Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

13 okt 2020, 11:41

ben juist terug van mijn wandelingske op het wandelpad
in de regen maar Quickie was vlug zijn karreke gedraaid
en geloofd het of niet
maar de gemeentearbeiders waren bezig met het gras af te doen
op het wandelpad in de regen en de bladeren plakten overal aan
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

13 okt 2020, 13:17

Goedemiddag allemaal!
Regen en wind pfff een snertweertje is het!
Michelly, we blijven hier met zijn allen voor je duimen, dikke knuf!
Mooie meiden hoor je dochters Omadina!
Ons mama is weer thuis van gisterennamiddag en het gaat voorlopig goed...ze heeft nu wel een rollator nodig bij het stappen...ben bij haar gebleven tot als de verpleegster ‘s avonds kwam....heb gezorgd voor make’s avondeten en haar ontbijt voor vandaag stond ook al klaar, en ik was rond 19 u weer thuis!
Deze morgen moest ik naar de pedicure en ben ik al naar ons make geweest om eens te kijken hoe het was, ik ben er gebleven tot als mijn zus toekwam en zij ging bij ons mama blijven tot rond 17u!
Dus ben vandaag eens op mijn gemak en ga op mijn gemak mijn boek uitlezen!
Normaal ga ik deze avond naar de repetitie van het koor maar denk niet van te gaan door het feit dat die coronabesmettingen stijgen!
Gisterenmiddag was ik naar de apotheek om onze griepvaccin te halen en je moet overal in het centrum van ons stadje een mondmasker aan, liepen er daar 5 studenten rond...2 met mondmasker en 3 zonder, heb hen erover aangesproken maar die deden alsof ze doof waren...man dat is toch ergerlijk!
Morgen en donderdag komt ons make een hele dag naar hier, ik ga ze halen nadat de verpleegster haar gewassen heeft en breng ze dan rond 17u30 weer naar haar appartement want om 18u komt de verpleegster dan om haar slaapkleed aan te doen.
Ik ga mijn boek uitlezen daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

13 okt 2020, 19:59

Deze namiddag op verkenning geweest in de nieuwe buurt van zus, goed voor zo'n 8 wandelkilometer.
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

14 okt 2020, 07:30

Afbeelding

Goedemorgen,

Veveke, je make heeft dochters uti de duizend. ❤️ Zij was er voor jullie nu zijn jullie er voor haar. Het ontroerd me.
Vandaag naar de notaris een aanvullende keuze laten bijvoegen. Zorgvolmacht, wil zeggen indien een van ons beide geestelijk niet instaat is om financiële transactie te ondertekenen andere partner het alleen kan.
Bankdirecteur rade het na laatste bezoek aan.

Ondertussen Staf op, ik zit hier al vóór 6 u.

Morgen autocontrole, garage doet het al jaren.

Groetjes en tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

14 okt 2020, 09:41

goeie morgen iedereen
vanaf het moment dat ventje niet meer kon tekenen
hebben toen nog problemen gehad want 35j. geleden moest het de man zijn die tekende
wand toen zijn inkomen op mijn rekening kwam, dat kon niet, ik kon er mee weg lopen
heel veel problemen gehad om een normaal leven te hebben

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

14 okt 2020, 10:20

Gisteren had ik nog veel moed: heb bij de kapper een permanent geboekt voor 's morgens en 's middags een dagschotel in Molendries hier in Gits met mijn twee oppassende "taxi" buren. Maar in de vooravond werd mijn bloeddruk weer heel hoog, heb naar de huisarts gebeld die me zei welk pilletje ik moest nemen. Al dat Corona slechte nieuws is ook niet bevorderlijk maar met hulp van wat Zolpidem heb ik toch goed geslapen. Vanmorgen weer naar de huisarts gebeld: ik mag om 17u op controle voor een cardiogram, dan zal ik meer weten. Hopelijk geen te slecht nieuws want de klinieken zijn al vol genoeg!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

15 okt 2020, 08:47

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

15 okt 2020, 09:01

Goeiemorgen

Meme-Rietje, je hebt weer eens het juiste plaatje op de kop getikt.
"Van piekeren zal je niet vrolijker worden"
een waarheid als een koe maar soms toch eens moeilijk.

Ivette, resultaat ????

Menu : soepvlees met erwtjes een worteltjes en mosterdsaus.... zoals bij moeder thuis.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

15 okt 2020, 09:09

Goedemorgen allemaal!
Corry wij zijn vorige week naar de notaris geweest op aanraden van de bank voor een zorgvolmacht, we zijn nog wel betrekkelijk jong maar je weet maar nooit!
Zijn drukke tijden hier ten huize van....gisterenmorgen voor ik mijn make ging halen heb ik eerst rondom ons huis alle vensters gewassen en een strijkje weggewerkt en nu sta ik in de startblokken om boodschappen te doen en dan om 11u ons make ons op te halen! Heb een foto genomen van ons make en doorgestuurd via ons whattsappgroepje naar mijn zussen en broer...
Afbeelding
En morgen komt Elise een ganse dag want het is geen school!
Deze namiddag ga ik naar de zangles ons make kan gerust alleen blijven hoor!
Zo ben er mee weg nog een aangename donderdag daag...
You only have one life...live it!

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

15 okt 2020, 10:17

Goede morgen,

Dank u wel mémérietje voor je mooie plaatje en de mooie tekst. Al dat gepieker , zeker de laatste tijd.... als iedereen nu eens deed wat moet, dan zou iedereen weer wat vrolijker en gelukkiger kunnen zijn.

Yvette, oei, dat is wel jammer dat je plannen zo in duigen vielen, hopelijk kan je huisarts je verder helpen met je medicatie. Mijn mama had ook een hoge bloeddruk, voelde zich niet echt ziek maar moest toch wel pillen slikken, dat herinner ik me nog.

Mooie foto van je mama Vera-Maria, jullie leggen haar in de watten, dat is mooi ! Geniet maar van jullie samenzijn !

Vandaag zal je toch niet natgeregend worden Ritavdm, als jullie gaan fietsen. Het is wel frisjes, maar inderdaad fietsen in de regen.... vind dat ook niet leuk. Dan nog liever wandelen met de paraplu.

En ik ben wel blij, ja, we mogen toch verder tennissen, ons dubbel-spelletje, wel afstand respecteren en nog wat maatregelen navolgen, en met open deuren, we kunnen langs beide kanten van de zaal twee dubbeldeuren open zetten, en na het sporten direct naar huis want geen kleedkamer of douches.

G. tennist niet meer, hij ziet het niet meer zitten, is ook trager geworden en kan niet meer zo goed bewegen + zijn andere problemen, het is misschien wel best zo. En ja, ook andere dingen worden moeilijk voor hem, maar dan vraagt hij een afspraak in de bank, heeft daar een vertrouwenspersoon. Ik raadde hem dat aan , was eerst wantrouwig maar is er nu tevreden mee. Ik vraag me soms af hoe lang hij nog zelfstandig kan blijven.... is eigenlijk mijn zorg niet meer, maar zijn kinderen ziet hij nooit, en moet ze altijd zelf opbellen, ik begrijp het toch niet, hij heeft nochtans veel voor hen gedaan vroeger...

Voor jullie allemaal, nog een heel mooie dag ! Hou jullie veilig !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

15 okt 2020, 11:28

Weeral bijna middag...

maar 'k heb mijn voormiddag goed gevuld, kasten uitgeruimd in de berging.
Gisteren al boven aan het ruimen geweest, nu nog afspraak maken voor het containerpark.

Nog geen nieuws van Ivette ??? Hopelijk komt er toch vlug goed nieuws.

Dat de jeugd de grote slachtoffers zijn van Corona, zoveel dat ze niet meer mogen en kunnen, daar ben ik het mee eens
maar helaas beseffen ze het zelf niet genoeg en houden zich daardoor dan ook niet aan de regels; een groot gedeelte dan toch.

Oma-Dina, 't is mooi tussen de regels te lezen je bezorgdheid nog steeds om G. ondanks alles.

't zal wandelen worden straks in de bossen....
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

15 okt 2020, 17:35

Dag maatjes,

Christa heeft me gisteren naar de huisarts gevoerd anders zou ik te voet gegaan zijn want ik vertrouw me momenteel niet op de fiets.
De huisarts heeft een cardiogram genomen en naar mijn hart geluisterd. Gevolg: ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt in het AZ van Rumbeke: daar kon ik alleen nu maandagnamiddag terecht (als Vicky kwam kuisen) of anders kon het pas eind november.
Mijn gezondheid gaat voor alhoewel het maandag zwaar zal worden: 's morgens moet ik in het AZ Bruggesteenweg in Roeselare mijn 3e gelspuit halen en dan in de namiddag voor dat onderzoek. 's Morgens kan ik met de 2 bussen weg en mijn allerliefste dochter zal in de namiddag een uurtje vrij nemen om naar Rumbeke te voeren.
Intussen is het kuisprobleem ook opgelost: Vicky komt dinsdagnamiddag: oef!
Ik zal toch blij zijn dat ik al maandag bij de cardioloog kan want mijn bloeddruk blijft heel hoog en maakt me bang, nu zeker geen Corona Nieuws volgen!
Gisteren het de huisarts gevraagd: ik mocht gemaskerd naar de kapper (ik zit daar toch alleen) en vanmiddag naar Molendries hier in Gits waar ik gereserveerd had met mijn
buren die zoveel doen voor mij. Het was er heel veilig: de tafels heel ver uit mekaar en het was er zeer lekker, hun weekmenu's staan op hun site,(keuze uit 3 menu's) verzorgde bediening op verwarmde borden ik koos voor rode zalm in bacon mijn buur voor steak met frietjes en slaatje. We kregen nog een gratis koffie met cake met onze Okra kaart!
Ik hou me kalm, zal me er wel (hopelijk)doorslaan!
Ik heb weer al veel aan mijn man gedacht die zo vaak naar de kliniek moest en nooit klaagde of ongerust was, ik ben daar een grote sukkel bij!

Rietjes, Vera-Maria mooie foto van uw make, Omadina blij om jullie te lezen!
allemaal groetjes uit Gits en tot later!
Ivette

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

15 okt 2020, 19:15

Mijn portie vitamine D heb ik gehad voor vandaag.

10 km door Heuvelland, altijd even mooie. Ik kom er zo graag terug.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had die toren 71 jaar geleden omgevallen dan was ik er nu niet meer, mijn wieg stond er pal onder.

Afbeelding

Hoe begin je daar nu aan, twee ijsjes en een mondmasker ?

Afbeelding

En natuurlijk mogen de paddestoeltjes niet ontbreken, 't is immers herfst

Afbeelding

Achteraf, een werk van barmhartigheid : de dorstigen laven. Buiten Coronaveilig.

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

16 okt 2020, 09:05

Afbeelding

Onbezorgd , goed omringd, wat brengt de toekomst voor dit klein meisje ?
Een heel andere wereld ? is de vraag.



Afbeelding
Kijk telkens vertederd naar de foto’s van baby’tje Eleanor. Herinneringen komen boven en die gaan naar ons twee achterkleinkinderen Rhune en Romy.
Romy weende wanneer ze gisteren voorbij de afslag op de baan naar ons passeerde..

Moeilijke tijden voor iedereen, voel me gelaten en onderga. Moet Staf er regelmatig op attent maken
handgel te gebruiken als we terug in de auto komen.

Wat er ook beslist zal worden er zullen altijd mensen zijn die het aan hun laars lappen.

Nog een fijne droge zaterdag

Corry







[/code]
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

16 okt 2020, 09:06

goeie morgen iedereen
mooie foto's weer

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan