Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

01 apr 2020, 17:58

Beste mensen,

succes met jullie nieuwe hoekje


Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

01 apr 2020, 19:32

WHAW, heb ik de eer om de deur te openen.
Hoort daar geen drink bij ?
Santé Redpoppy !

Oei, nee 't mag niet.

Fietsen in de vrije natuur, het voelt zo goed aan.
We zijn net onder de 50 km gebleven, dus het mocht; wel ff de provinciegrens over, zelfs de taalgrens.

Terug langs Z...... ???
Wie weet het ?
Zie maar eens naar de kerktoren en de gedenkplaat op de kerk.

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

02 apr 2020, 08:48

goeie morgen allemaal
vandaag voor de een, een blije dag
voor een ander triestige herinnering
https://www.youtube.com/watch?v=1gEF2b3x8pg

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

02 apr 2020, 09:42

Goeiemorgen

Meme-Rietje, niet te geloven dat het al vier jaar is.
Ik zie hem nog zo voor me, hoe hij kon genieten van kleine dingen.
Probeer jij maar te blijven genieten van alle mooie dingen die je samen hebt beleefd.
Dikke knuffel !

Karnemelkstovers vandaag op het menu .

Wat er verder op het programma staat moet ik nog uitdokteren. Niet moeilijk hé want er is heel weinig keuze :mrgreen:

'k zou zo graag gaan helpen bij mijn dochter want die heeft het nu extra zwaar.
Als CEO extra zorgen, thuiswerk en die vergaderingen voor het scherm zijn extra lastig.
Het begeleiden van kleine B met het schoolwerk en ze krijgt er blijkbaar heel veel komt er dan nog bij.
Haar huishoudhulp komt niet, strijk hoopt zich op.
Boodschappendienst die ze normaal gebruikt lukt ook niet.....

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

en oma zit thuis met een overschot van tijd :roll:
Oud maar niet Out

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

02 apr 2020, 10:12

Goede morgen,

Mémérietje, al 4 jaar, wat gaat de tijd vlug, een schat van een mens, heb er ook mooie herinneringen aan, blij dat ik hij mee was op onze samenkomsten. Zorg goed voor je zelf en koester maar de mooie dingen, samen met je kinderen en kleinkinderen.

Ja Ritavdm, ik kan het me goed voorstellen, jij hielp zoveel bij je dochter, het is nu een zware tijd, voor werkende moeders zeker nog meer. Mijn dochters zeggen dat ook, had gisteren Nathalie nog aan de lijn, zou met haar twee meisjes, Luna en Maïté met Pasen twee dagen komen, twee dagen zee, ze zagen er al naar uit. Maar nu kan dat natuurlijk niet en ze moet het ganse Paasweekend werken, staat op Intensieve.

En toch mogen we zeker de hoop niet laten zakken, en ons strikt aan de regels houden, en hopen dat we vlug beter nieuws krijgen.
G. belde vanmorgen dat hij zich niet zo goed voelde, zal dus niet komen eten. Ik vroeg of hij zijn koorts gemeten had, dat had hij niet gedaan. Ik heb het secretariaat van zijn huisarts verwittigd, die zou hem eens bellen. Ik hoop dat het niet erg is, maar geduld is zeker niet zijn beste gave, dat is wel met meer mannen zo, denk ik.

En toch doet het weer zijn best. Ik zal van namiddag ook maar eens een klein fietstochtje maken, eens iets anders dan wandelen.

Maatjes, we kijken allemaal uit naar betere tijden, maar ondertussen blijven we optimist .
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

02 apr 2020, 10:14

Afbeelding

Een jaarlijks weerkerende foto

Afbeelding

Kleine meisjes worden groot.

Wat een ellende, dochter mag ons niet meer bevoorraden, woont in Oudenburg, werkt te Oostende.
Plan, daags voordien in de nabijheid van haar woning onze inkopen doen.
Dag erna alvorens naar haar werk te rijden ( heeft werk uurrooster mee, papieren van Stafke zijn ingreep)
met onze boodschappen toch tot hier te raken om nadien haar werk in Oostende aan te vatten.
Heb al gezegd indien ze je niet doorlaten bel me ik kom tot daar en dan laden we het over.

De meeste angst is voor Stafke, hij zou deze virus niet overleven. Huisdokter vond het ook een goed gedacht in onze kot te blijven.
Nu antwoordde onze dokter aan de telefoon na de vraag of hij geen attest van noodzaak kon schrijven. , Gij kunt toch zelf rijden. Inderdaad dat kan ik.

Het probleem vele oudere wonen hier , kinderen wonende een dorp verder niet tot bij hen raken. De kust is gesloten, misschien met recht en reden. Ze vragen zelfs de bevolking te melden als ze een tweede verblijven spotten. Ik zou zulk iets nooit doen.

Tot zover onze bekommernis, ieder heeft het zijne, gezond blijven een van de voornaamste.

Groetjes
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

02 apr 2020, 12:49

Goede middag,

De zon doet nog steeds haar best. Is toch een "oppepper" in deze moeilijke coronatijd.
Knuf Meme-rietje, trieste dag - je zal de knuffel van je kleinkinderen nu extra missen.
Heb je man ook mogen ontmoeten - hij wordt hier in de Oase zeker niet vergeten!

Gisteren genoten van de lentewandeling - was de stad eens uitgewandeld maar voor het echte "groen" was het te ver. Toch mooie bloesems gezien.

Jonge thuiswerkende moeders hebben het nu extra druk. En Rita, ik kan geloven dat je nu je dochters zou willen helpen. Ook de mama van mijn petekind heeft het erg druk. Zij werkt als ergotherapeut in een psychiatrisch ziekenhuis. Haar afdeling (dagopvang) is gesloten maar zij wordt nu elders ingeschakeld. Haar kinderen (11 en 13 jaar) blijven nu alleen thuis. Ze krijgen een dagschema van haar met schoolwerk maar ook ontspanning. Zij maakt oa zoektochten met opdrachten (binnenshuis en tuin) en daar worden de grootouders (en ook de meter) bij ingeschakeld via whatsapp. Is leuk voor iedereen en zo gaat de tijd wat vlugger.

Omadina blijft Guy nog bij jou eten? Toch maar voldoende afstand houden en tafel enz. ontsmetten na zijn bezoek.
Gisteren stond hier een vriendin aan de deur toen ik thuis kwam van de wandeling. We hebben wat bijgepraat op de stoep met voldoende afstand. Was enerzijds blij met haar bezoek maar tegelijk was ik ook een beetje bang. Ik laat alleszins niemand binnen. Winkelen beperk ik ook tot maximum 1 keer per week.

Corry, is er geen dienst die de boodschappen thuis brengt? Informeer eens bij de gemeente. Jullie blijven inderdaad best thuis. Online verkoop is ook een mogelijkheid.

Rita op jouw menu "karnemelkstovers"... dat is mij totaal onbekend.
Wens je smakelijk eten - zal wel lekker zijn want wie zou nu iets klaarmaken dat zij niet lust :-) :-) :-)

Foto's genomen in Zandvoorde?

Ik weet nog niet wat ik ga klaarmaken straks - inspiratie en goesting van het moment zelf... Eet 's avonds warm - gewoonte gebleven van toen ik nog ging werken.
En nu een boke :-)



Afbeelding

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

02 apr 2020, 13:20

VIV, google maar eens karnemelkstovers, Jeroen Meus lust het zelfs :wink:

Inderdaad Zandvoorde !

NU : stapschoenen aan en toertje in eigen dorp.
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

02 apr 2020, 16:53

Onze wandeling zit erop !

De oogst van vandaag :

zo maar in de graskant ergens ten velde, 'k had ze willen plukken maar heb ze toch maar laten staan voor de andere wandelaars, alhoewel 'k heb er geen gezien.


Afbeelding

en de boer die ploegde voort :


Afbeelding

wat ze niet kunnen/mogen verkopen moet vernietigd, 'k had echt zin om mijn zakken te vullen maar 'k had geen zakken :lol: :


Afbeelding

en daar komt de nieuwe oogst al :


Afbeelding

Afbeelding

Nee niet de Heilige Corona :wink: maar toch de moeite om er een fotootje van te nemen :

Afbeelding

Afbeelding

Helaas naast al dat mooi ook dit :

Afbeelding

en op het eind van ons doodlopend straatje :

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

02 apr 2020, 23:24

Goedenavond allemaal!
Mooie foto’s Rita, spijtig van die appelen en dan dat weggegooid verwarmingselement amai!
Omadina, ik dacht toch dat het verboden is om bij elkaar op bezoek te gaan?
Viv en heb je een keek gebakken?
Corry de meisjes zullen Poesie ook wel missen denk ik, maar ik veronderstel dat ze nu thuis zijn bij hun mama en Tom!
Meme-rietje dikke knuf...mijn papa was vandaag 11 jaar gestorven en vorig jaar had ik mijn make gehaald want dat is geen dag om haar alleen te laten zitten, maar dit jaar heb ik enkel met haar eens kunnen bellen!
Zijn naar de huisarts geweest voor mijn wederhelft ja hartklachten hé.
Anders niet speciaals te melden Oja mijn breiwerk is af...enkel nog aan mekaar naaien en afwerken yeh!
Elke keer als ik die trui zal aandoen zal het mij herinneren aan het corantijdperk!
Zo ik ga naar bed daag...
You only have one life...live it!

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

03 apr 2020, 08:58

Mooie natuurfoto’s , Rietjes jullie maken er het beste van.

Wij hebben een oplossing voor onze bevoorrading.
Dochter heeft via de dokter papieren laten invullen tot aanvraag als mantelzorgster, is op haar werk aanvaard en ook de RVA heeft zijn goedkeuring gegeven. Met het papier van de RVA kan ze zonder problemen naar ons komen. Haar buurman , politieagent maakte haar daarop attent. Deze had ook zulk een aanvraag.

De ingreep van mijn ventje lag aan de basis van deze aanvraag. Telt voor 3 maanden en kan verlengd worden.

Het wordt moeilijk afspraken te maken met zijn allen samen te komen voor de communie van Rhune en verjaardagen. Wij zijn de enige die vrij zijn .Als het dit maar is denk ik dan.

Hou het veilig, en doe beroep op hulp indien nodig. De Haan zet studenten in die hun diensten aanbieden om boodschappen te doen. Wij werden opgebeld of we er ook nood aanhadden . Buurvrouw heeft gisteren er gebruik van gemaakt.

Rietepetietje, vergeten nooit, een plaats geven, al zullen er altijd moeilijke dagen blijven .🤗❤️

Stafke, wandelt in overdrive, dag nadien totaal van de kaart door vermoeidheid. Slaapt gans de dag en voelt zich niet goed.
De volgende wandeling na dagen niets doen weer hetzelfde , nooit krijg ik rust. . De angst stuurde mijn bloeddruk de hoogte in.
Zijn hart is herstellend hoe breng je dit over .....gisteren eens goed mijn gedacht gezegd, beloofde het kalmer aan te doen.






Groetjes en wees voorzichtig 🤞
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

03 apr 2020, 09:27

Goeiemorgen

Al lijkt het voor mij al halfvoormiddag want om 5 zat ik al beneden de krantenman op te wachten.
Krant dus al helemaal uitgelezen; mailbox uitgedund en mailtjes beantwoord.

Mijn teveel aan tijd heb ik gisteren ook eens benut om mijn verzameling doodsprentjes wat te ordenen.
Er worden er teveel en 't is niet echt mijn ding maar ik heb het indertijd overgenomen van mijn schoonvader en wil het nu ook niet wegmaken.
'k heb mij wel al beperkt tot eigen gemeente (waar we nu wonen), de gemeente van W (door schoonpapa) en familie.

Menu : W gaat straks naar de beenhouwer en brengt wel iets klaargemaakt mee.
Hij moet naar de bomma gaan wuiven en was ophalen.


Deze namiddag dan mogen we naar de Bib een lading boeken gaan afhalen.😊😊

Corry oplossing gevonden opdat dochter toch bij jullie kan komen. Goed zo !

Hier voorlopig ook geen communiefeest voor Maurice, 't zal iets voor het najaar zijn.
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

03 apr 2020, 09:27

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

03 apr 2020, 11:05

Goede morgen,

Hoop maar dat jullie het allemaal goed maken, en dat jullie op de één of andere manier toch wat plezier kunnen beleven. Gelukkig zijn er nu de nieuwe media, dat we met elkaar kunnen babbelen, en elkaar zelfs kunnen zien. Zo houden we de moed er in.

Corry, hier is er ook een dienst voor boodschappen te doen voor mensen die dat willen. Wees toch maar voorzichtig, zeker voor Stafke.
Corry, ik zou de mensen ook niet verklikken die naar hun tweede verblijf komen aan zee. Het is natuurlijk verstandig dat ze nu niet komen. Alles is toch dicht, restaurants, cafés, winkels...

G heeft gebeld naar zijn huisarts, deze gaf hem de raad regelmatig zijn temperatuur te nemen, hij had toch maar 37,5, dus erg was het zeker niet, en een dafalgan te nemen. Hij belde vanmorgen dat hij zich beter voelde. Ik denk dat het meer mentaal was dan fysiek, dat hij zich ziek voelde.
Vera, als je niet ver van elkaar woont, in dezelfde gemeente, denk ik wel dat je mag in elkaars huis komen, maar nu zal hij toch "in zijn kot" blijven.

Vanmiddag zal ik dus een kalfslapje , een slaatje en frietjes eten. Die frietjes ga ik afhalen aan de frituur, hier 5 minuutjes vandaan, ze zullen klaar zijn, heb opgebeld. Het is al zo lang geleden dat ik eens frietjes heb gegeten... zal wel smaken.

Hou jullie allemaal goed, en we doen ons best en blijven optimist.
Vele groetjes ! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

03 apr 2020, 17:13

Onze namiddag was goed gevuld.

We zijn begonnen met een bezoekje aan de Bib.
Nee ze is niet open maar op aanvraag konden boeken opgehaald worden, die een leve bib-bediende klaargelegd had.

Aansluitend hebben we een wandelingetje gemaakt langs de waterkant :


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ons laatste doel was de Co...t :|
maar daar was het echt niet te doen, men stond aan te schuiven in een hele lange rij :roll:
dan zijn we maar naar de S...r gereden ook heel druk maar toch ietsie pietsie kalmer;
we kunnen weer verder voor een weekje, versb rood en vlees niet maar dat kunnen we gelukkig nog altijd hier in 't dorp krijgen.
Oud maar niet Out