In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 dec 2020, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Granny M, van harte gefeliciteerd met het maken van jouw kast. Zo zie je maar dat een mens meer kan dan hij denkt.
Het pakje voor manlief, waarvan hij niets weet, komt vandaag al aan. Heb hem wel gezegd dat ik vandaag een pakje verwacht, maar hij denkt verkeerdelijk dat ik iets voor mezelf heb gekocht en dat hij niet mag weten wat.
Er liggen al heel wat pakjes onder de kerstboom, ook nuttige.
Matice zijn wel niet, want die ruikt dat die 2 pakjes voor hem zijn. Wat me brengt op het volgende. Ik had dus zijn beer en zijn krokodil bij BOL.C*M gekocht en het waren 2 verschillende winkels. Ik kies altijd voor achteraf betalen. Als het pakje aangekomen is, krijg ik van BOL. C*M een mailtje om te betalen via hen.
Maar ik heb geen rekening gekregen van de krokodil, in die doos zat ook geen factuur of een retourblad. En nu kan ik dus die krokodil niet betalen en dat wringt me een beetje. Manlief zegt dat ik er mij geen zorgen om moet maken en gewoonweg het zo te laten. Dus de krokodil is gratis. Maar voel me daar toch geen 100% happy bij. Nu ja, het zij zo.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilkaar maken voor morgen en nog een grote strijk doen.

Ik wens iedereen zonder namen een mooie dag en stuur jullie heel veel liefs en een aantal dikke knuffels.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 dec 2020, 09:28

Goede morgen seizoentjes,

Zo, zie je maar dat vrouwen hun plan kunnen trekken. Heb ik gisteren ook moeten doen omdat ventje de spekblokjes voor bij de lever vergeten had. Was mij gaan halen omdat hij vond dat we nu geen soep konden eten want ik heb eigenlijk maar 2 gaspitten meer daar de friteuse op een glazen blad staat dat je over je gaspitten legt en die ze bedekt tegen van alles en nog wat en ook als extra werkblad kan dienen. Ik had rugpijn maar ik vlieg daar bijna uit mijn bed, hol als het ware naar beneden, pak de lege steelpan, vul die met bloemkool/wortelsoep en zet deze op het vuur. ondertussen haal ik de 100 gr Bacon, die ventje had meegebracht uit de frigo, leg die op een plaat bedekt met bakpapier en zet deze in de oven. neem de lever en begin die te kruiden met natriumarm zout en peper. als de Bacon klaar is, mooi droog gebakken, laat ik hem in de oven zitten, en wordt een klontje boter a là Jeroen Meus in een grote pan gegooid. eerst hebben we dus soep gegeten en ondertussen smolt het klontje boter en daarna ging de lever de pan in om goed doorbakken te worden. de Bacon werd verkruimeld op het spek en is ook gesmaakt. Zo'n Drama over een vergeten pak spekblokjes terwijl er Bacon in gebruikt kon worden. *facepalm*
Clive: als ze geen rekening sturen en geen terugstuurbon dan hoef je idd niet te betalen want die waren immers niet aanwezig. Mijn vriendin heeft het boek al opgestuurd, daarvan kreeg ik een foto van een gekreukeld papiertje van een postpunt te zien. kon het bedrag zelf niet lezen. en via messenger kan je niet inzoomen.
HVT: ons moeder heeft nog een set passende glazen van een werkgever gekregen. die staan bovenaan in een kastje en dus ook antiek. En ik heb hier ook nog genoeg glazen staan. mijn keukenkast aan de venster, vlak naast de afwasbak heeft 3 verdiepen met glazen staan. en dan staan er nog in dozen in de kast zonder opzet stuk. Leuke ereplaats voor mijn kaartje! :D ben blij.
Granny M: hier staat de deur van mijn antieke kleerkast op zolder open en die van de kast met glazen daar heb ik zelfs geen sleuteltje meer van, dus die kan gewoon open. 1 sleutel op de kast met de dozen glazen en de fonduepot want Gimly kan die met de poot openen en wil daar dan in.
( hij mag niet)
Ventje is op boodschap en ik heb hem er aan herinnerd dat er aan de carref. ook een apotheek is omdat hij weer pijn pleisters moet meebrengen want mijn rug werkt helemaal niet mee. De lucht zit raar, net als of het gaat sneeuwen. moet er niet aan denken. Morgen moet ventje werken want hij is reserve wacht en is er zeker van dat hij die zal mogen doen want de effectieve is gekend om verstek te geven. hij moest weer rappels schrijven en die proberen ze dan aan te vechten. Nu is het mailverkeer voornamelijk Neen zeggen tegen de schepen die kerstkadoo's willen aankopen. zo hebben ze voor 4000 euro aan champagne gekocht met centen die er niet zijn!!! Dat is ongeveer 2 flessen die man die ze zelf gaan mogen uitdrinken. als dat schip zinkt of ergens tegen vaart, dan weten we genoeg.
vandaag eten we lasagna. heb daar al lang goesting in. in de oven met extra kaas erop. Zal die wel vroeg genoeg moeten eten want anders verteert de boel niet.
Collega N. had gisteren een vrije dag ( 4/5) en zat toch wel op de werkpc zeker? P. kwam grommelend ventjes buro binnen een zei dat tegen collega V. met wie ventje net aan het bellen was. ze denkt dat ze het dan de donderdag en de vrijdag nog rustiger aan mag nemen.
Nog 1 week werken en ventje is in congè. Zal tijd zijn.
Gimly miauwde toen ik beneden kwam, maar ik moet een gramaticale fout gemaakt hebben toen ik terug miauwde. goede morgen viel beter in de smaak bij onze bontjasje.
Nu eerst op Fb kijken waarom Suus gisteren niet mocht knutselen van Puk.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2020, 09:50

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een aangename donderdag, vannacht veel regen gehad
maar nu is het droog en zelfs zonnig...

Gisteren een drukke dag gehad... :lol:
eerst de kelder gepoetst en een dominostekker
gaan zoeken in de garage waar zoon om vroeg
Nadien ook met de kerst-PPS-sen bezig geweest
elk jaar dat gepruts weer, maar als mensen er blij
mee zijn dan vind ik dat wel aangenaam :)
Er zijn er die elk jaar vragen om weer zoiets
klaar te maken dat ze dan kunnen verzenden
er kruipt wel wat tijd in, plaatjes zoeken en muziek
dan alles ineensteken maar als dan het resultaat
goed is ben ik weer tevreden :lol: en zij ook :lol:

Ik heb met de verhuis enkele jaren geleden veel
glaswerk weggedaan, wat jaren niet meer
uit de kast is gekomen hou ik niet meer bij
Feesten doen wij hier niet en telkens alles
netjes houden, nee... wat niet gebruikt wordt gaat weg :oops:

Ik wens jullie allen een fijne dag, blijf gezond
en maak er het beste van :wink: tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

17 dec 2020, 10:32

Goede morgen dames,
En waar kom ik net bij uit op de badkamer ? In de spiegelkasten boven de lavabo' zitten ook kleine opberg-laadjes aan de binnen deuren, kunt U nog volgen ? Zit daar toch wel een zakje tussen met de originele schroefjes van de scharnieren in zeker :D
Enfin, ik heb toch gisteren weer bejaarden-recreatie tijd gehad...
Tijd voor de gazet nu, mèt een kerstmokje koffie. Goede donderdag voor jullie !

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 dec 2020, 12:07

Hallo iedereen,

Deze morgend viel de kapstok in de badkamer op de grond.Dat ding hangt daar ook al 31 jaar .Manlief is nu naar de winkel om een nieuw kapstokje, dat kun je toch niet missen.

Vanavond mosselen met frieten.De olie is al ververst, meestal na 8 à 10 bakbeurten.Had van buurman een lege bidon gekregen om de oude olie erin te doen.Want waarin moet je dat anders doen.Je moet het ook goed kunnen afsluiten.

Al naar de supermarkt geweest, had een volle kar, zodat ik volgende week niet hoef te gaan.Heb geen zin om te winkelen tussen massa's volk.Kwestie van het veilig te houden.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2020, 12:17

Even melden dat de postbode vandaag mooie kaartjes gepost heeft

Dank aan M-J weer heel uniek :lol:
Ook merci aan bobijntje
aan Helena dank voor de boomkaart
en M-M een mooie 3D kaart
ze zitten allemaal in de kaarthouder mooi te zijn!!!
DANK U :wink:
De vorige had ik al bedankt dacht ik :oops:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 17 dec 2020, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 dec 2020, 12:34

Fijne middag iedereen 😊,
De kaartjes zijn aan het komen, gisteren niets, vandaag serieus veel 😊.
Dank aan omaC, Clive, Annelieke, Bobijntje, en Muddy-Madfy 😊💞
Aan iemand moet ikzelf nog eentje sturen (vergeten 🤔 ).
Wat wel extra opvalt dit jaar, zijn de vele teksten en gedichtjes er in, juist nu ik de mijne 'sober' heb gehouden.
Ik wil jullie allen laten 'meegenieten' van zo'n tekstje in een kaartje ......

' Op naar een nieuw begin
met volle goesting en grote zin,
vergeet maar snel het voorbije jaar
en kijk alvast uit naar het omhelzen van elkaar.
We namen samen die enorme horde,
dus nu kan het alleen maar beter worden.....
SAMEN-ZIJN betekent eens zo veel
en vormt een belangrijk onderdeel
van wat ons leven hoort te zijn,
want eenzaamheid is voor niemand fijn!
Op naar de knuffel en de dikke zoen,
hopelijk mogen we dat snel weer doen....... '

Dat was het dus ...... Ik werd er zowaar echt 'emotioneel' van.

Nu wacht mijn ventje zijn spaghetti op mij, dus, tot later dan !
Bijlezen zal voor straks zijn ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2020, 16:05

Het wordt alweer stilaan donker :oops:
en ik kom een goede avond wensen

M-J, sober is heel mooi nochtans
ik vind het zeker heel mooi...
ook zonder versje erin :)

Ik wens jullie allen een gezellige avond
en een goeie nacht later tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

17 dec 2020, 16:38

Oma-C, Clive, Wilde Eend, M-J, M- M...hartelijk dank voor de mooie kaartjes !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2020, 19:35

De dag is om voor ik het weet.
Zoals ieder jaar mag ik een ra ra ra van wie komt deze kaart spelen.
Granny M, ik verdenk jou ervan mysterie speler te zijn.
Dank je wel voor alle kaartjes die al aangekomen zijn.
Ik hoop dat de mijne die in een goudachtige enveloppes zaten gaan aankomen.
Dat was heel moeilijk om op te schrijven.
Vandaag een uur gewandeld met twee kapelletjes onderweg op straat.
Anders had ik weer moeten opschrijven niemand in mijn corona dagboekje.
Oeps en nu ga ik mijn lijstje maken voor de jongste morgen.
Goed nadenken want hij heeft geen goesting om in de kerstdrukte te zitten.
Morgen mammografie. Ik hoop dat het een andere verpleegkundige is dan de vorige keer.
Wat een tang was dat. Sorry, maar echt, ze was absoluut bruut en onvriendelijk.

Dames nog een fijne avond en een rustige nacht.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

17 dec 2020, 20:29

goede avond,
niet veel nieuws vandaag,
omaC hier vandaag ook geen post,
verleden week onze verzekering,veel geld ,maar wat moet ,moet
je kan /mag niet zonder

slaap wel voor straks bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2020, 21:05

@ Helena, ik was het niet.... want ik
zet altijd mijn adres achterop de enveloppe
als het dan niet bestelbaar is krijg ik het teruggestuurd :)

Allen een slaapwel en tot morgen...
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 dec 2020, 23:47

Oma-C het jouwe zal nog onderweg zijn denk ik.
Jouw "handtekening" ken ik wel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 dec 2020, 07:00

Goede morgen seizoentjes,

bedankt voor de kaartjes: MJ, Oma C, HVT en bobijntje.
HVT: die adressticker verbaasde mij. er stond een andere naam op. maar enfin, 't is toegekomen.
Ventje maakte nog al veel lawaai toen hij de vuilnisbak klaarmaakte en struikelde toen hij zonder licht naar boven kwam om nog eens de badkamer te gebruiken. En nu zijn we toch op want de werking van de nurofenpleister begint af te nemen.
Heb mijn contract bij de nieuwe buro gekregen en die mag straks de bus in, samen met een kaartje.
Ventje moet maandag nog 1 dag werken. dan twee thuis en dan verlof.
Gimly had bijna al zijn korrels opgegeten. dus bijgevuld en hij was een zakje aan het eten. ze zitten zie ik in een andere verpakking.
Gisteren lasagna gegeten maar mij smaakte ze niet. ze had een vreemd nasmaakje. ik had natuurlijk pech dat het laatste stukje van de pan lasagna was. maar de geraspte kaas maakte veel goed!
Ventje heeft nu al een nieuwjaarsresolutie. die laatste maanden werken zou hij soep meedoen ipv rommel of belegde broodjes. Natuurlijk zal ik dan soep moeten blijven maken. En met een zak goedkope gesneden groenten heb je rap groentensoep. je kan zelfs de mosselgroenten gebruiken voor soep heb ik me laten vertellen.
Gisteren het boek: "zat het snor" over de geschiedenis van de kat uitgelezen en vreemd maar Dordrecht wordt ettelijke keren vermeld. nu lees ik "het gerucht" uit. en kreeg dus gisteren van ex-libelleke niet alleen het gevraagde boek, maar nog 1 erbij. ook mijn genre. ventje zei dat ik nu zeker een paar maanden geen boeken moet kopen. ( hij gokt op minstens 6 mnd) moet nu nog haar adres op de enveloppe ontcijferen en een kaartje zenden.( er hing speciaal pakketlint rond en net op de adressticker.)
Ventje zal zaterdag dan goed gevoel moeten meebrengen want die lag dinsdag nog niet in de winkel.
Terwijl ik las, keek ventje naar een docu op bbc-first maar er stond zo'n doventolk naast en dat zou op mijn zenuwen gewerkt hebben. ik snap dat doven ook recht hebben op ondertittels nu teletext bijna niet meer bestaat. De Docu ging natuurlijk weer over een of andere oorlog.
ventje was gisteren op boodschap geweest maar had mijn bramen en frambozen in de kar laten zitten die je moet afgeven. vloekend op zichzelf is hij uiteindelijk dan toch terug gegaan en de jongen van de karren had ze al opzij gezet. Normaal moeten ze dat naar binnen doen, maar die kon zijn post niet verlaten want anders vegen de klanten vierkant hun voeten ( en de rest) een de regelmenten. Ventje zelf had problemen met een dame die hem de pas afsneed met haar kar om juist dit en dat weg te gritsen. ventje had wat zij wou niet nodig.
Alle cava is binnen en ze moet nu gewoon in de kast tot de "feestdagen". ik weet wel niet hoe hustsepot zal smaken met cava, maar ik zou aandringen op een biertje.
Een goed glas rodenbach is al lang geleden.
Vandaag ga ik om een visburger naar de frituur. anders moest ik van ventje fishsticks eten maar hij had er gene mee. het zal een huisgemaakte visburger worden. jammer dat er dan zeker geen augurk op kan. naast geraspte kaas zou ik ook bij bijna alles augurk eten. Ging verleden jaar ze zelf zaaien in een lange bak, maar Covid sloot de Brico en dus geen bak en teelaarde.
Wij hebben ook bijna alles in huis zodat we maar voor kleine dingen naar de supermarkt moeten.
En alle eten is besteld of ligt in de diepvries. nu gewoon beslissen welke kaas we op onze kaasschotel gaan leggen. De aldie heeft een goeie Hervè maar de onze in de naburige wijk is gesloten wegens verbouwing. zouden dus die moeten halen volgende week als ik naar mijn moeder moet want we passeren er langs. ( die ligt op onze terugweg) Ten minste als die regering weer geen extra maatregelen oplegt want het draait in de soep. En dan zal je nog meer lock-down feestjes hebben. mark my words.
en een derde golf dat is dan zeker.
gedaan met doemdenken dat helpt ons geen zier vooruit. Zoals V. zei: er het beste van maken.
Ventje is nog niet toegekomen. de bruggen zullen weer openstaan.
ik ga een kopje koffie maken. En dan boerderijen. Klondiken en simmen. nadien nog de criminal case verder doen want die wordt behoorlijk luguber.
Gisteren een deeltje van Thor bekeken. snap er jammer genoeg geen snars van. Denk dat het film 2 is.
Kreeg gisteren van ventje een pak mondmaskers die defensie geeft gegeven en P. niet goed wist wat er mee moest doen. we kunnen verder.
Er kwamen er ook van de vakbond. 4 stuks.
Bontjasje op poten ligt plat en is aan het snurken. hij is tevreden. er is iemand beneden die hem kan bedienen als zijn pot of teljoor leeg is.
mag niet vergeten de meeuwenton binnen te halen zodra de vuilniswagen is geweest. Dat zal hopelijk even na 8-en zijn.
Zo, ik ga kijken wat er in mijn andere mailboxen zit.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 dec 2020, 08:52

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dank je wel voor jouw kaartje.
Ik ben vandaag extra vroeg opgestaan, om 05.15H , want had gisteren niet alles gedaan gekregen.
Maar dat werk heb ik nu al ingehaald. De keuken en de living zijn grondig gedweild en blinken weer. Daar is manlief nu aan het werken.
Heb dan nu juist de benedenverdieping opgeruimd en alles afgeveegd met nat en ga dadelijk de WC, de kamer van Matice en de hal dweilen, deze laten drogen en daar dan al alles terugzetten en dan doe ik de waskamer en de garage. Als die volledig in orde zijn, ga ik douchen , daar moet ik dan alleen de badkamer nog afvegen en daar dan stofzuigen. En dan is alles wat poetsen betreft gedaan. Ga zeer zeker niet een extra taak doen vandaag, maar eerst wat rusten. Nog een boodschappenbriefje maken van wat ik nodig heb voor kerstavond. Alles is besteld, maar maak wel de soep zelf, manlief heeft gekozen voor tomatenroomsoep met balletjes en bij oud- nieuw, broccolisoep met gerookte zalm erin.
Dus ga ik het ook rustig hebben tijdens de feestdagen. Zal blij zijn als het april is, dit is niet echt mijn seizoen.
Manliefs geschenkje was gisteren aangekomen en hij was al aan het schudden met de doos om te raden wat er in zat :D . Heb het uitgepakt en in een mooie grote feestzak gestopt en deze hermetisch afgesloten, manlief kennende. Maar hij gaat er wel heel blij mee zijn. Had de zending gisteren heel goed nagekeken vooraleer het in de geschenkzak te stoppen.

Zo, ik, ga verder werken.

Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.