Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

28 sep 2019, 08:59

succes met jullie nieuwe hoekje



Afbeelding

redpoppy
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

28 sep 2019, 09:23

Goeiemorgen,
Yeh ben eens de eerste post :mrgreen:
Thx Redpoppy :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

28 sep 2019, 09:38

yep en ik de tweede, Thx Redpoppy
goeie morgen iedereen
amaai het heeft nogal een beetje geregend hé
Jilleke had buiten al onderdak
en nu heeft joke ook een onderdak
wist nooit waar ze sliep, nu wel
wat gaan we vandaag doen?
deze middag menu: paarde steak met natuurpatatjes en tomaatjes van eigen kweek
dan komt er een koffieklets vriendin om ergens iets te drinken
die belt zo nu en dan om te vragen of ik geen goesting heb om mee te gaan (naturlijk :roll: )
en zo zal de dag weer voorbij zijn

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

28 sep 2019, 12:01

Goedemorgen allemaal!
Regen en wind zijn van de partij...
Kijk eens wat ik gevonden heb...
Afbeelding
is een foto van de allereerste samenkomst in Blankenberge van Oase waar ik bij was, is lang geleden en we zijn allemaal al een beetje veranderd ook :lol:
Niet veel speciaals van doen vandaag, wat boodschappen doen en dat zal het zo wat zijn, is geen weer om te gaan wandelen hé!
Maandag is Elise hier de hele dag want er is pedagogische studiedag op haar school, ik kijk al uit naar haar komst, en mijn echtgenoot is ook thuis dus als het weer het toelaat gaan we maandag paddestoelen spotten in het bos!
Ben er weer mee weg we gaan boodschappen doen, nog een gezellige zaterdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

29 sep 2019, 08:49

goeie morgen iedereen
komen eten de tafel staat gereed
vandaag is het zondag rustdag
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

29 sep 2019, 09:26

Goeiemorgen :wink:

Verlovingsfeest om 10u 's morgens met BBQ maak het maar mee :mrgreen: Ben benieuwd :wink:
Het zijn Bosniërs weer iets anders :mrgreen: heel anders krijg juist tel. dat bezoek al daar is veel te vroeg dus , ga vertrekken.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

29 sep 2019, 10:09

Goede morgen,

Gisteren mijn jongste dochter met haar man en mijn jongste kleinzoon Mauro, 13 jaar, op bezoek gehad. We zijn lekker gaan eten, een weekje te vroeg haar, en ook mijn verjaardag gevierd.
Dan ben ik met hen meegereden tot in De Panne, en een mooie wandeling gemaakt, gelukkig viel het weer mee aan de kust. Ook de winkelstraat gedaan en in een paar winkels binnen geweest, haar verjaardagsgeschenkje heeft ze dus al gekregen. Heb van de dag genoten, en was blij mijn "grote jongen" Mauro eens te zien.
Broer Danté en Céleste, komen samen eens, ik kijk er ook al naar uit. Ja, die zijn 18 jaar en hebben ook al een druk leven.
Mooie foto, VeraMaria, van toch al enkele jaren geleden, van de sennetmaatjes. Toen nog met enkele mannen erbij, leuk !

Voor jullie allemaal, nog een mooie zondag, is hier precies aan het opklaren. Ik vertrek na de middag naag Kn-Heist, een paar dagen logeren bij mijn oudste dochter. Lennert is morgen ook thuis van school, vrije dag, dus zal ik me niet vervelen.

Groetjes aan jullie allemaal, en nog eens, proficiat hoor Yvette met je krantje voor Okra !
Michelly, hopelijk voel je je al wat beter, die stomme bijwerkingen ven die chemo, zou toch niet mogen...
knuffel Michelly.
Tot een beetje later !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

29 sep 2019, 11:11

Dag allemaal

Gisteren leuke maar vermoeiende dagreis (heel veel trappen) gemaakt.
In een nieuwe, volgeladen bus reden we eerst naar de Basiliek van Koekelberg waar we in een aangename sfeer een croissant en koffie opgediend kregen onder de Basiliek in de cafetaria. Nog even de immense Basiliek binnen bekijken en dan weer weg. Het regende wel een beetje onderweg maar we zaten toch in de bus dat was niet zo erg.In Wasseiges namen we plaats voor een groot TV scherm en vertelde de eigenares in het Limburgs over de aanvang (veel te langdradig, ze vertelde heel haar leven)tot ze aan de eigenlijke uitleg kwam van de werking op hun saffraanboerderij, wat wel interessant was. We proefden een glaasje klare, een stukje cake en een snoepje waar saffraan in verwerkt werd. Veel te lange twee uur durende zitting!
Middageten: trappen op in Namen, trage bediening want ook zij moesten eerst de trap op in het oude gebouw om ons te bedienen. Geen maaltijd om mee te stoefen: stukje gerookte forel op een slabedje, bord met droge kipfilet, sausje, stukje tomaat en komkommer, kroketjes., stukje Gelee zonder smaak.

Afbeelding

Afbeelding
Dan naar boven in Namen waar ik dit mooie zicht op de stad fotografeerde:

Afbeelding

Daar bezochten we deze parfumerie:
Afbeelding
We kregen er een uitleg na alweer veel trappen op en neer tot in de kelders waar de geboorte en het bewaren van het parfum uitvoerig werd uitgelegd.
Afbeelding
Dan naar Bouffiouix waar onze gids uit het Frans vertaalde in la grange aux pottiers de eeuwenoude werking en de uitgestalde stukken in de heel oude pottenbakkerij uiteen legde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We aten daar onze avondboterhammetjes met kaas en hesp en een toefje groen en na geduldig wachten eindelijk een kopje koffie!
Ik heb al interessantere dagreizen gemaakt maar met nu en dan regen viel het vele binnen zitten toch mee.
Bovendien viel het aangename gezelschap mee, dus toch alweer een gezellig dagje uit!

Ik ga aan mijn eten beginnen, tot later!
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

29 sep 2019, 18:06

Ziezo, we zijn terug thuis van een heerlijk, nat, winderig, avontuurlijk WE in Wimereux.

Later volgt meer !
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

30 sep 2019, 08:19

goeie morgen iedereen
mijnen dakwerker is er al
nu nog den deze van de zonnepanelen en ze kunnen beginnen
eindelijk .....
den deze voor die steentjes langs achter
heeft ook gebeld om te zeggen dat gij komt vandaag
eindelijk......
op den deze wacht ik al van verleden jaar voor het verlof
ben benieuwd
de man van het dak heeft gezegd als hij nu niet komt
dat hij zijn lift meedoet en dat hij dan maar zijn plan moet trekken met de zonnepanellen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

30 sep 2019, 11:31

Het moet ook wel passen: de bus van de Lijn Kortrijk staakt vandaag had ik gehoord in het radionieuws, dus ik heb al een dure telefoon naar de Lijn gedaan en daar wisten ze niet of die bus zou rijden of niet.
Gebeld naar Isabel: haar taart en eten voor vanavond!!! had ze al gekocht dus ik zal met de trein van 13.44u in Roeselare vertrekken en om 13u55u wacht Albert mij op aan het station in Ingelmunster.

Maar ik had de Belbus besteld om 13u30 aan het Rusthuis, ik moet nog een treinticket kopen ik heb gevraagd of ze me vroeger komen halen en dat is nu om kwart voor 13u.
Nu, ik zal de trein dan zeker niet missen, ben dan op mijn gemak om een ticket te kopen! Wel merci, zware bevalling om in Ingelmunster te geraken, dat de bus nu juist vandaag moet staken!
Het zal wel lukken!
Gisteren tamelijk veel bezoek gehad, mijn appeltaart stukken makkelijk kunnen opwarmen in de microgolf.
Samen naar het WK gekeken en gezien dat Matthieu ook maar een mens is!
's avonds het dansen van 4 opgenomen, eerst naar Sven de Leyer gekeken op één, dan kon ik al naar het dansen kijken en de reclame doordraaien. Ik vind Kelly Pfaff de terechte winnares, ze is de soepelste danseres van allemaal. Dat de kijker nu ook mag stemmen zal misschien in het nadeel uitvallen van Nancy uit Thuis, ze deed nochtans flink haar best gisteren! Alhoewel, Kristoff heft wel veel fans maar hij is een stijve plank en moet nog veel leren voor hij danser is, benieuwd wat ze daarmee gaan doen!
Nu met Viktor hebben ze dat toch handig geklaard met dat bed en zo het opwekken van emoties, hij haalde een zeer goed resultaat zonder veel te dansen!
Nu ga ik voortdoen dat ik me niet moet haasten doeiiii
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

01 okt 2019, 08:53

Afbeelding
Oud maar niet Out

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

01 okt 2019, 09:13

Goeie natte morgen,

Zondag was het niets speciaals behalve dat ik de politie aan de zaal gehad heb en mij als verantwoordelijke heb moeten laten noteren. Er was niets aan de hand wat ze zelf hebben kunnen vaststellen, buren hadden hun opgeroepen ( ze dachten gebroken glas gehoord te hebben ) ?????
Dat zijn mensen met vooroordelen die zomaar iets verzinnen om een feest te verstoren. Er gebeuren wel vreemde dingen in Houthalen staat bijna dagelijks in de krant. Moest ik nu niet zelf terplaatse zijn geweest zou ik ook weer gedacht hebben van ja het is weer zover, maar nu weet ik dat er ook ten onrechte veel kabaal gemaakt wordt.
Vandaag moet ik later gaan om te kuisen, mijn enveloppe kan pas tegen 16u30 langs komen :mrgreen: en ik moet zorgen dat de zaal goed verwarmd is tegen 18u00 dan komen de ouders met hun eerste communicanten voor volgend jaar.

Maar goed dat ik een groot bed heb anders mocht ik langs bed op het matje liggen van Indy'ke

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

01 okt 2019, 10:04

Goedemorgen vanuit een winderig en nat West-Vlaanderen!
Is echt snertweer bah...
Niet speciaals vandaag, eerst nog ons huisje een natte beurt geven, dan eten maken, zijn verse spruitjes met kotelet, en misschien deze namiddag eens tot bij mijn make.
Morgen komt mijn vriendin vanuit Koksijde naar hier gespoord, dus dat word weer een gezellige babbeldag hopelijk is het dan droger weer!
En gisteren was het pedagodische studiedag en had mijn man een dagje verlof en het werd een topdagje met mooi herfstweer en een boswandeling...
Afbeelding
Ik ga verder met mijn huishoudelijke taken daag...
You only have one life...live it!

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

01 okt 2019, 10:17

Afbeelding

Goedemorgen

Hier alles OK.

Kindjes zijn op weekend geweest, kleintje zend dagelijks berichtjes met foto nu ze een gsm heeft.

Veveke, fijne herinneringen, waar is de tijd . Kom nog regelmatig in deze zaak. Is heel mooi geworden na de restoratie van gebouwen op binnenkoer.

Kleinzoon is zijn werk kwijt en met hem nog vele. Tomas Cook in faling.😢

Nog een fijne dag wij gaan op de korte draai, Stafke zijn rug wordt weldra behandeld, nog even geduld. Of hij dan meer uit zijn zetel zal komen is nog de vraag. 🥺

Tot later heb niet veel taterwater,

Corry
Laatst gewijzigd door corry op 01 okt 2019, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.