In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 mar 2021, 09:29

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is om grote boodschappen naar de carref.
Gisteren frituursnacks gedaan ipv vandaag. vandaag is het spaghetti. moesten te lang wachten met eten en dan zou het zonde zijn de spaghetti weg te smijten. dus vandaag zelfgemaakte saus.
Beenhouwer kan pas volgende week ribben bestellen. dus zie ik wel wat ventje meeheeft.
Granny M: bedankt! kijk je ook eens in jou mailbox?
Oma C: succes met de prik. als de dokter zegt doen, ga ik die mening volgen en niet iets/iemand anders.
Clive: hopelijk valt het mee met het oogje van Matice. En zijn zijn oortjes goed. ook een dutje gedaan met je viervoeter :D
de pekelharingen staan al in de frigo en de kazakken liggen op het aanrecht. wel de "ogen" eruit snijden als ik ze morgen kook.
ga prei-creme maken vandaag. iets anders dan kippensoep. ( met een verse zak ballentjes in de vriezer)
straks de afwas doen en hier toch een mop door de living doen. Poetske komt wel maandag maar dan laat ik de living nog eens grondig extra doen, nu is het met de franse slag omdat ventje werkt. tegen dat zij beneden haar werk kan doen, is hij al uitgelogd. Ga vandaag eens alle kruidenpotjes sorteren.
die molentjes verstoppen rap, dus die vliegen er uit, want je krijgt er nauwelijks iets van kruid uit.
en dan is het aanrecht ook meteen overzichtelijk en opgeruimd + kookvuur netjes.
moet alleen nog ventje aanleren dat ventje de plastic wikkels van de zakjes van poes in de vuilnisbak gooit.
Die is naar boven.
heb weer last van schimmel onder mijn oksels en liezen. weer een beetje op mijn suiker letten en mijn pillen niet vergeten. op 1 april moet ik een bloedafname ondergaan.
Nu ga ik eerst mijn sims aan te werk zetten en daarna kijken of mijn kaartje geäpricieerd werd, zoniet schrap ik hem uit mijn lijst. ik kan me daar kwaad in maken, je steekt daar je tijd en je geld in en dan hoor je niets. buurmeisje ( jongste) is ook al geschrapt. verleden jaar heeft hun moeder moeten dank je wel zeggen van de oudste. de jeugd hè schreef buurvrouw v. ja, de jeugd. Volgens Norbert, een oostends verhalenverteller/moppentapper zou de legerdienst weer moeten ingevoerd worden. het kwam naar aanleiding van het gebrek aan respect van de jeugd, die klaagt dat alle covid regels hun leven vergallen. dan kunnen ze een puntje zuigen aan het feit dat het beroeps ook gepasseerd werd door die van Latijn/grieks of andere richtingen want de zoon van de directeur mocht wel 100 dagen vieren, wij niet wegens de ongegronde vrees dat wij ( het beroeps) de eiermarkt op stelten gingen zetten en in dus de school in een slecht daglicht gingen stellen. jaja echt waar. ( ik moet wel zeggen dat er bij ons een paar zware gevallen zaten maar dat is geen reden.) vandaag de dag zouden wij dat ook op fb smijten. en rasisme roepen naar de directie.
nu ik ga voortdoen, ventje is al terug van boodschap.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2021, 09:51

Bedoelde je deze Helena?
Ik vond het ook de moeite!!!


Afbeelding
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 mar 2021, 11:15

Ja oma-C die bedoelde ik.
Maar hoe je dat nu weer in het forum moest krijgen...
En of dat wel mocht?

Mijn relaas van de voormiddag! Ik ben weer goed bezig, me dunkt...

Goede voormiddag ondertussen.
Het is hier weer de moeite!
Goed geslapen, net voor de wekker wakker en uitgeslapen.
Ha, het gaat deze keer lukken om de stoelgangtest te doen...
Geen diarree, niet dringend moeten plassen, want ik vind die wel goed zenne.
Eerst plassen, dan doortrekken, dan stoelgang nadat eerst dat papier aan de rand van de toiletbril moet gekleefd, dan stoelgang opvangen met lepeltje.
Lijkt simpel.
Tot dat papier doorscheurt en je rap moet zijn om toch nog wat stoelgang op te vangen.
Daarna lees je dan dat je op vier verschillende plaatsen stoelgang moet opvangen.
Te laat.
Enfin, heel de mikmak terug in de enveloppe na eerst het papier met gegevens nagekeken te hebben.
Plak dat toe, oeps, de datum vergeten in te vullen. Gelukkig kleefde het nog niet te vast.
Ergens een paar schoenen gevonden die op deze broek passen, rap rap gsm, paspoort in de jaszak en de fiets op om de boel te posten.
Heerlijk buiten, dus rap naar de Brico om viooltjes.
Oei geen pasmunt voor de kar.
Altijd maar praktisch anders geen doel.
Zou dat lukken met de muntjes voor de broodautomaat?
Alleluja, dat lukt!
Er zijn zowaar grote en kleine viooltjes.
Drie bakjes lukt net in het fietsmandje en de fietstas.
Muts, bril, handschoenen, masker en weg zijn wij.
Thuisgekomen denk ik:"heb ik die kar nu op zijn plaats gezet?" Neen dus.
Die staat nog netjes aan de fietsenstalling....
Degene die de kar gaat nemen, gaat heel verwonderd zijn welk muntje hij erin gaat vinden....

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 mar 2021, 14:39

Afbeelding

Goede middag even theepauze, ik ben al terug
van het vaccinatiecentrum, het was er heel druk
maar het gaat goed vooruit en na een kwartiertje
rusten mocht ik gaan, alles goed verlopen
en niks gevoeld, ja een prikje maar dat heeft
niks te betekenen
Iedereen heel vriendelijk en gedienstig om te helpen
want het is er een doolhof natuurlijk....maar wel
honderd vrijwilligers die je vriendelijk de weg wijzen
en zeggen wat en hoe..... ik ben blij dat ik nr 1 binnen heb
ik zie zelfs geen prikgaatje op mijn arm :lol:

Hopelijk laat iedereen het doen zodat we snel van
dat virus verlost zijn.... anders blijft het duren :oops: :roll:
Groetjes allen en tot later...
Straks verse spinazie met een zacht eitje, sober maar lekker :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

18 mar 2021, 18:56

Goede avond alweer,
Het zal onderhand wel in orde komen met de vaccins, als we nog maar even geduld hebben.
Ik moest denken, doen sommige mensen ook zo moeilijk als ze elk jaar voor een "griepspuit" gaan ? Wordt daar nog over in de media geschreven ?
Ik zou begot niet weten, wat voor merken er daar in zijn en wat daar echt belangrijke voor/tegen tegenwerkingen in zijn, ga toch maar gewoon mijn huisarts vertrouwen en braaf mijn covid-vaccin halen als ik bericht krijg.
Tot in den draai!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 mar 2021, 07:42

Goede morgen seizoentjes,

ik ben dan maar opgestaan, tot groot jolijt van Gimly. beef staart: jammie, vleesje en korrels!
heb de sims hun dagelijkse opdracht laten vervullen. moet nog wachten tot criminal case een nieuwe episode vrij geeft: we verlaten Ivywood en gaan naar het wilde westen!
Gisteren hebben we spaghetti gegeten en bijna alles is op. vandaag kazakken met pekelharing.
voor zondag is het nog onbeslist en ook zaterdag. had er saus overgeweest dan had ik croque boem-boem gemaakt zaterdag. maar er is maar een klein hapje over.
heb gewone prei soep gemaakt en die haal ik dan straks uit de koelkast.
ventje is nu bezig met de vuilniszakken te maken en Gimly is richting boven.
het is ook ophaling blauwe zakken en karton.
mijn trouwring heb ik gisteren weer van mijn hand moeten halen. heb ze nu echter rechts aan omdat die vingers niet zo gezwollen zijn.
Suus nam gisteren contact op. ze moest naar de huisarts omdat haar arm geblokkeerd is. mega-overbelast sinds ze haar massagepraktijk kon herstarten. ze hoopt dat ze niet moeten opereren.
ze heeft laten weten dat ze weer nood heeft aan een praatje. ik heb haar gezegd dat ze maar moet laten weten wanneer het best past.
mijn bakgerief is toegekomen en afgewassen. nu nog Bloem en suiker laten meebrengen. aangezien ik nog ergens bloem voor pizzadeeg heb en nu een bakplaat zou ik me wel eens wagen aan een zelfgemaakte bodem. moet dan echter zoeken waar mijn deegrollertje ligt. :?
Enfin, we zullen wel zien wat er gebakken wordt. kan ook vragen als ventje deze voormiddag op "jacht" gaat en hij via de ldl gaat om een broodmix mee te brengen. zou dan een chocoladebroodje maken. Zo veel ideeën....
moet vandaag of morgen kaartjes maken. heb nogal veel jarigen in april.
niets gehoord van de man van nichtje. het is misschien nog niet toegekomen op de koop toe.
gisteren sjeesde de postbode ook voorbij. je weet nooit wanneer die de ronde van 3 dagen doet of die van 2 dagen in de week. ze zouden dat toch eens moeten op de website zetten.
De doos van de bakvormen is ingepalmd als Gimly's nieuwe doos. staat nu maar 1 doos niet meer, degene die moet blijven staan niet meegerekend. daar liggen speeltjes in. als hij content is, springt hij erin en gaat zich dan daar wassen.
Granny M: je hebt gelijk. wij twijfelen ook niet met het zetten van een griepspuit. waarom zouden we ons vaccin weigeren omdat er van die paniekzaaiers zijn? zo las ik gisteren op fb: het is nu niet meer de beheersing en overwinning op Covid, het is het onder de duim houden van de bevolking die indien over de schreef gaat een ferme boete krijgt die gretig geschreven wordt. wel, ja, deze samenzweringstheorie hebben we nog niet gehad ofwel?
ik ga nog een kopje koffie drinken.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 mar 2021, 07:52

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, fijn dat je je eerste spuit hebt gehad en ik sta volledig achter jouw betoog wat vaccinatie betreft.

Ik spring eigenlijk maar even binnen om jullie allemaal een fijne dag te wensen en een dikke knuffel te geven. Ik moet nu echt aan mijn huishouden beginnen want ik moet voor 15.30H klaar zijn met het huishouden omdat we naar de dierenarts moeten gaan met Matice voor zijn oogjes. Duimen jullie een beetje a.u.b. dat dit geen gevolgen kan hebben zoals blindheid op korte of lange termijn ? Daar ben ik dus bang voor.

Liefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2021, 09:12

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
na een goede nacht, (redelijk goed geslapen)
ben ik er weer, alles oké en zelfs geen
blauwe plek waar ik de vaccinatie kreeg :lol:
voorlopig gen stijve arm of en ander gevoel...
Alsof er niks gebeurd is :roll: :wink:
Ik wens het jullie ook allemaal toe :lol:
Vandaag wat werkjes van gisteren mee inhalen
en dan is het weer weekend....
Een mooie zonnige dag vandaag, ik heb de
ramen openstaan heerlijk is het.....

Ik wens jullie allen een fijne vrijdag en straks
een mooi weekend, ook hopelijk met zon....
Lieve groet allen en tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 mar 2021, 09:24

Afbeelding

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

19 mar 2021, 11:17

ZON - zon - zon, zalig toch ? Hoop bij jullie ook .
De viooltjes van HvT zullen eindelijk aangenaam verpozen bij haar; zo'n bekende tuinarchitecte . Je zus zal onderhand ook wel komen , zie jullie al samen in de tuin werken.
En Clive, ik duim voor een goede uitslag voor Matice hoor. Jullie zijn er altijd goed op tijd bij, dat scheelt toch ook ?
Gimly weer blij met een doos... Ik zie het kopje er al boven uit piepen.
Oma-C , een goede nacht gehad en nog niet onder de blauwe plekken, houden zo.
W.E., werken nog altijd stil nu ? Snap niet, waarom de buren niet efkes verwittigen, het is toch een kleine moeite.
M.J. vlijtige secretaresse, er komt wel veel papierwerk op jou af hè ?
MamyRetro, probeer toch maar zelf wat te turnen al is het maar 5 minuutjes bij opstaan en naar bed gaan. Je zult een soepel lijfje houden :D ( Ik probeer het ook vol te houden, maar durf al eens smokkelen eerlijk gezegd.)
Bekske : lieve fluitende beertjes !
Voor iedereen een fijne dag ( ook als ik iemand vergeten ben )

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

19 mar 2021, 11:23

Dat is met een lijstje proberen te maken, Anjelierken was ik vergeten en misschien nog wel anderen...
Ik zie Spaanse woef ook in mijn gedachten samen met baasje een dutje doen...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 mar 2021, 13:18

Hallo iedereen,

Bekske: een heel mooi gedicht op het plaatje, en ook de waarheid.

HVT: als ik het zo lees, een gans avontuur gisteren.Die stoelgangtest is inderdaad niet simpel.Normaal gezien zouden wij dit jaar ook een test toegestuurd krijgen.Het bevolkingsonderzoek voor borstkanker is volgens mij vorig jaar niet doorgegaan.Ik neem daar ook al jaren aan deel en vorig jaar geen uitnodiging gekregen, en meen daar iets over gelezen te hebben dat het uitgesteld was.

MM: fijn dat je gaat bakken, een heel leuke en vooral lekkere hobby.

Clive: we duimen hier voor Matice.

Ik vind ook dat iedereen die coronaspuit moet nemen.Het kan zoveel miserie voorkomen.We mogen al heel blij zijn dat ze op zo'n korte tijd een vaccin hebben.Zo vlug hebben ze nog nooit een vaccin ontwikkeld, dat bovendien ook nog goed werkzaam is.Ik zal ook blij zijn als we ons vaccin hebben gekregen.Dat zou meer rust geven.Manlief zou eerst aan de beurt komen wegens risicopatiënt, en ik , dat weet ik niet, ergens diep in de zomer.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 mar 2021, 17:16

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
de zon scheen en uit de wind was het heerlijk
maar er zat een koude noordenwind, 't is nog maart hé

Ik heb nog even alles bijgelezen en de rest van
het huiswerk gedaan.... ik zeg slaapwel aan iedereen
voor straks en tot morgen .... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 mar 2021, 07:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Granny M, dankjewel voor het mooie overzichtje. Ik ga niet alles herhalen.

De duimen hebben geholpen. Zijn dan gisteren naar de dierenarts geweest met Matice. Zijn oogjes , vooral zijn linkse, waren nu wel echt bloeddoorlopen als je zijn oogjes naar beneden trok Was dus heel blij dat we een afspraak hadden. Dierenarts keek zijn oogjes dan na en het is een allergie die de exzeem laat ontstaan op zijn oogjes en die allergie is van buiten, bijvoorbeeld gras, planten enz. Het is geen allergie van zijn voeding. En dan vroeg ik dus met een bang hartje of dat op termijn blindheid kon veroorzaken. Neen dus, maar dierenarts begreep wel mijn vraag. En dus was ik gerustgesteld. Dierenarts heeft Matice dan nog eens volledig onderzocht en buiten de aandachtspuntjes, ( oogjes / linker oor), was hij in topconditie. Blijer kon je me niet maken. Dierenarts zei nu trouwens zelf dat we er steeds heel vroeg bij zijn als hij iets heeft, Matice heeft weinig kans zeer ziek te worden, dat waren zijn woorden en ik kreeg zowaar een complimentje.
Nu moet hij druppeltjes in zijn oogjes hebben gedurende 10 dagen. En als hij dat nog eens heeft, moeten we gewoon zo'n kuur opnieuw doen.
Er mag nog steeds maar 1 persoon met viervoeter binnen bij de dierenarts en je moet buiten wachten tot ze je komen halen. Als je symptomen hebt, mag je natuurlijk niet naar binnen gaan, maar dan komen ze de viervoeter halen en krijg je de uitleg en eventuele medicatie buiten. Ook het betalen gebeurt buiten.

Vandaag naar de manicure voor mijn nagels, daar verheug ik me op. En dinsdag eindelijk naar de kapster. Heb nog steeds mijn coronakapsel :D .

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een hele mooie zaterdag, het zonnetje schijnt, ideaal om te fietsen of te wandelen. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 mar 2021, 08:21

Goede morgen seizoentjes,

Schapenwolkjes aan de hemel. zou het een mooie dag worden? ik hoop het.
kunnen we eindelijk eens een keer naar die potten lavendel gaan kijken. ook op de website van een tuincentrum gaan kijken en informatie inwinnen. Gimly heeft een vogeltje gezien en is aan het vertellen wat diens lot is. :D
heb goed geslapen maar had in het begin van de nacht rusteloze benen. straks eens naar dr google om te weten wat dat is. heb daar niet altijd last van maar soms.
van kaartjes maken is nog niets in huis gekomen, maar ik heb gisteren wel mijn mandjes met kruidenpotjes gedaan. alles heeft nu zijn plaats en er moet een potje zwarte peper bij komen, maar ik heb de molen volgestopt met een restje peperkorrels, dus dat komt wel goed. het is een reuzemolen die nog van mijn grootmoeder komt. heb dan nog een tafelmodel en een klein model waar er zout in zit. van dat grof zeezout. dat gebruiken wij hier om knoflookteentjes te pletten en er een soort mousse van te maken. dat kan je dan gebruiken bij vlees dat bij voorkeur op de bbq gelegen heeft.
volgende week verandering van uur zeker? onder het nom van we geraken er niet uit zeker? we hebben andere zaken aan ons hoofd zoals dwaze maatregelen verzinnnen?
Bon, Anjelier, ik ga vandaag een cake met chocolade korrels bakken. wil je je claufotis recept nog even doorgeven op mijn mailadres?
Clive: wat goed dat alles in orde is met Matice. ik moet ook nog mijn coronakapsel laten doen.
vandaag eten we brochetten. morgen dan kippenbillen. ventje zal dan wel een pakje ongezouten boter van bij de beenhouwer moet meenemen want de kip smaakt daar beter in.
volgende week bestelling bij Neptunus. ze hebben eindelijk krabbepoten! de tong is ook 2 euro duurder geworden.
Ventje heeft 10 grote kaarsen besteld in een webwinkel. hij wil niet naar de act..n want ze lopen daar gelijk in hun hof. je kan wel bestellen en ophalen maar alleen voor de artikelen in promo!
Groot paniekvoetbal in Brussel: binnen 20 dagen ( maandag) is ventje in groot verlof. en hebben ze een opvolger? ja, neen, ja. degenen die hem wil vervangen moet nog eerst op audiëntie bij de commandant eer er schot in de zaak zal komen. Collega heeft gezegd dat ze ventjes werkstations niet mee overneemt. ze mogen ze bij haar zetten, maar ze komt er niet aan heeft ze gezegd.
tsja. ik trek het me niet aan of ik wordt er anders ziek van. En dat is ook de bedoeling niet.
vandaag ook nog verse popcorn maken. in het zoeken naar bloem heb ik twee zakjes kernels gevonden. wij maken ze in de pot met een beetje chiliolie. wij hebben zo'n geen machine.
als je maar af en toe popcorn maakt....
als de cake op is, ga ik koekjes maken. met vervangsuiker. dat zal wel volgende week zijn.
eerst zien hoe rap de cake op raakt.ventje heeft een periode gehad dat hij graag cake at, maar dan hoeft het voor hem niet meer, net zoals verse soep.
Zo, ik ga eerst mijn sims aan het werk zetten. tegen dat ik de ronde in pacific bay afgerond heb, is het ver tijd om te bellen. hoe lang dat al duren hangt af van het feit of moeder vroeg is opgestaan en goed geslapen heeft.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!