In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2019, 16:24

Afbeelding

Zo we zijn in de zomer aanbeland.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jun 2019, 18:06

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

HVT, van harte dank je wel voor de verhuis naar de zomer.

Manlief en ik gaan volgende week naar Texel en daar zou het maandag " slechts " 25°C zijn. Dat zijn de Waddeneilanden. En natuurlijk gaat Matice mee. Ook voor hem veel beter dan die hitte hier
Manlief heeft woensdag dan wel een telefonische meeting, maar dan ga ik me lekker laten verwennen in het welness centrum in het hotel. Dat is al geboekt. Verheug me er echt op.

Zo, manlief is net thuis,wij gaan op het terras zitten met een koud drankje.

Liefs aan jullie allemaal.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 jun 2019, 18:24

goede avond,ik heb jullie gevonden,daarnet stond er nog niks,
een fijne zomer,gewenst, dat het maar zomer mag zijn
ik snak naar warmte en zon
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2019, 19:48

mammyretro je zal zon krijgen volgende week, wees daar maar zeker van.
nog zo een zomer als verleden jaar en ze kunnen me bijeen keren...

Texel daar gaat de middelste graag op vakantie met de kindjes.
Zou ik ook wel eens naartoe willen.
Ik zie het me nog niet doen in mijn eentje.
Ik zou mijn zus eens kunnen aanspreken, wie weet?

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 jun 2019, 20:04

fijne avond en slaap wel voor straks ,
is het mijn computer of zijn de letters zo groot
ik klaag niet hoor,maar vind het groter nu
bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jun 2019, 07:36

Goede morgen seizoentjes,

Welkom in de zomer!

@anjelier:ik zal de wensen overmaken. je dochter heeft gelijk: een wagen gedraagd zich als de kooi van Faraday: de rubberen wielen geleiden de electricteit van een blikseminslag naar de grond. heb dat enkele keren moeten uitleggen aan de kindjes van mijn busvervoer: die waren met hun mentale beperking daar zeer zeer bang van. na mijn uitleg minder want ze hingen aan mijn lippen.
@Clive: plezier op de waddeneilanden dan. laat je eens verwennen in zo'n welness: daar snak ik naar maar ja: de centjes zijn hier op.
@Oma C: zal straks wel van moeder weten hoe het zit met d'r waterschade.

gisteren niet naar de aldie om koffie geweest en m'n boek. was weer zo moe....
hoop dat we dat vandaag kunnen doen want anders moet ik naar de liedl om koffie en kan ik m'n boek op mijn nog te kopen lijst zetten.
ventje heeft gisteren de parasol gezet. ik heb twee paarse potten bloemen gekocht:osteopermun
had zo'n zak van de liedl mee die je over je schouder kan hangen, want m'n trolley zat al vol.
Onze buren bqq valt in het water: letterlijk en figuurlijk dan. 1) we hebben geen tent daar alles naar de paulusfeesten gaat, 2: het zal enorm slecht weer zijn met regen en koud! Toch willen ze hem organizeren desnoods met partytenten ( de mijn krijgen ze niet) en ik ga niet met m'n huisraad sleuren zoals verleden keer! ( ventje zei : dat klein aperietieftafeltje is meer dan genoeg)
Ze doen maar. de bbq's krijgen ze wel. springkasteel is van buurman.
peins niet dat buurman veranda zal afkomen: buurvrouw heeft een degout tegen transfiguren.
14 zal ook niet afkomen: zelfde liedje als verleden jaar: moet de vroege doen. Ronny & de freule ook niet.( te gemeen)
heb de achterdeur opengezet dan kan beest binnen en buiten zonder dat ik voor portier speel.
moet vandaag ook eens de zolder op, naar de kleerkast, waar ik nog zomerovertrekken heb.
die twee andere die ik heb vind ik te winters. en eens kijken of we nog bommakleren hebben in die kast die passen. ventje zei dat niemand naar mijn figuur zal kijken van mijn nieuw kleedje: neen: de decoleetee is sexy genoeg. ( ons moeder zou iets mompelen van breed dragen.... :roll: )
ik ga mijn ontbijt bijeen zoeken. framboosjes.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2019, 09:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, wat fijn jou nog eens te lezen :) .

Muddy Maddy, jouw halsuitsnijding van jouw nieuwe kleedje is dan de blikvanger. Voor wanneer = de burenbbq ? Want ze voorspellen toch goed weer. Gimly moet maar terug centjes sparen voor een welness voor jou :D . Matice heeft 2 spaarpotjes met 5 en 10 centjes. Die worden als ze vol zijn, aan een goed doel geschonken. Vaak is dat meer dan je denkt.

Moeten vandaag nog de boodschappen gaan doen. Maar er moet niet veel in huis zijn omdat we volgende week er niet zijn. Wel nog snoepjes gaan halen voor Matice.

De strijk is al achter de rug, was niet zoveel, maar het was een moeilijke strijk. Toch bijna drie kwartiers gestreken. Leg die morgen weg. Matice was gisteren erg laat slapen en was dus pas wakker om 07.45H en loopt hier nog wat slaperig rond. Zal straks wel weer wakker worden en vol energie zijn.

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag.
Liefs en een knuffel voor wie hem wil.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jun 2019, 09:47

Afbeelding

Goede dag aan alle dames :wink:
Dank Helena voor de verhuis, :lol: zomer ja ze beloven het
weer eerst weer veel te veel en dan niks meer? :roll: op z'n Belgisch
Hopelijk na die hitte van volgende week weer
geen kletterend onweer en wateroverlast :roll: ik hou m'n hart al vast
't is nu een zonnig weekend dan kan alles beneden
open blijven om op te drogen..het ruikt direct zo"vochtig" :roll:
Vandaag nog de boodschappen doen want
alles is achteruit geschoven nu...
Ik ben gisteren alleen een bloemetje gaan halen
voor de twee lieve buurdames die hier heel hard
hebben gewerkt. Ze hebben dat verdiend
clive Texel, mooi , veel water en veel wind,
wij zijn er ooit eens gaan fietsen, 't is de moeite waard

mammyretro, je kan de tekst groter of kleiner maken
door met de muis te scrollen :roll:

Helena samen met zus eens een paar dagen naar Texel
dat kan fijn zijn.. :) wie niet vraagt heeft niks hé

Ik wens jullie allen een mooi weekend geniet ervan, tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jun 2019, 15:06

Goeie middag allen,
Was gedaan en droog.... straks de strijk
voordat het heel warm wordt volgende week :roll:
Ja en als de miserie begint komt het nooit alleen hé,
afwasser weigert z'n werk te doen...
alles nagekeken, filters uitgekuist en hij blijft nee zeggen,
dus alles eruitgehaald en met de hand afgewassen
en ja....ik kan het nog :lol: :lol: :lol:
Nu net in 't weekend natuurlijk, maar ik wacht nog even
tot zoon terug is van z'n vakantie 't is misschien
maar een kleinigheid waar ik overkijk :oops:
De afwas doen elke dag is ook zo erg niet als je alleen bent :lol:
maar als het er staat kan je het ook gebruiken, het is ook goed voor het toestel
Iedereen een fijne dag, hier is alles toe en voorlopig nog niet te warm..
straks nog even boodschappen doen.... tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jun 2019, 16:36

Oma-C zekeringkast nagekeken?
Bij het vorige onweer was mijn oven stuk dacht ik.
Het was de differentieel die afgesprongen was uit voorzorg.

Hier morgen nog één was en dan ben ik er door.
Nog het plat goed morgenvroeg en dan is da took uit de voeten gestreken.
Eten en drinken is er genoeg in huis als die jongste mij nu niet vergeet, zwijg ik de rest van de week....

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 jun 2019, 20:36

Dag dames,
Ik was, eerlijk gezegd, ook vergeten dat het zomer was, en dus nu, op een drafje er naartoe !
Het is al wel eventjes geleden, ik weet het, maar er is hier van alles aan het veranderen, namelijk, het grote dubbel huis, vroeger apotheek met bijbehorend woonhuis, zijn een tijdje geleden afgebroken en wordt nu in kavelstukken verkocht. Dat wil dus zeggen dat ons huis er nu precies 'in zijn blootje' bijstaat, wat niet leuk is als de badkamer juist aan die open plaats staat. Dit is al verholpen door zo een donkere folie op het raam te plakken. Na een grote 'testproef' is dat zo goedgekeurd !
Maar alles staat nog altijd bloot, he. Dus zijn we bezig om een omheining te laten zetten. Dinsdag of woensdag komen ze die zetten en zal zo'n 2 dagen duren. Eerst , op de scheidingslijn, de draad en palen laten verwijderen. We wisten dat de platen die redelijk diep in de grond zaten, omdat we moesten aanhogen om uit een put te geraken, en ja, hoe ging dat dan vroeger, er werden asbest platen gebruikt. Onze afbreken heeft 'gezweet' met zijn mondmasker voor.....
Enfin, hopelijk komen de gasten dinsdag of woensdag de plaatsing doen, al hoop ik dat, als het te warm wordt, ze er niet doorkomen, een zonneslag of erger wil ik niet op mijn geweten hebben........
We zijn ook enkele dagen naar de kust geweest, voor een vergadering bij te wonen van een blok waar ons garage in is. Bleek dat wij daar, van de garages, de enige waren, tesamen met de eigenaar van de 4 appartementen. Een lachertje dus, de anderen hadden zelfs niet de beleefdheid gehad om te verwittigen dat ze niet konden komen......
Binnen een half uurtje was alles beklonken, en konden we terug naar ons stekje ! Lang hebben we niet kunnen genieten, donderdag dus naar de kust en zaterdag terug naar huis, waar de mannen vrijdag al bezig waren met de af- en uitbraak.
Dat was het zo een beetje.
Druk-druk-druk dus.......

En intussen wateroverlast bij oma-C, MH die 'verkoeling' zoekt voor de komende dagen, Anjelierken die de ukke-kindjes veel gehad heeft, Clive die het niet zo begrepen heeft op alles wat te doseren, met kans op oververmoeidheid of nog erger ..... Gelukkig is er een weekje verlof aan het aankomen ! Matice zal ginder ook in zijn nopjes zijn !
MM is in 't nieuw gestoken en de BBQ zou kunnen niet doorgaan.
En, ... niet te vergeten dat Mammyretro ons terug gevonden heeft ! Fijn zo !

Ben ik nu iemand vergeten ? 🙄 Hopelijk niet, en anders mijn excuses. AL sluipt hier ook al wat binnen ..... 😉

Dames, nog een goede avond gewenst, en probeer de zon toch wat te ontwijken, de komende dagen. Trop is teveel ......

Tot de volgende 😊.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 jun 2019, 08:19

Goede morgen seizoentjes,

gisterenavond onwel geworden. wss van die italiaanse croque: salami milano in de plaats en gorgonzola. een van de twee was niet vers meer denkt ventje. ben dan maar naar mijn bed gegaan met anti-emetia. nu opgestaan, Gimly was al eerder komen miauwen maar geen van ons twee gaf toe.
@Clive: de bbq is wel voor de 31 ste Augustus! Maar dan zou het regenen en goed koud zijn. Verleden jaar was het ook al zo koud; ik ben eerder binnen gegaan terwijl de rest nog in de garage feest vierde.
Nadine en ik zaten met fleecedekens indiaanenhoofden te spelen. we hadden maar 1 bbq ( later 2) je moest je eigen tafel, stoelen, bestek, borden, eten en drank voorzien. nu zijn er 8 bqq voorzien ( 1 tje halal) maar er is geen tent vrij. zoals ik al zei, ventje wil niet dat de anderen weet hebben van mijn partytent of ik moet hem om te haverklap uitlenen. :? dus we zien wel. ik heb het aperitieftafeltje, juist goed genoeg voor 2 en de twee bistrostoeltjes.
Gisteren om een echte BH geweest naar Z-man. eerst de maat... dan ene over mijn t-shirt aangedaan. niet goed, te spannend. dan toch ene gevonden: precies goed. er zit kant achteraan want het is zo'n bh die je kan dragen als je achteraan een nekdecoleetee hebt. dat heb ik niet, maar toch gekocht want je weet nooit dat ik iets vind in die trent. ( en het zou er juist om moeten doen)
Gimly zal idd moeten sparen voor een wellness voor mij. hij heeft zich al in de kosten gestoken voor ventjes excuslive T-shirt dat natuurlijk van de states kwam. en hij gaat zich in de kosten steken om mijn haar te laten knippen en kleuren.
Gisteren ook die strip waar ik om zocht. en heb nu een bon van -3 euro die rap zal gebruikt worden want ik heb een lange "nog te kopen " lijst.
Was is voor vandaag.
@ Oma C: moeder is er nu van overtuigd dat het water binnengedrongen is via de kasten van de rolluiken in de keuken. zou technisch kunnen maar dan verklaart het niet het water dat in haar messen en lepel schuif zat.
vandaag gaan wij bqq-en. steak. was in promo. gisteren dan koffie gaan halen nadat moeder gedaan had met vertellen van een hele week. alleen maar koffie en een pakje frisdrank met kersensmaak omdat er tè veel volk was en de promoties te veel naar mij zouden lonken. toch aan de kassa een potje zure tutters meegegraaid.
dus eerst spekfakkels, dan curryworsten en dan steak. de saus wordt binnen opgewarmd.
wie doet de afwas van het weekend? dat zal ik wel zijn. ventje zijn laatste werkweek en dan thuis voor 4 weken.
Er hangt hier een wolken sluier dus hèèl heet zal het niet worden. maandag naar de apotheek voor zonnecreme voor mijn vel. zie er nu al uit als een rijpe tomaat. en straks de lans uithalen en de plantjes wateren. en dat stukje onkruid aan de waterput uittrekken.
zo, koffie uitdrinken, framboosjes opeten en de rest van de kiekeboe buiten lezen.
Fijne dag, hou het koel!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2019, 09:06

Afbeelding

Goede morgen aan iedereen, een echte zondag is het :lol:
ik hoop dat iedereen kan genieten van het mooie weer
mijn wandelingetje zit er al op nu het nog een beetje koel was
heb ineens mijn oppasplicht gedaan :wink:

Genoeg water drinken en goed smeren als je buiten komt
hier zal het een kalme dag worden... in de koele woning..
de hevige hitte is nog onderweg... vanaf morgen is het echt bakken :roll:

Helena, de zekering van de vaatwasser is het niet, de lichtjes branden
en er komt water maar hij volgt niet het programma dat ik instel

Ik wens allen die niet tegen de warmte kunnen sterkte,
en wie er wel tegen kan geniet ervan...en tot later :oops:
sorry voor mijn egoberichtje :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

23 jun 2019, 11:27

Goede morgen, Seizoentjes,
Vanaf vandaag oppassen geblazen voor de warmte. Het zal weer 'trop' worden.... We zijn gewaarschuwd.
Mijn was hangt hier buiten op het rekje en af en toe kan ik al een handdoek binnenhalen ! Gisteravond na het douchen vol machine opgezet, klaar om vanmorgen buiten te hangen !
Deze namiddag naar de grot een mis bijwonen van 'ziekenzorg', en nadien koffietafel in het parochielokaal. Fijn dat we er te voet naartoe kunnen, moet maar gewoon de straat over steken en dan nog een 3 minuten gaan, denk ik. Manlief moet wel enkel zijn stok meenemen daar het voetpad in die straat er hobbelig bij ligt..... In de grot zelf staan banken, dus dat zal wel gaan, zodat hij nu geen rollator nodig zal hebben.
Moest het slecht weder geweest zijn dan ging de mis gewoon in de kerk door, en dat is ook nog niet zo ver te gaan. Vroeger hadden ze het 'gemeente busje' waar ze gebruik van konden maken, er zijn immers altijd mensen die nog slechter te been zijn, maar het zijn overal ..... 'besparingen' ......
En nu ga ik ons een koude schotel maken, warm eten hadden we nu geen zin voor en ik heb toch alles in de frigo om dat samen te stellen, naar believe. 😊.
We zullen wel zien.

Dames, iedereen nog een goede zondag gewenst en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 jun 2019, 14:13

Hallo iedereen,

MM: bedankt voor de deskundige uitleg over de wagen en bliksem, nu weet ik dit ook alweer.Achter ons huis ( 100 meter) staat er een hoge mast voor elektriciteit, volgens buren zal de bliksem nooit in huis komen ,maar steeds naar de mast , die fungeert als bliksemafleider.

Clive: wij zijn vroeger ook eens naar Texel geweest voor enkele dagen, heel mooi.Herinner me nog dat we de veerboot namen in Den Helder.Er is daar ook een zeehondenopvang die je kan bezoeken.Alvast een prettige reis gewenst.

MJ: grote werken, een mens is altijd blij als alles achter de rug is.

Wij zijn deze morgend al vroeg gaan wandelen, was al een tijdje geleden.Onze wandeling was gedaan toen de hitte begon.Er was opmerkelijk minder volk.Spaanse woef wilde nu wel drinken bij het rustpunt, daar staat steeds een bakje water ( zal wel flinke dorst gehad hebben).Nu voor de rest van de dag blijven we binnen.Hier is het 24°, dus da's oké.Buiten 29 °.

Dames, tot morgen allemaal.