... pakken gelijk het komt, zeggen ze hier :)
Hier ook werkzaamheden bezig, dus niet veel tijd momenteel. Ja, ik weet het wel, dat werk gaat niet lopen, maar er zijn hier geen kaboutertjes..... :)

Ook Wildewingerd een fijne 48ste huwelijksverjaardag komen wensen. Niet naar buiten kijken, zou ik zo zeggen, gewoon naar elkaar kijken, dan zie je het regenverdriet buiten niet.....
Geniet maar van jullie dagje....

Wilde Eend, moed houden hoor, we geven je alle moed en sterkte om die nare periode door te komen.....

OmaC, kaartje voor Pasen is wellicht ook de laatste. Dat Thema is hier nu uitgeput, de laatste zijn de deur uit, dat waren er maar enkelingen. Ik ga me nu nog enkel toeleggen op verj.kaartjes. iets bijkopen doe ik ook niet meer, hopelijk krijg ik al hetgeen hier nog is, ook verwerken, de vingers willen soms ook niet goed meer mee.....
We zien wel.

Dames, mijn tijd is hier op, ik probeer wat diagonal mee te blijven, sorry dat ik niet op iedereen kan antwoorden....

Seizoentjes, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

31 mar 2023, 10:39

Oma-C en M-J, bedankt en zeker ook voor de mooie kaartjes !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

31 mar 2023, 11:00

Proficiat voor Wingerd en echtgenoot!
Nog heel veel zo gezond mogelijke en plezierige jaartjes samen gewenst.

Ook hier nat, natter, natst.
Koken en strijken dus.
Binnen activiteiten.
Gelukkig gisteren toch meer gedaan gekregen dan voorzien.
Ik dacht ik begin met de kleinste hoop vuil en ik heb nog meer dan de helft van de tweede hoop gedaan gekregen. Nu nog uitvissen of ze nog snoeihout ophalen aan huis.
En anders de gewone oplossing: het braakliggend stukje grond, dat meer stort wordt dan veldje.
Assortiment hondenpoepzakjes, blikjes, verpakkingen van broodjes...
Ik zou er een dagtaak aan hebben om het proper te houden.
Dat mag de eigenaar zelf doen: het stad...
Hebben ze mooie cotoniaster geplant, steekt die vol blikjes...
De paasbloemen worden geplukt.
Doe dan al eens moeite om mooi groen in de stad te verzorgen...
Zo spijtig denk ik dan.

Maak het gezellig in huis en geniet van de rest van de dag, dames en dieren.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

31 mar 2023, 15:03

Dankuwel dus ook HvT.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

31 mar 2023, 16:03

Voor Wingerd en echtgenoot : gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag !!
Hopelijk binnen kort nog enkele dagen genieten ergens op een vakantiebestemming !
Afbeelding
Ik wens jullie nog heel veel goede jaren , samen . :-)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

31 mar 2023, 16:05

Hallo iedereen,

Clive: een late gelukkige verjaardag.

Wingerd en echtgenoot: Proficiat met jullie huwelijksverjaardag.

Zijn net thuis van begrafenis van tante van manlief. Was een mooie dienst. Veel volk in het kleine kerkje.

Voor de rest van de dag , ga ik niet veel meer uitspoken. Heb daar dan geen zin in.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

31 mar 2023, 16:07

Dank aan alle seizoentjes voor het medeleven ...
Volgende week moet ik naar de cardioloog .... en woensdag krijg ik de resultaten van MRI hersenen.
Zucht.
Ik leef volop mee met Oma C ; Clive , Bekske en de andere seizoentjes die ook zo veel lastige onderzoeken moeten doormaken. Het mag wel eens stoppen hé.////
Voor iedereen duim ik voor beter weer .... maar dat moeten we nemen zoals het komt ..
"Met geduld en boterhammen .... "
Veel moed !

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

31 mar 2023, 20:05

Dankuwel Anjelier en Wilde eend, wat een prachtige tulpen...Er staan er hier ook weer verse op tafel !
Op vakantie gaan zit er idd aan te komen, nog 3 weken geduld.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

01 apr 2023, 08:25

Afbeelding
ik wens iedereen het beste toe en ook veel moed groetje

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

01 apr 2023, 09:00

Goede morgen seizoentjes,

Wingerd, een late wens voor je huwelijksverjaardag! beloof 1 ding: laat die gele schijf aan de hemel staan en pak ze niet in aub indien ze er is!
Hier is het maar triestig gesteld. de madam van de muizen en de choco stond er zelfs niet. de witloof vond ventje er niet zo kraakvers uitzien dus heeft hij ze dan maar bij Peter gaan halen. Zondag dan witloof & Prei met bbq hamrolletjes in de oven met veel kaassaus. ik moet toch een restje kaas van de pizza van vandaag opgebruiken. ja, ik zal dan direct kijken Gimly voor je lege maag. wakker gemaakt door ons juffrouw die aan mijn tenen tikkie speelde. met mijn tenen! ik werd wakker want dat kietelde mij en ze zat met grote ogen vol "onschuld" en kopje scheef naar mij te kijken. en ze wordt met de dag praatzieker. dat zal wat geven als ik aan de witlof en prei begin. ik zal het recept mogen uitleggen. ik vermoed dat buurman zijn bediening van zijn automatsche rolluik aan mijn muur gehangen heeft. het klinkt tè luid. een opgefriste salon en ik mag niet eens gaan kijken. ok. dan ga ik de uitdaging aan en vraag Nancy als zij eens binnen is om een foto te nemen. buurman V heeft het helemaal verkorven bij mij. door mij de 9 mm te weigeren. ok, dan gaan we met iets anders in de tegenaaval. pakjes laat hij nu aan de andere kant toekomen. hij zal het doorgehad hebben. als ze tgen mij neen zeggen dan zeg ik ok, dan niet. maar via een omweg krijg ik dan wel een ja. ik maak een semi-offer aan een ander die ze niet kunnen afslaan. Don Corleone deed dat ook. vanmiddag kaartje Suus afwerken. Shana kost me een postzegel en ik heb ze geteld. anders zit ventje weer te katten dat ik postzegels aankoop. ik had een mooie heksenketelmok gezien voor Yule ( daar zijn we nog niet hoor! Beltane komt eerst) maar het scherm begon te beven als ik op de afrekenpagina stond. dan niet. hou uw heksenketel in veranderende kleuren met een draak. ik google wel een pagina waar ze dit item ook verkopen. Spaans minihammetje uitverkocht. was te verwachten. is binnenkort pasen want de klokken zijn al weg. eigenlijk te vroeg denk ik. Zie je wel! of er moeten omleidingen zijn naar rome. dat betekend dat we volgende week extra voorraad moeten indoen. hopelijk is die slijkboel in het Verleyepark dan al wat opgedroogd. Lilly deed toch een poging om aan de plant te komen maar zo'n stekel prikte in haar neusje. door recht te staan in haar hangmatje kan ze eraan met haar voorpoten. en ik moet die nog water geven. nochthans zorgt de brico beter voor hun planten dan de ldl. als je soms kijkt zie je het al van bij mijn moeder. straks horen of die een positief antwoord gekregen heeft voor haar rollator. de apotheek is te ver en ze geraakt niet tot aan de brasserie die ze aan het bouwen zijn waar de mister& signore waren. ventje heeft besloten zijn verjaardagsetentje te laten vallen. in de Merci is de wc beneden na een gevaarlijke draaitrap. hun scampi zijn daar heel lekker. we zouden ook naar 't sas kunnen rijden want daar is een goeie ( van horen zeggen ) pizzeria. daar is er een pizza van de dag. hopelijk staat de foor er. we zouden een rondje moeten spelen om onze punten eindelijk ten gelde te maken. ik neem wel mijn barkruk mee. zou wel geen zicht zijn maar hier moet ik die ook gebruiken. we zijn 1 april en dan zend men de zotten waar men wil. Hopeleijk heeft mijn vriendin/receptioniste het kaartje ontvangen. messengerbericht gisteren van Carolien: waar is mijn pakje? weeral :roll: nog 7 min te gaan en Gimly ligt te slapen terwijl de juffrouw naar boven is. Best want dan kan ik me niet verspreken.
Clive komt zondag terug zeker als ik me niet vergis?
Wilde eend: jij klinkt een stukje positiever net als schoonzus toen de chirurg haar zei dat ze mocht gaan werken albeit langzaam aan. en schoonmoeder? ' t kan rap gaan.Schoonvader is 6 jaar geleden gestorven. van mijn vader zal het dan 5 jaar zijn.
ik ga afsluiten. moet telefoneren.
Fijne dag verder en we spelen zelf voor zon!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 apr 2023, 10:03

Afbeelding

Ondanks het regenweer een fijne zaterdag gewenst allemaal
geen weer voor buitenactiviteiten.....
dus binnen voor zonnetje spelen....
veel sterkte allemaal.....wie het nodig heeft...
En nu ga ik bijlezen :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

01 apr 2023, 10:39

Dankjewel MM !

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

01 apr 2023, 11:06

Afbeelding

Hallo iedereen,

1 April vandaag, laat jullie niet beetnemen! :D
Ik denk dat ik deze morgend de aprilgrap gehoord heb op de radio tijdens het nieuws. Het was iets over apothekers dat volgens mij toch niet klopt. Maar ik kan het niet goed meer uitleggen hoe het zat.

Regen en nog eens regen. We blijven thuis vandaag. Voor morgen heb ik al een wandeling uitgestippeld. We gaan in de voormiddag, want manlief wil de koers zien. Met de wandelclub gaan we niet, want de wandeling die we wilden doen, daar mogen geen honden mee omdat het door 2 privé-domeinen gaat.

Ben van plan om met Pasen eens een brunch te doen . Dat zal eens plezant zijn, maar ook het nodige werk met zich meebrengen. Ga straks eens rondneuzen op het web voor haalbare receptjes. Heb daar eens zin in.

Dames, tot morgen allemaal.