In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

10 dec 2021, 11:48

Hallo iedereen,

Manlief heeft gisteren ook een uitnodiging gehad voor de boosterprik. Eind deze maand en het zal Moderna zijn. Hij heeft eerst 2 x phizer gehad .Eigenlijk heeft manlief nog heel veel anti-stoffen. Bij het laatste bloedonderzoek had hij gevraagd om het na te kijken.

De kerstversiering in huis is ook aangebracht, de cadeautjes zijn in gepakt maar liggen nog niet onder de kerstboom, dat is voor de dag zelf, denk dat Spaanse woef er zijn gangen mee zou gaan. Kerstkaartjes liggen klaar om geschreven te worden en de kerstmuziek speelt hier. Dat zijn echt oude cd's maar de muziek blijft hetzelfde.

Spaanse woef ligt diep te slapen op de zetel, denk dat de kerstmuziek er voor iets tussen zit :D . Zal rustgevend zijn hé.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 dec 2021, 11:55

Goed geslapen en was de wekker niet afgelopen dan sliep ik misschien nog...
Het is dieseldag vandaag.
Moet nog om nieuwe kerstkaarten.
De voorraad van verleden jaar is helemaal op.
Je kan dat allemaal online doen, maar ik zie toch liever wat ik koop en opstuur.
Alk een beetje aan kerst gedaan met een rood tafelkleed op de tuintafel.
Dat hangt zo lang dat je niet meer ziet dat het een tuintafel is.
De tweede triestige kerst zonder volk.
Allez, die van mij verleden jaar was absoluut niet triestig...
Ik geniet nog van de herinnering aan het verboden verblijf aan zee.
Vier van de vijf klein kinderen zijn cadeau bewijs gediend.
De vijfde moet zijn wensen nog kenbaar maken.
Zou kunnen lego zijn...

Zoals oma-c zegt het weer daar gaan w ene tover zagen.
Blij en dankbaar zijn dat we warm hebben en eten en drinken.

Hou het warm en droog binnen!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 dec 2021, 15:36

Afbeelding

Gezellige dag verder, hier regen
de ene bui na de andere, maar ik zit binnen :wink:

Allen een fijne avond en tot morgen
en een goeie nacht, slaapwel..... later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 dec 2021, 04:57

Afbeelding

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

11 dec 2021, 07:14

Goedemorgen :) :) VandaaG beter dan gisteren, donderdag begon ik pijn te krijgen aan de bol van de schouder, gisteren dan de ganse dag Niet kunnen bewegen,
Was moe ,want hadeen slechte nacht gehad, zal even bijlezen
Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

11 dec 2021, 07:21

AlgeLezen Van donderdag, dank jullie allen voor de wensen hier , op fb , en met de post, , :lol: :wink: ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 dec 2021, 08:52

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Een mooie zonsopgang met wel veel grijze
wolken, dus houden we het misschien weer
niet droog, jammer voor de was die draait :oops:
maar dat geraakt ook wel opgelost :?

Dag Bekske een aangename dag en veel sterkte :wink:

Hey mammyretro, ik hoop dat je en fijne verjaardag had
en nu pijn in de schouder, :roll: dat is minder leuk
niet telang mee blijven lopen, anders kan het alleen
maar erger worden :oops: Sterkte en beterschap.

M-J, ik hoop voor jou en je man ook beterschap
het is hemeltergend dat het zo moet gaan en blijven duren :oops:
Mijn kaars brandt voor jullie :roll: veel sterkte.....

Alle seizoentjes , hou het veilig en blijf gezond...
een aangenaam weekend allemaal :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 dec 2021, 09:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, heb totaal geen idee wat je voor jouw kaartjes zou kunnen vragen. Je kunt moeilijk meer vragen dan HALLMARK en EDITOR bijvoorbeeld. Maar ik wens jou veel succes. Ik hoop dat je mijn kaartje ook gekregen hebt, heb dat rijkelijk vroeg gepost.

Oma-C, gisteren was het met die regen ijskoud op de fiets. Heb toen ik thuiskwam een warm badje genomen, dat deed deugd.

Gisterenavond bij het avondeten, had manlief een flesje wijn opengedaan. Toen ik tafel afgeruimd had en de keuken schoon gemaakt had, zette ik mijn half glaasje wijn dat ik nog overhad op de salontafel. En toen ging ik naar boven om mij klaar te maken voor de nacht, kwam nadien naar beneden en wat zag mijn oog ? Mijn half glas wijn was leeg. Vroeg aan manlief of hij dat gedaan had, neen dus. Zodus blijft er hier maar 1 gezinslid over en dat is Matice. De stiekeme alcoholist. :D . En zijn adem rook naar wijn. Voor alle zekerheid de dierenarts gebeld en het uitgelegd en die schoot in de lach. Hij zei hem zijn " roesje" te laten uitslapen , maar hij mocht wel niet met de auto rijden, voegde hij eraan toe :D :D :D .

Anjelier, Bekske, HVT, MJ, Mammyretro en diegenen die ik vergeten ben, ik wens jullie een zo'n mooi mogelijke dag. Sterkte vooral voor MJ en manlief.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 dec 2021, 10:33

Goede morgen beste seizoentjes,

net gedaan met moeder te bellen en er was weer discussie over iets. ik begin dingen uit te vinden die mensen ooit gezegd hebben zei ze. ik heb gezegd dat ik er niet verder over wilde discuteren. vriendin 2 had haar een horloge gegeven en nu droeg ze een die ze op de markt gekocht had omdat ze beter de cijfers ziet. nu zei vriendin 2, ja maar er zit een batterijtje in van 4 euro en ze wil die horloge terug. :roll: moeder heeft die in kadopapier gestoken en 4 euro erbij voor het verbruik van de batterij. ja, zo is mijn moeder nu eenmaal.
ze zei daarnet, zeker weer op een knopje op de telefoon geduwd waardoor ik zo luid sprak ( zei zij) dat we een andere dag gingen bellen. mij best.
je zou soms na een telefoontje van haar een stevige borrel nodig hebben. :?
nog 12 kaartjes te gaan en dan 2 voor de verjaardagen in januari. een zelfs op 1 januari. onze oude poetsvrouw Arlette. daar steek ik dan twee kaartjes in. 12 kaartjes in twee dagen tijd moet doenbaar zijn.
ik heb voor mijn verjaardag ook juist 12 kaartjes gehad. vreemd dat die van schoonbroer er niet bij is. waarschijnlijk heeft schoonzus die vergeten. 't is niet de eerste keer. verleden jaar had ze een gekochte 3 d kaart gestuurd.

Mammyretro, wat vervelend. kun je geen warmtespray ergens kopen. als ik pijn heb in de kop van mijn schouder dan gebruik ik dat.

MJ, jullie zijn nog altijd in mijn gedachten en de kaars brand.

Gimly lag nog te slapen toen ik opstond en de gordijnen opendeed. mooie zon vandaag maar in 't stad moet je nu niet zijn. er is markt en heel veel volk. Gimly is naar een kwartier nadien wakker geworden. en dan wilde die eten. is dan naar zijn kattebak gegaan en heeft een cross naar boven gedaan gelukkig was ventje die nu goed geslapen heeft wakker. wij eten vandaag kip met spek omhuld. zondag een varkensgebraadje met pepersaus. de calemares van de diepvries van de carref. waren lekker. diepvriesman had te licht op de bel geduwd en dacht dat wij niet thuis waren rond 2 uur. maar toen het licht in de straat om 4 u 30 aanging, hebben wij onze gordijnen dichtgedaan en de uplichter aangestoken en door een kiertje aan de zijkant kan je zien dat wij thuis zijn. Dus hij klopte dan op het raam. je moet dus hard in het midden op de bel duwen en dus gaan we een briefje maken met kalfjes van letters. normaal moet er hier volgende week niemand zijn. geen b-post en geen post nl. mochten we tegen de 28 ste plaats hebben in de diepvries dan kunnen we hapjes bestellen, eerst per mail zodat ze ze zeker mee hebben. maar ik heb het al geschreven: we zijn er nog niet uit wat we op welke dag gaan eten. 't is te zien wat de ldl heeft aan een deftige prijs. desnoods doen we de ene dag fondue en de andere dag gourmet. of halen we hutsepot in de carref. of we behandelen 24 december en 25 december als gewone dagen. waarom moet je eigenlijk "feesten"? in het paganïsme moeten we immers op 21 december "Yule" vieren en op 24 stoppen.

gisteren gekeken naar "lucifer" wiens echte naam eigenlijk Samuel is. heerlijke serie vooral als ineens hun vader ( God dus) de aarde bezoekt en op een misdaadscene iedereen doet zingen en dansen en zelfs het lijk deed mee! volgend jaar komt het laatste seizoen uit. maar wanneer. we hebben geduld vooral sinds de pandemie begon. wie dat niet geleerd heeft zijn de anti- vaccers.

Helena: verboden zeevakantie? ik meen toch geweten te hebben dat jij en zus naar een chalet aan zee zijn gegaan toen de boel nog niet op slot ging? en dus daaruit zijn er achterkleinkinderen geboren zeg je?

ik ga nu aan mijn kranten beginnen en dan pillen pakken. daarna gaat ventje helpen met de 12 nog te maken kaartjes. het zal wel maken met de brace zijn daar die duim tegenpruttelt. ook gisteren mijn drukhandschoenen nodig gehad om dat boek vast te houden en dan in slaap gevallen. rare dromen gehad. en die dromen leken net heel echt. ik was dus dan wakker en mijn lampje aan mijn bed dat ik gebruik om ventje niet te storen als die slaapt en ik naar de wc moet leeg was. ( is met batterijen) en die Klojo aan de achterkant moest weer zijn slaapkamer lichten heel de nacht doen branden. Is die soms jaloers op buurman V die zijn lichten op de koer laat branden als hij nog moet thuiskomen?

Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en hopelijk een heerlijk zonnetje vandaag. is het niet in de lucht dan in je hart! knuffels
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 dec 2021, 12:37

Die verboden zeevakantie verleden jaar, MM, was van de dag voor kerst tot tweede kerstdag bij de zoon.
In volle lockdown en ik mocht als singel slechts één contact hebben en dan ook nog 's avonds terug naar huis voor 20 uur normaal gezien.
Dat is de enige keer dat ik alle regels aan mijn laars gelapt heb en dat was op aanstoken van mijn oudste, die mij anders de hele dag depri zag zijn alleen thuis.
Wat het dit jaar wordt weet ik niet? Ik denk deze keer wel depri zijn in mijn eentje...

Nooit meer op zaterdagvoormiddag naar de stad. Het was weer de moeite.
Ik snap niet dat er niet nog meer mensen met hartinfarcten zijn.
Haastig, haastig, haastig...geniet er eigenrijk nog iemand van kuieren?

Oma-C Hier is er een stralend blauwe lucht met een paar vederwolken hier en daar.
Het ligt nog wel nat op het terras.

Matice stille drinker, 8O :? , ts, ts! Die dieren van tegenwoordig hé!

We zullen eens zien of machine met handdoeken uitgezwierd is.
Nog één tafellaken strijken, dat is een linnen, een groot.
Dat was er net teveel aan gisteren.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

11 dec 2021, 14:34

Hallo iedereen,

Clive: je zal Matice is het oog moeten houden :D , die lust een glaasje wijn .Hij weet wat lekker is :D .

Alle bladeren zijn van de eik en manlief heeft alles opgeharkt, onze composthoop ligt vol met bladeren zoals elk jaar.
Ik heb hier nog noten liggen van vorig jaar , en enkele keren per week doe ik een paar noten in de bokaal van de pindakaas voor vogels. Die noten eten ze als eerst op, je ziet de vogels dan wegvliegen met een stukje noot in hun bek. Er komt hier ook een specht eten, die hangt dan schots en scheef aan de houten omkadering. Mooi om zien.

Deze middag een lekkere ovenschotel gemaakt, denk niet dat ik het hier al heb neergepend.
De ovenschotel inboteren. De vastkokende aardappelen schillen en in dunne plakjes snijden. De aardappelschijfjes koken in licht gezouten water ongeveer 3 à 4 min. Afgieten en laten uitlekken . Ondertussen het wit van 4 preien fijnsnijden en stoven in genoeg boter ongeveer 5 min. Hierop doe je 3 lepels bloem en laten droogbakken ( zodat de bloemsmaak verdwijnt). Overgieten met melk zodat je een gebonden preisaus krijgt , kruiden met peper en zout. Laat even staan. Hesp in reepjes snijden. Een groot stuk mozzarella (250gr.) ook in dunne plakjes snijden. De aardappelschijfjes in de ovenschotel doen, hierop de hamreepjes , daarna de mozzarellaplakjes en als laatste de preisaus overgieten. Geraspte kaas overstrooien en een klein halfuurtje in de oven op 180°. Ik maak dit steeds voor 2 dagen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 dec 2021, 15:31

Mooie ovenschotel, Anjelierke 😏
Bij gelegenheid zal ik het ook zo eens maken, al weet ik het nut niet van de mozzarella, want dat heeft toch geen 'smaak' ?

Bedankt voor de post ook......

Hier minder goed nieuws. Er komt terug veel ontstekingsvocht van de pancreas in de potten terecht, was al een tijdje gedaan en nu begint dat terug.
Ook hebben ze al komen zeggen dat hij toch een pacemaker zal nodig hebben, die hartritmestoornissen beginnen weer.
Wanneer houdt dat eens op ?????

Sorry, ben hier nu geen goed gezelschap, mijn excuses daarvoor..... ☹️

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 dec 2021, 16:23

Goede namiddag alle maatjes, :wink:
hier is de zon er ook nog even doorgekomen
en ik ben een toerke gaan wandelen, terwijl
de was verder droogde buiten, wat moet
gestreken worden is nog net vochtig genoeg :)
ik heb het opgerold en in de koelkast gelegd
in een handdoek, dan droogt het niet verder uit
strijken is voor morgen, nu nog eventjes rusten
en de cross gekeken, wat is me dat een slijkboeltje :oops: :roll:
krijg die kleding maar thuis thuis om te wassen :roll:
Maar ja ,vroeger als mijn man nog voetbalde had hij
soms ook zo'n kleren bij, eerst 37 keer zand uitspoelen
voor het in de machine kon :roll: :oops:

Veel sterkte aan de "lijdenden" en een voorzichtig
knuffeltje :wink:

Allen nog een fijne dag verder en voor straks
allemaal een slaapwel en tot morgen... :wink:

Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

11 dec 2021, 19:52

goede avond
mariajohanna,sterkte ,en een dikke knuffel
ik heb hier deze morgen beginnen met de kerst versiering,en man heeft verder gedaan toen ik
naar mijn sport was, deze namiddag dan de diepvries ontdooit en gekuis
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

11 dec 2021, 20:42

ik heb iets vergeten te vragen, zijn er onder jullie die de scheurkalender van de druivelaar kopen,
in de winkel waar ik hem kocht zei de dame ,dat ze zijn terug gehaald ,wegens drukfout,
iemand van jullie ook overkomen ?en dat ze dit jaar niet meer zullen verkrigbaar zijn
iemand herkend dat
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi