In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2020, 20:51

Muddy Maddy mijn oprecht medeleven bij het overlijden van Hans.
Zo spijtig.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2020, 20:55

Wat heb ik vandaag zoal allemaal gedaan?

Naar de bakker gereden deze voormiddag.
Deze namiddag de grasoppers in plastiek zakken gedaan.
Kan ons dochter ze naar het containerpark doen.
Vier machines gewassen en gedroogd buiten op weekendtarief.
Gekookt: gebakken aardappeltjes/ tomaat/ hesp.
Spinazie al voor morgen klaargemaakt en gedeelte invriezen.
Die vers & gezond is altijd veel te veel.
Tevreden van mijn dagje.

Slaap lekker iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2020, 21:30

Nog efkes slaapwel komen zeggen
aan alle seizoentjes..
morgenvroeg ben ik er niet, ik moet
vroeg en nuchter bij de dokter zijn
voor bloedafname, nadien zien jullie
me wel verschijnen :wink:
Slaaplekker en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 sep 2020, 21:40

Hallo iedereen,

MM: innige deelneming bij het overlijden van Hans, moeilijke tijden voor Suus en voor jullie.Het was te verwachten, en toch schrik je ervan.Sterkte.

Clive: het waren stoofperen dat ik geoogst heb.Die zijn hard en moet je sudderen met een beetje witte wijn, suiker, aalbessengelei en een beetje citroensap voor de kleur.Is heel lekker bij bloedworst, ballekens , kip.Ik maak die klaar en vries ze in, voor in de winter.Manlief eet dat niet graag en ukkepuk ook niet( heeft er wel niet van geproefd).Wij aten dat thuis ook vaak.Ik denk dat je stoofperen niet vaak vind in de winkel.
Kweeperen heb ik ook staan, maar da's voor gelei.Nu staan er te weinig op om gelei van te maken.

Een luie namiddag , heb een boek gelezen terwijl manlief gaan fietsen was en Spaanse woef met de poten omhoog in de zetel lag.Die ligt nog zelden in zijn mand, sinds hij de zetel ontdekt heeft :D .De zetel in de veranda is ook zijn favoriet.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2020, 07:58

Afbeelding
@ Muddy Maddy , onze oprechte deelneming , in het bijzonder aan Suus.
Laatst gewijzigd door clive op 21 sep 2020, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2020, 08:21

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief is vertrokken naar Brussel, op 2 daagjes na, is dit de eerste keer sinds de eerste lockdown. Nu moet hij daar een week naar toe en dan weer 2 weken thuiswerk. Ga deze week vooral gebruiken om op bepaalde dagen, zoals vandaag, extra taken te doen. Wou vorige week de schoenen doen, dat is met toen niet gelukt, dus dat is mijn extra taak van vandaag. Doe ook alle zomerschoenen uit de dozen en blink deze op. Is een tijdrovend werkje, maar ga zo blij zijn als het gedaan is. Maar eerst ga ik meteen douchen en dan ga ik eerst het licht HH doen en de was, die kan ik vandaag nog buiten hangen. Moet dan vanavond om 19.30H bij de kine zijn. Ga dan douchen en kleed me om. En dan voor het slapen gaan nog eens een vlugge douche.

Matice deed het goed op de hondenplein gisteren. Maar dan is ook zijn lichtje uit na een uur onder commando staan. Zijn dan nog een terrasje gaan doen in het zonnetje, maar niet lang, want we moesten nog ontbijten, de ontbijttafel stond al klaar.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een zo'n mooi mogelijke maandag.
Liefs en een dikke sterkteknuffel is hier vandaag wel op zijn plaats.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 sep 2020, 09:12

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is gaan douchen. gaat deze middag pas naar de winkel om dat ik om 14 u naar de kine moet. Dinsdagmorgen dan bloedafname, moet nuchter zijn en woensdag komt Ir.
Hans zijn uitvaart is op Vrijdag om 14 u. we gaan een link krijgen om de dienst te volgen. Hij had toch zo graag gehad dat we erbij waren. Maar die vervloekte Covid.... hij is gestorven op wat het huwelijk van ventjes nichtje zou zijn. nu zal dat een datum zijn, die we zeker niet gaan vergeten. Ventje is wel niet zo opgezet met een sms van zijn collega die antwoordde: wij hebben hier ook verdriet: Dexter is ook overleden. Dexter was een Vlaamse reus! Ventje had zo'n moment van "WTF". ze vergeleek dus haar verdriet met dat van ons. Eerlijk gezegd, Ik voel zelf een ander soort verdriet en rouwen bij het verlies van een dier dan die van een mens. Het is vergelijkbaar maar anders. ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Ik heb wel m'n moeder niet verwittigd. die zou zo weer een rare opmerking kunnen maken. zal het wel vertellen aan Tom en mijn huisdokter en Ir, als ze vraagt hoe het is. Vrijdagmiddag is onze agenda vrij en zijn we incommunicado. gms op stil, telefoon naast de haak, internet uit, deurbel batterijen uit, enz.
Omwille van die sms en de toon ervan heeft ventje niet veel zin om Dinsdag op de buro veel van zegs te zijn mocht die collega die dag ook "uitwerk" doen. De ander zal wel meer begrip tonen en het zeker te horen krijgen waarop ik het dan 's avonds wel zal horen.
gisteren eens in de diepvries geneusd en daar calamares gevonden. nu weet ik waarom ik ze niet allemaal opgegeten heb. te vet en geen smaak. we hebben voor voorgerecht vandaag kaasballetjes met truffel en kreeftenstaartballetjes. ontdekt dat ik hier en daar nog een paar zakken soepballen halfleeg en bijna leeg liggen had. te samen gevoegd is dat weer een volle zak.
Morgen me bezig houden na de bloedafname met prei te snijden en selder. er is nog 1 aardappel over kan ik Coq-a leekie soup maken. vrij vertaald: prei met aardappelsoep dus. Er zit wel iets bij denk ik dus gaan we straks een surfen naar een culinaire site.
Denk dat we gaan moeten investeren in goede potten chili flakes en dergelijke meer nu Ventje de aanbiedingen niet meer bekijkt.
Wou daarstraks nieuw water in de afwasbak laten lopen en sneed mijn hand bijna open aan het spit dat erin ( onderaan) lag! ( Hij is ongelofelijk!)
Vanmorgen lag er weer kak voor de bak. Ventje was niet content en Gimly heeft onder de poot gekregen.
Ventje is nu naar de bakker en naar de beenhouwer.
Ik ga straks doen wat ik gisteren niet gedaan kreeg. morgen na de dokter en het halen van leesvoer kan ik alsnog de plekken van spuw in de gang voeden met marseillezeep. Dat Ir. er 's anderdaags nog een keer overgaat geeft niet. weet ik zeker dat de vloer gevoedt is en nog eens wordt.
Fijne dag seizoentjes, en Keep Safe.
Cats Rule!

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

21 sep 2020, 09:20

MM., even tussendoor :
Het winteruur gaat pas vanaf 25 oktober in hoor, dus nu nog even niet gaan piekeren. Is pas binnen een goede maand....
Lieve groetje voor allemaal !

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

21 sep 2020, 10:32

Ook mijn innige deelneming, Muddy Maddy.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2020, 10:49

Afbeelding

Goede bijna middag :wink: alle seizoentjes
Terug van de dokter, de bus was telaat vanmorgen :roll:
dus was het wat lopen om op tijd bij de huisarts te zijn
maar hij heeft er niks van gemerkt... BD was goed
en hij vindt altijd redelijk snel een ader om te prikken
dat gaat altijd vlot bij deze dokter, en ikke blij
want zo dikwijls moeten prikken als bij de vorige
dokter was niet aangenaam, ja die man werd ook ouder :oops:

Dank voor de overzichtjes ik heb het vlug overlezen...
sorry geen reactie, ik wens allen een fijne dag :wink:
Seffens nog naar de apotheek voor verse medicatie
en dan nog wat aan de kaartjes prutsen, het HH is
in sneltempo vanmorgen nog gedaan... :oops:
want ik was iets vroeger opgestaan...

Iedereen een aangename dag vandaag geniet van de zon :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2020, 12:32

Aandacht, aandacht !!!!

Vandaag begint de herfst heb ik op school geleerd.
Ik verhuis ons hoekje.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2020, 15:48

@ Dank je Helena, ik volg je :lol:

Op naar de herfsttopic :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".