In de Vier Seizoenen reeks 19 Zomer 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

19 sep 2020, 07:12

Goedemorgen lieve seizoentjes allemaal :-)
Gisteren niet meer hier geraakt wegens lang telefoongesprek met een vriendin die ik lang niet meer gehoord of gezien had . :-)
Ik wens iedereen een fijn weekend ..... zonder pijn en ongemakken ...
Hier ga ik verder met opruimen ........en dozen naar de kringloopwinkel brengen....

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 sep 2020, 08:13

Goede morgen seizoentjes,

Ventje kon niet meer slapen, is dan opgestaan en ik kwam tot de conclusie dat ik ook niet meer kan slapen. Vannacht wakker geworden en zeker 3 uren wakker gelegen. Tot ik het beu was en als nog een tweede pilletje heb genomen. niet van pijn, maar piekeren. ventje was gisteren een beetje over zijn tarief gegaan en dat was te merken. :?
De aardappelen waren knoerten, dus maar de helft van ene opgegeten terwijl ventje bij het kruim van de aardappelen mayonaise deed. Ik lust geen aardappel met mayonaise. voor mij is dat aardappelsla.
De haring op mijn bord was in een krul. lang zo gezeten in een klein potje denk ik. was wel lekker.
Vandaag nog geen idee wat we eten, wel dat het morgen een kip zal zijn. Bij gebrek aan gehele kip, kippenbillen.
Maandag hamburgers in broodjes. Dinsdag is ventje gaan werken en plannen we spaghetti.
Woensdag staat Ir. hier al op 12 uur aan de deur, dus eten gaat niet gaan. Ze geven woensdag ook regen uit, dus ramen wassen vooraan valt in het 'water'. :?
De prei en de selder moeten versneden worden en in de diepvries en ik ga een pot soep maken.
De kaarten zijn nog altijd niet op maat gesneden. staat telkens ergens genoteerd, maar vergeten.
Dat kan vandaag ook nog gebeuren. We hebben buiten te luisteren naar moeder en de kranten te lezen vandaag niet echt veel op planning staan of het moet een mail zijn rechtstreeks naar de website van de schrijnwerker. Ventje moet maandag nog eens extra naar de apotheker want mijn flesje pijnstiller lag in een andere apotheek van dezelfde keten. moest ze dus herbestellen.
Kan het maandag dan wel zelf halen, maar Tom was donderdag ook weer wat later. ventje was al thuis van mijn moeder en van de dranken centrale. Verleden maandag was hij al ongerust aan het worden. Ik loop normaal niet in 7 grachten tegelijk. Toen ik donderdag terug kwam zat de bende die vroeger een terrasverbod had bij cezar op de stoep van de oude speelgoed verkoopzaal ( denk dat die firma het loodje gelegd heeft) en het ging er al redelijk luid aan toe. alhoewel ze de 'bubbel'-wet overtreden.
Ik heb er niet opgelet of er ene vrijdag de vroegere gazet van de straat naar de kapster heeft gebracht. ( Die kan bijna niet lopen, woont op 2 hoog en daar is geen lift)
Zo, Koffie 2 staat klaar. De krant ligt klaar om gelezen te worden.
Fijne dag seizoentjes. keep safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 sep 2020, 09:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, de strijk is al achter de rug, planning voor vandaag is gemaakt, enkel licht HH vandaag + het boodschappenbriefje is geschreven.
Nu maandag moet manlief naar Brussel om te gaan werken. Dan weer 2 weken thuiswerk en zo verder.
Ga nu van deze week werk maken om een aantal extra taken te doen, heb er genoeg, kan dus kiezen :D .
Maandag moet ik pas om 19.30H bij de kine zijn, dan is het donker denk ik als ik daarvan thuiskom. Ga met de fiets, ben ik vlug terug thuis. En ben goed zichtbaar gekleed.

Granny M, jij bent dan aardig muzikaal, allemaal verborgen talenten :D .

Wilde eend, dat moet wel een hele mooie piano zijn, echt wel een mooi antiek stuk. En je gaat ijverig door met opruimen. Een mens houdt wat bij in zijn leven hé . Heb hier ooit eens een curverbox in de garage gevonden bij een opruim, waar letterlijk op geschreven stond : ROMMEL. En daar was niks bij waarvan ik kon zeggen dat het één of het ander nog eens van pas kon komen, neen, het was daadwerkelijk rommel.

Anjelier, dat heeft Ukkepuk dan heel goed gedaan, dat fietsen. Het spijt me zo te horen van het WZC waar jouw vader is. Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat zijn test negatief gaat zijn.

Oma-C, nog naar de Ronde van Frankrijk gekeken ? Manlief zijn verlof is voorbij en hij heeft gisterenavond op zijn tablet naar de samenvatting gekeken, denk ik.

HVT, jouw prachtig haakwerk af op een paar draadjes na. Dikke proficiat.

MJ, zit jij nog aan het zeetje ?

Muddy Maddy, woensdag regen, dus vensters wassen valt letterlijk in het water. Maar ik denk dat je nog wel werk genoeg hebt om jouw poetsjuweeltje te laten doen.

Manlief slaapt nog, laat hem slapen, moeten enkel nog boodschappen doen vandaag. En ik het licht HH.
De strijk heb ik in pyjama gedaan, moet dus nog mijn haren gaan wassen en gaan douchen. En even nadenken wat ik ga aantrekken, zal een kleedje worden. En dan doe ik meteen boven al alles , zijnde slaap- en badkamer opruimen en die even afvegen + daar dan stofzuigen en de pyjama's voor vanavond al klaarleggen.
Dan de 2 benedenverdiepingen gewoon even stofzuigen en in de keuken en de living nieuwe theelichtjes zetten en de glazen deur ontneuzen, want Matice zet daar altijd neusjes op. En dan beneden zijn kamer opruimen en ook daar even stofzuigen.
En dan gaan we de boodschappen doen.

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Ik wens jullie allemaal een prettig weekend. Liefs en een dikke knuffel van ons 3.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 sep 2020, 09:40

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Nog een zonnige dag... hoewel het
in de vroegte al frisjes is en je een
licht pulleke al efkes goed kan verdagen :oops:
In de loop van de dag is het dan weer heerlijk

clive dank je voor je overzichtje,
ik ga het niet herhalen... :oops:

Fijn dat iedereen gezond is en zich goed houdt
aan de regels, wie ziek is heeft minder last
maar dat zijn dan meestal jongere mensen
die zijn niet zo ziek als de ouderen...
oppassen geblazen is het zekerste... :oops:
Ik wens alle seizoentjes een fijn weekend
en geniet van wat kan en mag....
Groetjes en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

19 sep 2020, 17:50

Terwijl Wout van Aert ijverig aan zijn tijdrit bezig is, heb ik nog zeker een half uurtje om even een babbeltje te schrijven.
Het wordt misschien wel heel vervelend voor jullie om te lezen onderhand, maar ik heb vandaag nog maar eens een fijn cadeautje/momentje gehad. De buurjongetjes hebben mijn Corsaatje gewassen op mijn gazon van voor ( dat was zeker van begin van het jaar geleden)
En zelfs heel voorzichtig, allez in het begin toch. Maar lekker in het zonneke werd het al vlug meer een waterballet :D
Buurvrouwke en ik hebben ons wijselijk op een afstandje op een stoeltje gezet en niet al te veel openlijk commentaar gegeven. Het was heerlijk om te zien ! Zelfs mijn zijraam hebben ze dan ook maar afgespoten, de ene kwam dan met de vloeraftrekker af om het af te drogen en toen hebben we wel even ingegrepen. Ik heb voor hen een picnic mandje bijeen gegrabbeld en dat hebben ze samen op het natte gras op een plaid opgegeten , weeral een morgen met een gouden randje voor mij.
Zo muzikaal als W.E. ben ik helemaal niet hoor, maar ik heb in mijn jeugd wel accordeon gespeeld en met zo'n pianoklavier is dan ongeveer hetzelfde als de piano.
Toch zo erg, dat het bejaardenhome weer dicht is voor bezoekers. Het is toch niet eerlijk, jullie zullen zich wel zo machteloos voelen.. Ik geef niet alleen de schuld aan de jongeren hoor. Hier zijn ook mensen die vandaag bij de bakker weigerden om binnen een mondkapje aan te doen. De weekendhulpjes durfden niet veel te zeggen terwijl het met grote affiches aan de ramen staat. Met 4 binnen in de winkel als norm+mondkapje , jawadde ze kwamen gewoon met een hele ploeg tegelijk binnen. Toen heeft de bazin gelukkig ingegrepen.
En dat Ukkepuk weg is met fietsen, dat is toch ook geweldig. De zijwieltjes zullen er dan wel vlug af gaan :D
M.M. je hebt nog tijd genoeg hoor voor je kaartjes en ze lopen niet weg gelukkig !
Tot zover, ga nu koers kijken 't is spannend ..
Een nacht zonder zorgen/pijn/lang genoeg kunnen slapen, dat wens ik jullie ...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 sep 2020, 20:19

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes,
Heb op het puntje van de stoel gezeten
bij de koers zo spannend was het, :oops:
al de hele 3 weken trouwens :roll:
Vanavond een visje gebakken
met groentjes(koude schotel
en dat heeft weeral gesmaakt
Mijn broodje gebakken en de was is
aan de kant.... al het weekendwerk is gedaan :wink:
Morgen nog een rustdag en de laatste dag
van de koers, op de Champs Elisé in Parijs
Die 3 weken zijn voorbij gevlogen :wink:

Ik wens allen een fijn weekend en een goeie nachtrust
Groetjes allen en tot.
... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 sep 2020, 22:10

Hallo iedereen,

Een dagje in de tuin gewerkt, heb ook de stoofperen geoogst.Ik had 3 emmers, heb 1 emmer aan de buren gegeven.Die ga ik morgen klaarmaken en in de diepvries steken.Ik eet dat graag, manlief niet.
De oogst zit er bijna op, nog enkel de pompoenen.Ik heb butternut staan, en 1 plant neemt enorm veel plaats in, is goed voor het onkruid.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 sep 2020, 23:07

ook in de tuin gewerkt gazon geverticuteerd in één richting
gras bijeen vegen kon er nog net bij
morgen alles in zakken steken
kan de dochter het naar containerpk doen

bah sigarettenrook is toch echt opdringerig
buurman moet buiten in de tuin roken
zelfs met de schuifdeur dicht ruik ik het nog tot binnen

slaap wel allemaal

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 sep 2020, 06:06

Goede (vroege) morgen seizoentjes,

kon niet meer slapen, ging toch liggen piekeren. ben dan maar opgestaan en heb al beest buiten gelaten, eten gegeven en twee kopjes koffie gemaakt. Ventje heeft dan gisteren de lampen voor onder de keukenkasten opgehangen. met tape, ja wat dacht je. die tweezijde tape was natuurlijk niet sterk genoeg. vlam, daar ging nummer 1. dus vijzen op de kast was de boodschap. ook niet makkelijk.
Nummer 1 dan gelukt met veel gepruts. resultaat mag er zijn. Nummer 2 na een pauze want ventje moest zijn nek scheef houden. en daar gingen we. in de plaats van alles weg te zetten dat in de weg staat van het aanvijzen van die lamp, neen, we gaan dat zeker niet doen! we gaan eens goed vloeken en alles wat in de weg staat ergens uit frustratie smijten terwijl madam op haar zetel eens goed met haar ogen rolde en dacht: yup. maar het ophangen van 2 duurde niet zo heel erg lang.
En het resultaat: prima. nog iets wat we van het lijstje kunnen afvinken. ventje dacht even na en zei dat we dat onderkastlampgedoe al eerder hadden moeten doen, maar ja: 15 jaar geleden was het geld op en waren er andere prioriteiten. ( moet wel zeggen dat de aanplakonderkast lampjes, sfeer gaven als je in de keuken at met de dampkaplampen, ( 25 watt indraaiers-oud systeem) want Vinny stond aan de deur te krabben om te pakken te krijgen wat er te eten was op dat moment)
Vandaag Kip aan het spit. gisteren brochettes gegeten. Ir. mag het oventje uit kuisen. ik moet juist nog de kruiden mix maken want wij vullen onze kippekruiden aan met diversen.
Zocht gisteren naar een pot carbonarasaus waarvan ik zeker wist dat ik er nog 1 had want sinds ventje boodschappen doet, kijkt hij niet naar de speciale aanbiedingen van de week. Ok, geen probleem, we vullen die dan aan met produkten uit de carref. die zeker een kwart duurder gaan uit vallen dat een paar potten saus. heb de saus dan toch gevonden, zij het na dat ventje al lang naar de beenhouwer geweest was. Gaan proberen wat spullen van vak 3 ( boven aan in de kasten) naar vak 2 of 1 te zetten zodat ik eraan kan. De eerste kast met chips, snoep enz moet nog gecontroleerd worden maar dan moet het trapladdertje uitgehaald worden.
zullen zien zodra we licht hebben we toch aan het snijden van de kaarten kunnen beginnen, dan is dat ook uit de weg. Afwas zou nu gedaan kunnen worden dankzij de lampen maar dan maak ik ventje wakker. en dan heeft die weer last van ochtendhumeur. De Dinsdag is een ramp. De donderdag is een ramp. en seffens verandert dat uur weer. dat is nog een ramp want dan zijn we met 3 "gejetlagd". Allez, zever niet, zeggen ze dan, 't is maar 1 uurtje verschil. jaja, maar mijn inwendige klok is zijn slag kwijt. SAD is niet om mee te lachen. Dat was de film van gisteren wel. "overboard" met Goldie Hawn en Kurt(je) Russel. daarna deep inpact bekeken. maar gestopt. kunnen vandaag verder kijken. of juist niet. moet zien hoe de muts van ventje staat. Is goed mogelijk dat die zich heel de dag bezig houdt met zijn spelletjes, U-tube of online concerten ( politieke debatten durft ie ook wel beluisteren terwijl ik inwendig aan het grommen ben)
Ik moet nog mijn mijntaak beëindigen. maar eerst de boot volsteken voor de punten en munten.
Ook in Klondike zit ik vast voor de moment, ik kan geen glasblazers zetten want daarvoor moet ik een soort goederen verzamelen en laat ik nu net die voor een ander gebouw nodig hebben. En er staan nog 6 bestellingen open. In the sims mobile moeten ze zich maar zien te rooien voor de moment. daar hoef je gelukkig niet heel de tijd bij te zijn.
we gaan dan straks een beetje Fb-ken. kijken welke dwaze overbuurvrouw nu heeft geplaatst enz.
Gisteren was het de dag dat nichtje zou trouwen. We hadden in de feest kunnen zitten, maar ventje zei dat datgene was dat we inderdaad gingen doen, daar zitten, want ik kan niet dansen. En ik ging rap moe worden en pijn hebben enz. Covid heeft daar een serieuze boom tussen gestoken. Ik ga niet zeggen dat het een trouw OTT zou geweest zijn, maar schoonmoeder heeft nichtje als lievelingskleinkind dus ik vermoed dat er wel iets zou geweest zijn dat een beetje meer mag/moet kosten. Dat ze het lievelingske is heeft schoonmoeder nooit onder stoelen of banken gestoken en nichtje heeft daar heel dankbaar gebruik van gemaakt moet ik zeggen. zo mocht schoonmoeder mee naar haar eindeliberatie + feest in Gent. pas na een paar maanden liet schoonzus zich ontvallen dat dit al een hele tijd geleden was toen ik een balletje opwierp. aha.
Schoonmoeder had wel ventje gebeld zodra we we de 'keep the date' kaart ontvangen hadden dat hij een bedrag van X euro opzij moest zetten omdat hij haar Peter is. Mijn moeder gaf als antwoord toen ik dat vertelde dat schoonmoeder zich beter in haar eigen huishouden moeide. en dat zij er ook nooit 1 euro in gestoken heeft ondanks ( loze) beloftes.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 sep 2020, 07:54

cAfbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zo te lezen heeft iedereen zijn zaterdag gisteren kunnen invullen , elk op zijn eigen manier, fijn zo.

Granny M, dat je zo verwend wordt is een teken dat jij dat dubbel en dik verdient. Je beschrijft het zo mooi, momentjes met een gouden randje.

Oma-C, vandaag de finale van de Ronde van Frankrijk , spannend.

Anjelier, kan me dat eigenlijk niet voorstellen een kweepeer, ga dat eens opzoeken.

MJ, alles daar nog in orde bij jullie ?

Wilde eend, de verhuis komt elke dag een beetje korter bij, je gaat daar heel gelukkig worden, zeker weten.

HVT, de laatste draadjes ingestopt in dat mooie haakwerk van jou ?

Muddy Maddy, en eindelijk hangen ze dan, de lampjes onder de keukenkast, gaat gezellig zijn als je deze alleen gaat aandoen in de keuken. Ventje precies niet goed gezind ?

Moet me nog gaan douchen en dan meteen boven alles doen. Dan de ontbijttafel dekken en daar pas na het laat ontbijt stofzuigen en beneden dan nog Matice zijn kamer opruimen en alles beneden stofzuigen voordat we naar de hondenschool gaan. Doe dat niet meer, de keuken en de living voor het ontbijt stofzuigen, want dan liggen er toch terug kruimels op de vloer en kan je opnieuw beginnen.
Heb ook mijn agenda voor deze week al ingevuld. Manlief moet een week in Brussel gaan werken. Gaat raar zijn, maar dan kan ik tenminste extra taken doen die lawaai maken.
Verheug me op de hondenschool, denk wel dat ik een jasje kan gebruiken.

En als we ontbeten hebben en alles opgeruimd is, kan ik doorlezen in mijn boek. Want daar is in de week weinig tijd voor, vooral het moe zijn speelt me dan parten.

Zo, ik wens iedereen een zonnige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2020, 09:12

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :wink:
Een zonnige dag weerom, aangenaam is dat
alhoewel het 's morgensvroeg nog frisjes is maar
we gaan naar eind september en dan is dat normaal :)
Vandaag autovrije zondag... tijd om met de fiets
erop uit te trekken...of tevoet ....voor wie het kan... :wink:

clive dank je voor de samenvatting :lol: fijn is dat
en gemakkelijk om alles bij te houden, ik ga het
niet allemaal herhalen :oops:
Kweepeer is een gele dikke harde peer die je niet kan eten
maar wel lekkere gelei mee maken, vroeger deed ik
dat ook maar voor mij alleen begin ik daar niet meer aan...
fijne dag nog na de hondenschool :wink:
Vandaag laatste tourdag... Parijs zal weer druk zijn
mij er niet gezien.... Tv scherm beschermt tegen corona :oops:

anjelierken en Helena hebben tuinwerkjes gedaan
nog even en 't is weer gedaan die tuinwerken :oops:

wilde eend kan volop inpakken en bijna verhuizen... :lol:
we zijn allemaal gelukkig met jou... :)

M-M , ventje niet goed gezind :roll: hopelijk gaat het over...

Granny-M, blij met de gouden-rand-momentjes :lol: fijn zo...

Voor allen (ook wie ik vergeet)een gezellige dag,
geniet van wat kan en mag....en blijf gezond :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 sep 2020, 10:04

Beste Seizoentjes allemaal,

Ik moet jullie met veel verdriet mede delen dat Hans gisterochtend vredig is overleden. Hij heeft geen pijn gehad.
We hebben nog geen info over de uitvaart maar Suus heeft geregeld dat er een link is zodat we er toch onrechtstreeks bij kunnen zijn want dat had hij gewild maar helaas onmogelijk gemaakt door Covid.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2020, 10:28

@ M-M veel sterkte en medeleven bij
het verlies van de vriend
:cry:
Gelukkig had Hans geen pijn...
pijn is voor hen die achterblijven...
hij rust in vrede :(
We denken aan jullie en voelen het verdriet mee :oops: :cry:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 sep 2020, 11:14

Goede middag seizoentjes,
Zijn thuis van zee, alles uitgepakt maar nu zorgen voor eten hier.
Had ginder geen internet, ook de winter deed het niet,misschien lag het aan het weder.....
Bijlezen is dus voor later, nu wat werken.....

MM, heb wel gezien juist dat Hans overleden is. Oprechte deelneming voor het verlies van jullie vriend.

De rest is voor later....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

20 sep 2020, 12:04

Mijn oprechte deelneming en sterkte voor Suus en zeker ook voor jullie MM. Jullie wisten dat het ging komen, maar als het moment daar is komt het toch altijd nog onverwachts ...