In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2020, 12:39

Afbeelding

Herfst

De herfst blaast op den horen
door Felix Timmermans (1886-1947)

De Herfst blaast op den horen,
en 't wierookt in het hout;
de vruchten gloren.
De stilten weven gobelijnen
van gouddraad over 't woud,
met reeën, die verbaasd verschijnen
uit varens en frambozenhout,
,en sierlijk weer verdwijnen
De schoonheid droomt van boom tot boom,
doch alle schoonheid zal verdwijnen,
want alle schoonheid is slechts droom,
maar Gij zijt d' Eeuwigheid!
Heb dank dat Gij mijn weemoed wijdt
en zegen ook zijn vruchten.
Een ganzendriehoek in de luchten;
nu komt de wintertijd.
Ik hoor U door mijn hart en door de rieten zuchten.
Ik ben bereid.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2020, 15:47

Afbeelding

Goede middag in de herfsttopic :P
Dank je Helena met het mooie gedicht :wink:
Jaja, nog een paar dagen en dan zullen
we het voelen, nu nog heerlijk in de zon
maar binnen een paar dagen maar 16° meer
we mogen een warmer jasje uithalen
of een pulleke onder de jas van vandaag :lol:
't zal weer wennen zijn, want we hebben het goed gehad
Ik hoop dat de topics van lente en zomer nu
gaan verdwijnen of minstens een slotje erop,
dan is het niet elke dag zoeken, :oops:
(de lente heeft nog altijd geen slot) :oops:

Ik ga een betaling doen, en wens hier
iedereen een aangename dag verder
een goeie nacht later en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2020, 16:16

Ik heb nochtans gevraagd om er een slotje op te zetten.
Soms zijn de moderatoren met verlof en wordt dat al eens vergeten.
Ik ga dat meestal één keer nakijken en daarna ga ik ervan uit dat die hun werk doen.
Niet dus.
Ik zal het nog eens heel lief vragen.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 sep 2020, 16:53

goede namiddag
kom even piepen voor ik vermist word, :lol:
hier gaat zoals altijd en gewoonlijk zijn gangetje,
met de zwijg buien van de papie
zoals nu weer ,en het is al een week :evil: :evil:
allezins goed nieuws,mijn pensioen krijgt schot erin
eens de franse pensioen kast de papieren opzon naar belgie heb ik
al nieuws gekregen ,weet nu hoeveel ik elke maand rijker zal zijn :D :D
wanneer word dat uit betaald, ? weet ik niet ; ;moest mijn bank informatie terug opzenden
want blijkbaar heeft de franse kas het niet gedaan, had nogthans bij
al de papieren gedaan, 1 jaar heeft het geduurt vooral eer de franse kas het heeft
opgezonden, ggrr :twisted: :twisted: en kreeg gelukkig rap nieuws vanwege belgie,ze zijn rap geweest en achterstel krijg ik ook,dus hier een contente mammy
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

21 sep 2020, 17:50

HVT : ik volg mee naar de herfsttopic ....
MM : mijn innige deelneming ; zeker voor Suus , bij het overlijden van Hans.
Afbeelding

Voor alle seizoentjes :
een fijne avond /// Ben te moe om nu verder te reageren..
Tot ..... Groetjes aan iedereen .

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2020, 18:13

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

HVT, van harte bedankt voor het openen van het herfsttopic en het mooie gedicht.

Mammyretro, fijn dat er schot in de zaak komt wat betreft jouw pensioen. Spijtig van de stilte die er heerst.

Oma-C, ben blij voor jou dat jouw nieuwe huisarts zo meevalt.

Wilde eend, kan geloven dat je moe bent, je bent steeds heel hard bezig geweest en dan die stress er nog bij. Verzorg jezelf maar goed.

Moet bij een uurtje vettrekken naar de kine. Spring dus nog even onder de douche.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een mooie avond en voor veel later vandaag een zachte welterusten. Liefs aan jullie allemaal.

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

21 sep 2020, 18:31

Als het mag, wil ik ook heel graag mee op "Herfstwandeling" met alle seizoentjes :D

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2020, 19:58

waarom zou dat niet mogen GrannyM?
maar vergeet uw krukken niet als je die nog nodig hebt hé :D

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

21 sep 2020, 20:55

fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 sep 2020, 22:58

Hallo iedereen,

HVT: bedankt om de nieuwe topic op te starten.

Je merkt het toch dat het stilaan herfst wordt, vroeger donker, s'morgens redelijk fris, de bladeren die beginnen te vallen, planten en bomen die hun herfstkleur krijgen.

Vandaag nieuws gekregen van het wzc.De afdeling waar vader verblijft is terug open, wat betekent dat er daar geen besmettingen zijn.Op het verdiep waar wel besmettingen zijn, is helaas 1 dode gevallen door corona.Ik ga woensdag vader bezoeken, want morgen gaat niet, de auto moet naar de keuring.Dat is nu op afspraak.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 sep 2020, 06:43

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is naar het werk, Gimly heeft alles gehad en ik heb koffie.
Om 9 uur naar de dokter. is voor bloedafname. zij prikt meestal goed want de enige ader dat ik had die bloed liet afnemen heeft daar nu geen zin meer in. ze gebruikt ook een vleugelnaald wat een wereld van verschil maakt. Naar de Kine moet ik maar volgende week maandag. hij had er alle begrip voor dat ik vrijdag om 14 u niet bereikbaar ben. ik ga in de kast moeten zoeken naar een fijne trui want toen ik ventje uitwuifde was het me tè fris. het is wel niet ver, maar nadien ga ik om leesvoer en wat te eten.
Heb ventje nu de app van de ldl op zijn phone laten zetten. betekend wel dat ik een paar dingen verlies want de reclame liep gisteren al af en ventje moest zijn licht opsteken bij de Legeins. *zucht* daar wist PJ van niets, Paul is ziek en Jan was er ook niet. maar hij ging het vragen. Paul is dus ziek maar zaterdag zat die met PJ en diens vader Redgy op KVO! Hij zal een valling hebben van te supporteren zeker? :roll: Zo lang het maar gene Covid is, is het goed. je zou volgens een studie ook iets aan je hersenen overhouden als je die k*t met peren zieke gehad hebt, dus dat verklaard waarom Collega beestenboel zoiets zei. Tom was trouwens met ook verbaasd toen ik het vertelde, compleet met *facepalm* gebaar. Onze Vrienden hadden gezien dat ik dat deed bij een stommiteit en ze noemden dat: "een maddy-tje doen". je hebt ook: een dinozzoke krijgen: dat is een klap op je achterhoofd. ( google maar eens Facepalm, - want ik kan hier geen Giphy zetten om het uit te leggen.
Hamburgers smaakten me niet erg, ik mis een gewone cheeseburger uit een van de twee fastfood hamburger tenten. Het is nu niet aan de orde om er aan te denken terwijl we toch in stad zouden moeten zijn, kunnen we er een gaan halen. Maandag begint hier de Oktoberfoor. Tot grote opluchting van velen. ze is natuurlijk Covidproof. geen stoet, geen halloweengedoe ( Help! dat komt ook nog om de hoek!) wel kortingen in de plaats. Ik weet al wie de zaterdag foto's op Fb zal plaatsen dat ze naar de kermis geweest is met x Y en Z. Onze Joyce. In het begin van de zomer plaatste ze nog een bewerkte foto met eronder: wij willen feesten. :roll: :roll: ja. mij niet gezien. Ben blij dat we toch niet een buren bbq moesten doen met eigen spullen want dat mocht Carolina vergeten!
En het ging zijn in bubbels van 5. Nu heb ik maar 2 mensen ik mijn bubbel: Ir. en nu Tom. ventje heeft zijn werkbubbel: V en N (als die er is). verder hebben we met niemand anders contact.
Ventje zei dat er veel zelfmoorden gingen volgen op de donkere dagen en de beperkte sociale activiteit. Brussel is nu aan het jagen op wanbetalers. Want niet alleen willen ze een kamer met televisie en WiFi maar die kamer mag niets kosten! Ja, dag Jan. denk niet dat die vlieger opgaat.
De belgische belastingbetaler betaalt ook voor kroonprinses Elizabeth haar kamer op 't KMS!
Er liggen al gevallen bladeren in de th.v. Loostraat. dat zijn van die kleine geniepers die erg glad worden als het regent. Stad zelf zal die maar verwijderen, als en indien ze volk genoeg hebben en dat is meestal een eind na de oktoberfoor. want om de kerstverlichting van 10 jaar geleden terug te hangen moet de straat proper zijn. In Brugge zijn het in de randwijken al 20 jaar sterren aan de straatlampen. Hier zijn het frietzakken. De handelaarsbond doet geen investeringen meer.
De leeghangers zaten nu met stoelen en plooizetels aan de verkoopzaal. het was 14 u. En er was alcohol aanwezig. Die zitten toch in elkaar krot. dus sociale afstand? nooit van gehoord. en de ziekte? die zal ons niet treffen. wat mij nu opvalt is dat die anders gekleurden die tijdens het mondmasker aan in bebouwde kom, dat niet deden, het nu wel allemaal doen want ze zouden die ziekte wel van die ongelovigen kunnen krijgen. *diepe zucht* kan het nog hypocrieter?
Ik kan nog wel een eindje doorbomen, maar ik moet mijn medicatielijstje maken.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 sep 2020, 07:45

Afbeelding

@ Granny M, van harte welkom in ons groepje.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 sep 2020, 08:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, oef, geen covid-19 op jouw vaders afdeling. Is een hele geruststelling.

Muddy Maddy, succes met het bloed prikken.

Gisteren dan alle schoendozen afgeveegd, binnen - en buitenkant, alle schoenen gecontroleerd of die nog in orde waren en niet hersteld moesten worden. De zomerschoenen achteraan geplaatst en die van de herfst en winter vooraan gezet. En de winterschoenen allemaal keurig geblonken. Heb enkel sneakers die nog pakklaar staan, want dat zijn mijn sneakers waarmee ik nu nog ga wandelen met Matice .

Vandaag geen extra taak, want moet vandaag boven alles poetsen en de strijk doen van de dekbedovertrekken.

Zie dat het al 08.00H is, ga douchen en dan boven meteen beginnen. Rond de middag stop ik even en ga ik wandelen met Matice. Dan is er weinig volk op straat, dat heb ik gisteren gemerkt.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie dinsdag.
Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2020, 09:25

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, ja 't is herfst
aan 't worden, 't was te zien vanmorgen, zo mistig :roll:
Ik zat precies op een eiland, je zag niks rondom
alsof ik in een glas melk zat :oops:
maar nu is de zon aan 't komen...en
zal het toch nog een mooie dag worden :lol:
Mijn kinderen zijn gisteren een toerke gaan fietsen
tot in Goes en terug, Goes ligt in Zeeland (NL)
en dat is een groene zone, 83km hebben ze gereden :D

Dank je Helena, ja raar hé dat ze geen slotje zetten
in plaats van een pin :oops: zoals ze altijd doen...

clive, geniet van je werkweek maar vergeet
toch niet de rust die je nodig hebt tussendoor :wink:

Granny M natuurlijk mag je mee op herfstwandeling
zelfs met een kruk of stok als dat nodig is :lol:

M-M het zal overal stil zijn wat feesten en zo betreft
door de corona en we zijn er lang nog niet vanaf :oops:
alleen buitenkomen als het echt moet is best....

mammyretro, eindelijk is het (bijna) in orde
vervelend hé die paperassen als je in orde moet blijven
met de staat.... geniet van de centjes die je zal krijgen
je zal ze verdiend hebben :lol:

wilde eend, ik kan goed begrijpen dat je moe was
na al het gerommel, nog even en je kan verhuizen
dan zal je eindelijk rust vinden in je mooie woning :lol:

anjelierken, fijn dat je bericht kreeg dat het veilig is in het
WZC en dat je vader weer kan bezoeken
Ja de herfst laat zich al voelen, vooral s' morgens
en s' nachts is het ferm frisser...

Ik weet niet meer wie ik vergeten ben, sorry
(is niet moedwillig, mijn memorie wordt een zeef)
Ik stuur iedereen een dikke knuffel en groetjes
tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2020, 10:38

Mysterie opgelost:
Moderator was vergeten sticky uit te schakelen en dan blijft die topic bovenaan staan.

Hier hangt nog redelijk wat mist, maar de zon doet haar best.
Als ik nu een goede fotograaf was had ik het mysterieuze plaatje geschoten van de zon in de mist van op mijn balkonnetje boven. Spijtig genoeg is dat niet een van mijn talenten.
Even goed moeten er mensen zijn die genieten van het werk van anderen.

Aan allen een fijne dag toegewenst.