In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2020, 14:20

Afbeelding

Zomer
Bijlagen
flower-1451676__340.jpg
flower-1451676__340.jpg (93.79 KiB) 4703 keer bekeken
flower-1451676__340.jpg
flower-1451676__340.jpg (93.79 KiB) 4703 keer bekeken

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2020, 14:22

Ja dames jullie zullen het met het lavendelveldje tweemaal moeten doen, want ik krijg het niet meer verwijderd uit mijn bericht. Ook al heb ik het bericht gewist.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 jun 2020, 14:35

goede namiddag
htv geef niet ,lavendel ruikt heerlijk
fijne dag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 jun 2020, 15:18

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, jij denkt daar altijd aan.

MM: speltbrood is lekker, ik geloof dat je wit speltbrood en licht bruin speltbrood hebt .Het smaakt zoals gewoon brood.

Hier is het platte rust, we zijn net thuis van een wandeling hier in de buurt.Manlief en Spaanse woef liggen uitgeteld in de sofa.Denk dat het een beetje te ver was :D .
Onderweg veel wandelaars en fietsers tegen gekomen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 jun 2020, 15:40

Fijne namiddag allemaal,
Bedankt voor de verhuis, MH, heeft wat geduurd eer ik hier nog eens kon geraken, maar je ziet, de aanhouder wint ! 😉
Alleen heb ik hier problemen met foto's downloaden, dinsdag is de telefoonwinkel open en dan ga ik er eens mijn licht opsteken. Vorige week ook daar moeten naartoe gaan voor iets dat niet meer ging, en vanaf dan kan ik niets meer downloaden, wat dan ook..... 🤔🙄
Hopelijk kunnen ze me terug helpen.....

Voor de rest hou ik het hier kalm, eens wat rust, vanaf morgen is er weer elke dag wat.... 🤔😉

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 jun 2020, 17:08

Dag seizoentjes allemaal ...
HVT : bedankt voor de verhuis naar de zomer :-D
Ik ben gisteren met broer en schoonzus naar de Eifel geweest ...Er waren nog maar heel weinig Belgen . Wel heel veel Duitsers die nu vakantie nemen in eigen land ...
Ik wens iedereen nog een fijne zondag verder ! Groetjes !! en veel moed en sterkte !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2020, 21:00

Afbeelding

Een fijne avond allemaal
ik ben onbewust hier op het zomerhoekje
van onze topic gekomen... Dank U Helena :lol:
ik ben nog laat, heb een lange telefoon gehad
en dan vliegt de tijd vooruit :roll:

Allen een goeie nacht, slaapwel straks en tot morgen...

Ja Helena, DIE muisjes hahaha :lol: :lol:
't was er misschien nog familie van... :D :D
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 jun 2020, 07:50

En een goede zomermorgen seizoentjes,

eerst kopje koffie, ontbijt en dan een kattenwasje en aankleden, aangezien ze zèèr warm weer voorspellen heb ik liever 's avonds dan een lauwe douche. met een fris geurtje, liefst een waar de muggen niet van houden.
heb gisteren tegen moeder moeten zeggen dat ik boven de was aan het doen was, anders kreeg ik de 'lag je nog in je bed' preek.( was al na 10 en)
hespengebraadje gelukt en alles was op en daarvan deze middag de afwas doen nadat we bedisseld hebben wat we gaan eten.( en liefst buiten)
heb een rare droom gehad waar alle mensen eruit zagen als Ferengi's. ( ziet, ik kijk toch te veel SF)
Straks de dokter en ik ga het nu eens uitleggen. verder mag ventje van zodra die in congè is mijn ziekenhuisprobleem oplossen. Gisteren was hij weer niet lief ( zou Suus zeggen) maar de laatste loodjes wegen zwaar. nog een week en 1 dag en dan vakantie!!!
Het is weer Staycation zoals altijd. Ben benieuwd welke buren er en voor hoe lang ze op reis gaan.
In het nieuws spraken ze van een aanslag op de brugse burgemeester. mijn moeder heeft nog voor een notaris met die naam gewerkt. dat stond daar bomvol antiek en een schone vleugelpiano. Zo een in 't zwart waar het stof direct gaat op liggen. Werd wel niet bespeelt.
Schoonzus heeft de kinderen ook muzikaal opgevoed in de ijdele hoop dat iemand pianovirtuoos ging worden. Nonkel aan schoonmoeders kant kan dat wel. die speelt heel mooie stukken.
Hij is ook een van degene die ventje ooit hebben leren vloeken toen de familie naar de kerk was! :D
Gisteren een stukje gekeken naar DS9 en dan dutje gaan doen. toch naar beneden gekomen voor Csi en Criminal minds.
Keek gisteren naar een reclame en zie daar hangen: de klok die ik zoek voor de keuken! zo'n kat met bewegende ogen en staart. prijskaartje: te veel. Is vintage en daar mag je veel geld voor vragen.
Morgen eens bellen naar dien van de verduisteringsgordijn en nogmaals naar Jan voor die tegel in de keuken. Alleszins zorgen dat de powerbank opgeladen is voor de mini- airco en ijskoud water en blokken voor de semi- airco. Ik ga nu nog een kopje koffie nemen en dan straks de meloenmelange eten. dan vlug opfrissen en naar de dokter. nadien ga ik ventje tondueuzen. en dan rust. heb een nieuw spelletje gevonden dat me ontspant.
Fijne dag seizoentje en hopelijk niet tè heet. Keep safe.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2020, 08:10

Afbeelding

@ HVT dank je wel voor de verhuis.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 jun 2020, 08:42

cAfbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, je was vroeg vandaag :D . Maar je had dan gisteren net als ik ook een flinke dut gedaan :D .

Gisteren met Matice naar de hondenschool. We zagen in de ochtend al dat hij iets teveel energie had en dat aandacht houden met zijn oefeningen moeilijk gingen worden. En de eerste 20 minuten heeft hij dan ook geen enkele oefening fatsoenlijk gedaan. Wat heeft hij dan wel gedaan, awel, de clown uitgehangen tot grote hilariteit van omstaanders die geen hond hebben maar wel elke zondag komen kijken. Gelukkig was hij na die 20 minuten moe en toen deed hij de rest van zijn oefeningen wel goed. Onze krullenbol is echt wel een clown maar een lieve.
Vrijdag gaan eindelijk zijn krullen eraf. Waren gisteren na de hondenschool nog even iets gaan drinken op een terrasje in het zonnetje. En daar gedraagt Matice zich dan weer voorbeeldig tot hij zijn speeltje beu is en dat laat hij dan merken door op mijn schoot te komen hangen en dan weten we dat het tijd is om naar huis te gaan. Die baas van de taverne waar we iets gingen drinken was wel een lieve. Die terrasstoeltjes zijn hard en ik zat daar niet goed op omdat ik op een stuk van mijn brace zit. En plots kwam hij aanlopen met 2 kussentjes voor mij, wat het zitten wat minder ongemakkelijk maakte. Dat vond ik echt wel lief van hem + het feit dat Matice zonder vragen een kom heerlijk fris water kreeg.
Weten jullie dat wij vorige zomer ook op een terrasje zaten toen we eens weg waren . Matice was toen nog klein. We vroegen een kommetje water voor hem en dat kreeg hij ook. En toen kregen we de rekening en tot onze grote verbazing was het kommetje water aangerekend voor de prijs van 5€ !!!!!!!!!! Vonden we er danig over voor kraantjeswater. Zijn daar nooit nimmer geweest.

Ga al zoveel mogelijk opruimen nu, manlief heeft een call en daar moet ik op wachten alvorens te douchen.

Ik wens elkeen een zonnige maandag. Dikke knuffel en heel veel liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 jun 2020, 09:30

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes :wink:
de 22 ste weeral, 't gaat weer vooruit :roll:

M-M druk weeral vandaag, afwassen en haren scheren
je kan het buiten doen het is mooie weer
de grote hitte komt vanaf woensdag.... dan kunnen
we weer puffen :oops:
Een fijne week... :)

clive 5 euro voor een bakje kraantjeswater voor de hond
dat vind ik ook bij het haar getrokken,
ik ken iemand die heeft een klein rugzakje mee en
daar zit een gekoelde fles water in en een potje,
onderweg laten ze de hond (een herder) dan drinken
die zal zeker ook al zoiets hebben meegemaakt :oops: :roll:
het is een soort koelzakje, handig voor op reis ook voor een stukje fruit enz...

Alle seizoentjes een fijne dag, geniet van de zomer
wie weet hoelang het duurt :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 jun 2020, 11:13

Dat is er inderdaad over 5€ voor een kommetje kraantjeswater.
Was dat misschien een gouden kommetje?

Goede voormiddag.

Vandaag beneden dweilen. Rustig aan dan breekt het lijntje niet.
Misschien een eindje wandelen vanavond na het eten.
Wat gaan we weeral uit onze vriezer moeten toveren om op te eten?
In feite heb ik wel eens zin in pasta met prei en zalm.

MM ten strijde tegen de warmte.
In feite is het fout dat we daar nu al over in zitten.
Voor de moment is het hier nog zalig, dus nu genieten.
Ik heb mijn lichtste outfit voor vrijdag klaar.
Of de jongste de hangende tuinen van Babylon al gaat installeren weet ik niet.
Die zelf ineen geknutselde zonnewering neemt zoveel licht weg.
Misschien toch de koepel in de garage in orde brengen.

Zo, een fijne dag gewenst aan allen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 jun 2020, 12:50

Hallo iedereen,

Clive: ik zou daar ook niet meer gaan, 5 euro voor kraantjeswater , da's veel.Meestal staat er een bakje water voor honden.

Vanmorgenvroeg al naar de tandarts voor een nieuwe tandvulling.De oude vulling dreigde eruit te vallen.Een mens is toch altijd blij als het gedaan is hé, als je van die stoel mag :D .Ik doe dat niet graag, maar wat moet, moet.De volgende afspraak is over 6 maanden.

Deze namiddag komt er iemand van de verzekering kijken naar de vloer.Hopelijk weten we iets meer, en kunnen we eens bekijken hoe we het hier gaan aanpakken.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

22 jun 2020, 16:20

Dag seizoentjes allemaal,
Hier ook ijverig bezig geweest vandaag : alles beneden gedweild , grote takken geknipt van de coniferen die op omvallen staan en een bad genomen ...... Voor vandaag is het genoeg geweest ..
HVT : inderdaad : vandaag waren de temperaturen ideaal .. dus genieten wie kan ..
Verder veel moed aan iedereen .... en voor straks een goede nachtrust ..

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 jun 2020, 20:00

Fijne avond, dames,
Ben hier echt aan het 'koefelen'.... 🙄
Elke seizoenswisseling heb ik 'problemen' met het 'vastzetten' , zo kom ik steeds terecht op 'lente', en dit moet 'zomer ' zijn natuurlijk.....
Heb al zoveel geprobeerd maar zonder resultaat. 🤔🙄.
Kan iemand me misschien wat helpen, zodat het lukt om altijd in het juiste seizoen te starten???
Mercikes al, heb nu al zoveel tijd hierin gestoken dat ik het moe wordt, sorry daarvoor.
De rest zal voor morgen zijn, Sara begint.....

Geniet nog van jullie avond en hou het veilig.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen