In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2020, 10:45

Wel ik heb genoten van je egoberichtje Clive.
Zo fijn dat je man zo attent is.

MM zet je boontjes niet t veel te week op da pensioen.
Dat is wel een aanpassing hoor!

Voor de rest ben ik nog niet goed wakker vrees ik.

Wat een rare droom weer vannacht.
Ik was uiteengevallen in duizenden stukjes lego.
De hele kleintjes, de eentjes gelijk de kinderen zegden.
Daarna heb ik mezelf terug samengesteld met het handvlegeltje en het vuilblik...
8O :? 8O :? 8O :?

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 dec 2020, 11:46

Hallo iedereen,

HVT: dat was wel een heel rare droom.

Ja, dames, de biscuittaart van manlief is gebakken en staat af te koelen.Hij heeft ook al de slagroom opgeklopt.In de namiddag de versiering.Nu zegt hij zelf dat het niet moeilijk is.
Straks eens naar het recept van Jeroen Meeus kijken, die had deze week ook een biscuit gebakken met een lekkere vulling.

Gisteren bij vader geweest, lag in bed met rugpijn.Hij kloeg daar de vorige keer ook al over.Hopelijk gaat het vlug over.Dokter is ook al langs geweest.

Deze namiddag bankhangen, denk ik, en naar het veldrijden kijken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 dec 2020, 11:46

Weetjes..... :oops: :roll: :)

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 dec 2020, 14:54

In ideale omstandigheden in het labo...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 dec 2020, 06:55

Goede morgen seizoentjes,

Ventje gaat vandaag werken. Morgen thuis en dan woensdag ook uitwerk.
Dinsdag gaat ventje nog de laatste dingen halen en vrijdag dan de bestelde artikelen.
De week erop komt Poetsje , moet ik een bloedafname en bezoek ik moeder.
ze was al een beetje welder gezind toen ik gisteren belde.
ventje hoopt ook dat ze vandaag braaf zijn op de buro.
Gisteren belde er iemand aan. Ventje was net naar boven naar de wc. ik doe open en staat daar een jonge kerel in het deurgat want het was water aan het gieten. hij vroeg of hij hier een krolkastje moest komen herstellen. Een Krolkastje? wat is da? wellicht groter dan een konijn en niet eetbaar.
in elk geval hij nam geen social disctance en ik voelde m'n persoonlijke ruimte krimpen.
Hij had en papier bij, met de straatnaam en huisnummer, maar het was zeker niet bij mij.
heb dan de deur dichtgedaan: ze zoeken het maar uit wat een krolkastje is. ventje denkt een kastje met zo'n rolluik. ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
ik kan hem wel goed beschrijven want hij zag eruit als een jongere versie van een oude buurman van pakweg zo'n 11 jaar geleden. er stond een wagen met draaiende motor in de straat. hij heeft dan in het weglopen z'n gsm genomen en opende een icoontje.
ga eens informeren bij Norbert op fb, die ons het weerbericht in ostends geeft of hij weet dat dat is een krolkastje.
In elk geval. Poes vond dat zijn rustige avond mislukt was. Ventje ook.
Ventje had weer een vreetbui na het douchen en moest van mij de rest van de bacon opeten omdat die anders toch naar binnen gewerkt ging worden als ik bv vroeg naar boven ging. ken hem.
En nu weet ik waarom hij zijn douchebeurt op zondag altijd zo lang uitstelde. na het douchen thuis, was het vertrekken naar de opleidingskazerne in Lombardsijde. zijn vader voerde hem altijd.
nu hij meestal thuis werkt de maandag is dat relaxter douchen zei hij.
HVT: wat bedoel je dat er meestal meer problemen zijn na pensionering? we weten nu al dat we het met minder gaan moeten doen. En ventje is van plan huisman te worden.
Anjelier: de taart van manlief lekker?
Hier juist verteld aan Poes dat het him & me is tot ik de post naar de brievenbus moet doen. en ventje het kaartje voor de frituur. de laatste tijd is ventje minder aan het gaan halen van frituurgerief.
weet zelfs niet wat hij vanavond wil eten. We zullen zien hoe ventje zijn muts staat.
De beenhouwer is niet ver.
We hebben hier een cheque van stad oostende gekregen om de inwoners te danken voor hun geduld en om de locale handel te steunen. nu weet ik waar ik die kan verzilveren. bij het zonnehuis aan schoonheidsaritkelen en make-up en bij de groentenwinkel aan groenten en fruit? of mag ik ook een fles wijn er mee kopen? bij de kapper gaan als die weer open is?
Moet morgen eens poolshoogte gaan brengen bij de bloemenwinkel want als ik volgende week naar moeder ga moet ik daar niet met lege handen komen. een kerstster ziet ze niet graag.
dus we gaan zoeken om een mooi bloemstukje of het desnoods zelf maken. want ventje is vergeten te kijken of de carref. nog bloemen en planten verkoopt.
Overbuurvrouw moet vandaag een ingreep ondergaan. jammer genoeg niet aan d'r scherpe tong. 't is ook aan de rug. waarschijnlijk een infiltratieke. de zoon volgt thuisonderwijs en wil een de eerste sterrenchef met autisme worden. hij krijgt les in snijtechnieken via de tablet. ze moeten dan een foto maken van hun opdracht en die doorsturen via smartschool.
Ventje is op het werk en zei dat er weinig volk op de baan is. het is immers kerstvakantie.
mijn to-do lijstje voor van vandaag is : grondig stofzuigen, rust, naar de brievenbus, rust, eten klaarmaken, rust. tv kijken en algemene rust tot 4 uur 30 want dan komt ventje meestal thuis en zal die wel intussen weten wat hij voor avondmaal wil. heb gevraagd of zijn collegaatje om calemares kon gaan. Die zijn voor de 24 ste vlak voor de kreeft tenzij ventje garnaalkroketten wil. Volgens de test in een krant vond die Bellings weer 't een en 't ander voor op te merken. Die mensen hebben een heel ander smaakpallet dan de gewone mens. En Bellings denk ik vergeet dat soms.
De koffie is klaar en we gaan een slokje nemen.
Als ze op is, gaan we naar de boerderij. om 9 uur mag je het kerstkado gaan openen bij je ome Gregg. Dan in klondike moet je je adventskalender halen en ik moet ook m'n sims een paar opdrachten laten uitvoeren om dan langs white peaks te gaan om verder te onderzoeken wie de mysterieuze nightwalker is.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

21 dec 2020, 08:12

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 dec 2020, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

@ Bekske, dank je wel voor de mooie wensen.

Hier zijn de werken in de badkamer begonnen. Alles is uit de badkamerkasten. Heb 2 van die plooiboxen bijna vol en een miniboxje gevuld met spulletjes die we nog nodig hadden om ons te douchen, borstels en mijn dag- en nachtcréme en de tandenborstel natuurlijk. Was gisteren slim geweest en heb alle productjes afgeveegd.
Dan hoef ik die al nimmer af te vegen al ik de kasten uitveeg. Ook de tegels tot tegen het plafond moet ik afwassen, maar daar gaat manlief me mee helpen, dat is een beetje te zwaar werk voor mij alleen :oops: .
Morgennamiddag moet de badkamer volledig Spic en Span zijn. Dat is een haalbare kaart.
Tot mijn grote schaamte heb ik ook lege flacons of net niet lege gevonden. Die zijn richting vuilzak gegaan.
Snap dat niet van mijn eigen dat ik dat dan terug in de kast zet.

Ga croque Madame maken voor manlief en onze ex buurjongen die ons helpt. Hij is een goede werker en hij zet vaak plafonds. Gisteren belde hij mij of hij zijn " schoofzak" moest meenemen. Ik zei "wat denk je nou zelf ?" Dat ik hem niet moet meebrengen antwoordde hij. En croque madam is dan nog zijn lievelingseten

Ga namiddag wel met Matice wandelen op voorwaarde dat het niet stortregent.
Want na het licht HH , kan ik weinig doen, tot in de vroege avond, dan ik kan beginnen aan de badkamer.

Zo, ga alles al doen wat ik kan doen.

Ik wens ieder een mooi begin van de week. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 dec 2020, 09:38

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes 'tis een natte
en donkere dag :oops: als het zo verder gaat
zal er geen wandeling inzitten vandaag :roll:
Het was vannacht de langste nacht en vanaf nu
gaan de dagen lengen, wel met seconden tegelijk :roll:
maar alle beetjes tellen... :wink:

clive succes met de werken, ik hoop dat het meevalt
en naar de zin is als het klaar is :)

M-M ik denk ook dat een rolkastje iets is waar
een rolluik in zit :roll: de gast zal zeker een
verkeerd adres hebben meegekregen :roll:
Verder een fijne week wens ik je toe.. :)

Bekske, dank je voor de wensen, voor jou ook een
mooi en gelukkig 2021voor zover het kan... :wink:

Alle seizoentjes een goede week met de voorbereidingen
voor een rustige Kerst....veel keuze is er niet...
want een groot feest mag niet
en iedereen moet voor 24u thuis zijn door de avondklok :?
Een fijne dag aan allen en tot.....:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 dec 2020, 09:53

Dames en dieren en eventueel meelezende heren, opgelet!

Oma-C sprak van de langste nacht.
Het was dus winterzonnewende.
Dat betekent de verhuis van de herfst naar de winter vandaag!

Ik laat dus een slotje zetten op deze topic.