Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

16 okt 2020, 09:30

Goedemorgen allemaal!
Na enkele dagen ons make hier is het vandaag ons Elise die hier het mooie weer maakt!
Afbeelding
Ja ze word verwend...maar dat is de taak van een oma hé 😄
Mooi herfstplaatje meme-rietje!
Omadina dat is toch wel heel erg spijtig hoor voor Guy dat zijn kinderen niet naar hem omkijken!
Yvette hopelijk kunnen ze jou hoge bloeddruk met een pilletje normaal krijgen!
Rita is heerlijk dat jullie zo samen genieten van de natuur...ik hoop van dit alles ook te kunnen doen volgend jaar als mijn wederhelft op pensioen gaat!
Ik zit nog in mijn pijama...alles op het gemak hoor vandaag...misschien eens naar het bos deze namiddag met Elise!
Wens jullie allen een fijnnweekend daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

17 okt 2020, 08:52

Goeie frisse morgen....

Na het nieuws van gisteren heb ik slecht geslapen.
Alles nog eens nagepiekerd en tot de conclusie gekomen dat de regels goed opvolgen het enige is wat we er zelf kunnen aan doen.
Hopelijk volgt iedereen ze hoe zwaar het voor sommigen ook is.
'k heb wel te doen hoor met die mensen die hun brood moeten verdienen met en in de horeca.

Plannen voor vandaag ???
Die zijn er nog niet, alleen straks naar de markt gaan om vis en groenten/fruit.

Veve, ze is één en al ernst :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

17 okt 2020, 09:13

goeie grijze morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

17 okt 2020, 10:52

Goede morgen,

ja, ik denk dat we allemaal van dezelfde mening zijn. We volgen de regels goed op. Hopelijk is het nu tot iedereen doorgedrongen....
Ik ken ook enkele mensen uit de horeca , en ja die zijn natuurlijk het grootste slachtoffer. Take-away maaltijden aanbieden is een hulp, en daar zal ik dan maar geregeld eens iets halen, deed ik de vorige lock-down ook al.

Vera-Maria, heel mooie foto van Elise, 't wordt een mooie meid, mmm, lekkere snoepjes, lust dat ook !

Morgen komt mijn oudste kleindochter om nog een beetje uitleg te geven over mijn nieuwe smarth-phone. Ik kijk er al naar uit ! Als klein meisje was ze veel bij mij, en als ik naar mijn werk ging voerde ik haar naar school. Ze is het zeker niet vergeten, kan nog grappige herinneringen ophalen.

Groetjes aan jullie allemaal !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

17 okt 2020, 13:19

Mjamiemjamie
dat heeft gesmaakt
een lekker dikke roggevleugel, gebakken in boter met kappertjes, puree en een baadje sla.

De corona-app had ik geïnstalleerd maar heb hem er al terug afgehaald. 'k zie er echt het nut niet van in en denk ze weten al meer dan genoeg over ons en mocht ik besmet raken verwittig ik zelf wel diegenen met wie ik contact gehad heb.

Deze namiddag nog eens naar 't zeetje, wandelingetje, window-shopping en terrasje... het laatste :roll: voor lange tijd.
Oud maar niet Out

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

17 okt 2020, 14:35

Goede middag,

Deze middag was het voor mij een gewone boterham... maar wel lekker brood ;-)
Wat het vanavond wordt weet ik nog niet.

De corona-app heb ik wel geïnstalleerd. Ik doe alles als het maar helpt dat virus onder controle te krijgen. Ik begrijp niet goed hoe de app werkt maar hoop dat mensen die het kunnen weten dat wel weten. Enfin "baat het niet dan schaadt het niet". Van mij weten ze toch al alles (behalve wat er zich in mijn hoofd afspeelt) - geheimen heb ik niet ;-)
En ondertussen zit ik hier weer in mijn eentje. Vrijwilligerswerk uitgesteld tot einde november, de lessen worden gestreamd, voetbal had ik al langer stopgezet, geen etentjes met vrienden, geen terrasjes... Gelukkig mogen we wel nog buiten komen gedurende de dag en ons met de auto verplaatsen.
Het zijn zeker niet alleen de jonge mensen die de regels aan hun laars lappen. Gisteren tijdens een wandeling met mijn zus kwam ik een groep wandelende senioren tegen, druk babbelend, weinig afstand, geen mondmaskers. Waarschijnlijk hebben zij ook nog allemaal knuffelcontacten met kinderen en kleinkinderen die allemaal nog naar school gaan en sporten, jeugdbeweging... tel maar eens uit hoe het virus zich zo snel kan verspreiden.
Ik las deze morgen volgende tekst en kan het helaas alleen maar beamen:

Meer en meer groeit in mij het besef dat covid-19 niet onze vijand is. Noch de overheid en haar beperkende regels. Het werkelijke gevaar in deze crisis zijn wijzelf en de wereld die we hebben gecreëerd. Een wereld van schaamteloos egoïsme, diepe verdeeldheid en oeverloos gemekker. Lang leve het vrije westen. We zijn zo eigenwijs en vrijgevochten dat we niet eens in staat zijn om samen dit coronavirus eronder te krijgen en onze economie voor een catastrofe te behoeden. We gaan kapot aan meningen.
Anno 2020 zijn er teveel mensen die denken dat adviezen en maatregelen van de overheid niet voor hen bestemd zijn. Die geen enkel gezag verdragen en acteren alsof ze alleen op de wereld zijn. Die bij de minste tegenslag in hun leven beginnen te piepen en naar een ander wijzen. Mensen die de coronaregels achteloos naast zich neerleggen en vervolgens aan de overheid vragen om de economie te redden. Aan hen gaat de wereld kapot. Niet aan covid-19.


Maar genoeg gezeurd... Proberen positief te denken en tevreden te zijn met alles wat wel nog kan.

Na een grijze ochtend komt de zon er nu een beetje door - tijd om nog even de benen te strekken en een wandeling te maken.

Groetjes aan iedereen en nog een fijn weekend!
Viv

Wat betekent dit nu? Heb ik contact gehad met iemand met corona of heb ik één contact gehad met iemand die de app gebruikt? Moet ik nu actie ondernemen? Ik zal het wel horen zeker...
Afbeelding

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

17 okt 2020, 15:20

Vera-maria, raar om Elise met een bril te zien maar ze is en blijft een knappe meid!

Ik weet niet waarom de horeca weer de dupe is en vraag me af hoe ze dat bepalen?
Ik ben het er volkomen mee eens dat de Corona cijfers naar omlaag moeten maar of dat zal helpen? De jongeren zullen zich nu misschien een bak bier kopen en die samen privé en onveilig uitdrinken? Ik blijf zoveel mogelijk binnen wat met mijn schommelende bloeddruk wellicht het beste is! Vanmorgen was mijn bloeddruk 10.8 dus heb ik mijn ochtendpil om mijn bloeddruk te verlagen niet ingenomen. Vanavond zal die wel weer veel hoger zijn of: ik krijg er een punthoofd van en ben heel blij maandagnamiddag bij de cardioloog terecht te kunnen!
Gisteren heeft Christa me nog aardappelen en groenten gebracht want de kans is groot dat ze weer van thuis uit zal moeten werken en dan komt ze minder langs natuurlijk.
Ik heb vanmorgen soep gemaakt van verse kervel mens dat vind ik lekker! Christa kocht dat bij een groenteboer, hier in de Carrefour verkopen ze dat niet alleszins niet zo vers en ik ga er niet graag omdat ik het er niet zo veilig vind, alleen in nood en dat is intussen al weken geleden!

omadina veel plezier met uw kleindochter morgen! schone jongedame trouwens!

Mooie tekst Viv, de Corona teksten zullen nu wel weer opduiken. Ik zal volgende week mijn Krantje schrijven als het gaat tenminste, eerst nog afwachten wat de cardioloog maandag zegt over mijn "schommel"bloeddruk!
Allez morgen de Ronde, er zal veel TV gekeken worden, minder gevaarlijk!
Dag allemaal, goed weekend!
Ivette

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

17 okt 2020, 18:52

Jullie hoekje is weer bijna 1.000 berichten rijk.Hop naar een nieuw dus;
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet